[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:33

Nee ik snap daar ook geen ophef over... maar heeft misschien met boerenverstand te maken :?

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 23:35

Er was helemaal niets mis met die koeien, die moesten gewoon even verderop gaan grazen omdat ze voor de route naar de bron stonden. Zo jaagt de boer zelf de koeien ook weg als het nodig is, en dan nog met ern quad en motor erbij en een hooivork.

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 23:52

Nadat de buitenlamp en led verlichting in huis de hele tijd aan en uit gingen hadden we vanaf 21 uur helemaal geen stroom meer.
Net op de site van Enedis gekeken, wel 50 straten zonder stroom, ook in omliggende dorpen. Is dus flink wat aan de hand kennelijk. Hopelijk wordt het dan morgen vroeg verholpen. In het donker gaat dat niet lijkt mij.
Wij zullen maar in de woonkamer gaan slapen. In de slaapkamer is het heel erg koud omdat we daar alleen elektrische verwarming hebben.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 08:47

Ojee, dit klinkt als een serieuzere zaak deze keer... hopelijk kunnen ze snel een oplossing vinden.

Ik heb de aflevering niet gezien, wel jammer als er dan allerlei onterecht commentaar op komt en er een verkeerd verhaal ontstaat :(:) Kan je niet gewoon 1x reageren met jouw kant van het verhaal op de punten die niet kloppen / verkeerd geïnterpreteerd worden, om dat even te verduidelijken?

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 12:03

Yesss we hebben eindelijk weer stroom, nu lekker opwarmen, was nog maar 6 graden in de woonkamer, en 4 in de rest van het huis. Ijs stond op de ramen.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:04

Oei dat is wel serieus frisjes...!

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:04

Oh dat is best frisjes :brr:

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 12:05

Normaal verwarmen we bij met elektrische kachel en petroleum kachel, dat kon nu niet. En het duurt een tijd voordat de houtkachel warm genoeg is.

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:06

En ik maar klagen als het 13° in huis was :brr: .

Fijn dat er weer stroom is.

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:30

Tinka schreef:
Yesss we hebben eindelijk weer stroom, nu lekker opwarmen, was nog maar 6 graden in de woonkamer, en 4 in de rest van het huis. Ijs stond op de ramen.

Neeee
Brrrr daar zou ik doodziek van zijn.
Toch die generator maar klaarzetten voor de volgende keer

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 16:57

Voorlopig komen we nog steeds niet weg, er is wel sneeuw geschoven, maar die sporen zijn veranderd in een ijsbaan.
Maar als we weer weg kunnen gaan we brandstof halen voor de generator.

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:42

Ik vond het een hele leuke aflevering. En we weten denk ik allemaal wel dat het wel een beetje 'spectaculair' moet zijn voor de tv, dus maken ze het vast iets erger dan het is. Niet druk om maken, al zou ik dat ook doen als ik in jouw schoenen zou staan.
Pfff, die emigratiekriebels (waar ik het pas in het topic van Monique over had) die komen volop naar boven hoor als ik jullie verhaal zie. En wat een heerlijke plek hebben jullie! Helemaal niet jaloers hoor! ;)

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:31

Leuke aflevering (nu pas gekeken), ik denk heee! Die namen komen me bekend voor. Prachtig plekje zeg, al heb ik respect voor jullie en die berg beklimmen.

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 17:28

Wat sfeervolle plaatjes van vandaag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kwam er vanmorgen achter dat ik nog maar voor 1 dag metformine had, medicijnen voor mijn diabetes.
Ik had een mail gestuurd naar de apotheek met daarin het probleem dat ik niet van huis kon, maar eventueel wel naar de weg kunnen lopen. Milko had vanmorgen nog geprobeerd met de auto weg te gaan maar had totaal geen grip op het ijs.
Toen belden ze van de apotheek, ik begreep de helft weer niet, maar we hadden afgesproken dat we in de middag naar de weg zouden lopen.
Dus wij die kant uit vanmiddag, het is ongeveer een half uur lopen, 2 km, 2e helft alleen maar bergop. Maar ruim voor de top kwamen we een sneeuwschuiver tegen en daarachter stond een auto, met de apotheker, super dat scheelde een heel stuk lopen.
Het bleek dat het 2e stuk weg wel schoon was, was ook gestrooid. Die man zou wel gedacht hebben.
Daarna nog de sneeuwschuiver bestuurder aangesproken. Het duurde even voordat we elkaar begrepen, hij dacht dat het laatste stuk weg aarde was, maar is wel asfalt, alleen heel krakkemikkig. Als het goed is gaat er een zoutstrooier komen.

senna21

Berichten: 11867
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:40

Fijn dat het allemaal goed geregeld wordt, zeker wat betreft je medicijnen.
Ik heb jullie uitzending gezien. Grappig om nu mee te lezen. Nu toch meer een idee hoe het bij jullie is. Een mooi avontuur.
Knap wat jullie voor elkaar gekregen hebben!

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:15

Haha die foto van een liggende rocky in het hooi, die dacht een lekker warm bed.
Kunnen jullie het binnen wel warm stoken?
Mooi opgelost dat de apotheek jullie kant op kwam.

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 22:37

De veulens liggen vaak in het hooi, lekker bedje.
In de woonkamer wordt het wel warm, met de petroleum kachel is het snel warm. Houtkachel duurt een stuk langer, maar als ie eenmaal goed brand wordt het lekker warm.
In de badkamer, bijkeuken en B&B kamer is het net een koelkast. Het ijs staat ook op de ramen overal.

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 17:10

Het ging een beetje dooien, dus we konden al glibberend en glijdend eindelijk met de auto naar het dorp. Wel mooi hoor zo'n besneeuwd landschap.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18147
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:16

Het is inderdaad prachtig zo. Wel wat eng, dat glibberen en glijden met een auto.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:24

Mooi! En fijn dat jullie eruit konden.
Wij gaan straks ook een poging wagen, we zijn vanochtend eindelijk uitgegraven door de gemeente.

Monique1963

Berichten: 8653
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:14

Het is vier dagen later, hoe gaat het nu met de warmte in je huis en is er al wel wat sneeuw weg nu? Kun je wel de weg af en is er gestrooid?

Ik heb je uitzending gezien. Ik vond het hartstikke leuk! Het was denk ik een jaar of 15 geleden dat we Nederlandse tv gezien hebben, hahahaha. We hebben gelijk nog een heel stel uitzendings vermist gekeken met NLers die naar FR gingen. Erg leuk om te zien en omdat we nu in ons derde huis in fr wonen, konden we toevallig best veel plekken waar die mensen gingen wonen. En zo kwamen we ook bij Château Meiland uit en daarvan alle vervolgen en hun 2e kasteel ook. Erg leuk om te lezen hoe iedereen het aanpakt.
En ja het is bij al die uitzendingen wel duidelijk dat vooral leedvermaak vermaak is en dat dat programma dat uitbuit. LOL, ik denk dat wij geen goede kandidaten zouden zijn, want we hebben niet zulke problemen of geldproblemen en ook zijn we geen bedrijf of B&B begonnen. Dus dat is allemaal niet interessant voor ze.
Maar ik vond het erg leuk jullie weer eens gezien te hebben!

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-23 15:22

Die problemen die verzinnen ze wel hoor Mo, hebben ze bij ons ook volop gedaan.
In de woonkamer en slaapkamer is het wel warm te krijgen.
In de andere slaapkamer en de badkamer is het momenteel 0 graden.
Vannacht weer eens een stroomstoring, 464 straten zonder stroom. Gelukkig was het bij ons na een half uur weer verholpen.

Monique1963

Berichten: 8653
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:37

Tinka schreef:
Die problemen die verzinnen ze wel hoor Mo, hebben ze bij ons ook volop gedaan.
In de woonkamer en slaapkamer is het wel warm te krijgen.
In de andere slaapkamer en de badkamer is het momenteel 0 graden.
Vannacht weer eens een stroomstoring, 464 straten zonder stroom. Gelukkig was het bij ons na een half uur weer verholpen.


Ja dat zal idd wel, dichterlijke vrijheid of zoiets. Maar ze moeten wel, want ze krijgen echt geen kijkers als het allemaal goed gaat. Net als met autoracen, het leukst zijn toch de ongelukken, oeh, fout Mo. _-:(
Dus als het allemaal leuk gaat, zullen ze toch wat moeten doen om het interessant te maken en dan verdraaien ze de feiten.

Koud bij jou in de douche! Als het maar niet onder de nul graden wordt, dan bevriest de boel. Hier is 4 graden buiten op dit moment, en binnen een nette 19,5 in woonkeuken, slaap- én badkamer. Die drie zitten aan elkaar vast en daar leven we in en die wordt verwarmd door de houtkachel.

Balen dat je weer stroomstoring had. Gebeurt veel daar zeg! Zit je nu nog in de sneeuw?

Tinka

Berichten: 3773
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-23 17:29

Nog volop sneeuw hier inderdaad, overdag iets van - 4 en in de nacht - 8. Als het goed is gaat het vanaf dinsdag dooien.
Bij ons zitten er hele dikke muren tussen de kamers, dus het is niet mogelijk om alles in 1 keer te verwarmen. De slaapkamer doen we ook met een elektrische kachel.

Monique1963

Berichten: 8653
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 17:34

Tinka schreef:
Nog volop sneeuw hier inderdaad, overdag iets van - 4 en in de nacht - 8. Als het goed is gaat het vanaf dinsdag dooien.
Bij ons zitten er hele dikke muren tussen de kamers, dus het is niet mogelijk om alles in 1 keer te verwarmen. De slaapkamer doen we ook met een elektrische kachel.


Ja jij hebt nog een gang tussen je woonkeuken en je slaapkamer. Dat is jammer. Bij ons is het eigenlijk heel raar want de slaapkamer zit aan de woonkeuken vast en de badkamer zit daar weer aan vast. Ook niet comme il faut, maar goed, wel handig nu, want we zetten de woonkeukendeur open naar de slaapkamer en dan de badk deur open als we willen douchen en het is lekker warm.

En min vier en min acht, kkkkkkoud :brr: Ik vind plus vier al zo koud!

Hoop dat het niet nog meer gaat sneeuwen voor jullie voordat het dinsdag gaat dooien.

Sterkte en blijf lekker warm!