[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:28

Hippe set! Altijd leuk dat soort koopjes, al dat het op het moment zelf wel even zeer ;)

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 12:30

Ik heb maar even een foto gemaakt achter die deur komt dus de badkamer. We moeten dus wel naar buiten om daar te komen, want binnen hebben we geen plek. Behalve dan op zolder, maar de deur naar de trap zit dus ook in de B&B kamer.
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:44

O is dit naast waar het steil naar beneden gaat? Dat is dan ook mooi al opgeruimd zeg! En wat maakt het uit dat je buiten moet douchen. In de winter verhuur je waarschijnlijk toch minder of niet. Als de gasten er maar geen last van hebben.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 12:49

Dit is direct naast de voorkant van het huis, dat raam wat je ziet is van de slaapkamer.
De opgeknapte deur met nieuwe deurknop. Een normaal slot ging niet, dus we hebben het zo opgelost.
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:08

Ziet er mooi uit deze deur.

Dat uitbouwtje waar je je douche in gaat maken, daar heb je dan naar rechts toch je kelder waar je eerst je zadelkamer meen ik wilde maken? Heel in het begin dat je dat zei? En als je dan achter dat uitbouwtje zou willen zijn, dat is daar dan steil naar de septic toch? Of zit ik helemaal ernaast.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 13:26

Ja dat klopt, daarnaast zit de kelder onder het huis, en het eerste stuk kelder onder de slaapkamer is mijn zadelkamer.

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:45

O ja, jij heb echt een heel mooie zadelkamer!

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 13:54

Ja ben er heel blij mee, en het is heerlijk koel nu.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:29

Mooi man zo, het is net alsof die loungeset er gewoon hóórt +:)+

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 19:07

Het is hier weer snikheet, al een paar dagen 40 graden eind van de middag. Dan ken je helaas niet veel doen. Milko gaat heel vroeg op staan, maar ik ben absoluut geen ochtend mens, dus lukt mij niet. Vooral omdat ik slecht slaap door de hitte. En we hebben ook veel last van rellende rekmuizen op zolder.
Vandaag zijn we naar een bedrijf voor grondwerk, beton en steengroeve geweest. Ik had ook al een mail gestuurd, maar daar kwam natuurlijk weer geen reactie op. Die man op kantoor wou wel meteen even komen kijken, het is 10 km bij ons huis vandaan. Er moet dus een paddock in de wei bij ons huis komen, van 10x20 m. Hij zou gaan mailen, dus ben benieuwd. In september zou het dan kunnen. Andere steengroeve waar we een paar keer geweest zijn beloofde van alles, maar liet niets meer horen.
En ik heb ook nog gebeld met het ziekenhuis, ze hadden voice mail ingesproken, of ik brief van dokter wou mailen, maar kwam er niet uit wat het mail adres was. Ze ging nog van alles vragen, maar is toch allemaal gelukt.
Dus weer 2 dingen gelukt in het Frans, ik versta het beter dan dat ik spreek, maar kom er toch uit, hoewel ik sommige dingen niet begrijp.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18151
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:24

Goed zo Tinka ;). Dat Frans gaat steeds beter, over een paar jaar kijk je terug met een glimlach toch?
Die hitte… daar kan ik absoluut niet mee omgaan.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 21:54

Ik kan ook niet goed tegen de hitte, wordt er ook heel erg moe van.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 13:22

Gisteren foto's gemaakt van de supermaan en mooie zonsondergang.

Afbeelding

Afbeelding

Het was om 11 uur al 34 graden en om 13 uur 37

Afbeelding

Vandaag feestdag 14e juli, was een hele ceremonie met 2 minuten stilte en fanfare enzo. En er was ook een vide grenier, daar moesten we natuurlijk naar toe. Toch nog een paar spulletjes gekocht, was wel de moeite waard. Maar erg warm dus, alle winkels waren wel gewoon open.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:18

Pfoe wat een hitte bij jullie!
Hier nu 33 graden, dat is me echt al zat.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 14:51

En dan wordt het in het weekend nog warmer. Je kan gewoon niets doen zo. Elke dag wel 2 uur werk met planten water geven.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:13

Wij zijn nergens heengegaan, te warm. 42 graden...

Vuurwerk was de 13e ook afgelast vanwege mogelijk brandgevaar.

Wat heb je gescoord op de brocante?

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 17:22

Hier was geloof ik wel vuurwerk, maar hadden we geen energie meer voor. Brocante zijn we alleen een uurtje heen geweest, we hebben een spiegeltje, van die plateaus van porselein en een sleutelkastje, en nog een paar vetplanten.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:46

Tinka schreef:
Hier was geloof ik wel vuurwerk, maar hadden we geen energie meer voor. Brocante zijn we alleen een uurtje heen geweest, we hebben een spiegeltje, van die plateaus van porselein en een sleutelkastje, en nog een paar vetplanten.


Leuk altijd lekker snuffelen op brocantes en vide greniers, love it! Wij vinden vooral retrobeurzen leuk met oude auto's en motoren.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 21:16

Hier nog steeds snikheet en ik ben ook nog ziek, hoesten, keelpijn, snotteren, kaakholteontsteking, verstopte oren. Kortom ontploft hoofd en voel me ellendig. Denk door de airco. Heb de afspraak van dinsdag met de neuroloog maar verzet, je mag natuurlijk niet naar het ziekenhuis als je verkouden bent.
Vanmiddag kwam er ineens een auto aanrijden. Bleek dat een jong meisje met haar auto van de weg was geraakt en het talud af, om te eindigen in onze huurwei. Auto was al weg gesleept. Was volgens hun 1 paal afgebroken, het bleken er 6.
Die wei en omheining is natuurlijk niet van ons, wij moeten het daar nog afzetten.
Dus maar het nummer van de eigenaar gegeven en hopelijk wordt het dan opgelost.

Afbeelding

Niet heel duidelijk, aan de rechterkant van de weg is ze dus naar beneden gereden, gras is een beetje plat, evenwijdig aan de omheining en na 5 paaltjes de wei in.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:47

Tjee wat rottig allemaal. Dat van die vrouw is wel dom zeg, heeft natuurlijk zitten bellen. Wel netjes dat ze het kwam zeggen, dat dan weer wel. En gelukkig voor haar dat zij niet gewond was. Ik hoop dat de eigenaar er iets mee wil doen met die palen. EN gelukkig dat je paarden daar net niet liepen! Maar als je je al niet lekker voelt dan wil je dit er ook niet bij hebben. Beterschap!

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 10:25

Geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen heeft, ze had nog maar net haar rijbewijs. Het was net na een bocht, maar daar was het dus een rechte weg. Ze zei dat het 4 uur in de nacht gebeurd was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:35

Rare aanname dat ze natuurlijk heeft zitten bellen. Misschien week ze uit voor een dier of was het gewoon een inschattingsfout. Zeker in het donker ook allemaal mogelijk.

Balen Tinka dat je je zo rot voelt. Hopelijk knap je snel weer op! Lijkt me heerlijk die brocante afsnuffelen 8-)

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:49

Rechterkoplamp werkte? In het donker is het niet altijd super duidelijk waar de weg ophoudt en de berm begint, zeker zonder zijstrepen op de weg.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:18

Daar waar het gras begint houdt de weg op :+
Hoe ver het vervolgens naar de greppel is is soms maar gokken. Sommige mensen zijn al bang om met de banden het gras aan te raken, het gevolg is dat tegenliggers verder door de berm moeten met de kans dat je vervolgens in de greppel belandt of in dit geval de naastgelegen wei.

Helaas denken mensen ook dat ik met m'n volgeladen aanhanger en trekker ook wel gewoon door de greppel kan rijden..
Vaak zijn het helaas wel toeristen die nergens rekening mee houden.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 13:01

De weg is daar breed genoeg om elkaar makkelijk te kunnen passeren, is een N weg, en tevens een hele rustige weg, zeker midden in de nacht. Het is na een scherpe bocht, dus erg snel kan je eigenlijk niet rijden daar.
Maar soms snap je het toch niet, veel Fransen rijden als maniakken, je ziet niet voor niets zoveel gedenkplekken langs de weg.