[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:54

Tinka schreef:
zoveel gedenkplekken langs de weg.


Dat is bizar veel ja. Soms zijn het gewoon praalgedenkplekken, echt met een grote platte steen (bij castres) met bloemen etc. Ik neem aan dat de gemeente toch toestemming moet geven. De cantonnier moet er maar telkens omheen gaan.
Hier trouwens een heel stuk minder dan in de Hérault, waar we veel slingerende bergwegen hadden.

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:31

Het is niet altijd de gemeente die de weg beheert. Vaak is het de DIR bij D-wegen (departementale) en N-wegen (nationale)

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 10:25

Afbeelding
poedersuiker, toch corona, al 3 dagen flink beroerd. Gisteren zelfs zo erg dat ik ook niet naar de paarden kon.
Vandaag dus toch maar een thuis test gedaan, en die was binnen een minuut al positief.
Nu moet ik vanmiddag naar de pharmacie voor nog een test, bah, ik haat die wattenstaaf in mijn neus en keel.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:46

He wat vervelend. Hopelijk knap je snel een beetje op!

thequeensmum
Berichten: 3546
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:16

Waarom ‘moet’ je nog een keer voor een test? Positief is toch positief? Zeker als je zo beroerd bent. Beterschap
En wat betreft het staafje in neus en keel, probeer te ontspannen en recht voor je uit te kijken, dat helpt zeker

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 11:26

Een thuistest kan ook vals positief zijn. Mijn neus is momenteel heel erg gevoelig, merkte ik net met die thuistest, nies ook wel 100 keer op een dag. En dingen in mijn keel kan ik sowieso slecht tegen, ga heel snel kokhalzen.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:04

Balen, sterkte! Hoop dat je vent gevrijwaard blijft. En welke covid is dit nu, welke letter van het alfabet heeft je getroffen?

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 18:03

Net bij de apotheek geweest, deed heel erg pijn, vooral omdat mijn neus zo ontstoken is denk ik ook. Hij ging ook heel diep, en het moest nog 2 keer ook. Nu wachten op de uitslag, en het is ook opgestuurd om te kijken welk type het is.
De uitslag is positief op corona, hopelijk ben ik snel weer beter.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 20:29

Afbeelding


Vanavond toch verder met de wei gegaan, de paarden hebben bijna geen gras meer. Ging niet echt lekker met mijn zieke kop, gelukkig voel ik me wel wat beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:09

mooie foto's. Die met tegenlicht achter de bergen, heel mooi.
Ben je alweer wat beterderder?

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 18:50

Voor de verandering ben ik weer eens lek gestoken, ik had in de avond buiten gezeten met onze vrijwilligers uit Duitsland. De volgende dag onder de bulten en op mijn arm een bult ter grootte van een ei, warm, rood pijnlijk. De bult werd ook groter ondanks antihistamines en zalf. Dus vandaag maar weer naar de pharmacie. Er werkt nu voor de zomer iemand uit Mauritius, en die spreekt heel goed Engels. Omdat er een rode kring zit die zich uitbreidt dacht ze aan Lyme. Ik weet vrij zeker dat het geen teek was maar je weet het nooit. Toen moest ik een video consult met een dokter. En nu heb ik cetrizide en prednison tegen de zwelling. En als de kring niet weg gaat moet ik alsnog antibiotica. Gelukkig werden we heel goed geholpen door de Engels sprekende apothekers assistente.
Vandaag sinds iets van 6 weken even op Pathos gereden, hij was weer lekker aan het uitproberen. Schrikken en staken, was mijn zweepje vergeten. Heb een takje gepakt, toen liep ie wel de smiecht. De Duitse vrijwilligster heeft ook gereden.
Vanavond komt de filmploeg al, en dan morgen en maandag de hele dag filmen. En van de medicijnen wordt je slaperig en ik ben al zo moe. Zal best zwaar worden dus, maar we overleven het wel.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:56

Tjee wat heftig joh. Ik ben eens door een daas gestoken en dat werd ook een joekel van een plek. Ooit trouwens een tweetal insectenbeten in mijn voet gehad, en ongelogen, die hebben nog máánden erna gejeukt. Bizar. Maar fijn dat je goed geholpen bent bij de pharmacie.

En vertel wat voor Duitse stagiaires heb je?

En spannend weer de filmploeg, leuk! Gaan ze in de gîte? Of zitten daar de Duitsers.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 19:03

De vrijwilligers zijn via workaway, een jong stel. Die krijgen dan kost en inwoning en in ruil daarvoor werken ze 5 uur per dag. Ze zitten in de caravan.
En morgen komen dus een vader en dochter, nederlanders, voor de chambre d'hotes, het is geen gite.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:07

Tinka schreef:
De vrijwilligers zijn via workaway, een jong stel. Die krijgen dan kost en inwoning en in ruil daarvoor werken ze 5 uur per dag. Ze zitten in de caravan.
En morgen komen dus een vader en dochter, nederlanders, voor de chambre d'hotes, het is geen gite.


O wat leuk dat workaway. Nou je het zegt heb ik daar al eens iets over gelezen. Ik ga ook eens snuffelen.

En chambre d'hôtes, betekent dat b&b? Dus ontbijt inclusie en dat ze ook bij je kunnen eten, table d'hôtes?

Heb je eigenlijk al een website voor je cdh?

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 22:00

Klopt, Mo, we hebben nog geen website. Alles is ook nog niet helemaal af eigenlijk, zoals onze badkamer. Maar we gaan hierna eerst vakantie vieren.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:51

Goed plan, je moet wonen in je huis en het huis moet jou niet uitwonen ;-) Gaan jullie genieten van wat je hebt, of uitjes maken? Of kun je een paar nachtjes weg als de Duitse workaways nog wat blijven?

Ik heb er even voor onszelf naar gekeken, maar Erwin ziet het niet zitten om met andere mensen samen te werken. Wat doen ze bij jullie voor werk?

En hoe gaat het filmen en zijn de gasten al gearriveerd?

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 14:29

De gasten zijn gisteren middag aangekomen, en alles is natuurlijk gefilmd. Gisteren avond hebben we een BBQ gehad. En vanmorgen paard gereden, ook het meisje dat te gast was met haar vader. Ze kon leuk rijden, ging goed. Vanmiddag nog filmen en dan zijn we klaar.
En dan vakantie vieren. Workawayers gaan straks weg. Ze hebben met Milko het bovenste land vrij gemaakt voor de omheining.
Vanmorgen zagen we dat er een stier ontsnapt was, hij stond bij de bovenste wei en de koeien stonden in de wei, ik dacht dat ie daarbij hoorde, maar durfde de omheining daar niet open te doen voor hem. De boer een berichtje gestuurd, die kwam meteen samen met zijn vrouw. Hij bleek dus uit de onderste wei te komen en was zijn koeien kwijt geraakt en had de omheining gesloopt om bij die andere koeien te komen. Dit was ook nog eens de gemene stier. Na flink veel moeite is ie toch terug gejaagd in zijn eigen wei en later herenigd met zijn koeien. Ik kreeg nog een bedankje van de boer voor het waarschuwen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:35

Hihi ja hier gebeurt het vrij regelmatig dat er dieren los lopen, zowel van ons als van de omliggende boeren.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 18:20

Afbeelding

Ik moest naar de cardioloog in Castres vanmiddag, meteen maar even inkopen gedaan. Was nogal warm daar.
Gelukkig zijn alle gasten eergisteren vetrokken en kunnen we nu vakantie houden.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:55

pfff 47 graden. Wij kwamen niet boven de 43 vandaag. Leuke bril trouwens ;-)

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 19:19

Afbeelding

Afbeelding

Dat is mijn verte bril voor auto rijden. Die 47 graden was in de zon hoor.
Komen we net terug van Castres, bijna thuis, ter hoogte van de paarden wei ineens een stier midden op de weg. Hij liep op zijn gemak voor ons uit. Bleek zo door de omheining zijn gebeukt. Meteen maar weer de boer gebeld die is hem nu aan het zoeken/opdrijven.
Laatst bijgewerkt door Tinka op 03-08-22 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:23

Weer diezelfde stier?

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 19:38

Monique1963 schreef:
Weer diezelfde stier?

Ja

pmarena

Berichten: 48202
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:30

Daar krijg je ook het heen en weer van, zo'n stier....die heb je vast ook niet binnen een paar minuutjes terug op de wei := Denk dat die zachtjes aan wel op de nominatie staat voor een BBQ...?

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 21:01

Een stier die wat meer respect heeft voor prikkeldraad is misschien wel handig. Remy dacht een relaxte avond te hebben, nu is ie de hele avond op stieren jacht, dat beest kan overal wel zitten.