Wat voor vakantie zoek ik? Ideeen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Wat voor vakantie zoek ik? Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 23:38

Aangezien ik inmiddels een jaar bij mijn nieuwe baan aan het werk ben en nog minimaal 5 vakantieweken open heb staan ben ik opzoek naar een leuke vakantie. Helaas heb ik een aantal eisen waar nog niets aan kan voldoen.
Ik heb nog een paardrijvakantie open staan maar aangezien ik momenteel amper rij vind ik het zonde daar heen te gaan (rijden op grandprix paarden dus is zonde geld).

Goed, de eisen;
- ik moet alleen (28 jaar)
- fijne temperatuur in najaar, liefste nog aardige kans op zon
- Europa
- ik wil wel ergens heen waar ik ‘gemist’ wordt en kans om nieuwe mensen te ontmoeten
- kan slecht tegen prikkels dus moet tijd voor mezelf kunnen nemen.
- geen actieve vakantie in de zin van kamperen, raften, sky diven, surfen en dat soort gekkigheid.

- Een combi met leuke cursus van iets is leuk.
- Ik hou van culturele dingen, plekken met uitgebreide geschiedenis.
- Ik moet goed kunnen slapen ivm prikkelverwerking (daarom niet kamperen oid)

In principe kan ik ook 3 week weg dus het mag ook best iets zijn wat wat langer duurt.
Heeft iemand nog ideeen?

Nyaleti

Berichten: 6147
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat voor vakantie zoek ik? Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 00:07

Zoek je een georganiseerde groepsreis of durf je ook alleen op pad?
Wellicht is een hostel wat voor je. Dat is echt niet allemaal krakmikkig zoals er vaak een beeld van is. :+
Veel hostels hebben ook privé kamers als je dat fijn vindt. In een hostel zul je makkelijker contact leggen met mensen dan in een hotel omdat er vaak meerdere solo reizigers zitten die iemand zoeken die met ze uit eten wil of een dagtripje wil maken.

Azoren, het vaste land Griekenland, Bulgarije zijn allemaal pareltjes :)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat voor vakantie zoek ik? Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 00:12

Vind je een taalcursus leuk? Ik heb geweldige weken gehad bij de Alliance Française in Nice :) In de ochtend taal, in de middag leuke activiteiten.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 06:42

Kookcursus? Moet je wel liggen natuurlijk :D

Ik ben ook wel eens naar een Agriturismo in Toscane geweest in het najaar, alleen, auto gehuurd, de prachtige steden bezocht en via Getyourguide allerlei leuke activiteiten geboekt.

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Re: Wat voor vakantie zoek ik? Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:58

Misschien een farm holiday in Portugal ofzo? Of een thema ruitervakantie?
Ik weet wel een adres in Duitsland waar ze thema ruitervakanties aanbieden, zoals Yoga & Paardrijden, een avonturenweek of een voeding en paardrijden vakantie. Volgens mij doen ze dit in groepsverband dus zal het een plek zijn waar je nieuwe mensen leert kennen. Ik weet niet hoe het zit met de zonkans...
Misschien wordt zoiets ook wel aangeboden in Zuid-Europa?

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Wat voor vakantie zoek ik? Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-21 12:39

Oh leuke reacties al!
Taalreis heb ik inderdaad al eens gedaan, mooie manier om snel mensen te leren kennen en ondertussen wat te leren.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat voor vakantie zoek ik? Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:51

Voor zon in het najaar moet je echt richting Griekenland Turkije, of de Spaanse eilanden. Maar dan nog zit je wellicht met wisselvallig weer, iig in zuid oost Europa.
Wat nog een alternatief zou zijn wellicht is Zanzibar, dat is niet ver vliegen, redelijk toeristisch maar niet te. Veilig en er is naast mooie stranden ook wel wat te doen. Je kunt daar kookcursussen volgen maar ook snorkelcursus bijv.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wat voor vakantie zoek ik? Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:45

Ik neig een beetje naar Cyprus, zowel het Turkse (visum!) als Griekse gedeelte. Interessante (recente) en oudere geschiedenis.