Alleen op reis gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Alleen op reis gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 00:58

Ik wil er op uit! Wil graag op reis/vakantie gaan, nieuwe mensen en cultuur leren kennen. Dit gevoel borrelt al een hele tijd, ik hou van doen en ontdekken. Ik met mijn over enthousiasme stond al klaar om een enkeltje naar het buitenland te boeken met de instelling ''ik zie wel wanneer ik terug kom''. Het lijkt me heerlijk! Echter ben ik wel in mijn eentje, op zich geen probleem, wat wel een probleem is is de vraag of dat wel zo veilig/verstandig is, ben een jonge meid met lang blond haar dus laten we zeggen, een makkelijk doelwit voor mensen met verkeerde intenties... Wellicht heb ik teveel films gekeken, de laatste keer dat ik naar het buitenland ging was zo'n +- 10 jaar geleden. Vrienden hebben helaas geen tijd, druk met werk of school. Ik kies graag het zekere voor het onzekere en vroeg me af, zijn hier bokkers alleen op reis gegaan, raden jullie het af? Of hebben jullie evt suggesties?

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:28

Ik ben dan wel niet blond, maar in de meeste landen heb ik 0,0 problemen gehad alleen. Een goede voorbereiding is het halve werk. Kom net terug uit Polen, fantastisch land en heel gemakkelijk alleen te doen. Heb mij geen moment onveilig gevoeld. De meeste Europese landen zijn echt meer dan prima alleen te bezoeken. Begin gewoon eens makkelijk, bijvoorbeeld met een reisje naar Duitsland oid.

Ir111

Berichten: 11950
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Alleen op reis gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:26

Ik weet niet waar je van plan bent heen te gaan maar ik denk dat je gedrag je eerder in de problemen brengt dan je haarkleur... Verstandige keuzes maken en blijven nadenken.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:03

Ik ben alleen op vakantie gegaan naar Portugal, Gambia en Senegal. De laatste twee landen zijn niet de meest populairste vakantie landen maar heb het erg naar mijn zijn gehad.
Als je alleen op vakantie wilt, gewoon gaan en alles komt van zelf goed :)

[BEU] Alleen op vakantie? misschien kan je uit dit topic meer informatie halen ?

Winged

Berichten: 33014
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op reis gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:53

Met een beetje gezond verstand kom je een heel eind. En inderdaad het alleen op vakantie topic staat vol met tips. Veel plezier!

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Alleen op reis gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:14

Ik heb vaker alleen gereisd maar ook nog nooit iets meegemaakt (gelukkig!)
Wel vaak zat hier in Nederland trouwens, dus in dat opzicht ben je natuurlijk nergens 100% veilig.

Op zich misschien wel goed dat je er over nadenkt (heb ik nooit gedaan eigenlijk haha)
je kunt je enigzins voorbereiden door te kijken wat in bepaalde regio's bijvoorbeeld veel voorkomt. Soms heb je veel zakkenrollers ergens of wordt afgeraden snacht's alleen te lopen, dan kun je daar rekening mee houden.

Aan de andere kant zou ik er verder niet te veel over nadenken, als je lekker op ontdekkingsreis en avontuur wil horen daar risico's bij. Maar zoals ik al zei, die heb je ook in het dagelijkse leven :)
Go for it en gewoon lekker gaan! Ik raad het zeker niet af, ik raad het sterk aan!!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alleen op reis gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:54

Overal moet je blijven opletten, zelf ben ik alleen in Zuid Amerika geweest en naar Iran. Beide reizen heb ik geen vervelende dingen meegemaakt. Ik plande meestal een paar dagen in het voren en zorgde dat ik niet in de nacht hoefde te reizen. Of een lange busreis in de nacht deed, zodat ik de volgende ochtend aan kwam op locatie.

Uiteindelijk was ik amper alleen, omdat ik via hostels en bussen altijd wel mensen vond die ook van A naar B gingen. Als ik leuke mensen tegen kwam, dan gooide ik wel eens de plannen om, zodat ik met hen verder kon reizen. Via hostels kun je in ieder geval veel reizigers tegen komen.

Gewoon gaan is iets wat het grootste struikelblok is voor veel mensen. Ik heb uiteindelijk tegen iedereen verteld dat ik voor x aantal maanden weg ging en de ticket heen en terug geboekt. Dus ik 'moest' weg.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15108
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:42

Hier ook alleen gereisd inEuropa en Thailand, ook geen vervelende dingen meegemaakt. Goed inlezen gaf mij rust :) Ik lees me altijd (ook al reis ik niet alleen) in op het land waar ik naar toe ga (dus bijv. de meest 'voorkomende' scams, maar ook de cultuur). Zo ben ik toch altijd wat meer voorbereid, heb daardoor wel 2 keer kunnen voorkomen dat er iets zou zijn gebeurd omdat er alarmbellen gingen rinkelen. Dat ging overigens niet over gevaarlijke situaties, maar meer over geld/betaling.
Verder eens met de tip om te kijken dat je niet 's nachts/'s avonds laat alleen op straat hoef te zijn om te reizen oid. Ik pakte inderdaad wel eens een nachtboot of nachttrein zodat je niet teveel tijd kwijt bent zonder dat het ten koste gaat van je veiligheid.

En als je het fijn vindt om toch met anderen te reizen, kun je er altijd voor kiezen om naar een land te gaan waar veel backpackers komen. Daar ontmoet je snel en makkelijk mensen en kun je er dus ook voor kiezen om samen verder te reizen.

Ik heb zelf in Thailand alleen de eerste 2 nachten in Bangkok geboekt, heb vervolgens mensen ontmoet en heb met hun samen een stuk verder gereisd. Uiteindelijk gingen zij weer een andere kant op en heb ik het laatste stukje weer alleen gedaan.