Amersfoort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nardxash

Berichten: 4004
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 10:44

Hoi! ;)

Ik ga begin volgend jaar samen met mijn oma gezellig een weekend naar Amersfoort.
Het hotel is al geregeld echter ben ik nu een beetje inspiratieloos als het erop aankomt wat er in de stad omgeving te doen is.
Ik heb zelf al dierenpark, toeristentreintje op het lijstje staan.

Wie oh wie kan mij helpen met inspiratie opdoen:
Belangrijk om te weten:
-oma is 75 en nog goed te been
- alles word gedaan met ov
- wij zijn beide niet bekend in Amersfoort
-houden van gezellige dingen en mag ook plaats vinden buiten Amersfoort zolang het te doen is met ov

Dank voor jullie hulp!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:53

Houden jullie van inrichting kijken? Loods5 in Amersfoort is erg leuk!!

Edit: neem er wel de tijd voor! 1.5 uur in zo'n winkel is zo voorbij.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:02

Gezellig met je oma!

Mondriaan huis nog een idee?

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:10

Ik kom nog regelmatig in Amersfoort. Heb er veel vrienden en familie wonen. Mooie binnenstad. Loop eens net de winkelstraat uit (Muurhuizen). Mooie oude straatjes. Misschien een stadswandeling met gids of een rondvaart door de grachten.
En een frietje eten bij Van Gogh.

De markt op zaterdag is natuurlijk altijd leuk.
Als het iets verder weg mag zijn: Bunschoten Spakenburg is een leuk dorp met een oude haven. Je kunt daar de boot nemen het eemmeer op. Ook gezellige markt.

Het is vanaf Amersfoort niet zo ver naar de Veluwe (Voorthuizen). Daar kun je prachtig wandelen of een fiets huren. Maar ik weet niet of dat gaat met het ov. Meer op fietsafstand ligt de Treek. Mooi gebied om te fietsen.

Op de website van de VVV staat ook veel

nardxash

Berichten: 4004
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 13:01

Flower033 schreef:
Ik kom nog regelmatig in Amersfoort. Heb er veel vrienden en familie wonen. Mooie binnenstad. Loop eens net de winkelstraat uit (Muurhuizen). Mooie oude straatjes. Misschien een stadswandeling met gids of een rondvaart door de grachten.
En een frietje eten bij Van Gogh.

De markt op zaterdag is natuurlijk altijd leuk.
Als het iets verder weg mag zijn: Bunschoten Spakenburg is een leuk dorp met een oude haven. Je kunt daar de boot nemen het eemmeer op. Ook gezellige markt.

Het is vanaf Amersfoort niet zo ver naar de Veluwe (Voorthuizen). Daar kun je prachtig wandelen of een fiets huren. Maar ik weet niet of dat gaat met het ov. Meer op fietsafstand ligt de Treek. Mooi gebied om te fietsen.

Op de website van de VVV staat ook veel

Daar ga ik eens voor kijken dankjewel!

nardxash

Berichten: 4004
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 13:02

Sunnda schreef:
Houden jullie van inrichting kijken? Loods5 in Amersfoort is erg leuk!!

Edit: neem er wel de tijd voor! 1.5 uur in zo'n winkel is zo voorbij.

Neem ik ook mee dankjewel!

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:07


thequeensmum
Berichten: 3530
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:50

Een mooie wandelroute door de binnenstad is zeker aan te raden, Amersfoort kent zoveel mooie pleintjes, hofjes en oude straatjes.
Wij hebben ooit een rondvaart gemaakt door de grachten, kom mijn leven lang al in Amersfoort maar was zo verrast.
Weet alleen niet of begin volgend jaar de rondvaarten al gaan, zijn open boten dus wellicht nog te koud. En je zou kunnen kijken of er in de dagen dat jullie er zijn een leuke voorstelling is in Theater de Flint. Anders misschien een leuke film in de twee bioscopen die Amersfoort rijk is?

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:51

Ik heb vorig jaar een boottour gedaan. Was ook super leuk! Leer je veel over de stad en ze wijzen alle mooie/leuke plekjes aan!

nardxash

Berichten: 4004
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 17:48

Bedankt voor de ideeën!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8308
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:39

Niet precies wat je zoekt maar wel de tip die ik je kan geven ;)
Haal in de ochtend een ticket voor amersfoort vrij bij de buschauffeur. Dan kan je door heel Amersfoort en bijbehorende dorpjes in de gemeente (leusden bijvoorbeeld) gewoon voor 1 tarief. Vaak als je 1 keer heen en weer gaat heb je het ticket er al uit :D

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:23


Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:38

Flower033 schreef:
Ik kom nog regelmatig in Amersfoort. Heb er veel vrienden en familie wonen. Mooie binnenstad. Loop eens net de winkelstraat uit (Muurhuizen). Mooie oude straatjes. Misschien een stadswandeling met gids of een rondvaart door de grachten.
En een frietje eten bij Van Gogh.

Goeie tips dit. Patat bij Van Gogh moet je zeker doen! Echt de allerallerallerlekkerste patat ever! :D

Ik zou zelf een winkel als Loods5 overslaan, is gewoon een woonwarenhuis. Wel leuk hoor maar zonde om daar rond te gaan lopen als je in zo'n leuke stad als Amersfoort bent!

PotjeMayo

Berichten: 567
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:53

patat bij van gogh is zeker aan te raden! zoals flower033 ook zegt: in bunschoten kan je ook leuke dingen bezichtigen; spakenburgs museum of de haven zelf, markt is ook leuk.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:56

Amersfoort heeft een hele mooie oude binnenstad.
Je kunt leuk op de grachtjes varen met een gids, en wandelen in de mooie oude straten en de pleinen. Er zijn talloze leuke en goede restaurants en musea en misschien speelt in theater de Flint wel een mooie voorstelling.
Het dierenpark is ook leuk maar alleen met droog weer want er is weinig overdekt.

Spakenburg is idd ook leuk, moet je wel op zaterdag doen want zondag is daar niks te beleven.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 22:00

Ik woon in Amersfoort! Zoals hierboven al aangegeven kan je bij Van Gogh heerlijke frites eten. Mocht je wat op het hof willen drinken, doe dat dan bij De Professor. Erg lekker daar :D

Hier kan je her beste rondvaarten boeken mocht je het water op willen :)
https://www.amersfoort-rondvaarten.nl/

Ik lees trouwens dat ze in de winter niet varen. Dus ben bang dat je die even over moet slaan :(

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 22:02

Varen door de grachtjes daar is echt heel leuk!!! Je hebt veel leuke restaurantjes/kroegjes waar je kunt zitten. Ook kun je naar de Flint (theater) gaan als er een leuke voorstelling is. Als ze nog goed ter been is, kun je een mooie wandeling door de Soesterduinen maken. Er is veel te doen in/rondom Amersfoort :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 22:04


nardxash

Berichten: 4004
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 06:17

Ik lees weer een heleboel goede tips!
De patat neem ik zeker mee daar is mij oma dol op!
Bunschoten-spakenburg zet ik ook het lijstje

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:51

Je hoeft echt Amersfoort niet uit om je daar een weekend te vermaken hoor. Buiten dat de binnenstad al mooi is om te wandelen en op het terras te zitten heb je het Mondriaan museum, museum Flehite, je kunt de ambachtelijke bierbrouwerijen bezoeken, stadswandeling maken met een gids, de Onze Lieve Vrouwe toren beklimmen, theater De Lieve Vrouw en echt nog zoveel meer.