Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Budget stedentrip , tips?

 
Profiel   

Aangezien ik de afgelopen 2 jaar niet in het buitenland ben geweest en enkel in eigen land kort vakantie heb gevierd, kriebelt het toch wel om weer eens een solo stedentripje te doen! :))

Ik merk dat ik het mentaal wel 'nodig' heb om er even tussenuit te gaan na mijn burnout, naar een plek waar ze vooral geen Nederlands spreken :+

De eisen die ik heb:
- Ik reis in mijn eentje, dus dat maakt het prijziger, maar ik zoek een budget tripje (€300 totaal)
- Circa 3 dagen
- Cultuur vind ik heel tof!

Waar ik NIET heen wil: Rome, Krakau, Praag, Parijs, Londen, Valencia, Dublin. Hier ben ik allemaal al eens of meermaals geweest. Ik zoek echt een nieuwe plek om te ontdekken :D

Oost Europa vind ik heel gaaf overigens en dat strookt ook goed met mijn budget! Maar ik ben zelf nooit verder geweest dan een rondreis Polen en een vakantie Macedonië.

Ik ben heel flexibel qua periode! Het liefst stap ik morgen op het vliegtuig maar dat is wat enthousiast. December, januari, februari, allemaal prima.

Uiteraard ben ik heel voorzichtig met corona, dus ik ga niet lukraak iets boeken natuurlijk :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:48 



 
Profiel   

Boedapest in Hongarije kan ik je aanraden. Ik weet niet of dat in je budget past maar het is een mooie stad waar genoeg te zien en te doen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:07 



 
Profiel   

Pak Skyscanner er eens bij voor een vliegticket. Tipje: Nederland aanklikken, vliegveld bestemming 'overal'. En een maand, geen specifieke data. En dan kijken waar je op uit komt.

Oost-Europa (ook het zuiden) is in de wintermaanden vaak wel koeler dan bijvoorbeeld een Spanje.

Wil je in een hostel of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:08 



 
Profiel   

Winged schreef
Pak Skyscanner er eens bij voor een vliegticket. Tipje: Nederland aanklikken, vliegveld bestemming 'overal'. En een maand, geen specifieke data. En dan kijken waar je op uit komt.

Oost-Europa (ook het zuiden) is in de wintermaanden vaak wel koeler dan bijvoorbeeld een Spanje.

Wil je in een hostel of niet?

Ik heb liever een hotel :) Hoeft niet luxe te zijn, als ik maar een bed heb en een badkamer!

Maflinger_S schreef
Boedapest in Hongarije kan ik je aanraden. Ik weet niet of dat in je budget past maar het is een mooie stad waar genoeg te zien en te doen is.

Ik ga eens kijken!

Srprs.me zat ik ook nog te overwegen, maar door bepaalde steden uit te sluiten kun je al gauw doorhebben waar ze je geen sturen. En aangezien ik enorm veel steden al gezien heb, wil ik het risico niet nemen dat ik ergens kom waar ik al geweest ben :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:14 



 
Profiel   

Cyprus een optie?
Vlucht: https://www.skyscanner.nl/transport/vlu ... tediday=17

Hotel: https://www.skyscanner.nl/hotels/search ... s=&rooms=1

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:17 



 
Profiel   

Paphos, Cyprus ben ik jaren terug in de zomer eens geweest! Maar is zeker een goede optie, vast nog genoeg te ontdekken :j Destijds niet veel gedaan ivm hittegolf :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:18 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Paphos, Cyprus ben ik jaren terug in de zomer eens geweest! Maar is zeker een goede optie, vast nog genoeg te ontdekken :j Destijds niet veel gedaan ivm hittegolf :+

Zijn nog genoeg andere opties te vinden via skyscanner, gewoon proberen en kijken wat past :D

(moet zeggen dat die prijzen zo wel heel verleidelijk zijn)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:19 



 
Profiel   

Thanks! Ik ga zeker even kijken wat er allemaal voor opties zijn :D

In augustus 2015 ben ik met Ryanair vet goedkoop 4 dagen naar Dublin gevlogen, totaal ook iets van €250 kwijt :)) Zoiets zoek ik eigenlijk weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:23 



 
Profiel   

Bratislava en Novi Sad zijn erg leuk <3 Beide ook nog niet bekend bij het 'grote publiek', iets wat ik zelf een groot voordeel vind. Ook in Polen zijn er nog een aantal leuke andere steden, zoals Wroclaw of Warschau zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:26 



 
Profiel   

Ik zit zelf al een tijdje te spelen met de gedachten om Tallinn en Helsinki te combineren in één reis - dan heb je een dubbel stedentripje. :D

Verder om je wat meer inspiratie te geven: ik weet dat de Balkanlanden op dit moment sterk opkomen qua populariteit. Ik las vandaag dat de spanningen iets oplopen in Bosnië en Herzegovina, maar het eten is wel enorm lekker in Sarajevo. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:27 



 
Profiel   

NadjaNadja schreef
Bratislava en Novi Sad zijn erg leuk <3 Beide ook nog niet bekend bij het 'grote publiek', iets wat ik zelf een groot voordeel vind. Ook in Polen zijn er nog een aantal leuke andere steden, zoals Wroclaw of Warschau zelf.

Ga ik opschrijven, onbekende steden vind ik heel gaaf <3 Wroclaw ben ik in 2019 geweest, Warschau staat nog wel op mijn to do list!


Hiraeth schreef
Ik zit zelf al een tijdje te spelen met de gedachten om Tallinn en Helsinki te combineren in één reis - dan heb je een dubbel stedentripje. :D

Verder om je wat meer inspiratie te geven: ik weet dat de Balkanlanden op dit moment sterk opkomen qua populariteit. Ik las vandaag dat de spanningen iets oplopen in Bosnië en Herzegovina, maar het eten is wel enorm lekker in Sarajevo. :o

Helsinki lijkt me zooooo gaaf! Maar Scandinavië past over het algemeen niet echt in mijn budget helaas haha. Ik had al gekeken naar Oslo, leek me ook wel wat met mijn super basic Noors via Duolingo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:29 



 
Profiel   

Ik ga toevallig deze maand een paar dagen naar Stavanger, Bergen en Oslo. Daar was ik zo'n 300 euro aan kwijt voor vluchten en AirBnBs. Het kan dus wel. O:) Oslo is niet heel duur om heen te vliegen dankzij budgetairline Norwegian Air, maar het verblijven daar is iets minder budgetvriendelijk natuurlijk. :D

Je zou eventueel Bratislava kunnen combineren met Wenen of Boedapest. Of Zagreb, als je een paar uur in de Flixbus wil zitten. :') Bratislava komt wel wat op qua barretjes en cultuur, maar ik hoor toch wel eens dat het net iets te klein is om je echt meerdere dagen te kunnen vermaken. En mijn mening is wat gekleurd door een vriend van mij die in Bratislava woont. Die praat er net zo over als dat sommige Nederlanders over Amsterdam kunnen praten. :+

Edit: Noorwegen is trouwens denk ik nu niet het handigste om heen te willen, want qua coronaregels waren ze best streng.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:35 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij de mensen die Warschau en Budapest aanraden, vooral de laatste stad ben ik destijds tien dagen geweest en nog was ik niet uitgekeken! Bratislava vond ik zelf wat klein maar dat is echt lang geleden. Ik was zelf voor het eerst in Ljubljana dit jaar en ik was enorm fan van slovenie maar zeker ook van hun hoofdstad, qua prijzen zit je dan misschien wel snel aan de hoge kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:41 



 
Profiel   

Ik ben (alleen) naar Budapest geweest en het is daar absoluut prachtig en lekker goedkoop. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:44 



 
Profiel   

Budapest ja! :) echt prachtig en goedkoop :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:45 



 
Profiel   

Hiraeth schreef
Ik ga toevallig deze maand een paar dagen naar Stavanger, Bergen en Oslo. Daar was ik zo'n 300 euro aan kwijt voor vluchten en AirBnBs. Het kan dus wel. O:) Oslo is niet heel duur om heen te vliegen dankzij budgetairline Norwegian Air, maar het verblijven daar is iets minder budgetvriendelijk natuurlijk. :D

Je zou eventueel Bratislava kunnen combineren met Wenen of Boedapest. Of Zagreb, als je een paar uur in de Flixbus wil zitten. :') Bratislava komt wel wat op qua barretjes en cultuur, maar ik hoor toch wel eens dat het net iets te klein is om je echt meerdere dagen te kunnen vermaken. En mijn mening is wat gekleurd door een vriend van mij die in Bratislava woont. Die praat er net zo over als dat sommige Nederlanders over Amsterdam kunnen praten. :+

Edit: Noorwegen is trouwens denk ik nu niet het handigste om heen te willen, want qua coronaregels waren ze best streng.


Ik ben niet jaloers hoor :+ _O- Strenge coronaregels in Noorwegen had ik al door ja, leek me ook niet zo'n strak plan.

Budapest ga ik eens wat dingen voor opzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:05 



 
Profiel   

Ik vond Porto prachtig toen ik daar met school was. <3

Wenen is ook heel tof, maar wel wat duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:07 



 
Profiel   

Istanbul? <3

Vliegen is niet heel duur, verblijf hoeft niet duur te zijn. Je kan er ook goedkoop eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:09 



 
Profiel   

Tirana! Ik ben er in 2017 geweest, toen Transavia besloot op Albanië te gaan vliegen.

In vijf dagen tijd heb ik 250 euro uitgegeven inclusief de vlucht. Het leven was er (toen) spotgoedkoop. Prachtige stad ook met een rijke geschiedenis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:26 



 
Profiel   

Met de trein door Duitsland? Mooie steden en beter voor het milieu :j
https://www.bahn.com/nl/aanbod/supervoordelig-tarief

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:32 



 
Profiel   

Bestemmingen per nachttrein:

https://www.natuurenmilieu.nl/blog/city ... in-europa/

https://greencitytrip.nl/nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:41 



 
Profiel   

Genua? KLM vliegt rechtstreeks vanaf Schiphol. Evt een B&B of hostel net buiten het oude centrum nemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:45 



 
Profiel   

Ik ga ook mee voor Boedapest, vond ik geweldig.
En misschien Bologna? daar gaan wij in november weekendje heen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:46 



 
Profiel   

Madrid vond ik zelf heel erg mooi. Parken, gebouwen en musea en tussendoor heerlijk eten. Het weekend vloog echt voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:48 



 
Profiel   

Karin schreef
Tirana! Ik ben er in 2017 geweest, toen Transavia besloot op Albanië te gaan vliegen.

In vijf dagen tijd heb ik 250 euro uitgegeven inclusief de vlucht. Het leven was er (toen) spotgoedkoop. Prachtige stad ook met een rijke geschiedenis.

En sowieso een bezoekje aan de bunkers daar :D (2 zijn nu musea, heel boeiend)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen