Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:41

Eigenlijk zijn er in Europa ook hele mooie plekken maar zolang het lukt om wat verder weg te gaan doen we dat graag. Alhoewel ik ook wel zit te vloeken tijdens een 34u durende reis :') Kan niet zo goed zo lang stilzitten en slaap ook amper tijdens een vlucht. Maarja niet janken.

Filipijnen moeten we echt even goed uitzoeken want dat zijn veel eilanden. Het ziet er wel echt gaaf uit en idd de walvishaaien zijn toch een droom!

Malediven is ook duur als je een luxe resort neemt dus wss te duur om meteen te combineren met SL. Onze afgelopen reis is geen standaard budget :=

Balen dat je nu even niet de mogelijkheid hebt om verre reizen te maken. Hopelijk komt dat weer :j

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:57

Walvishaaien idd heel gaaf, hebben we in Mexico gedaan en Indonesië.

Nu lekker druk met voorbereidingen voor onZe reis naar Vietnam, eind oktober.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 21:58

Ik kan ook niet lang reizen eigenlijk, omdat ik niet kan slapen op de vlucht. TOen we 4 jaar terug naar Indonesië gingen was ik al aan het overgeven op de vlucht omdat ik de nacht had doorgehaald en gewoon al in de uitputting zat. En toen moesten we nog een heel stuk. Dat was echt afzien, ik kon alleen maar liggen, bang om flauw te vallen dus lag ik in de rij voor de overstap, midden in de hal van het vliegveld, in de rij voor de douane, tijdens het wachten voor het vliegtuig, toen wel op bankjes, en ik was heel bang om te vliegen dus ik twijfelde om te gaan. Maar de stewardessen waren zo aardig om me een hele rij te geven zodat ik ook kon liggen := Vorig jaar naar Thailand maar gevraagd om slaapmedicatie _O- en toen kon ik een paar uurtjes pakken. Dat ging een stuk beter toen.

Qua budget begrijp ik idd, dit is wel uitzonderlijk natuurlijk. En het hoeft ook niet zo duur natuurlijk. :P Maar het is de vraag hoe lang je je vermaakt op de Malediven. Want daar is vrij weinig te doen behalve de onderwaterwereld. Tenzij je heel goed bent in lekker zonnebaden en niks doen haha :P

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:04

Ow dat is wel heel vervelend ja, zoveel last heb ik er niet van. Dan snap ik wel dat Europa beter te doen is.

Malediven zouden we 8 tot max 10 dagen willen doen. Zonnen, eten, snorkelen en duiken. Daar ben ik na die dagen ook wel weer klaar mee. En de resorts zijn ook gewoon duur natuurlijk.

Vietnam lijkt me ook mooi!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:06

Malediven us goed te combineren met Sri lanka begreep ik.
Mijn dochter heeft daar van de zomer 3 weken rondgereisd met een tuktuk, vond het daar prachtig.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 22:14

Heeft ze geen last gehad van de politieke onrust daar?

Mijn droomlijstje:
- Sri Lanka + Malediven
- Filipijnen
- Thailand
- Costa rica

Het realistische lijstje :')
- Kroatië
- Zuid-Italië / Apulië
- Wintersport Valloire :P

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:15

Queijo schreef:
Ow dat is wel heel vervelend ja, zoveel last heb ik er niet van. Dan snap ik wel dat Europa beter te doen is.

Malediven zouden we 8 tot max 10 dagen willen doen. Zonnen, eten, snorkelen en duiken. Daar ben ik na die dagen ook wel weer klaar mee. En de resorts zijn ook gewoon duur natuurlijk.

Vietnam lijkt me ook mooi!

Tja, dat is andere koek dan wanneer de bootreis het grootste deel van je budget opslokt (oh nee, onderdelen, waarschijnlijk :D )

Maar als je voor bepaalde activiteiten gaat, dan horen daar andere consequenties bij en dan maak je de afweging hoe lang je wat vol houdt :D
Ik ben geen resort-mens, dus daar begin ik al niet aan. Ik zou daar na twee dagen al klaar mee zijn, vrees ik.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 22:17

Ik kan vrij goed niks doen, als in de hele dag op een bedje liggen en een boek lezen en af en toe een paar uur snorkelen dus ik zou me prima vermaken in de Malediven _O-

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:18

Ik vind de Caribbean anders ook prachtig blauw water hebben en dat is toch al een stuk minder ver vliegen.
Ik ben op St Lucia, Antigua en Guadeloupe geweest en ook dat is voor herhaling vatbaar.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:19

Nee helemaal niets.

Ik ben ook geen resort mens, ga me vervelen, moet wl genoeg te doen zijn en blijf het liefste rondreizen

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 22:20

Ja die eilanden vind ik nog wel interessant, maar die kant van de wereld interesseert me niet, ik weet niet waarom _O-
Ik heb toen gekeken voor Bonaire, omdat je daar ook mooi kunt snorkelen, en wat me opviel is dat op booking ik echt goed moest zoeken naar een (betaalbare) plek met goede recensies, zeg boven de 8. Terwijl je daar in Azië mee doodgegooid wordt. Dat zegt me dat ze daar gwoon veel beter zijn in gastronomie. Ook ligt dat natuurlijk heel erg aan de prijs-kwaliteitverhouding. Maar ik werd hoe verder ik zocht, hoe ongelukkiger om naar Bonaire te gaan. Toen nog wel Guadeloupe geprobeerd, maar daar was t vliegen erg duur op.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:30

Ik wil eigenlijk ook niet eens altijd lang op vakantie. Vind het ook fijn om in mijn vakantie tijd thuis te hebben en voor mijn paard. In sommige landen kiezen we voor resorts en in andere landen voor een simpel hotel/airbnb omdat we de hele dag weg zijn. In december waren we naar Curacao, huurauto en een airbnb en elke dag ergens anders naar het strand en eten.

Tuurlijk heeft de Caraïben mooi blauw water, echt wel veel bountystranden te vinden overal ter wereld maar BB zal zeker bij een van de allermooiste horen. Welk eiland vind je de mooiste/leukste?

De hele tijd rondreizen vind ik zelf niet zo fijn, wil graag tot rust komen met niks doen. Mijn man is de helft van het jaar niet thuis en hij wil ook graag relaxen.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 22:42

Dat rondreizen hebben wij door Zuid-Duitsland gedaan. Mijn man wilde dat graag. Maar hij is er toch op terug gekomen, want je ziet veel maar het is ook druk en vermoeiend. Dus we zouden dat toch neit snel weer doen, zeker zo lang ik chronisch vermoeid ben.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:51

Earth schreef:
Dat rondreizen hebben wij door Zuid-Duitsland gedaan. Mijn man wilde dat graag. Maar hij is er toch op terug gekomen, want je ziet veel maar het is ook druk en vermoeiend. Dus we zouden dat toch neit snel weer doen, zeker zo lang ik chronisch vermoeid ben.

Onze versie daarvan is vaak dat we op twee plekken gaan staan en van daaruit de omgeving onveilig maken :D
Beetje mikken wat je wil doen, leuke plek uitzoeken en daar een paar dagen gaan staan. Dat doen we dan twee keer of zo in een vakantie. Dat bevalt eigenlijk al jaren erg goed en we doen het zowel met B&B/hotel als met de caravan.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 23:10

Ja dat zouden wij de volgende keer ook doen denk ik. Maar dan ook een minder groot gebied haha, want we zaten nu in de omgeving Straatsburg - Bodensee - Fussen - Heidelberg. Was ook wat veel in 11 dagen _O-

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:13

jojoleinee schreef:
Ik had geen idee, maar Frans-Polynesië ziet er prachtig uit!

Wij zijn ook voor volgend jaar alweer aan het oriënteren. Het zal meteen onze "huwelijksreis" zijn. Onze shortlist is nu Chili/Peru en Madagaskar. Iemand ervaring met een van deze landen (of allebei)? Tips? Aanbevelingen?

Vorig jaar naar madagaskar geweest via Matoke Tours. Nog nooit zon luxe reis gedaan met zoveel avontuur. Echt een waanzinnig land, zoveel wisselende landschappen en qua leven zo’n groot contrast met hier. Daarnaast ook echt bijna alle dieren “uit het boekje” tegen gekomen, nooit verwacht!

Madagaskar kun je het beste doen via een tour operator, zelf auto rijden kan niet in het hele land, en als je het aandurft zorg dan dat je goed Frans kan en zelf een beetje handig. Alle auto’s zijn oud, dwz dat je voor 95% zekerheid stil komt te staan, de Malagassis hebben zelf geen auto dus kunnen je wrs. niet helpen, dus je moet wachten tot de volgende auto voorbij komt (en dat kan best een uurtje duren). Daarnaast spreekt iedereen Frans dus met alleen Engels is je chauffeur je grootste hulp. Qua inkomen kunnen ze het werk ook heel goed gebruiken dus maak juist gebruik van een chauffeur en gidsen.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:23

Bij mij staat Nieuw Zeeland en Australië nog op het lijstje. Ik zou zo graag de maori cultuur willen bekijken met de haka..

En ook een plekje waar ik met mijn poezelige voetjes in het heldere zeewater kan staan en ze kan bekijken.
Eerst maar eens bedenken waar ik in december nog heen kan om mijn miles van KLM te behouden. Twijfel tussen Berlijn, Parijs of Londen

En natuurlijk volgende maand rondreis door Marokko
Laatst bijgewerkt door purny op 04-09-23 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:30

onze volgende reis gaat naar Australië. We hadden het ticket eerder als het reisplan en dus werd het 1e plan, van Melbourne naar Perth rijden, toch aangepast naar 2 binnenlandse vluchten. Van Melbourne naar Alice Springs en daarna naar Perth. In Perth huren we een camper en rijden we 15 dagen rond. (En daarna nog 2 dagen Perth zelf voor we terug vliegen).
Evt tips zijn zeker welkom, we hebben al wel een klein idee van een reisschema maar leuke plekken om te bezoeken zijn altijd leuk om te horen van anderen.

jojoleinee

Berichten: 2667
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 09:28

Frans-Polynesië is prachtig! Gaaf dat jullie echt een rondreis hebben gemaakt.

Goed vooruitzich Boeflover, veel plezier alvast.
Thanks voor de tip over Madagaskar! We zouden ons daar inderdaad gewoon rond laten rijden, ons Frans is vrijwel niet-bestaand :o. Waar ben jij allemaal geweest en (als je het wil delen) wat heeft je reis ongeveer gekost?

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 11:38

jojoleinee schreef:
Frans-Polynesië is prachtig! Af Gaaf dat jullie echt een rondreis hebben gemaakt.

Goed vooruitzich Boeflover, veel plezier alvast.
Thanks voor de tip over Madagaskar! We zouden ons daar inderdaad gewoon rond laten rijden, ons Frans is vrijwel niet-bestaand :o. Waar ben jij allemaal geweest en (als je het wil delen) wat heeft je reis ongeveer gekost?

Wij hadden dezelfde keuze gemaakt omdat we ook nauwelijks Frans spreken. En na 2(,5)X autopech waren we daar zo blij mee!!
Wij hadden deze reis geboekt:
https://www.matoketours.nl/madagascar/r ... itgebreid/
Daar zit vervoer ter plaatse, hotels, excursies en een aantal maaltijden bij.
De vluchten waren iets van 1300,- pp (vrij laat geboekt) en ter plaatse waren we voor 3 weken rond de 1000,- kwijt aan eten, een paar extra excursies, fooien en veel souvenirs voor z’n 2en.
Het land is qua onderhoud echt heel goedkoop. Matoke gaf 200,- aan als leefgeld in de week, daar gingen wij iets overheen maar we hebben dan ook nergens op gelet. Je kunt alleen bijna nergens pinnen dus dat was de eerste paar dagen even knijpen want we boekte gelijk een (te) dure excursie en moesten daarna dus wachten tot de volgende stad waar we wel konden pinnen haha
Ik heb toen een topic gemaakt met foto’s [BEU] [FOTO]afwisselend Madagaskar


De foto’s van Frans Polynesië zijn echt tof!! Prachtige eilanden zo te zien!
Maak je ook een topic? Ik wil meer zien!

jojoleinee

Berichten: 2667
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 12:18

Thanks voor je uitgebreide uitleg! Ik ga het eens bekijken :)

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:36

Het is Berlijn geworden. 4 dagen in december

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:42

Wow wat zag ik hier gave foto’s!

Ik ga eind van de maand naar Portugal. Aftellen!

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:47

Ik vertrek Donderdag eindelijk naar de UK.
Hopelijk blijft het mooi weer aangezien we vlak aan het strand zitten.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 08:37

Zware aardbeving in Marokko. Ik was vergeten dat het daar ook kon gebeuren.
Echt verschrikkelijk.

Ben benieuwd wat dat voor de reis gaat doen.