Egypte 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15723
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:33

Mag ik mee _O-
:D

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:37

Van mij wel, kunnen we samen naar Schiphol rijden. :')

Mando

Berichten: 15723
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 08:13

Gezellig hihi... ik wil ook naar de zon maar dat wil mijn bankrekening niet.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 10:43

Ik wil ook wel naar de zon. Maar duurt nog zo vreselijk lang!

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:02

Ik begin ook met aftellen. Nu nog afvallen haha.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 21:36

Hier ook van plan om naar Egypte te gaan als mn bankrekening het toelaat. Ik ben alleen precies van plan om niet naar de plekken te gaan die hier op bokt de hele tijd worden genoemd (Sharm en Hurghada en Marsa Alam)
Ik had zelf bedacht om naar Caïro, Dahab, Fayoum, Luxor, Abu Simbel, Aswan en Siwa te gaan. Veel paardrijden is de bedoeling. En in mijn eentje is het plan. Tenzij er iemand mee wil, dat kan soms zomaar gebeuren.
Het idee is om 4 weken te gaan. Nog even spannend of mijn bankrekening dat gaat toelaten tegen die tijd. Ik doe altijd alles cheap ass maar als je zo lang gaat loopt de prijs automatisch op. Met name als je van alle all inclusive rondreizen de beste ideeën jat en daar dan een uitgebreidere nog betere versie voor jezelf van verzint :+ want nee, we willen niet 1 dagje ergens heen, maar meteen 4 dagen. En niet 3 hoogtepunten uit de omgeving zien, maar meteen maar gewoon allemaal :D
Voor nu dacht ik aan maart maar misschien komt dat voor mn bankrekening te snel. Ben vlak voor de kerst teruggekomen van die twee weken Caribbean cruise waar fitzroy het over had, plus nog twee weken Dominicaanse eraan vast. Was ook low budget maar nogmaals, 4 weken tijd weinig betalen loopt uiteindelijk ook op

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 06:19

Ik ben inmiddels gearriveerd en hoe vervelend ook: ziek. Fluimicil en paracetamol zijn m'n beste vriendjes.

Ik heb echt een geweldige kamer met lekkere bedden en het resort bevalt me tot nu toe ook goed. Ik kon alleen niet slapen sinds een uur of 3 dus besloot de zonsopkomst te gaan bewonderen.


Slapen doe ik straks wel weer als ik hopelijk wat opgeladen ben van zonne-energie. :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mando

Berichten: 15723
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 06:40

Beterschap. Heerlijk om daar te zijn.
Geniet

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 08:38

Hé Roos, wat vervelend. Beterschap!
Veel foto’s blijven plaatsen! <3

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 07:47

Thanks! Ja, supervervelend! Verheug je je zolang op de vakantie.. nouja, op een bedje in de zon trek je wel snel bij. Nog een cocktail erbij om de keel te smeren.. hoop wel dat ik het ergste heb gehad. :+

Ik zie er zo te zien wel een stuk beter uit dan ik me voelde gisteren. :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het hotel is echt heel fijn vind ik. De kamer is huuuuge. Ik heb gisteren twee keer kort gesnorkeld om m'n camera te testen maar dat was drie keer niks qua kwaliteit. :')
Ik zal vandaag even kijken of het beter wordt als ik hem om m'n pols knoop ipv op de snorkel zelf. Zou ook fijn zijn als ik iets meer lucht krijg voordat ik weer ga snorkelen. :+

Maar al met al is het zo beroerd nog niet. :))

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 08:33

Geniet ervan, hopelijk knap je snel op

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:07

Hopelijk knap je nu inderdaad snel op. Leuke en voor mij herkenbare foto’s! :j :D

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:26

Jammer, de camera was een miskoop. Misschien tzt eens op zoek naar een goed tweedehands dingetje. Ik gebruik hem ook echt alleen als ik naar Egypte ga dus wilde niet al teveel eraan uitgeven.

Ik heb besloten er een wellnessvakantie van te maken. :') Ik begin langzaam maar zeker fysiek bij te trekken op oor- en keelpijn na en heb gisteren even lekker zitten onderhandelen met de mannen op het strand. :') na al die jaren gaat dat steeds beter. :))

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:08

Roosch schreef:
Jammer, de camera was een miskoop. Misschien tzt eens op zoek naar een goed tweedehands dingetje. Ik gebruik hem ook echt alleen als ik naar Egypte ga dus wilde niet al teveel eraan uitgeven.

Ik heb besloten er een wellnessvakantie van te maken. :') Ik begin langzaam maar zeker fysiek bij te trekken op oor- en keelpijn na en heb gisteren even lekker zitten onderhandelen met de mannen op het strand. :') na al die jaren gaat dat steeds beter. :))


Tip: koop op marktplaats een oude gopro. Dan heb je voor +-€100 echt een behoorlijke camera. Ik heb op deze manier een gopro Hero 6 gekocht.

Ik stuur je even een pb

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:35

Dankjewel!

Ja, een oude Go Pro vind ik prima. Ik zou wel graag willen dat ik de foto's over kon zetten naar de telefoon via WiFi/app. Lekker daarna de resultaten bekijken.

En aangezien dit "even opladen in Egypte" een terugkerend fenomeen lijkt te zijn, misschien geen overbodige luxe. :))

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 12:05

Roosch, wat ziet het er heerlijk uit!
Welk hotel zit je ook alweer? En welke plaats?

Geniet ervan!

Wij zijn toch aan het verdiepen in een dag Cairo met vliegtuig.
Iemand die kan vertellen of de afstanden te doen zijn die je in Cairo aflegd met de auto?
Word als mensen niet kunnen rijden wat sneller wagenziek, gelukkig pillen ervoor. Maar word je ook wat duffer van :+ En de dag duurt natuurlijk best lang.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:10

Roosch, het ziet er heerlijk uit ! Fijn dat je je weer wat beter voelt. Wellness vakantie klinkt goed.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:27

Ik zit in Brayka Bay in Marsa Alam! <3 bevalt tot nu toe heel erg goed. Mooie ruime kamers met goeie douche, mooie plek, eten en drinken is prima en de mensen zijn echt AARDIG. Met hoofdletters. Het personeel loopt met elkaar te dollen en lachen en iedereen is op een oprechte manier vriendelijk tegen de gasten. Ik ga tot nu toe elk jaar naar een ander resort maar ik denk dat dit de eerste wordt waar ik nog eens blijf plakken.

Inderdaad Fitz, dan maar een wellness vakantie :)) normaal gesproken wil ik ook nog wel eens graag een proefduik maken maar met m'n oren durf ik het nu niet aan. Daarnaast ben ik wel een goed stuk opgeknapt maar zit nog wel goed vol qua slijm. Plus ik heb de conditie van een verkouden slak zo te merken, net even gesnorkeld maar was binnen een kwartier wel moe.

Cairo nog nooit gedaan dus geen tips, sorry!

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 07:23

Ik vind de afstanden in Caïro goed te doen en ben ook snel wagenziek. Ik neem meestal een half pilletje.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:51

Nou de kliniek hier ook getest, vertrouwde m'n oren niet en met het oog op vliegen.. wel een good to go gekregen en hoefde niet eens af te rekenen. Ik ben echt heel erg te spreken over het resort. :j ondanks dat ik ziek ben/was heb ik wel echt genoten en tank ik as we speak nog wat hoognodige vitamine d.

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:56

Mijn dochter wil graag met haar twee dochtertjes ( dan 11 en 8 ) graag een weekje zon op een leuk all inclusive resort. Liefst ging ze naar Turkije, maar omdat ze in de herfstvakantie wil en deze pas 26 oktober begint, durft ze dat qua weer niet aan.
Ze is jaren geleden meerdere malen in Egypte geweest en vond dit ook geweldig. Ze vraagt zich wel af of ze als alleenstaande moeder met twee jonge dochters veilig en ontspannen met vakantie kan in Egypte.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:21

Voor een ontspannen vakantie op een all in resort: zeker doen. Ik heb me nog nooit een moment onveilig gevoeld.

Sterker nog, nu ik hier ben merk ik echt hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Ik geniet echt van de oprechte vriendelijkheid van dit resort. :j

As we speak zit ik bij de kapper. :))

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:33

Roosch schreef:
Voor een ontspannen vakantie op een all in resort: zeker doen. Ik heb me nog nooit een moment onveilig gevoeld.

Sterker nog, nu ik hier ben merk ik echt hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Ik geniet echt van de oprechte vriendelijkheid van dit resort. :j

As we speak zit ik bij de kapper. :))


Lief dat je even reageert. Op een resort daar maakt ze zich niet de meeste zorgen over.
Het is meer bedoeld voor buiten het resort, excursie of een keer winkelen oid

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:43

Ik durf rondom het resort als 25-jarige blonde vrouw wel alleen te lopen langs de winkeltjes daar. Ik word dan aangeroepen, maar ik negeer dat. Een taxi nemen en naar het centrum van Hurghada gaan zie ik dan weer niet zitten.

Excursies kunnen prima hoor!

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:45

Ik ben hier wel eens geweest:
https://www.viator.com/tours/Marsa-Alam ... -159966P91

En ik heb regelmatig een snorkelexcursie gedaan. Echt geen enkel moment een onveilig gevoel gehad.

Ze leven hier van het toerisme en doen er ook alles aan om vriendelijk te zijn en flink geld aan je te verdienen. :))

En als ze de kinderen zat is kan ze ze altijd ruilen voor een paar kamelen. }:)

Als ik je dochter was zou ik zo boeken. :j