Olympische spelen 2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:33

In ons groepje zijn er al 2 ingeloot geweest maar nog niemand heeft een sport kunnen kopen die ze voor ogen hadden.

Paardensport al 2 keer helemaal niks beschikbaar. Wij willen naar de cross maar ook geen andere paardensport disciplines of duurdere kaarten oid. Maar zo ook voor andere sporten. Hebben meerdere keren in het tijdslot gekeken.
Dat 3 sporten verplicht verhaal had ik ook niet helemaal mee gekregen. -O-

Phoe dit is maar lastig kaartjes kopen hoor.

Wel jammer dat je nergens kunt zien of er uberhaupt nog kaarten zijn/komen voor de disciplines waar je interesse in hebt.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 28-02-23 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:36

Hier inderdaad ook ‘eindelijk’ ingeloot, maar ja hè, heeft weinig zin :Y) heel jammer! Heel hard duimen dat ik in mei nog kans heb

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 14:37

Uit mijn hoofd kon ik kiezen voor: worstelen, voetbal, volleybal, golf, basketball, rugby, zeilen, kano race, atletiek

Zal wellicht iets vergeten zijn maar heel veel meer keuze was er niet

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:46

Dat zijn echt nog maar heel erg weinig opties zeg...

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:14

Wij zijn naar Londen geweest en in mijn herinnering ging die kaartverkoop veel eerlijker. Moest je vooraf opgeven welk onderdeel je heen wilde en daar werd op geloot.
Wij hebben toen de gp dressuur en de kür kunnen zien en wat hockey wedstrijden.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:18

Dat liep inderdaad behoorlijk anders.
En waar ik toch ook nog op hoop. In Londen werd elke ochtend bij het Holland Heiniken Huis nog een soort van veiling gehouden en losse, last minute beschikbare kaarten per opbod verkocht.
Daar hebben wij nog kaarten gescoord voor de eventing-cross.
Maar zijn we ook voor 15 euro per kaart bij roeien gaan kijken omdat we die middag niks anders hadden bijvoorbeeld...
Hoop dat in Frankrijk weer zoiets opgezet wordt om toch iets met laatste overgebleven kaarten te doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:19

Je kon wel per sport meerdere packs kiezen. Wij hebben 1 sessie van 6 tickets voor basketbal in de ochtend en nogmaals 6 tickets voor een sessie in de namiddag. Dat zijn 3 wedstrijden, 12 tickets voor 6 personen.

Dus voor cross kon je in 1 sessie maximaal 10 tickets kiezen, in de volgende opnieuw en dan nog eens 10.

Of ze kozen bijvoorbeeld 3x 4 tickets voor cross, 3x 4 voor landenteams jumping en dan 3x 2 tickets voor landenteams dressuur. Zijn alsnog 30 tickets.

Op die manier gaat het keihard met kaartjes natuurlijk. Ik hoop ook op doorverkoop via een officieel kanaal of ingeloot worden in mei.

Wat ik begreep ging het vroeger altijd via officiële ticketingbureau's en dan gewoon hop, kaartenverkoop van start in 1x. Nu wilden de Fransen het zelf in handen houden en met een lotingsysteem om het eerlijker te houden. Ik heb hier een mening over intussen :') Ik heb niets van wat ik graag wou zien. Vriend wel, ik ga gewoon met hem mee. Mijn broer is rolstoelpatiënt, heeft zelf rolstoelbasket gespeeld en hij krijgt zijn kaartjes van ons als verjaardagscadeau. Die gaat daar immens gelukkig mee zijn, weten we nu al.

Ashleytjuhh

Berichten: 6665
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:49

huh, ik kreeg net een uitnodiging dat ik kaarten kan kopen voor een pakket. Maar daar heb ik mij nooit voor opgegeven :+

ik heb alleen de paardensport ingevuld.

Note dit stond er:
Gezien het succes van de kaartverkoop voor Parijs 2024, zijn veel sporten en prijscategorieën al niet beschikbaar voor aankoop tijdens de verkoopfase van de pakketten. Als je de gewenste sport niet kunt vinden, zijn er andere mogelijkheden om je tickets te kopen. De losse kaartverkoop start in mei 2023.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 16:57

Je hebt dan sowieso aangemeld voor pakketten toch? Of voor individuele tickets. Je kon een voorkeur aankruisen voor een sport maar dat was ook niet verplicht

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:57


moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 17:01

Ik lees daar wel dat in de volgende loting 7mil.kaarten nog te krijgen zouden zijn? Dat klinkt nog wel hoopvol :') maar misschien zijn de finale tickets dan €1000+?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 28-02-23 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:02

fohadie schreef:
Ik hoop dat het voor iedereen leesbaar is, stuk uit het AD:

https://www.ad.nl/olympische-spelen/fru ... ~a7f86e94/


Ja het is leesbaar, dank :j

Ik lees dit

Citaat:
In mei volgt overigens een nieuwe verkoopronde, waarin wél losse tickets kunnen worden gekocht. Dan komen de overige zeven miljoen (van de tien miljoen) tickets op de markt, ook voor belangrijke medaillewedstrijden en de ceremonies tijdens de opening en sluiting.Inschrijven daarvoor kan tot 20 april.
Daarna komt er nóg een derde ronde, waarin resterende kaarten zonder loting in de vrije verkoop gaan. Hierover is nog niet veel bekend.

Hoe kan je je daarvoor inschrijven? Ik heb alles aangeklikt toen bij de pakketten, is dat voldoende?

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 17:03

Autumnn schreef:
fohadie schreef:
Ik hoop dat het voor iedereen leesbaar is, stuk uit het AD:

https://www.ad.nl/olympische-spelen/fru ... ~a7f86e94/


Ja het is leesbaar, dank :j

Ik lees dit

Citaat:
In mei volgt overigens een nieuwe verkoopronde, waarin wél losse tickets kunnen worden gekocht. Dan komen de overige zeven miljoen (van de tien miljoen) tickets op de markt, ook voor belangrijke medaillewedstrijden en de ceremonies tijdens de opening en sluiting.Inschrijven daarvoor kan tot 20 april.
Daarna komt er nóg een derde ronde, waarin resterende kaarten zonder loting in de vrije verkoop gaan. Hierover is nog niet veel bekend.

Hoe kan je je daarvoor inschrijven? Ik heb alles aangeklikt toen bij de pakketten, is dat voldoende?



Als je alles hebt aangeklikt dan heb je dat ook aangeklikt

Ashleytjuhh

Berichten: 6665
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:05

moonsparkle schreef:
Je hebt dan sowieso aangemeld voor pakketten toch? Of voor individuele tickets. Je kon een voorkeur aankruisen voor een sport maar dat was ook niet verplicht


alleen voor de losse tickets heb ik aangemeld daarom snap ik het niet.

dit is trouwens ook wel fijne info denk ik voor sommige:
BETAALMETHODEN
Alleen creditcardbetalingen zijn toegestaan ​​tijdens uw online aankoop. Controleer uw kaartlimieten en de geldigheid van uw kaart voordat u uw bestelling voltooit! VISA is de officiële betaalmethode.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 17:07

Ja dat is wel een goeie niet iedereen heeft een creditcard

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:15

Ik mag hopen dat mastercard ook werkt?

Ik weet nog in Londen kon je in de officiele shops voor merchandise ( shirtjes/keycords etc) alleen met VISA betalen? dat was echt belachelijk, dan maar geen shirtje........

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:16


moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 17:17

annikavolder schreef:
Ik mag hopen dat mastercard ook werkt?

Ik weet nog in Londen kon je in de officiele shops voor merchandise ( shirtjes/keycords etc) alleen met VISA betalen? dat was echt belachelijk, dan maar geen shirtje........


Ik zag wel dat je kon aanvinken voor andere dan visa en daar stond ook master bij

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:19

Ik heb ook met mastercard kunnen betalen. Ging goed.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:21

ah top, maar ja vooralsnog maar wachten op de losse ticketverkoop in mei.....

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 17:25

annikavolder schreef:
https://www.p1travel-olympicgameshospitality.com/nl

als je het geld ervoor over hebt kan je hier dus ook paketten kopen?


Wel apart ik dacht dat de verkoop enkel ging via de officiële website, ik dacht nog zouden met heel veel mailadressen hebben ingeschreven, maar ze bieden wel veel sporten/wedstrijden aan

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:36

Ik heb nu mijn slot maar idd niks meer verkrijgbaar qua paardensport. Voor een wereld evenement zijn er ook gewoon mega veel gegadigden dus op zich niet zo raar dat een en ander al snel uitverkocht is.

Weet iemand hoe je kan checken of je voor die individuele kaart verkoop ingeschreven staat? Ik weet echt niet meer wat ik aan gevinkt heb destijds….

En als het allemaal niet lukt dan maar op tv kijken, eventing is dan eigenlijk toch beter te volgen :+

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:08

En ja hoor, tussen alle Franse spam door kwam daar dan het verlossende mailtje: ingeloot! Al verwacht ik er weinig van, maar wie weet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:57

En ik ben ook ingeloot. In mijn mail staat wel dat ik bij de laatste ben die dus uitgekozen zijn.

Ik ga bekijken wat er nog beschikbaar is en als dat niets boeiends is, dan laat ik het gewoon passeren. Jammer, dan hoop ik vooral op alsnog ingeloot geraken voor losse tickets en dan wel paardensport. Het zou me niet verbazen dat finales idd >€500/ticket zouden gaan.

Ashleytjuhh

Berichten: 6665
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:34

Varekaj schreef:
En ik ben ook ingeloot. In mijn mail staat wel dat ik bij de laatste ben die dus uitgekozen zijn.

Ik ga bekijken wat er nog beschikbaar is en als dat niets boeiends is, dan laat ik het gewoon passeren. Jammer, dan hoop ik vooral op alsnog ingeloot geraken voor losse tickets en dan wel paardensport. Het zou me niet verbazen dat finales idd >€500/ticket zouden gaan.



Dan heb je zelfde mail gehad als mijn