Drukte Schiphol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:26

Weet iemand of het via Sky Priority ook zo lang wachten is?
Vlieg binnenkort business class naar Nairobi en hoop dat het dan iets minder lang wachten is...
Heb Schiphol 3 maanden kunnen ontlopen maar moet nu echt weer die kant op.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:06

Lavitabella schreef:
Ro0sje schreef:
Ik ben afgelopen donderdag vertrokken vanaf Schiphol naar Antalya. We hebben wel even moeten wachten voor het inchecken en de security. Maar de rijen waren overzichtelijk met paaltjes/lint. Het liep allemaal goed door en er was helemaal geen sprake van chaos.

Doordat ik met Transavia vloog, kreeg ik helaas niet meer n dag van te voren een telefoontje dat mijn koffers niet thuis opgehaald konden worden. Dat was wel even een domper.

Al met al viel het mij mee. De chaos rijen zoals de media laat zien, heb ik niet gemerkt. Dat terwijl donderdag 7 juli wel als piek dag beschreven stond en wij om 15:30 zouden vliegen.



Ik denk dat het echt per dag ander is. Mij viel naar AYT juist niet mee. 3 uur in de rij gestaan en we zaten 5 minuten voor tijd in het vliegtuig. Wel dus optijd maar met mega stress. Ik vloog wel om 08:30.



Pfoe dat is wel spannend hoor! Hoop niet dat ik dacht ook over twee weken heb.

Weet iemand of je after sun kan kopen op Schiphol? Ik kom er maar niet achter...

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:32

MarijeR schreef:
Weet iemand of het via Sky Priority ook zo lang wachten is?
Vlieg binnenkort business class naar Nairobi en hoop dat het dan iets minder lang wachten is...
Heb Schiphol 3 maanden kunnen ontlopen maar moet nu echt weer die kant op.


Dan ben je er echt heel veel sneller

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:23

Ja normaal gaat het veel sneller allemaal maar de laatste keer stond ik ook al 45 minuten te wachten bij het inchecken. Als security maar via de sky priority route gaat zoals normaal dan is het alleen wachten bij de paspoortcontrole en dat is niet zo erg.
Heb al een overnachting op Schiphol geboekt om niet vroeg in de spits onderweg ergens oponthoud te hebben.
Volgens mij heb ik liever tig pcr testen zoals de afgelopen 2 jaar dan deze stress :o
Toen was het op de vliegvelden wel relaxed.

_kimm

Berichten: 1790
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:44

Ik heb net gehoord dat mn vlucht die geannuleerd is donderdag overgeboekt is naar 7:00 uur dat wordt een kort nachtje als ik vier uur van te voren op Schiphol moet zijn maar ik ben allang blij dat ik alsnog kan gaan en gelukkig woon ik dicht bij schiphol

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:40

Ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen eind van de maand als ik naar de VS vlieg. De drukte tot daar aan toe (op tijd er heen), maar of alles goed gaat met mn koffer. Denk erover om slim in te pakken en alleen handbagage mee te nemen, maae ook net niet ideaal voor 10 dagen.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:50

Ik vlieg in Augustus terug naar NL vanuit Nieuw Zeeland. Is aankomst ook zo’n ramp?

En ook erg benieuwd of het voor elke terminal / maatschappij het zelfde is?
Wij vliegen terug via LA dus ben benieuwd of deze langere vluchten ook zulke wachttijden hebben?
Een aantal jaar terug was het vooral EU en goedkope airlines die cancelden en langere wachttijden hadden

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:57

MacavityL schreef:
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen eind van de maand als ik naar de VS vlieg. De drukte tot daar aan toe (op tijd er heen), maar of alles goed gaat met mn koffer. Denk erover om slim in te pakken en alleen handbagage mee te nemen, maae ook net niet ideaal voor 10 dagen.


Ik zou de belangrijkste dingen in je handbagage meenemen. 2 setjes schone kleding, medicatie, toilettas met shampoobar en douchbar (of ter plekke shampo etcetera kopen).

Zodat je niet direct in de problemen komt als je koffer ergens in het luchtledige blijft hangen. Dan kan je de eerste dagen gewoon goed doorkomen met je handbagage. Als je koffer dan een paar dagen later opduikt, heb je de rest van de schone kleding voor de resterende dagen. En komt de koffer niet, dan is er geloof ik de regeling dat je noodzakelijke aankopen vergoed krijgt, dus dan zou je ter plekke een kledingwinkel in kunnen duiken voor een paar nieuwe sets kleding. Of je laat de vuile sets kleding wassen. (2 sets schone kleding in de handbagage +1 set die je aan hebt, dan heb je 3 setjes kleding. 1 aan, 2 wassen)

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:24

Medicijnen moet je standaard in je handbagage meenemen.
Ik hoop dat de problemen snel zijn opgelost maar ik ben bang van niet

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:41

10 dagen en de handbagage 10kg? Dat is toch prima te doen?

Kofferpaktip; leg eerst op je bed de spullen die je nodig hebt voor 10 dagen. Daarna pas de (handbagage)koffer pakken. Anders ga je pakken naar grote van de koffer.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:46

Lienek schreef:
Ik vlieg in Augustus terug naar NL vanuit Nieuw Zeeland. Is aankomst ook zo’n ramp?

En ook erg benieuwd of het voor elke terminal / maatschappij het zelfde is?
Wij vliegen terug via LA dus ben benieuwd of deze langere vluchten ook zulke wachttijden hebben?
Een aantal jaar terug was het vooral EU en goedkope airlines die cancelden en langere wachttijden hadden


De terug reis was voor mij misschien 5 minuten wachten bij de douane? En de koffer kwam al aanrollen toen we er door waren dus wij waren er rap doorheen. Zolang je een EU paspoort hebt tenminste, non-EU duurde 10x langer

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:46

Ik heb hetzelfde dilemma. Donderdag ga ik naar Ierland voor 12 dagen en we reizen rond door het land. Oftewel als de koffer later komt, dan hebben we geen mogelijkheid om hem op te halen. Mijn reisgenoot wil nu de ruimbagage koffer laten vervallen en handbagage koffer bijboeken. Ik heb echter geen idee hoe ik het ga doen met enkel handbagage en zoveel dagen. Ik knijp hem dus ook best wel..

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:56

Ik snap allemaal wel dat het spannend is hoor. Maar er worden dagelijks ook miljoenen koffers wel op de juiste locatie gebracht. Het ljjkt natuurlijk superveel, maar als je ziet hoeveel koffers er dagelijks vervoerd worden, dan is dat wat je op schiphol ziet natuurlijk een schijntje :D

Positief blijven jongens komop!

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:29

Het is prima gelukt hier om 10 dagen te doen met enkel een handbagage koffer. Had zelfs nog wat te veel mee.

Ik heb op bestemming shampoo, Douchegel, Scheermesjes, beetje waspoeder voor kleren uitspoelen etc gekocht.

Tussendoor kan je eventueel wat kleding uitspoelen en het is weer fris. Ik vond het zelf echt prima te doen. Dus gewoon lekker handbagage meenemen. :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 06:45

Ik heb met mijn vakantie een Apple AirTag in mijn koffer en aan mijn hond gehangen. Ik kon precies zien of alles in het vliegtuig zat. En waar mijn hond gebleven was. Werkt perfecte en haalt een hoop stress weg.

Ro0sje
Berichten: 538
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:14

Dat de drukte is de vertrek hallen per dag/uur verschillend is, is me wel duidelijk geworden! Bizar hoe verschillend de ervaringen zijn!

Weet iemand hoe het zit met de aankomst? Paspoort controles dan ook zo druk? Ik kom zaterdag op zondag nachg aan.

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:57

Ik ben om 00:45 geland en toen verliep alles echt super snel. Wel stonden overal koffers 'zonder' eigenaar :+.

Aftersun zullen ze achter de douane denk ik wel verkopen hoor. Durf het niet 100% te zeggen maar ze hebben daar behoorlijk veel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:20

Jester_ schreef:
Ik snap allemaal wel dat het spannend is hoor. Maar er worden dagelijks ook miljoenen koffers wel op de juiste locatie gebracht. Het ljjkt natuurlijk superveel, maar als je ziet hoeveel koffers er dagelijks vervoerd worden, dan is dat wat je op schiphol ziet natuurlijk een schijntje :D

Maar voor wie denkt dat alleen Schiphol te kampen heeft met problemen:


Je kunt alleen maar hopen en duimen dat jouw vlucht niet geannuleerd wordt en dat jouw bagage wél met je mee reist.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:24

Als ik dit topic zo door lees heb ik maar een kleine hoop dat het goed komt. Mijn zus en ik vliegen 27e naar Ohrid, Macedonië. We vliegen om 05.40uur. Dus ik hoop dat de drukte dan meevalt :Y)

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:25

Ik lees hier graag even mee.

Wij vliegen volgende week donderdag ochtend om kwart voor 8 met KLM. Ben benieuwd hoe het dan is... We komen snachts met de trein aan op Schiphol. Ik heb pas rust als we in het vliegtuig zitten haha. We nemen alleen handbagage mee.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:26

Naar mijn idee zijn het juist die vroege vluchten die erg lange wachttijden hebben.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:27

Gister bij de vakantieman was er een vrouw waar de electrische rolstoel van kwijt is. Is toch erg zoiets?

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:31

Wij hebben ook gewoon alles op bestemming gekregen. Terug gaan we het weer meemaken. Vooral met de buggy houden we rekening dat we hem kunnen kwijtraken. Die hebben we maar extra goed ingepakt in een tas met adreslabel en in de buggy zelf nog een a4tje met onze gegevens.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:48

purny schreef:
Gister bij de vakantieman was er een vrouw waar de electrische rolstoel van kwijt is. Is toch erg zoiets?

Wat ontzettend sneu -O-

Anoniem

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:54

Nou wel meer dan sneu lijkt me..