Drukte Schiphol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:57

Jester_ schreef:
Maar ook je trolley wordt vaak ingecheckt

Bij mij niet, maar alsnog een rugzak mag ook gewoon.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:58

Oh hier heel vaak alsnog bij het boarden, onder de noemer dat de bagage bakkrn nu vol zijn

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:00

Wij hebben één rugzak als handbagage. Dat gaat altijd goed. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:34

Idd een rugzak als handbagage werkt vaak prima!

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:46

Mooi staaltje 'how can I make this about me' op de vorige pagina's :)

Ik wil in de week van 22 augustus vliegen, zou het dan nog zo druk zijn? De trein is ook een optie, maar ik hoor de ICE regelmatig uitvallen als ik op Utrecht CS loop en dan moet je deels met een bus. Daar heb ik ook geen zin in.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:47

Dacht je dat 22 augustus de personeelstekorten zijn opgelost?

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:49

Achterom schreef:
Dacht je dat 22 augustus de personeelstekorten zijn opgelost?


Nee zo positief denk ik niet :') , maar wellicht dat er dan minder mensen op vakantie gaan?

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:50

Misschien. Al is dit natuurlijk al wel een tijdje gaande he, al ruim voordat het hoogseizoen begon.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:50

Er zijn dan nog 2 regio's die zomervakantie hebben, dus gok dat het dan ook druk is.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:55

Tiggs schreef:
Achterom schreef:
Dacht je dat 22 augustus de personeelstekorten zijn opgelost?


Nee zo positief denk ik niet :') , maar wellicht dat er dan minder mensen op vakantie gaan?

Het is nog schoolvakantie dus lijkt me niet gunstig. Wellicht dat september betere kansen biedt.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:55

Argh, ja in september vlieg ik wel terug :+

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:20

Morgenochtend vliegen we naar Los Angeles via Zurich. Vlucht om 09.50. Ben heel benieuwd. We rijden om 03.40 weg, maar we wonen helemaal in twente dus eerst een pokke eind rijden ;)

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:20

Morgenochtend vliegen we naar Los Angeles via Zurich.

Vanaf schiphol dus naar Zurich. Vlucht om 09.50. Ben heel benieuwd. We rijden om 03.30 weg, maar we wonen helemaal in twente dus eerst een pokke eind rijden ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:23

Is het dan niet handiger om in de buurt van Schiphol een hotel te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:36

purny schreef:
Het leven draait niet alleen om bij elke tegenslag een financiële compensatie te eisen.
Overigens vind ik die instelling best wel triest.

Dat lijkt me het enige en daarmee het beste wat je kan doen. Maak het ze maar zo duur mogelijk zodat ze wel extra personeel moeten aannemen.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 13:41


Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:58


Anoniem

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:19

Eind april vlogen we al en toen werden we bij het inchecken al gewaarschuwd voor extreem lange rijen bij de douane. Dat is meer dan 2 maanden geleden en toen begonnen de problemen net.

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:22

Heeft hier iemand ervaring met assistentie op schiphol? Wij hebben een bejaarde dame in ons reisgezelschap en iom schiphol assistentie via de maatschappij geregeld om te voorkomen dat ze door de rijen al kapot is voordat ze in het vliegtuig zit. Wordt een lange intercontinentale vlucht om voor het laatst haar geboorteland te bezoeken.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:26

Stampeltje schreef:
Heeft hier iemand ervaring met assistentie op schiphol? Wij hebben een bejaarde dame in ons reisgezelschap en iom schiphol assistentie via de maatschappij geregeld om te voorkomen dat ze door de rijen al kapot is voordat ze in het vliegtuig zit. Wordt een lange intercontinentale vlucht om voor het laatst haar geboorteland te bezoeken.


Ja, maar dat was voor alle problemen op Schiphol. Ik heb m'n oma een paar keer 'meegegeven'. Het is eigenlijk altijd goed gegaan. Enige is dat ze vaak alleen Nederlands en Engels spreken. Maar m'n oma verstaat wel wat Nederlands en met de spreekwoordelijke handen en voeten kom je ook ver.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:34

We hebben idd wat deo, zonnebrand, tandenborstels, slippers, zwempak/ zwembroek en jurkje shirtje en wat onderbroeken gekocht, dat zullen we wel vergoed krijgen.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:38

Met de assistentie hoef je niet in de rijen te staan. Dat scheelt wel veel.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:40

Stampeltje schreef:
Heeft hier iemand ervaring met assistentie op schiphol? Wij hebben een bejaarde dame in ons reisgezelschap en iom schiphol assistentie via de maatschappij geregeld om te voorkomen dat ze door de rijen al kapot is voordat ze in het vliegtuig zit. Wordt een lange intercontinentale vlucht om voor het laatst haar geboorteland te bezoeken.



Ja, helemaal ruk!

Ik dacht laatst ook met assistentie te vliegen, ivm autisme en drukke lange rijen geen goede combi zijn. De aanmeldzuil in de vertrekhal deed het niet. Na veel rondvragen blijkt dat je naar achter de checkin balies moet. Ik had zelf al in gecheckt omdat het op dat moment rustig was, maar ze gaven aan dat ze geen assistentie meer verleende met inchecken. Dus die rijen kan je al niet meer skippen.

Vervolgens wordt je daar op een bankje gedropt, of je moet blijven staan omdat de wachtruimte uitpuilde. Dan zou je vlak voor je vlucht door de security gebracht worden en dan direct het vliegtuig in. Dus pas op het laatste moment, ipv gelijk zodat je nog wat tijd achter de douane kan doorbrengen.

Ik had geen zin om 2 uur in een wachtruimte zo groot als een wachtruimte van een gemiddelde apotheek te moeten zitten en heb een groene keykoort gekregen en ben zelfstandig door de invalide ingang/rij door de security gegaan. Daar was ik dus met 5 minuten zelf doorheen.

Maar doe je het via assistentie, dan zit je zo enkele uren te wachten voordat je er doorheen bent. Ze zijn wél optijd zodat je je vlucht niet mist, maar verder kan je dus je tijd uitzitten in hun wachtruimte.

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:51

Thanks voor de ervaringen tiggs, Ineke en mvdende. Geeft toch weer wat beter een beeld. Moet nog even achterhalen waar die balie zit haha

De airline heeft een rolstoel gereserveerd maar ze is wel mobiel. Leek hem handiger. Dezelfde meneer gaf ook aan ze voorrang krijgt bij het inchecken. We reizen met z’n zessen. En normaal allemaal prima. Maar rijen van 2 uur zijn fysiek wel zwaar. Al zou ze zelf niet klagen. Belde eigenlijk naar Schiphol om te informeren naar leenrolstoelen. Maar ze adviseerde assistentie dus ben heel benieuwd of het ook handig uitpakt.

Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:44

Fitzroy schreef:
Rhinocornn schreef:
Gister internationaal gevlogen, vlucht was om 11.00uur. .


Alle vluchten zijn toch internationaal of zijn er mensen die van Amsterdam naar Eindhoven vliegen?
Dat zou ik in de huidige tijd niet aanraden :+
Je zult wel intercontinentaal bedoelen.


:') Autocorrect.. Ik bedoel inderdaad intercontinentaal haha