Drukte Schiphol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:03

Zeker 4 uur van te voren komen zodat je óók genoeg tijd hebt om je koffers af te geven en in de rij aan kan sluiten voor de douane.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:10

Maar hoe meer mensen veeel te vroeg komen, hoe drukker het wordt. Zorg dat je online incheckt, en verder niet te veel zenuwen. Ouders van ren vriendin stonden buiten in de rij afgelopen weekend, maar je komt echt optijd voor je vlucht. Niet meer paniek zaaien dan nodig, vakantie voorpret hoort ook leuk te zijn :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:12

Jester_ schreef:
Maar hoe meer mensen veeel te vroeg komen, hoe drukker het wordt. Zorg dat je online incheckt, en verder niet te veel zenuwen. Ouders van ren vriendin stonden buiten in de rij afgelopen weekend, maar je komt echt optijd voor je vlucht. Niet meer paniek zaaien dan nodig, vakantie voorpret hoort ook leuk te zijn :D


Er staan in dit topic anders ook genoeg berichten over mensen die ruim voor de aangegeven tijd aanwezig waren en het toch niet redden.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:22

Schiphol hanteert nu toch maximaal 4 uur van te voren?

Of is dat alweer afgeschaft?

Volgens mij kom je niet de vertrekhal in als je méér dan 4 uur voor je vlucht al naar boven wil.

Dat was in ieder geval zo begin juni. Toen stonden er bij alle roltrappen/ liften enz bewaking.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:24

Jester_ schreef:
Maar hoe meer mensen veeel te vroeg komen, hoe drukker het wordt. Zorg dat je online incheckt, en verder niet te veel zenuwen. Ouders van ren vriendin stonden buiten in de rij afgelopen weekend, maar je komt echt optijd voor je vlucht. Niet meer paniek zaaien dan nodig, vakantie voorpret hoort ook leuk te zijn :D

In mijn geval was thuis inchecken niet mogelijk en je moet toch je koffer afgeven. Tenzij je alleen met handbagage reist.

Weet wel, het vliegtuig wacht niet.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:26

Nou jullie berichten zijn niet hoopgevend :')

Volgens mij mag ik er überhaupt maar 4 uur van tevoren zijn ja. Ik moet eerst de koffers afgaven en daarna nog in de rij voor de security staan. Die combinatie maakt me dus echt nerveus..

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:28

Ik heb toch al wel van meerdere kanten gehoord dat de vliegtuigen wel zoveel als mogelijk wachten hoor :j Onze vlucht was daardoor aardig vertraagd, en ook bij vrienden van ons moesten ze lang wachten tot iedereen aan boord is. Ze proberen zoveel mogelijk mensen alsnog te laten vliegen.

En helaas is op tijd + online inchecken + alleen handbagage nog geen garantie dat je op tijd bij je gate bent. Echt heel zuur.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:31

Ik vlieg met KLM dus wie weet kan ik die koffers in zo'n automaat inchecken, als dat sneller gaat. Er is eigenlijk niet zoveel aan te doen natuurlijk, maar ik zou echt enorm balen als ik mijn vlucht daardoor mis..

Ik neem die bagage dus mee voor degene die daar woont, het is nieteens mijn eigen zooi. Ik zit er sterk aan te denken die koffers überhaupt niet mee te nemen..

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:32

Ik denk zelfs dat je nog beter bagage in kunt checken. Dan weten ze zeker dat je nog komt. Met alleen handbagage en een avond van tevoren online inchecken, zijn ze denk ik niet zo geneigd te wachten. Want misschien kom je niet opdagen. En anders moeten ze ook weer regelen dat de bagage van boord gehaald wordt.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:34

mvdende schreef:
Het was die dag gewoon chaos en ik kan daar gewoon slecht tegen. Zeker als je jezelf vooraf goed inleest in wat je kan en mag verwachten en het op de dag zelf ineens totaal anders blijkt te zijn.

Heb je de nieuwsberichten niet gelezen? Het is al maanden chaos op Schiphol ( en andere vluchthavens).

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:46

purny schreef:
Nielojram schreef:
@mvdende, als je assistentie had aangegeven bij het boeken van je ticket was je ingepland.
Als je het op de dag zelf wil, dan sluit je aan achter in de rij.
Iedereen die een ticket koopt betaald en percentage aan assistentie. Of je er nu wel of niet gebruik van maakt.
Dit is hoe dit soort mij. werken.
( Heb enkele jaren bij axxicom airportcaddy gewerkt/gepland)

Ff off topic maar dit lijkt me dus heel leuk werk. Enige minpuntje is dat ik maar 8 uur per week beschikbaar ben

Zelfs met 8 uur p/w zijn ze blij, kan je toch 3 machines afhandelen.
Gewoon solliciteren!

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:48

Intercontinentaal reizen gaat sneller.
Bij de douane zijn weinig capaciteitsproblemen.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:50

Tip: laat je bagage van te voren ophalen thuis, check jezelf online in. Dat scheelt je de enorme rij bij het inchecken (+koffers), daar heb ik nog langer gestaan dan bij de security

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:50

Berdien schreef:
Ik heb toch al wel van meerdere kanten gehoord dat de vliegtuigen wel zoveel als mogelijk wachten hoor :j Onze vlucht was daardoor aardig vertraagd, en ook bij vrienden van ons moesten ze lang wachten tot iedereen aan boord is. Ze proberen zoveel mogelijk mensen alsnog te laten vliegen.


Dat idee heb ik ook. Een half leeg vliegtuig is natuurlijk ook zonde en duur om te laten vliegen.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:58

Cayenne schreef:
Berdien schreef:
Ik heb toch al wel van meerdere kanten gehoord dat de vliegtuigen wel zoveel als mogelijk wachten hoor :j Onze vlucht was daardoor aardig vertraagd, en ook bij vrienden van ons moesten ze lang wachten tot iedereen aan boord is. Ze proberen zoveel mogelijk mensen alsnog te laten vliegen.


Dat idee heb ik ook. Een half leeg vliegtuig is natuurlijk ook zonde en duur om te laten vliegen.


Dat is het niet, die tickets zijn al betaald.

Het gaat om de koffers..
Passagier pleite, koffer uit het ruim.
Met dank aan 9/11.
En dat zoeken, en eruit halen van koffers kost zoveel tijd...
Het gaat echt om onze veiligheid.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:31

Nou, niet alleen Schiphol is drama.
Onze heenweg al 2x een geannuleerde vlucht. Nu onze terugvlucht óók geannuleerd ;( vanaf Griekenland (Thessaloniki) wat een verschrikking. -O-
Dit was absoluut onze aller laatste keer vliegen.

Nu maar hopen, duimen dat we morgen wel echt naar huis kunnen….

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:03

Amado schreef:
Tip: laat je bagage van te voren ophalen thuis, check jezelf online in. Dat scheelt je de enorme rij bij het inchecken (+koffers), daar heb ik nog langer gestaan dan bij de security



Heb ik naar gezocht maar ik vlieg met KLM en daar bieden ze dat niet aan, voor zover ik begreep..

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:20

EdkingEnzo schreef:
Nou, niet alleen Schiphol is drama.
Onze heenweg al 2x een geannuleerde vlucht. Nu onze terugvlucht óók geannuleerd ;( vanaf Griekenland (Thessaloniki) wat een verschrikking. -O-
Dit was absoluut onze aller laatste keer vliegen.

Nu maar hopen, duimen dat we morgen wel echt naar huis kunnen….


O nee, wat een ellende! Hoe ging dat met de geannuleerde heenvluchten? Paar dagen later op jullie bestemming aangekomen?

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:54

_Lorette_ schreef:
EdkingEnzo schreef:
Nou, niet alleen Schiphol is drama.
Onze heenweg al 2x een geannuleerde vlucht. Nu onze terugvlucht óók geannuleerd ;( vanaf Griekenland (Thessaloniki) wat een verschrikking. -O-
Dit was absoluut onze aller laatste keer vliegen.

Nu maar hopen, duimen dat we morgen wel echt naar huis kunnen….


O nee, wat een ellende! Hoe ging dat met de geannuleerde heenvluchten? Paar dagen later op jullie bestemming aangekomen?


Inderdaad 1,5 dag + 1 nacht later dan onze oorspronkelijke vakantie. En nu nog een geweldige dag extra :') ik ben er helemaal klaar mee.
Lekker met de auto op vakantie vanaf nu haha. Liever file dan geannuleerde vluchten

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 23:16

Wat een ellende joh. Ik denk dat ik toch maar een pakketreis ga boeken. Ik heb het idee dat losse vluchten veel makkelijker geannuleerd worden. Of had jij een pakketreis?

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 23:18

Wij hadden inderdaad een pakketreis via Vakantie Discounter. Geen idee of dat wat uit maakt, misschien wel, dat je makkelijker (zelf) een andere vlucht kan boeken?

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:41

Amado schreef:
Tip: laat je bagage van te voren ophalen thuis, check jezelf online in. Dat scheelt je de enorme rij bij het inchecken (+koffers), daar heb ik nog langer gestaan dan bij de security

Dat kan maar bij een paar airlines.
Zelf geen ervaring mee en zou ik ook niet zo snel doen. Kost weer extra en je moet toch naar de luchthaven.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:42

Ik snap dat het niet zo simpel is, maar ik zou het toch een beter idee vinden als ze de vluchten die je eenvoudig met auto of trein kunt bereiken zouden schrappen. Parijs, Hamburg, Berlijn... Daar zou ik zelf nooit het vliegtuig voor pakken.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:44

Vakantiediscounter werkt wel met losse onderdelen. Dus ze hebben wsch stoelen gekocht op een reguliere lijnvlucht van Transavia. Anders dan bv. een Sunweb die echt chartervluchten koopt bij Transavia.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:11

denice schreef:
Ik vlieg met KLM dus wie weet kan ik die koffers in zo'n automaat inchecken, als dat sneller gaat. Er is eigenlijk niet zoveel aan te doen natuurlijk, maar ik zou echt enorm balen als ik mijn vlucht daardoor mis..

Ik neem die bagage dus mee voor degene die daar woont, het is nieteens mijn eigen zooi. Ik zit er sterk aan te denken die koffers überhaupt niet mee te nemen..

Wij dachten ook de koffers in zo’n automaat in de leveren, maar die waren allemaal gesloten!! Zo stom. Moesten toen 50 minuten in de rij bij de incheckbalie.