Drukte Schiphol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sodera

Berichten: 5307
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:04

Amalarab schreef:
Maar wel slim van jullie om het zo te doen! Wat stom dat de balie pas 2uur van tevoren open ging. Dat is met opzet zou je zeggen…

Dat is met heel veel maatschappijen die niet een basis hebben op Schiphol, maar Schiphol personeel gebruiken zo...
Aerlingus balie gaat ook 2.5 uur van tevoren pas open.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:55

Mag je nu wel gewoon op plaza komen?

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:40

Hebben meer mensen last van problemen met online inchecken bij KLM? Ik krijg foutmeldingen helaas... Kan je een dag voor de vlucht naar Schiphol toe om alleen in te checken en dan weer naar huis zodat het niet morgen ochtend nog moet, of geldt dit in die 4 uur vooraf?

Edit: ben er al achter, ligt aan de ESTA
Laatst bijgewerkt door mignonne2403 op 15-07-22 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5735
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:59

purny schreef:
Mag je nu wel gewoon op plaza komen?


Ja, alleen niet naar boven de vertrekhal in.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:08

mvdende schreef:
purny schreef:
Mag je nu wel gewoon op plaza komen?


Ja, alleen niet naar boven de vertrekhal in.

Gelukkig en bedankt

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 08:52

Mijn man heeft net onze dochters en hun gezin afgezet op vliegveld Rotterdam en het was heel rustig buiten in ieder geval *\%/*
Hoop dat het allemaal soepel verloopt voor ze met de kinderen.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:37

Bagheera_206 schreef:
AnnaXBoy schreef:
Ik vloog gisterochtend om 10:00 naar Dublin met Ryanair. We hadden de dag ervoor vernomen dat de check in voor de bagage bij hen pas 2 uur van te voren open gaat en je daarna nog door security moet. Dat vonden we te spannend dus hebben uiteindelijk toch maar handbagage bijgeboekt en de kosten voor de ruimbagage voor lief genomen. Alsnog waren we wel 4 uur van te voren aanwezig. Security duurde bij ons ongeveer 1,5 uur. Dan hadden we nog wel de mazzel dat we bij vertrekhal 3 stonden. De wachtrij voor de security bij vertrekhal 1 en 2 was veel langer.


Wij vliegen woensdag met Ryanair naar Dublin. Vier uur van te voren zou voldoende moeten zijn? := Wij hebben alleen handbagage.


Ja met alleen handbagage red je dat prima. Dan heb je ruim de tijd voor security mocht het lang duren.

Het was inderdaad heel vreemd dat de check in pas 2 uur van te voren open gaat bij Ryanair. Want die staat los van security en als je daar ook al 2 uur over doet..
Toen wij al in het vliegtuig zaten, kwam er een man vlak voor vertrek nog naar binnen gerend. Hij had dus wel ruimbagage mee en was daar gelijk op het moment dat het open ging. Op dat moment was de gate al 20 minuten dicht dus eigenlijk had hij het niet gered in 2 uur. Ik heb geen flauw idee waarom Ryanair deze policy aanhoud. Schiphol adviseert je namelijk gewoon 4 uur van te voren te komen.

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:34

Ik sta nu op Schiphol, in een uurtje door de bagage check in gegaan, en ook een uur voor douane/paspoort. Al met al viel het ons reuze mee, de rij werd na ons wel steeds langer. Is intercontinentaal.

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:29

chanicha schreef:
Mijn man heeft net onze dochters en hun gezin afgezet op vliegveld Rotterdam en het was heel rustig buiten in ieder geval *\%/*
Hoop dat het allemaal soepel verloopt voor ze met de kinderen.



Rotterdam gaat meestal wel goed ;)

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:21

Heeft er iemand ervaring met de check-in op P3 lang parkeren?

Dus auto parkeren en meteen jezelf en bagage inchecken en dan door naar security?

Is dat echt sneller dan in de vertrekhal?

Balie is open van 6.00 tot 12.00 dus je hoeft niet te wachten opdat de incheck voor je vluchtnummer opengaat?

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:32

laura1987 schreef:
chanicha schreef:
Mijn man heeft net onze dochters en hun gezin afgezet op vliegveld Rotterdam en het was heel rustig buiten in ieder geval *\%/*
Hoop dat het allemaal soepel verloopt voor ze met de kinderen.



Rotterdam gaat meestal wel goed ;)


Ze waren zo klaar, koffers ingecheckt, security en op tijd vertrekken *\%/*

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:36

Ik ben vannacht aangekomen op Schiphol. Vanuit Turkije dus we moesten door de douane voor paspoort controle . Daar stond geen rij. De koffers waren mega snel op de band en die hadden we dus ook zo te pakken. We waren met een halfuurtje bij de auto

Wat mij vooral opviel was ál die “overgebleven” koffers op Schiphol. Rijen maar dan ook écht rijen vol met achtergelaten koffers.

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:37

Dat is toch vreselijk!
Vraag me af of die überhaupt nog bij de eigenaars komen :n

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:41

chanicha schreef:
Dat is toch vreselijk!
Vraag me af of die überhaupt nog bij de eigenaars komen :n

De grootste uitdagende vraag is: waar ga je in hemelsnaam beginnen met uitzoeken en sorteren?

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:01

Inderdaad, hoe langer ze wachten des te moeilijker wordt het lijkt mij.
Ben blij dat mijn dochters gisteren vanaf Rotterdam zijn vertrokken, ging allemaal heel vlot en soepel.

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:43

purny schreef:
chanicha schreef:
Dat is toch vreselijk!
Vraag me af of die überhaupt nog bij de eigenaars komen :n

De grootste uitdagende vraag is: waar ga je in hemelsnaam beginnen met uitzoeken en sorteren?


Een nog grotere vraag; wie gaat de verantwoordelijkheid hier voor nemen en ergens personeel vandaan halen die dit gaat uitzoeken? Wat een monster klus.

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:44

chanicha schreef:
Inderdaad, hoe langer ze wachten des te moeilijker wordt het lijkt mij.
Ben blij dat mijn dochters gisteren vanaf Rotterdam zijn vertrokken, ging allemaal heel vlot en soepel.


Ik vlieg ook veel liever via Rotterdam. Wat een oase van rust en overzicht. Makkelijk met parkeren, overzichtelijk.

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:49

Vorig jaar hadden wij dat Valet Parking gereserveerd voor het eerst van ons leven maar dat is perfect gegaan :j
Je spreekt een tijd af en dan staan ze er netjes, bij de terugweg je vluchtnummer en ze staan er netjes met je auto.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:07

chanicha schreef:
Dat is toch vreselijk!
Vraag me af of die überhaupt nog bij de eigenaars komen :n

De grootste uitdagende vraag is: waar ga je in hemelsnaam beginnen met uitzoeken en sorteren?[/quote]

Een nog grotere vraag; wie gaat de verantwoordelijkheid hier voor nemen en ergens personeel vandaan halen die dit gaat uitzoeken? Wat een monster klus.[/quote]

Daarom maar groot adreslabel op koffer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:15

Paardenfan25 schreef:
Daarom maar groot adreslabel op koffer.

Goede tip. Veel mensen laten hun koffer ook "wrappen" in plastic dus daar kan het gewoon onder en dan blijft het leesbaar.

Voor het wrappen gebruik ik trouwens een rolletje plastic folie van de supermarkt en niet de service op de luchthaven.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:52

Maar paardentram als je geen personeel hebt om het uit te zoeken helpt die grote
label op je koffer ook niet veel

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:22

Maar als er wel een label op staat zal uiteindelijk de koffer wel een keer thuiskomen. Misschien weken (maanden) later, maar toch.

Koffers zonder label zullen uiteindelijk wel ergens in een hok terechtkomen, twijfelachtig of die ooit nog bij hun eigenaar komen.

AnneliesHem

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-03-20
Woonplaats: Niezijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:22

Jillz1 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de check-in op P3 lang parkeren?

Dus auto parkeren en meteen jezelf en bagage inchecken en dan door naar security?

Is dat echt sneller dan in de vertrekhal?

Balie is open van 6.00 tot 12.00 dus je hoeft niet te wachten opdat de incheck voor je vluchtnummer opengaat?


Hier ben ik ook benieuwd naar. Wij vliegen komende zaterdag en kunnen ook inchecken bij Transavia bij P3. Iemand ervaring mee?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:25

Er zitten toch gewoon labels van de luchtvaartmaatschappij aan die koffers. Zo kunnen ze toch makkelijk herleiden van wie welke koffer is? Dat is nu net het nut van die labels. Dat ze weten wat de bestemming en wie de eigenaar is. Hoe denk je anders dat ze koffers van niet op dus verschenen passagiers uit het ruim halen?
Laatst bijgewerkt door Lestria op 17-07-22 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:26

Ik las dat er een heleboel koffers waren zonder label.

Edit, nog even teruggelezen en er zijn nog zo'n 700 koffers zonder label. :(
Laatst bijgewerkt door Cookies op 17-07-22 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt