Drukte Schiphol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4967
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:02

WinSel schreef:
Nou dat is dus idd waar ik aan twijfel. Als er een trein uitvalt, hebben we een probleem.... Nog maar s even goed overleggen. Misschien is een hotel vooraf wel veiliger....


Ik zou het zelf wel doen. Er vallen me teveel treinen uit de laatste tijd. Wij gaan ook met de auto, ik krijg stress als ik met de trein dat hele stuk moet doen vanuit het zuiden. Ooit eens gedaan, toen viel er ook iets uit. Waren we nog maar net op tijd en die korte treinen die er dan wel reden via een omweg waren sardientjes blikjes waar niet iedereen in pastte.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:26

WinSel schreef:
Ik hou dit topic ook weer goed in de gaten. De laatste week van maart vlieg ik vanaf Schiphol naar Rome. We vliegen om half 10 in de ochtend. We twijfelen nog om in de ochtend met de trein te gaan. Als we de eerste trein nemen van half 6 zijn we om half 8 op Schiphol. Eigenlijk moet je 3 uur van te voren aanwezig zijn, wij zijn er dan 2 uur van te voren.... We hebben alleen handbagage. Anders moeten we dag van te voren hotel nemen in de buurt van Schiphol.



Om welk traject met de trein gaat dit? En reis je op een doordeweekse dag of weekend?

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 06:57

Ik vlieg straks naar Toulouse toe.
Om 5uur aangekomen op Schiphol, en laatste stukje naar de vertrekhal was het filerijden.
Wat een drukte. In de vertrekhal was het achter in een rij aansluiten om door de security te lopen.
Met 15 minuten was ik daar doorheen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:32

WinSel schreef:
Nou dat is dus idd waar ik aan twijfel. Als er een trein uitvalt, hebben we een probleem.... Nog maar s even goed overleggen. Misschien is een hotel vooraf wel veiliger....



Let wel op voor de mensen die met openbaar vervoer gaan en dan juist de bussen!! (Lees stad en streek vervoer) dat er in de maand maart ontzettend veel gestaakt word!!

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:24

x_Jeanine_x schreef:
WinSel schreef:
Nou dat is dus idd waar ik aan twijfel. Als er een trein uitvalt, hebben we een probleem.... Nog maar s even goed overleggen. Misschien is een hotel vooraf wel veiliger....



Let wel op voor de mensen die met openbaar vervoer gaan en dan juist de bussen!! (Lees stad en streek vervoer) dat er in de maand maart ontzettend veel gestaakt word!!



Ik had al gevraagd wanneer en vanaf waar ze moet komen, maar helaas geen antwoord. Schiphol zelf gaat ook op de schop waardoor er soms helemaal geen treinen rijden.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:28

fohadie schreef:
WinSel schreef:
Ik hou dit topic ook weer goed in de gaten. De laatste week van maart vlieg ik vanaf Schiphol naar Rome. We vliegen om half 10 in de ochtend. We twijfelen nog om in de ochtend met de trein te gaan. Als we de eerste trein nemen van half 6 zijn we om half 8 op Schiphol. Eigenlijk moet je 3 uur van te voren aanwezig zijn, wij zijn er dan 2 uur van te voren.... We hebben alleen handbagage. Anders moeten we dag van te voren hotel nemen in de buurt van Schiphol.



Om welk traject met de trein gaat dit? En reis je op een doordeweekse dag of weekend?


Sorry ik had dit helemaal gemist

We gaan vanuit Assen (om 06.30 uur) naar Schiphol op dinsdagochtend. Maar waarschijnlijk boeken we een hotel in de buurt voor maandag op dinsdag. Met al die stakingen vertrouw ik het niet.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:50

Geeft niet. :+ Komende dinsdag? Op een dinsdag is het doorgaands wel rustig in een trein,al zit je aan het eind wel in de spits, maar dat hoeft niet perse iets uit te maken. Maar een hotel is natuurlijk ook een optie.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 13:17

Nee 28 maart, ik denk dat een hotel veiliger is. Als er onderweg iets gebeurd dan zitten we al. Want we kunnen niet later aankomen op Schiphol....

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 13:28

Ik vlieg 3 april in de middag weer naar Londen. Zou het dan alweer druk zijn?
Twijfel of we er weer de volle vier uur van tevoren willen gaan zijn. Het is dan geen vakantie volgens mij.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 13:39

Gewoon de geadviseerde tijd. Als iedereen zo gaat denken dan zal het zeker fout lopen

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:54

purny schreef:
Gewoon de geadviseerde tijd. Als iedereen zo gaat denken dan zal het zeker fout lopen

Daar ben ik het mee eens. Tenzij je van ver komt.
Dan ga je eerder weg omdat je niet weet wat je onderweg tegen komt.

Je zult maar net die pechvogel zijn die vast komt te zitten in het verkeer. Ik moet bijvoorbeeld vanuit het noorden komen.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 15:17

Ik pakte nog wel eens een hotelletje vlakbij Schiphol. Ideaal als je vooral vroeg op Schiphol moet zijn.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:16

Ik ga 1 maart met 2 meiden op stedentrip naar Dublin. We vliegen om 12 uur met alleen handbagage. Wat zijn de recente ervaringen op Schiphol? Is het drukker dan normaal? Hoeveel uur zouden jullie van te voren heen gaan? Ik zit natuurlijk wel in de voorjaarsvakantie, ik word zelf weggebracht met de auto vanuit regio HHW. De andere 2 meiden komen vanuit een andere hoek, geloof met ov.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:34

E4D schreef:
Ik ga 1 maart met 2 meiden op stedentrip naar Dublin. We vliegen om 12 uur met alleen handbagage. Wat zijn de recente ervaringen op Schiphol? Is het drukker dan normaal? Hoeveel uur zouden jullie van te voren heen gaan? Ik zit natuurlijk wel in de voorjaarsvakantie, ik word zelf weggebracht met de auto vanuit regio HHW. De andere 2 meiden komen vanuit een andere hoek, geloof met ov.

Ik zou kijken wat de Schiphol app aangeeft als advies tijd.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 22:19

Wij hebben een hotel geboekt, zo kunnen we rustig die kant op gaan :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:43

Heeft iemand tips voor hotels in de buurt. Waar er ook een shuttle vandaan rijd, tussen 4.00 en 4.30 uur?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:01

Wij gaan naar Van der Valk hotel Schiphol
Www.hotelschiphol.nl


Ze hebben ook een nacht shuttle. Ik heb er vorig jaar ook gelogeerd en erg tevreden!

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:02

CitizenM, geen shuttle nodig want ligt op vijf minuten lopen :D

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:29

Ik pak gewoon de auto. Parkeren is goedkoper dan een nacht in een hotel is mijn ervaring. Wel 2 keer bij Van der Valk geslapen, maar die vragen nu ook geld voor het parkeren helaas waardoor de P3 goedkoper geworden is.
En 1 keer CitizenM. Maar ja, er zijn geen goedkope treinkaartjes meer, dus daarmee valt zo'n hotel ook af. Voor de prijs van 1 treinretour rij ik met de auto ook heen en weer.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:00

Ik ben een aantal keren in het ibis budget geweest

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:47

Sheraton ligt op Schiphol zelf. Daar loop je eruit bij de ‘mind your step’ rolpaden.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:14

Ibis en Ibis budget, daar kun je park sleep fly arrangementen boeken. Vaak net zo duur of iets duurder dan parkeren bij Schiphol. Ook Radisson biedt dit aan.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:16

Suzanne F. schreef:
Sheraton ligt op Schiphol zelf. Daar loop je eruit bij de ‘mind your step’ rolpaden.

Wel wat duurder.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:55

E4D schreef:
Ik ga 1 maart met 2 meiden op stedentrip naar Dublin. We vliegen om 12 uur met alleen handbagage. Wat zijn de recente ervaringen op Schiphol? Is het drukker dan normaal? Hoeveel uur zouden jullie van te voren heen gaan? Ik zit natuurlijk wel in de voorjaarsvakantie, ik word zelf weggebracht met de auto vanuit regio HHW. De andere 2 meiden komen vanuit een andere hoek, geloof met ov.

Kijk wat Schiphol aangeeft. Bij mij stond 'normale drukte'. Ik stapte om half 6 de trein uit op Schiphol. Om 6 uur was ik er al door.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 15:41

Winged schreef:
E4D schreef:
Ik ga 1 maart met 2 meiden op stedentrip naar Dublin. We vliegen om 12 uur met alleen handbagage. Wat zijn de recente ervaringen op Schiphol? Is het drukker dan normaal? Hoeveel uur zouden jullie van te voren heen gaan? Ik zit natuurlijk wel in de voorjaarsvakantie, ik word zelf weggebracht met de auto vanuit regio HHW. De andere 2 meiden komen vanuit een andere hoek, geloof met ov.

Kijk wat Schiphol aangeeft. Bij mij stond 'normale drukte'. Ik stapte om half 6 de trein uit op Schiphol. Om 6 uur was ik er al door.



Ik denk dat ze al in Dublin zit. :+