Kilimanjaro trekking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:39

Post je dit voor jezelf als een dagboek of wil je advies?
Niemand gaat je meer advies geven. Ik denk dat het duidelijk is wat verstandiger is om te doen maar je neemt toch zelf het besluit (en luistert toch niet echt naar adviezen).

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:42

Misschien een leuk feitje: de dochter van een vriendin van mij heeft haar partner op de Kili leren kennen.
Soms moet je blijkbaar naar een ander werelddeel om iemand uit je eigen land tegen te komen <<) _O-

Ik hoop wel op foto‘s volgens jaar, je kunt mooi fotograveren heb ik in andere topics gezien.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 21:49

Sizzle schreef:
Misschien een leuk feitje: de dochter van een vriendin van mij heeft haar partner op de Kili leren kennen.
Soms moet je blijkbaar naar een ander werelddeel om iemand uit je eigen land tegen te komen <<) _O-

Ik hoop wel op foto‘s volgens jaar, je kunt mooi fotograveren heb ik in andere topics gezien.

Haha, dat is dan zeker leuk. Zo ken ik iemand die in Costa Rica zijn vriendin ontmoet heeft en zij kwam uit Hawaii. Ze zijn later getrouwd en in Nederland gaan wonen.

Foto's komen dan zeker, mits het lukt. Want tja, het is er wel koud. En daar kunnen accu's niet zo goed tegen. Maar theoretisch moet mijn camera blijven werken bij -40 volgens de fabrikant. Ik hoop dat ik dan puf heb om de melkweg te fotograferen, want die zie je daar perfect, mits het helder is natuurlijk.

Vandaag in Nederland best wel wat hoogtemeters gemaakt. Geen bergen, wel training. En ik kan inmiddels redelijk de oefeningen van de fysio doen met mijn pees. Het is niet over, maar in januari kon ik het niet. Ik voel nog wel elke stap, maar het is niet meer zo pijnlijk. Dus we trainen stug verder.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:53

Heb je een beetje een idee wanneer je wil gaan? Of heb ik daar overheen gelezen?

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 23:05

moonsparkle schreef:
Heb je een beetje een idee wanneer je wil gaan? Of heb ik daar overheen gelezen?

Ik wilde de Kili vorig jaar, maar toen kwam die hondenbeet er helaas overheen. Dus daarom ging de Kili niet door. En als gevolg van antibiotica wat ik volgens de ha moest nemen voor die hondenbeet kreeg ik dus peesonstekingen als bijwerking. Die willen niet over. Maar de diverse trainingen lijken er op te wijzen dat het met pijn wel kan. Dus het nieuwe plan was 2e helft dit jaar. Maar toen moest ik kiezen, een WK of de Kili en werd het toch maar het WK, die kans krijg ik mogelijk nooit meer.
En dat WK is niet gratis, we moeten een groot deel zelf betalen. Dus sowieso ga ik pas daarna kijken. En tja, omdat je toch niets te doen hebt kwam ook Mera peak er bij op het lijstje. Het plan is dus nu volgend jaar, maar eerst kijken of het financieel kan na het WK.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 08:08

Inmiddels al enige maanden aan het wandelen op Lowa Renegade. Die bevallen toch veel beter dan de op maat gemaakte Technica's. De Renegade kwam uit een wandeltest bij een andere wandelwinkel. Is geen hele stugge schoen, maar bij wat eerste testen in de heuvels gaat het goed. Ze zijn in ieder geval wel waterdicht.
Voor er bij heb ik van Grisport een paar stevige bergwandelschoenen gekocht, maar die lopen minder fijn dan de Renegades. Ik kwam wel laatst van de Renegade ook de winter versie tegen en die heb ik dus ook online besteld. Testen nog niet aan toe gekomen, want het is nu veel en veel te warm.
Dus uiteindelijk toch hoge schoenen gevonden en net wat steviger dan mijn Aku schoenen.
Germie heeft weer wandelschoenen te veel. :P
Alleen zowel Lowa als Grisport leveren ruk binnenzolen standaard in de schoenen. Dus je moet er wel andere zolen in leggen.

Ik zou met iemand 3 dagen wandelen in Oostenrijk om ook eens echt hoogte te pakken, maar nu kan die persoon op het laatste moment niet meer vrij krijgen. Dus dat gaat over, snif snif. Ik heb weinig zin om in m'n uppie zo'n eind te rijden en te gaan wandelen. Dan spaar ik mijn schaarse vrije dagen liever op tot een ander moment of voor wat anders.

En dan krijg je reclame mail met 'ga op safari in beekse bergen'. Eh, volgens mij is dat niet echt vergelijkbaar met een echte safari. :+