Singles reizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:30

asjemenou schreef:
Ja, ik doe ook de 16 dagen.
Ik heb 15 dagen geboekt, maar krijg er 16. :D

1 19/02/2023 UA 021 Amsterdam Geo Bush Inter 10:20 14:10
2 19/02/2023 UA 1280 Geo Bush Inter San José 18:15 21:56
3 5/03/2023 UA 1447 San José Geo Bush Inter 9:00 12:54
4 5/03/2023 UA 020 Geo Bush Inter Amsterdam 16:20 8:35


Huh hoe dan?

Anoniem

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:39

De 16e dag is gewoon de dag dat je landt in Nederland, dat is dan toch geen extra dag?

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:41

Jawel, toen ik boekte was de reis 15 dagen.
Nu is er halverwege ergens een extra dag in het programma tussengekomen en nu is de reis dus 16 dagen.
Dus die dag 16 is idd geen extra dag, maar eerst eindigde de reis op dag 15. :)

Anoniem

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:42

Ah zo, dat is wel fijn dan :D

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:05

Ah okee. Ergens twijfel ik nog omdat het wel heel ver is want ben nog nooit buiten Europa geweest. En de lange vliegtijd.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:27

xxxmh schreef:
Ah okee. Ergens twijfel ik nog omdat het wel heel ver is want ben nog nooit buiten Europa geweest. En de lange vliegtijd.

Eens moet de eerste keer zijn :j

En ja, die lange vliegtijd is misschien een dingetje maar met de boot is ook weer zo wat }>

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:58

ikke schreef:
xxxmh schreef:
Ah okee. Ergens twijfel ik nog omdat het wel heel ver is want ben nog nooit buiten Europa geweest. En de lange vliegtijd.

Eens moet de eerste keer zijn :j

En ja, die lange vliegtijd is misschien een dingetje maar met de boot is ook weer zo wat }>


Haha daar heb je gelijk in

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:04

Ik zie dat er al even niet gereageerd is maar ik zie geen ander recent topic over dit onderwerp.
Zelf heb ik nu 3 singlereizen gedaan.

De 1e was met Villavibes reizen naar Zakynthos. Deze reis is mij over het algemeen heel goed bevallen, groep van 30 personen met een hele goede verdeling qua man/vrouw verdeling. Hotel was ook goed geregeld.
Nadelen hiervan van Villavibes vond ik wel dat ik een flinke 1persoons kamer toeslag moest betalen en bijna alle mensen die een gedeelde kamer hadden eigenlijk ook 2aparte slaapruimtes hadden. Zij deelden alleen de badkamer. De groep was overwegend positief maar er waren wel een paar meiden/vrouwen die bewust mensen buitensloten/naar deden. De reisleiding was prima maar deed verder niks/weinig om bij te dragen aan een goede groepssfeer. Ik heb daar later nog contact over gehad maar voelde mij niet gehoord.

2e reis met Singlereizen naar Tenerife, de organisatie was verder in handen van One2Gether. Deze reis is mij het minst bevallen. Ik kon nauwelijks aansluiting vinden bij de groep van 20personen, het hotel was vreselijk gehorig en het ontbijt was ook niks. De man vrouw verdeling was hier opzich wel ok maar sommige mensen deden bijna niks met de groep. Dan wordt de groep ook aanzienlijk kleiner. De reisleiding deed ook niet veel, echt het minimale en er werden nauwelijks excursies georganiseerd. Achteraf had ik ook een ander "thema" moeten boeken maar deze reis was mij juist door de organisatie geadviseerd.

3e reis was met One2Gether naar Lesbos, die is ook goed bevallen. Het hotel was echt top net als de reisleiding, dat scheelt zo ontzettend veel! De groep was prima maar deze reis was mijn 2e keus, mijn 1e keus was gecanceld ivm te kort aanmeldingen. De leeftijd van deze groep was 30-49 maar ik was de jongste met 32 jaar. Dat vond ik wel jammer want verder was bijna iedereen 40+ en ik vind het toch wel leuk om met mensen van mijn eigen leeftijd op vakantie te gaan. Verder wel genoeg aansluiting kunnen vinden maar een groep van 15mensen is naar mijn mening wel erg klein. De man vrouw verdeling was wel heel erg slecht, maar 4mannen.

Al met al vind ik een grote groep toch wel het meest fijn, dan is er altijd wel iemand met wie je goed overweg kan en ik hoef toch niet iedereen heel erg goed te leren te kennen. Mijn ervaring is wel dat je niet te veel van de reisleiding moet verwachten. Villavibes vond ik wel het beste maar heeft een enorme hoge 1persoons kamer toeslag. Na mijn slechte ervaring is dat voor mij een reden om niet snel meer een reis via hun te boeken want ik heb ook niet al het geld van de wereld.
Leeftijd vind ik toch wel heel fijn en belangrijk, ik merkte dat ook tijdens mijn laatste reis. Helaas heb ik ook geen miljoenen op mijn bankrekening staan en sommige organisaties die hier staan hebben prijzen waar ik u tegen zeg. Daarnaast heb ik ook geen behoefte om te gaan backpacken of wandelen. Ik ben meer van een leuke zon, zee, strand vakantie waar ook leuke excursies aangeboden worden.

Ben ook alvast aan het kijken voor een paar leuke weekendjes weg in de voorjaarsvakantie of in april/mei maar dat wordt echt heel weinig aangeboden. Ik wil dan namelijk wel graag een stedentrip. Tips hierover zijn overigens welkom, mag ook een groepsreis zijn :)
Mochten mensen nog vragen hebben laat dan maar weten.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:35

Wat fijn dat je je ervaringen deelt! Dank je wel daarvoor.

Anoniem

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:38

De toeslag voor eenpersoons is altijd flink, logisch ook toch? Die kamer moet betaald worden.. of er nu 1 of 2 in verblijven..

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:04

E4D, mocht je stedentrips tegen komen zou je die dan hier kunnen delen? Zelf ook opzoek geweest daarna, als korte vakantie tussen door.

Nu alleen nog NewYork gevonden, maar die is gelijk 7 dagen.

O gedeelde kamer of hostel ofzo vind ik prima, dus ook die tips zijn welkom

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 00:16

kosseh schreef:
E4D, mocht je stedentrips tegen komen zou je die dan hier kunnen delen? Zelf ook opzoek geweest daarna, als korte vakantie tussen door.

Nu alleen nog NewYork gevonden, maar die is gelijk 7 dagen.

O gedeelde kamer of hostel ofzo vind ik prima, dus ook die tips zijn welkom




Het zijn niet echt singlereizen maar slangenreizen biedt georganiseerde reizen aan met de bus. Het zijn heel veel verschillende reizen en ik vind de prijzen erg meevallen. Ik zou waarschijnlijk naar de volgende bestemmingen willen: *\o/*
- 5 dagen Barcelona
- 5 dagen Milaan
- 4 dagen Kopenhagen.

Ze bieden ook dagtrips of kortere stedentrips aan van b.v. 2/3 dagen. :j

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 01:43

Ik heb geboekt bij shoestring om in februari naar Costa Rica te gaan. Toevallig ook met een bokker uit dit topic haha. 1e keer en ook meteen ver weg. Ben heel benieuwd.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 18:08

Ik heb nog niet geboekt, maar neig ook naar een shoestringreis volgend jaar. Best spannend, al minimaal 12 jaar niet met een groep op pad geweest :D

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 18:42

E4D schreef:
kosseh schreef:
E4D, mocht je stedentrips tegen komen zou je die dan hier kunnen delen? Zelf ook opzoek geweest daarna, als korte vakantie tussen door.

Nu alleen nog NewYork gevonden, maar die is gelijk 7 dagen.

O gedeelde kamer of hostel ofzo vind ik prima, dus ook die tips zijn welkom




Het zijn niet echt singlereizen maar slangenreizen biedt georganiseerde reizen aan met de bus. Het zijn heel veel verschillende reizen en ik vind de prijzen erg meevallen. Ik zou waarschijnlijk naar de volgende bestemmingen willen: *\o/*
- 5 dagen Barcelona
- 5 dagen Milaan
- 4 dagen Kopenhagen.

Ze bieden ook dagtrips of kortere stedentrips aan van b.v. 2/3 dagen. :j


Misschien heb ik pech gehad, maar ik zou slangenreizen niet aanraden! Ik ben met slangenreizen naar Parijs geweest, en dat was zeer slecht georganiseerd, route en planning zoals op de website stond werd niet gevolgd, bezienswaardigheden werden overgeslagen, chauffeur die geen rekening hield met de passagiers. Ik zou het mijn mijn opa gaan doen destijds, omdat je overal op locatie afgezet zou worden, maar wij werden in gevaarlijke buitenwijken gedropt soms wel 5km van de bezienswaardigheid af omdat de chauffeur geen zin had om verder te rijden of het niet kon vinden. Ondanks dat meerdere mensen contact opnamen met de klantenservice werd er absoluut niks aan gedaan, kreeg na het indienen van meerdere klachten uiteindelijk een bon van €25 euro korting voor een volgende trip met slangenreizen :')

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:28

Wie is er ooit met Villavibes naar cyprus hotel Napa Plaza geweest?

Ik zou twee weken willen gaan maar er zijn geen twee reizen die aansluiten bij mijn leeftijd in de zomervakantie. Dus ik moet kiezen tussen Ibiza of Cyprus.

Anoniem

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:29

Jup in mei, erg goed hotel in/bij het centrum. Voor vele echt een stapvakantie, ik weet niet hoe het hoogseizoen is qua drukte..

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:48

@Faelynn

Ze bieden ook dagtrips of kortere stedentrips aan van b.v. 2/3 dagen. :j[/quote]

Misschien heb ik pech gehad, maar ik zou slangenreizen niet aanraden! Ik ben met slangenreizen naar Parijs geweest, en dat was zeer slecht georganiseerd, route en planning zoals op de website stond werd niet gevolgd, bezienswaardigheden werden overgeslagen, chauffeur die geen rekening hield met de passagiers. Ik zou het mijn mijn opa gaan doen destijds, omdat je overal op locatie afgezet zou worden, maar wij werden in gevaarlijke buitenwijken gedropt soms wel 5km van de bezienswaardigheid af omdat de chauffeur geen zin had om verder te rijden of het niet kon vinden. Ondanks dat meerdere mensen contact opnamen met de klantenservice werd er absoluut niks aan gedaan, kreeg na het indienen van meerdere klachten uiteindelijk een bon van €25 euro korting voor een volgende trip met slangenreizen :')[/quote]

Bedankt voor je reactie! :) Ik ken ook iemand en die is 2x met ze mee geweest, 1x dagje Londen en 1x weekendje Berlijn. Beiden was haar goed bevallen en ze zou beiden aanraden.

Ik heb ook bij de reviews gekeken en zie inderdaad een aantal behoorlijk negatieve reacties gezien. Het valt me wel op dat deze reacties vooral bij Parijs staan, en ook Spanje zie ik nu, misschien hebben die reizen altijd dezelfde buschauffeur(s) en zijn die hotels niet zo goed? Het scheelt ook wel dat ik met 1,68 cm niet heel groot ben en ook vrij slank van postuur. Als ik 2meter zou zijn had ik het misschien niet zo snel gedaan.
Zelf zou ik niet naar Parijs willen dus dat stelt me een beetje gerust. Ik weet ook nog niet of ik definitief met ze mee zou willen/gaan maar overweeg het wel serieus.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:47

xxxmh schreef:
Ik heb geboekt bij shoestring om in februari naar Costa Rica te gaan. Toevallig ook met een bokker uit dit topic haha. 1e keer en ook meteen ver weg. Ben heel benieuwd.


*\o/* *\o/* *\o/*

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 22:30

Relaxed schreef:
Jup in mei, erg goed hotel in/bij het centrum. Voor vele echt een stapvakantie, ik weet niet hoe het hoogseizoen is qua drukte..



Cyprus geboekt *\o/*

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:55

Ik ga dit topic in de gaten houden! Zag bij villavibes ook zeilvakanties, lijkt me heel tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 12:00

Tiggs schreef:
Ik ga dit topic in de gaten houden! Zag bij villavibes ook zeilvakanties, lijkt me heel tof.


Is ook super tof, vorig jaar naar Kroatië geweest. Echt een bijzondere ervaring :j

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 14:12

Relaxed schreef:
Tiggs schreef:
Ik ga dit topic in de gaten houden! Zag bij villavibes ook zeilvakanties, lijkt me heel tof.


Is ook super tof, vorig jaar naar Kroatië geweest. Echt een bijzondere ervaring :j


Oh leuk een ervaring uit eerste hand te horen!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 14:17

Ik vind surfen leuk in mn hoofd maar ik kan niks haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 21:08

Zonnetje81 schreef:
Ik vind surfen leuk in mn hoofd maar ik kan niks haha.


Maar surfen is iets anders dan zeilen :')