Kerstvakantie vieren in Egypte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 15:17

Wie heeft hier ervaring mee om tijdens de kerstdagen
in Egypte te verblijven.

Ben heel benieuwd naar jullie verhalen, en ik wil natuurlijk vooral
horen dat jullie op de dag heerlijk aan het strand hebben gelegen, en in de
avond iets van een vestje aan moesten :D

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:09

In de winter is het er vrij koud, en zeker in de avonden koelt het af. Je kunt natuurlijk in zee zwemmen, maar met duiken trekken velen een droogpak of een 7mm pak aan. Dat geeft wel aan dat het niet zo heel erg warm meer is. Maar daar waar de Middellandse zee een graad of 16 is in de winter in bijvoorbeeld Israel, is het in Egypte 20 graden in de Rode Zee. Maar vorige week was de Rode Zee 30 tot 31 graden, dat was gewoon te warm.

Overdag is het er een graad of 23, dus op zich lekker weer.

Verder zeker ors meenemen en loperamide. Ik ben al voor de 8ste dag nu aan de reizigersdiarree na een bezoek aan Egypte en eigenlijk iedereen die ik ken krijgt het in meer of mindere mate. Bij mij is het nu versterkt omdat ik maar 4 weken had om mijn darmflora te laten herstellen na antibiotica na een aanval van een pitbull en vervolgens te vaak mijn handen moest wassen om wonden te verzorgen. NOrmaal begin ik een maand voor vertrek naar zulke landen met m'n handen niet meer wassen na bezoek aan m'n paard of het aaien van dieren en dan gewoon wat te eten.

Maar ik denk dat je je zeker kunt vermaken in december hoor. Maar ik hoor wel eens dat het 's nachts 12 graden is. Dus dat is aardig fris. Hou daar gewoon rekening mee.

Tinka

Berichten: 3795
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:15

Wij zijn in 2019 geweest, net voor de kerst. Heerlijk weer gehad, rond de 25 graden en zonnig, zee was ook warm genoeg. Wel vrij vroeg donker en in de avond is inderdaad een vestje wel nodig
Wij zaten in een adults only hotel, heerlijk rustig zonder krijsende kinderen.

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:26

Ik ben in 2018 net voor kerst geweest, weer was zoals jij het besteld :D Had voor mij wel iets warmer gemogen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:28

Vorig jaar waren wij met kerst en oud en nieuw in Dahab. Heerlijk om even zomer te hebben middenin de winter. Rond de 20 graden overdag en veel zon. Gesnorkeld in bikini maar toch liever in een shortie want na een tijdje werd het wel iets koud. Ik had 2 vestjes mee en heb die wel aangehad in de avond en vroege ochtend.

Ceetje_bokt
Berichten: 5182
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:41

Eind januari in Marsa Alam geweest, alle dagen op het strand gelegen, maar een middag was wat fris. Op de terugweg hoorden wij van mensen die ook in marsa zaten dat zij in hun winterjas buiten zaten. Wat bleek: hun hotel lag hoog op een klif! Op zich is het niet de beste periode voor Egypte, maar wij hebben een heerlijke week gehad.

Emj_23
Berichten: 1207
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:10

Ik vind zelf december in Egypte/midden oosten prima, maar zou wel zuidelijk kijken. Inderdaad Marsa Alam. Neem een vest mee en een lange broek maar uit de wind kan je dan toch prima liggen. Wil je gegarandeerd 30+ graden, ga dan een andere keer. Water in de zee zal altijd warmer zijn dan het ooit hier wordt…

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 21:07

Bedankt voor jullie reacties, we gaan het gewoon doen, heb Sentido Mamlouk Palace Hotel geboekt. Als we in december van 11 tot 16 lekker de zon in kunnen dan zijn we meer dan tevreden.

Alles beter dan in Nederland zijn :D

We gaan naar Hughada, daar hoor ik dan weer wat meer positieve verhalen over :-)

Tinka

Berichten: 3795
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 23:29

Wij zaten ook in Hurghada, prima weer en genoeg te doen. Zijn ook een dag naar Luxor geweest.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 11:09

Tinka schreef:
Wij zaten ook in Hurghada, prima weer en genoeg te doen. Zijn ook een dag naar Luxor geweest.



Is dat te doen van je resort af, je hoort daar zulke wisselende verhalen over.

Kmbrly

Berichten: 1846
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 11:16

BloemBloem schreef:
Tinka schreef:
Wij zaten ook in Hurghada, prima weer en genoeg te doen. Zijn ook een dag naar Luxor geweest.



Is dat te doen van je resort af, je hoort daar zulke wisselende verhalen over.

Je mag buiten komen hoor :') .
Er zijn meerdere activiteiten die buiten het resort plaats vinden.

Tinka

Berichten: 3795
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 16:05

BloemBloem schreef:
Tinka schreef:
Wij zaten ook in Hurghada, prima weer en genoeg te doen. Zijn ook een dag naar Luxor geweest.



Is dat te doen van je resort af, je hoort daar zulke wisselende verhalen over.

Wij zijn met een privé chauffeur gegaan, geboekt vanuit ons hotel, die regelt de hele trip. We hebben ook boottrips gemaakt. En vanaf het hotel kon je naar de winkeltjes lopen. 2 keer ook met een taxi naar winkels gegaan en een hamman.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 07:52

Kmbrly schreef:
Je mag buiten komen hoor :') .
Er zijn meerdere activiteiten die buiten het resort plaats vinden.


:+

Dat snap ik, het is meer dat je zulke wisselende verhalen hoort.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:17

Meestal zijn het polsbandjesvakanties, dus iedereen een polsbandje om wat de hele week om moet blijven. Dat blijf ik een raar idee vinden. Maar het hoort er bij. Iedereeen heeft het, dus niets om je zorgen over te maken.
En je mag wel van het resort af, het is niet overal veilig om dat op eigen houtje te doen. Ik zou me niet zo'n zorgen maken en gewoon genieten. Ik heb resorts gezien met spiegels en spijkermatten en anderen hadden niets aan bewaking. Maar je mag er gewoon af hoor, en natuurlijk weer terug. Dus gewoon excursies boeken.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 08:39

germie schreef:
Meestal zijn het polsbandjesvakanties, dus iedereen een polsbandje om wat de hele week om moet blijven. Dat blijf ik een raar idee vinden. Maar het hoort er bij. Iedereeen heeft het, dus niets om je zorgen over te maken.
En je mag wel van het resort af, het is niet overal veilig om dat op eigen houtje te doen. Ik zou me niet zo'n zorgen maken en gewoon genieten. Ik heb resorts gezien met spiegels en spijkermatten en anderen hadden niets aan bewaking. Maar je mag er gewoon af hoor, en natuurlijk weer terug. Dus gewoon excursies boeken.


Daar ben ik mij enorm in aan het verdiepen, wil best wat zien. Mijn dochter
heeft al een stal op het oog, die wil heel graag paardrijden door de woestijn en met
ze zwemmen in zee. Zwemmen c.q. snorkelen met schildpadden lijkt ook te kunnen, en Luxor trekt mij ergens ook wel.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:55

BloemBloem schreef:
germie schreef:
Meestal zijn het polsbandjesvakanties, dus iedereen een polsbandje om wat de hele week om moet blijven. Dat blijf ik een raar idee vinden. Maar het hoort er bij. Iedereeen heeft het, dus niets om je zorgen over te maken.
En je mag wel van het resort af, het is niet overal veilig om dat op eigen houtje te doen. Ik zou me niet zo'n zorgen maken en gewoon genieten. Ik heb resorts gezien met spiegels en spijkermatten en anderen hadden niets aan bewaking. Maar je mag er gewoon af hoor, en natuurlijk weer terug. Dus gewoon excursies boeken.


Daar ben ik mij enorm in aan het verdiepen, wil best wat zien. Mijn dochter
heeft al een stal op het oog, die wil heel graag paardrijden door de woestijn en met
ze zwemmen in zee. Zwemmen c.q. snorkelen met schildpadden lijkt ook te kunnen, en Luxor trekt mij ergens ook wel.

Gewoon aanschrijven, die bedrijven halen je vaak gewoon op bij het hotel.

Tinka

Berichten: 3795
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:20

In elk hotel zit wel iemand bij wie je excursies kan boeken, ook paard rijden bijvoorbeeld. Maar het kan ook via internet.
Ik heb me niet onveilig gevoeld. Lopen ook veel soldaten rond, tot de tanden bewapend. Toen we naar Luxor gingen waren er ook heel veel checkpoints, overal moest de chauffeur papieren laten zien. Je kan daar dus niet op eigen houtje heen.
Wel in Hurghada zelf, gewoon met de taxi. Te regelen bij het hotel zelf, onderhandelen over de prijs, was meestal maar 1 euro ofzo.
Neem veel muntgeld mee, gewoon euro's is prima. Wij zijn 1 keer opgelicht, Egyptische pond terug gekregen ipv euro, is maar 1 cent waard.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 16:01

Tinka schreef:
In elk hotel zit wel iemand bij wie je excursies kan boeken, ook paard rijden bijvoorbeeld. Maar het kan ook via internet.
Ik heb me niet onveilig gevoeld. Lopen ook veel soldaten rond, tot de tanden bewapend. Toen we naar Luxor gingen waren er ook heel veel checkpoints, overal moest de chauffeur papieren laten zien. Je kan daar dus niet op eigen houtje heen.
Wel in Hurghada zelf, gewoon met de taxi. Te regelen bij het hotel zelf, onderhandelen over de prijs, was meestal maar 1 euro ofzo.
Neem veel muntgeld mee, gewoon euro's is prima. Wij zijn 1 keer opgelicht, Egyptische pond terug gekregen ipv euro, is maar 1 cent waard.


Kan je dan wel met euro's betalen :?

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:11

Tip voor taxi: download Uber. Werkt als een tierelier en je wordt niet genaaid waar je bij staat want je ziet precies wat je moet betalen :-) Verder zoals de rest hier al zegt, in december kan het in de ochtend en avond wel koud zijn dus neem vooral wat lange broeken en truien/vesten mee. Overdag kunnen korte kleren prima! Geniet ervan, Hurghada is leuk en daar kun je, als je eens wat anders wilt dan je hotel, ook prima buiten de deur eten :)

Tinka

Berichten: 3795
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:53

Je kan inderdaad overal met euro's betalen.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:35

Sterker nog, ik ben er net geweest en heb niet 1 keer gepind daar, alles in euro's cash betaald.

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:25

Ik zou daar gewoon egyptische ponden pinnen en mee betalen. Luxor is nog best een eind 4/5 uur met de bus. Ik was samen met een vriendin, die is gegaan ik vond het echt te lang. In het hotel geboekt, 's ochtends rond 04:00 vertrokken met de bus en 'snachts weer rond dezelfde tijd thuis :+

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 08:16

germie schreef:
Sterker nog, ik ben er net geweest en heb niet 1 keer gepind daar, alles in euro's cash betaald.


Top! En pinnen kan altijd natuurlijk :)


Booooo schreef:
Ik zou daar gewoon egyptische ponden pinnen en mee betalen. Luxor is nog best een eind 4/5 uur met de bus. Ik was samen met een vriendin, die is gegaan ik vond het echt te lang. In het hotel geboekt, 's ochtends rond 04:00 vertrokken met de bus en 'snachts weer rond dezelfde tijd thuis :+


Ja Luxor is te dol, we houden het wel op snorkelen met schildpadden en paardrijden, en uitrusten,
daar is de hele vakantie voor bedoeld :D

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 17:22

Inmiddels alweer een week terug, en we hebben genoten!
Van 0930 uur tot 1630 iedere dag op het strand kunnen liggen.

En mijn dochter haar wens in vervulling laten gaan, rengalop door de woestijn en
zwemmen in zee te paard :)

Qua prijs - kwaliteit was het meer dan prima, en ik zou zo weer naar het hotel gaan, wat echt
uitstekend was!

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kerstvakantie vieren in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 11:15

Hoe was het hotel? Wij gaan in maart en ik heb ook dat hotel op mijn lijstje staan.

Snorkelen met schildpadden! Dat wil ik ook <3 geregeld via het hotel of lokaal?