Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneV
Berichten: 8796
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:01

Ik denk dat als de leverancier van het dak zijn garantie verplichtingen niet na komt dat je weinig poot hebt om op te staan. De verkopers hebben de garantie aan jou overgedragen en het is nu tussen jou en de leverancier

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 15:31

En dat is officieel vastgelegd bij de notaris. Mocht dit bedrijf niet thuis geven, dan ga ik er toch heel hard mijn best voor doen dat hij zijn verplichtingen nakomt. Of het nu hier of in nl of waar ook is. Garantie en een bedrijf bestaat nog dan zullen ze moeten nakomen want dat hebben ze zelf afgegeven bij het aangaan van de klus. Dan kan ik best heel lelijk gaan doen als dat nodig is. :)) Maar ik hoop er op dat het bedrijf graag zijn goede (ga ik vanuit) naam behoudt en ga ik me er nu nog niet heel druk over maken maar alvast wel wat voorwerk doen voor als dan...

Verder verklaar ik het klaar voor vandaag en deze trip. Vier vuurdoorns geplant nog, drie bij een hek en een in het gras. Ik heb gemerkt toen ze daar in pot stonden dat de mussen er graag in landen.

50m2 wild lokaal bloemzaad gezaaid in een niet maaien vak. In de voortuin alle andere sier bloemzaden gemixt en in bakken gezaaid waar nu de bloembollen inzitten.

Achter hogere bamboe, tijgergras en hostas uit hun tijdelijke pot en in het boomschors stuk aan de rand geplant. Een jonge amandel en de mogelijk toch dode piepjonge minipruim zijn omgewisseld. Amandel in de grond de minipruim in de bak gezet.

Al het vuilnis tot nu zit al in de kliko en de bus deels al ingepakt, morgen alleen de medicijnen van beiden en het koelkastspul en mijn tassen erin zetten.

Voor nu verder pootjes hoog, douchen, en vanavond het oude stokbrood opmaken met ei en kaneel als avond eten. De warme hap zit er al in. En op tijd voor dodenherdenking en heel snel daarna het bed ingaan zodat ik morgen fris en fruitig onderweg kan na mijn ontbijt.

YvonneV
Berichten: 8796
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:15

goede reis

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 08:25

Dank je wel ontbijt is bijna op. Bus al volledig ingepakt. Zo beginnen aan rondje afsluiten boiler leeg enz. En dan en route

Dit weekend gaat de caravan als het goed is van de plek zei de buurvrouw vanmorgen Dan ben ik er niet maar dat is niet erg. Als ik de volgende keer kom zal er dan beste ruimte zijn vrijgekomen die gefatsoeneerd moet worden

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:31

Goede reis!

pien_2010

Berichten: 43834
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 11:23

Waarom laat je de boiler leeg lopen? Dat hebben wij nog nooit gedaan. Alleen uit werd hij gezet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 12:45

Inmiddels halverwege weer file in Luxemburg

Pien 200 l heb ik er liever uit als ik er langere tijd niet ben. Ivm lekkage of andere problemen. Water gaat er ook volledig vanaf. Het zal niet meer gaan vriezen ga ik vanuit maar ik vind het een fijner idee als dat uit en leeg is

tamary

Berichten: 29255
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:58

Huis met rariteiten maakt minimaliseren mogelijke "verrassingen" heel begrijpelijk.

pien_2010

Berichten: 43834
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:07

OK. Wij hadden een extra grote boiler, goed geïsoleerd en ik vond het zonde van al dat water. Maar ik begrijp het wel hoor. Ik was nieuwsgierig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 14:39

200 l laten weglopen vind ik ook zonde. Maar een lek en dagen en dagen doorlopend water is mogelijk meer dan de 200 l dan :+ . Boiler is duidelijk wel een goede gisteravond stroom eraf, vanmorgen had ik nog warm water tot mijn verrassing :D

speurneusc

Berichten: 5431
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:23

zo'n ibc vat in de buurt zetten daar je water in laten lopen, heb je straks al wat voor je tuin zonder verspilling van wegvloeien

speurneusc

Berichten: 5431
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:35

las net dat frankrijk eigenlijk nu al last verwacht van droogte en verbied verkoop zwembadjes al

pien_2010

Berichten: 43834
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 06:54

speurneusc schreef:
las net dat frankrijk eigenlijk nu al last verwacht van droogte en verbied verkoop zwembadjes al


In de haute viene nergens last van. Het heeft gisteren behoorlijk geregend. Nog niets van gehoord, maar Frankrijk is groot.
Aaah gezocht en gevonden, het gaat om.a om regio grenzend aan Spanje waar al een jaar geen regen is gevallen
https://www.ad.nl/buitenland/het-is-pas ... ~a1299b72/

pmarenaJarig

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:35

Oef, een jaar?? Dan ben je wel echt het haasje zeg :(:)
En als er dan weer een keer regen valt dan zal je zien dat het ook meteen zo'n bizarre zondvloed wordt zeker....

rocymax

Berichten: 6490
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:24

Ja , idd, ik woon in Catalonië , en daar is al meer dan 4 maanden geen regen gevallen, daarvoor heel enkel een klein buitje. Alles is ontzettend droog met het gevaar op bosbranden. Er zijn in sommige gebieden al sproeiverboden of dat je je zwembad niet mag laten vollopen met water, omdat er door de droogte ook een watertekort is ontstaan.

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:56

Goede reis gehad?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 10:43

Redelijk heel veel oponthoud gehad. File dooreen pechgeval in Luxemburg precies bij de wegwerkzaamheden. Daar bijna 1,5 uur voortgekropen. Daarna bij Venlo vanwege een enorm ongeluk stukje verderop (niet op de snelweg maar de hulpdiensten moesten een afrit hebben steeds) en daarna vanaf Boxmeer ivm een flink ongeluk heel stuk verderop bij Nijmegen. Toen besloten om maar via Kleef terug te gaan. Daar alle stoplichten tegen vrachtwagen en auto die 65 hard genoeg vonden ipv de 80 en 100 waar het mag.

Uiteindelijk ruim 10 uur onderweg geweest en flink moe aangekomen. Gister een dag van wandelen, wat motorrijden en film kijken en uitrusten.

Kwa regen het is daar een van de nattere stukken van Frankrijk. Maar ook daar begrijp ik wel droger dan vroeger. Er was regen voorspeld afgelopen week. Maar dinsdag middag niks. Donderdag niks. Donderdag nacht niks vrijdag ook niks. Voor komende week geloof ik wel regen voorspeld.

Ik merkte wel met planten in het worteldoek stuk zetten dat het daaronder goed soppig was nog.

Prairy
Berichten: 9192
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:01

Vraagje, welk houtkloofding had jij ook al weer gekocht?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 20:32

https://www.scandicshop.nl/products/smart-splitter

Deze echt een feestje om mee te kloven. Alleen niet heel dikke stukken in het midden beginnen. Dan ben je aan het worstelen omdat de bijl in hetblok vat zit :') dat is minder tof. Maar even 5 minuten bezig en ik heb een mand vol zonder fysieke inspanning. En een goede workout voor de armspieren. Mijn lijf protesteert er niet van

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:48

karuna schreef:
Daar alle stoplichten tegen vrachtwagen en auto die 65 hard genoeg vonden ipv de 80 en 100 waar het mag.

Toevallig vertelde een vrachtwagenchauffeur me vandaag dat in Duitsland vrachtwagens van 7,5 ton ttg maximaal 60 km/u mogen buiten bebouwde kom en alleen op de snelweg 80. Wist ik ook niet :oo

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 22:36

Ah dat verklaard wel, nooit geweten of gemerkt, tot nu. En ik kom toch vaak in duitsland binnendoor

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:42

Ook ik rij vaak door Duitsland en wist dit niet. Was me eerder ook niet opgevallen, tot ik gisteren langdurig achter een vrachtwagen zat die 65 reed en hierover later geërgerd vertelde :D

Het zijn natuurlijk vrachtwagens van meer dan 7,5 ton ttg.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 08:28

Ik ben vorige week vrijdag voor nop in een keer naar huis gereden. Alles was een week later kwam ik achter :+ ik dacht al wat raar, ik heb een langere periode maar waarom moet ik dan toch al naar huis. Nou daarom dus _O-

de volgende rit is wel al in de planning vrij snel. Voor mij een langere tijd voor gv twee keer met werk tussendoor en mogelijk visite voor het tweede blok. Dan zou er een motor meegaan de eerste keer samen met de rest van de bomschors en even achter blijven en het tweede blok weer mee terug . Mogelijk gaat mijn vader het eerste blok mee.

Voor de blijvende frans gangers een vraag. Mijn bromscooter gaat een van de komende keren ook mee zodat ik daar als nodig een makkelijker vervoer heb bij goed weer. Gezien de nl verzekering zal deze ook regelmatig terug meegaan en moeten naar nl. Waar begin ik om deze op frans kenteken te kunnen zetten en franse verzekering? Voor autos wel wat gevonden maar dat lijkt niet te gelden voor bromscooters. Of ik lees helemaal verkeerd. Gezien dat deze zo goedkoop was heb ik die afgelopen december gekocht en na een wintertje knutselen door de motorzaak is hij weer helemaal fris en fruitig voor weinig.

pien_2010

Berichten: 43834
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:41

Karuna, die verzekering vraag is zo precies, dat ik dat in Frankrijk bij je eigen verzekering zou na vragen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 08:48

Het gaat me vooral om hoe het kenteken frans te krijgen? Kan ik dan de procedure voor autos aanhouden zoals beschreven op veel sites? Mijn nl verzekering kan met nederlands kenteken mits de bromscooter eens per paar maanden hier in nl verblijft en dan ook gebruikt wordt. Gelukkig is mijn bus er op ingericht maar het liefst houd ik hem daar, dat scheelt een hoop gesleep ook. Maar dan moet er een frans kenteken op en een franse verzekerig