Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:26

Ik weet niet of je buiten water aankan maar als dat zo is kunnen wij wel een keer gaan wateren hoor,mocht dat nodig zijn. <<)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 11:58

<3 dat zou heel lief zijn. Ik mag gewoon nu niet weg ivm mogelijke allergische reacties of andere vervelende bijwerkingen. -O- maar ja er moeten wat waardes moet spoed naar beneden gedrukt worden.

Ja gelukkig wel water buiten, achter tegen de muur staat een 1000 l ibc vat ingepakt in groen zeil en een gieter die daar ligt. Even prutsen met de "kraan" er moet een schuif omhoog en naar achter en dan spuit het water met kracht eruit. Vooral mijn jonge fruit en de vers geplante bomen en struiken zijn balen. De groentes. Tjsa dat is jammer maar helaas niks aan te doen dan maar opnieuw

Voor heb ik helaas alleen nog een kleine ton die naast de garage staat. Een grote regenton is een van de eerste dingen die er bij komt.

En ik kan me hier nu in nl gaan neerleggen en duimen dat bijwerkingen meevallen

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:23

Wat balen zeg. Hopelijk werken de medicijnen mee en heb je geen reacties en kun je snel weer terug naar Frankrijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 12:36

Ik heb al gepland, nu 26 of 27 juni en dan voor twee weken. Moeten de medicijnen wel meewerken. Mijn papa gaat dan ook mee als hij fit genoeg is. Ik baal maar ben ook blij dat de huisarts deze standaard routine checks doet, voor mij de eerste keer zo :j . Anders was dit niet gevonden. Nu hopen dat de medicijnen niet al te veel bijwerkingen geven en dan ook gaan doen wat ze moeten doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 20:00

Het is maar goed dat ik nog niet in frankrijk zit en mijn papa ook niet. Zijn oudste zus gaat slecht. :(:) zondag gaan we er heen voor haar verjaardag maar het kan zomaar zijn dat het nog later wordt als mijn tante komt te overlijden. Nu is ze al een flinke tijd ziek en echt op leeftijd maar toch ;( het blijft gewoon pffff ;(

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:31

:(:)

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:43

Ach Karuna, wat sneu van je tante... :(:)

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:51

Je hebt ook wel alle narigheid bij elkaar zo! :knuffel:
Gaat het goed met de medicijnen wel?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 21:15

Ach ik vermoed dat ik nog wel meer pfff -O- |( krijg dit jaar met een hoogbejaarde hond en een hoogbejaarde papa. Doorgaan met ademhalen is het enige dat ik kan doen, de gezondheids poep went wel na al die jaren. Er is iedere keer wel iets dat stuk gaat als ik denk ok het kabbelt nu eindelijk eens lekker door :+

Mijn medicatie ligt pas net klaar. Maar helaas geen grapefruit mogen ermee -O- en die had ik vanmorgen opgepeuzeld. Mag nu morgen vroeg starten. Ik baal wel een van het weinige fruit dat mag en dan mag dat niet meer. ik hoop dat na 3 maanden de waardes ok zijn en ik weer kan stoppen. :j

Het bizarre is, mijn papa heeft dezelfde medicatie (familie kwaal helaas) en door mijn allergie en gesprekken met arts en apotheek er gister achter gekomen (een onderzoek tegengekomen waarin blijkt dat 70 + moetuitkijken 80+ moet stoppen of niet mag starten omdat de bijwerkingen linker zijn dan de risicos door de afwijking. Oa nierfunctie, lever enz krijgen een enorme klap erdoor -O- ) En bij een nierfunctie van < 30% mag het al helemaal niet meer) dat hij niet eens meer mag hebben al jaren :oo

dat is meteen doorgegeven aan hem en hij weer aan zijn arts en zijn arts wist dat dus niet eens, erg slordig maar het was ook een goed verstopt rapport. -O- affijn spoed bloed waardes bepaald en hij is dus nu accuut gestopt omdat zijn waardes dus ook weer gewoon normaal zijn. Kan dus best zijn dat zijn nierfalen veroorzaakt is door deze medicatie. En best mogelijk dat dat zich weer wat gaat herstellen.

Een geluk bij een ongeluk dus dankzij routine onderzoek van de huisarts bij een nieuwe patient. Schouder uitslag is er nog steeds niet. Ziekenhuis komt niet in het dossier kennelijk. :n Morgen nieuwe poging tot lospeuteren van de uitslag door de huisarts.

Eerst zondag naar mijn tante en vaderdag een beetje vieren ook. Dan duimen dat de medicatie niet te veel bijwerkingen gaan geven en ik normaal kan functioneren. Dan volgend weekend een dagje uit *\o/* zin in. Lang lang geleden en leuke dingen doen, solex tocht, rijden met dafje, picknick en sushi eten als afloop. Op andermans kosten }> en dan moet mijn papa dinsdag vroeg bloedprikken weer en dan is het idee om 2 weken weg te gaan, tenzij mijn tante komt te overlijden. Dan verandert alles weer uiteraard.

ik ben er wel heel erg aan toe. Maar gezien mijn tante goed dat we nog niet wegzijn. Het komt wel weer

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:06

We zijn gisteravond naar je huis gereden om te wateren. Wel vraag ik me af of ze het gaan redden want je plantjes staan er treurig bij :(:)
De citrus daarintegen staat mooi in bloei *\o/*
Jammer dat het zo ver is,anders zouden we dat vaker voor je kunnen doen -O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36759
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:22

Maar toch lief dat je het gedaan heb voor haar. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:43

Wat lief!!!! <3

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:42

Geweldig :+:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 12:10

Ah dank je wel. Heel erg lief. Ik heb nu tranen in mijn ogen. Ben toch al emotioneel vandaag en heb mijn tante mega veel geknuffeld. Ze zit te genieten van het bezoek als vanouds toen we vroeger bij mijn opa en oma waren op zondag ochtend.

Best maf kwa km valt het mee maar de weg maakt dat je er een aardig tijdje over doet.

De citrus gelukkig dus wel ok. De bamboe oef die kan normaal wat hebben.de hazelnoot vrees ik voor. Mijn sla kansloos. Duimen voor ze maar. Nog 1,5 week dan kan ik weer
Maar ja niks aan te doen, het is potdorie het natste stuk Vogezen maar waar jullie nog regen hadden onderweg naar mij was het bij mij droog.

Vanavond typ ik verder ik ga weer rijden

Nog een keer heel heel bedankt

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:18

Wat een hoop vervelende dingen tegelijkertijd :(:)

Kwa groente en planten..volgend jaar weer een jaar.
Misschien in jouw geval wel een goed idee om een druppelsysteem op timer te installeren. Heb je een zorg minder.

Ik ben zelf heel gericht aan het selecteren op planten
die met weinig water terecht komen en zo min mogenlijk te wateren om ze diep te leren wortelen. Ik ga er vanuit dat de zomers steeds droger worden.

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:21

Google anders op Olla pot, is terracotta pot en irrigatie techniek van eeuwen terug. Samen met flink mulch zou veel het dan een tijdje moeten redden.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:38

Wat lief Mytgard!

Karuna, sterkte met alles momenteel :(:)

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:59

Karuna sterkte met alles.

Hoe gaat het met de medicijnen? Merk je al iets en heb je geen bijwerkingen?

En wat lief dat je de plantjes van karuna water hebt gegeven!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 13:10

Ik zie Nugget nu ook lopen. Kan ze nu eindelijk wel rondstampen door de tuin


Ik ben er echt blij mee. Tegen zo lange droogte kun je gewoon niet wapenen. Op een gegeven moment is ook de ton leeg

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:19

karuna schreef:
Ik zie Nugget nu ook lopen. Kan ze nu eindelijk wel rondstampen door de tuin


Klopt! En ze heeft ook geen ruzie proberen te maken met de buurhondjes,die waren weer flink aan het blaffen maar Nugget zei niks <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 17:30

Even geen heel diepgaand antwoord nu, ik ben echt helemaal leeg.

Bijwerkingen vallen voor nu nog mee. Mijn lijf en spieren doen niet meer zeer dan ze normaal al doen. En ik sta ivm mijn schouder aardig stijf van de pijn medicatie, dus mogelijk onderdrukt dat wat,

Mijn bakken zijn voorzien van gelkorrels die vocht vasthouden, dat wat in de bakken moet blijven tenminste. En wat er in staat en moet blijven is droogte bestendig. De citroen bijvoorbeeld laat zien dat het wel werkt.

Ellende is dat er nog eea in tijdelijke potten stond dat de volle grond nog in moest (grond te hard om het voor elkaar te krijgen door de extreme droogte of de plek nog niet goed bereikbaar) en de vers geplante volle grond dingen zien er wat sneu uit lijkt door de keiharde betonlaag. -O- ik had daar al moeten zijn natuurlijk maar helaas.

Ik heb geen buitenkraan en een druppelsyteem wordt dan lastig (geen idee of dat ook met een ibc vat van 1000 l kan) anders was dat misschien wel een probleem geweest. Al kom ik dan mogelijk klem met het verplichte water bespaar ivm droogte regel die er afgelopen twee jaar is geweest. Verbod op planten water geven met drinkwater uit de kraan. Dat wat er al een tijd staat redt zich wel en lijkt diep genoeg geworteld.

Groente jammer maar niks aan te doen. Dat is de minste zorg.

Schouder uitslag, tjsa ik zat er flink naast met mijn opmerking dat het mijn enige goede gewricht was. %) De enige niet aangetaste pees is nu ontstoken door overbelasting (goddank wel heel) omdat de andere pezen door maximale verkalking eigenlijk niet echt meer kunnen werken) opmerking van de radioloog verbazing dat mevrouw de gevraagde bewegingen kon uitvoeren. :? Maar ja tot die ontstoken pees geen hinder pijn of beperking in die schouder gehad.

Oftewel dat wordt een orthopedie rondje tussengepropt tussen de bezigheden. Om dan eens te gaan overleggen wat of wat juist niet. Ik zit niet te wachten op een operatie :n met alle risicos van dien omdat tot deze ontsteking ik geen hinder of beperking had rechts. To be continued dus.

Brave Nugget, in ieder geval verstandiger om niet te reageren. Het is voor die hondjes (nou ja een aanstichter die de rest opjut) ook raar natuurlijk zo lang geen beweging en dan opeens wel. Langzaam aan zullen de struikjes en klimmers het hek gaan begroeien laag zodat ze wat minder zien hopelijk. Gelukkig zit de moestuin van de overburen er tussen.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:21

Als je het ibc vat verhoogd zet kan dat met een druppel systeem. En als je slim bent, zet je er een paar naast elkaar die je aan elkaar knoopt, als de een vol is dat die dan verder loopt in de volgende. Communicerende vaten idee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 10:20

Ik hoop vanavond bij welkoop met 20% korting een fijne iets slanker 450 l vat voor voor te kunnen kopen als vervanging van een open blauwe 80 liter ton

Helaas zit ik nog in nl met een -O- %) -:(- gevoel. En ben ik zo ontzettend toe aan even de rust daar weg van alle sjit. De afspraak van afgelopen zaterdag (en de nawee daarvan maandag avond na een leuke dag verder) waar ik zo ongeveer de hele planning voor heb omgegooid was dusdanig vreselijk met nare mogelijk verstrekkende gevolgen dat ik had gewild dat ik er niet heen was gegaan. ;( Goddank ben ik er niet voor heen en weer gereden, dan zou mijn -O- gevoel nog veel erger zijn geweest.

Maar dusdanig naar dat gv en ik al dagen erg beroerd slapen en vooral ietwat verslagen voor ons uit zitten te staren. Dat heeft flinke fysieke gevolgen voor me waardoor ik nu niet aan het verkeer kan deelnemen veilig omdat ik zo ontzettend uitgeput ben. %)

Voor die tijd camper met koelkast ellende die goddank zaterdag avond (dat dan wel weer omdat we halverwege de afspraak zijn weggegaan en er daardoor tijd was de koelkast te repareren :+ ) dus ik kan weer hondenvlees meenemen gekoeld. En mijn bus die opeens rare geluiden begon te maken, wiellager links voor is stuk. -O- Die gaat morgen ter reparatie.

En ik wacht nog op medicatie van de hond en van mezelf die op zich laten wachten. En zonder dat kan ik niet weg.

Kortom het waren een paar niet zo heel toffe weken na een heerlijk festival weekend, voordeel wel mijn schouder is al een heel stuk verbeterd inmiddels en de medicatie proefperiode is achter de rug. Weinig extra last van spierpijn, mogelijk omdat het toch altijd al wel zeer doet. Alleen het slechtere slapen zal deels ook misschien door de medicatie komen die dat ook als bijwerking hebben.

Ik hoop dat ik morgen of vrijdag in staat ben te gaan rijden en de medicatie er ook is, desnoods in extra etappes. Vannacht voor het eerst in dagen redelijk geslapen en iets minder uitgeput gelukkig.

Ik wil dan tot na 14 juli blijven. De 17 moet ik naar de orthopeed voor mijn schouder, tenzij die dan zo pijnarm is dat ik denk mwa ik red me zo ook wel voorlopig.

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 15:52

Oei dat klinkt inderdaad niet heel best. Nu hopen dat het snel allemaal beter gaat!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 16:10

Inmiddels gister eind middag aangekomen. Verslag met fotos volgt later wel, ik zit nu gewoon niet tof in mijn vel nu. -O- geen fut om uitgebreid dingen te typen. Morgen als het goed is een drie weg messenger gesprek over het voorval van de zaterdag. Dat er heel erg diep heeft ingehakt. Wel kleine dingetjes per dag doen. En een irritante lekkage al verholpen. Gelukkig was het water eraf bij afwezigheid. Met frisse tegenzin en best veel pijn. Doorkeutelen en proberen weer mezelf te worden.

Wel oef de jonge fruit aanplant |( ik kan alleen maar duimen hopen dat het minder erg is dan het nu lijkt. Anders moet ik het meeste volgend jaar vervangen. Sierspul heeft het beter volgehouden.