Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:38

Het lijkt wel pakjesavond :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 10:47

Ja zoiets. Pfffff koud in huis 9 graden nu brrrrrr

Mirjam79

Berichten: 1726
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:56

Nu echt tijd om alles op te pakken en hier alles af te sluiten. Op naar Frankrijk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:08

karuna schreef:
Ja zoiets. Pfffff koud in huis 9 graden nu brrrrrr


Gewoon lekker druk bezig blijven. Dan blijf je vanzelf warm :D
Hoe is het afgelopen met het kleine grut dat je niet kwijt kon?

Whizz
Berichten: 1048
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:48

Zooo, jij hebt hard gewerkt zeg. Goed bezig :D wanneer vertrek je naar Frankrijk.

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:24

Goed zo. Gave rietenstoeltjes. Veel succes met alles.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:49

Succes!!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 14:09

Alles is weg wat weg kon nu, en onderweg naar het andere adres om wat af te gooien en weer op te pikken.

Dadelijk de kampeerspullen naar beneden zetten. Mijn oude plastic tuin ligstoel is alweer geinstalleerd nu met het schapenvachtje uit mijn rolstoel.

Mijn lijf is echt meer dan op. Extra pijnstiller zit er al in. Ik moest echt overal tegelijk zijn om te voorkomen dat ze teveel meenamen. En daarna nog twee keer een extra check of echt alles ook mee was. Ontelbare keren de trap op en af is geen feestje. :n De hangmatstandaard was kats bevroren die wilde niet meer uit elkaar en is dan een erg onhandig iets om te bergen :+

Mijn extra kachel was opeens weg, net als de werktafel stoel. De kachel nog kunnen redden de stoel niet. Alleen mijn extra lange gordijn voor de voordeur is foetsie. Die moest er even af en opzij maar is vrees ik in de container.

Het was flink minder m3 dan vooraf geschat. Maar dat maken de planten wel goed bij het doorbrengen wel denk ik.

Kwa tijd kon het net. De vrachtwagen en gv zijn rond 12 hier vertrokken. Om op ander adres eea af te gooien en weer op te pikken

Alleen omdat ze wat vroeg waren en tegen verwachting in beneden wilden beginnen, was het opeens sjips alle losse dingen die ik rustig van tafel wilde halen moesten zoef zoef in dozen gemarkeerd niet mee. Maar nu is zo ongeveer dat spul wel verspreid over 6 dozen of zo. Een rugkussen weten op te sporen gelukkig al. Ik mis alleen twee dikkere stoelkussens. Ook die zijn oeps in de container verdwenen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beneden is al aardig schoon voor de komende dagen bruikbaar, boven moet nog.

Ik ben alleen altijd verbaasd waar sommig vuil zich verzameld. Achter de koelkast was netjes schoon gebleven. Achter de vriezer ook. Achter de wasmachine in dezelfde ruimte waar je alleen doorloopt had zich wat haar en meuk verzameld kennelijk :r iew.

Kwa tijd past het echt net met oude dametje gelukkig.

Eerst nu even niks doen, pijnstillers laten werken en kijken of ik de moed kan verzamelen om boven alvast wat schoon te maken dat al echt leeg is. Ik hoop als dat bedrijf morgen de overtollige niet nodig spullen weg heeft dat er met schoonmaken daarna genoeg tijd over blijft voor misschien een paar dagen vakantie? Dat zou wel erg welkom zijn. Even niks aan het hoofd.

Al hoop ik dat de notaris snel iets meld. En anders tekenen in het nieuwe jaar en even bijna niks hoeven op oplevering na zou ook niet erg zijn.

Alleen kwa hulp die nu de rest van het jaar vrij heeft zou dat wel handiger zijn voor die tijd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 13:58

Flink verder leeg. Binnen 2 uur was het overtollige weg (bijna teveel, %) slik ik merkte het goddank op tijd. Links is niet rechts 8)7 )

En zijn er twee autos naar ander adres om spullen over te zetten. Ik even plat. Lijf zei en deed stop ho en kwak daar lag ik. Been weigerde dienst :(:) doet au nu. #) Ik ga zo door met dozen uitzoeken zittend van wat gister halsoverkop erin moest, ergens is mijn scootmobielsleutel. -O-:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 08:45

Scootmobielsleutel teruggevonden.

Kort verslagje van gister en vroeg nieuws

Kerst in frankrijk dus in een kaal huis. {:) <|- na dagen stilte vanuit de notaris, tekenen 23 december. *\o/*

Verslag van afgelopen dagen volgt nog. Maar dankzij mijn erboven op zitten grote rampen (deels) voorkomen %) -:(- 8)7. Alles links van de tafel mag weg. De tafels stoelen en de rest (wat helemaal rechts in de kamer stond ver van de stapel weg) moet hierblijven en mag absoluut niet weg niet weg. Lijkt me toch een vrij duidelijke instructie. :list:

Vervolgens zie ik een stoel uit het raam zeilen :oo :n sjips. Ik stuif naar buiten kan nog net roepen stop. Controleer ik de afvalvrachtwagen. Heel erg lelijk woord ik heb alles moeten nalopen. Nieuwe kachel, lego, kleding, tekenspullen en al drie stoelen waarvan een kapot gevallen. :x waren ze heel vrolijk de hele kamerinhoud aan het weggooien. _-:( -:(-

Na 5 keer de hele vrachtwagen te hebben omgespit lijk ik alles teruggevonden te hebben en lijkt het heel op die stoel na. Maar dat is toch grrrrrrrr. {:)-:( Dat is niet best voor je stresslevel.

Vandaag dus edf aan de jas trekken en de verzekering datum doorgeven. En zorgen dat ik ook kan betalen uiteraard :+

Yom
Berichten: 3793
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:21

Jeetje wat een stel sufferds om dan toch nog alles weg te gooien. Instructies waten duidelijk en dan kun je alsnog alles zelf doen/controleren
Alsof je niks beters te doen hebt

Dat wordt dan snel een kerstboompje scoren en versieren in Frankrijk voor het kerstgevoel :D

Whizz
Berichten: 1048
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:34

Wat spannend Karuna {:) super leuk voor je!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 09:43

Ik ben slim geweest en heb een beetje achtergehouden aan kerstversiering <|- niet veel want het moet met de camper mee.

Maar eergister was al een paar keer 8)7. Ook daar alles in die kamer mag mee, deze open doos laten staan daar doe ik zo nog wat in. Ik draai me om, open doos weg. 8)7 ene collega zegt we beginnen boven. Dan kun je beneden nog wat van de tafels halen. Andere collega we beginnen met deze kast beneden. P o e p lege doos tafel leeggeveegd. Wat ik gister avond heb uitgezocht maar. Daar zat scootmobiel sleutel dus bij.

Watdoor moest naar ander adres ene collega rolkastje mag gevuld blijven die tapen we en nemen we zo mee. Andere collega moet leeg. Het gevolg de inhoud is dus niet afgegeven, 8)7 dat leveren ze nu bij een bedrijf af en moet ik zelf ophalen dan. Dat soort dingen geven zoveel extra stress. %)

Gister ook op zolder rechts blijft staan links kan weg. Zie ik ze spullen van rechts wegslepen. Daar begon het al mee _-:( nu weet ik weer waarom ik liever alles zelf doe. Ik kan niet alles controleren wat anderen doen. Had ik hun vol vertrouwd had ik aardig wat spullen kwijt geweest. Daardoor zei en deed mijn lijf ook stop ho.

Nog even volhouden, een voordeel er kan nu al eea meteen door ipv tussenstop in een klein huisje. Nadeel na de kerst omdraaien en weer naar huis voor de oplevering. :+

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:48

Veel heb ik verhuisd en altijd had ik zo'n moment dat ik dacht:" verdorie waarom heb ik hier niet een paar verhuizers rondlopen en moet ik zoo nodig alles zelf doen?". Karuna voor het eerst denk ik, "toch maar alles zelf blijven doen, zolang als het kan". Jeetje wat een gedoe.....

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:06

Poe ja zo'n verhuizing met andere mensen is stressvol. Continu aansturen, opletten, instructies blijven geven, ik weet er alles van.
Hopelijk is nu het meeste achter de rug en zijn het nu alleen de papierzaken nog. Veel succes!!

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:10

Oh de erkende verhuizers die ik hier had waren vaklui, ik ben nog nooit zo fijn verhuisd en ik schakel ze voor de volgende keer weer in :). Maar dit waren geen verhuizers toch, maar een soort inboedelophalers? Fijn dat je de belangrijke spullen toch voor weggooien hebt kunnen behoeden!

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:19

Wij zijn ontzettend vaak verhuist. Soms zelf, soms met verhuizers.
Verhuizers zijn verdomd handig, sterk en snel, maar volledig op de automatische piloot en vaak spreken ze ook niets dat ik kan spreken of verstaan.
Het coordineren is inderdaad flink doorpoten op zo‘n dag en ik kan me goed voorstellen dat dit al snel heel heftig is als je niet in goede gezondheid bent.
Maar eerlijk is eerlijk, ik zag mezelf geen volledig tuinschuurtje een trap naar beneden dragen _O-

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:52

Briefjes plakken met rood en groen en tekst daarop werkt erg goed.
Groen in de vrachtwagen
Rood afblijven

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 12:06

prompter schreef:
Oh de erkende verhuizers die ik hier had waren vaklui, ik ben nog nooit zo fijn verhuisd en ik schakel ze voor de volgende keer weer in :). Maar dit waren geen verhuizers toch, maar een soort inboedelophalers? Fijn dat je de belangrijke spullen toch voor weggooien hebt kunnen behoeden!


Mwa beiden. Zowel de erkende verhuizers (dag een met een best dwarse man die boos was dat ik er wat van zei dat hij zijn half opgerookte sigaretten in de rondte aan het strooien was buiten, die lagen al op de stoep, in de tuin van de buren, op straat, in mijn tuin. Meneer kon dat duidelijk niet waarderen en daarna werd hij nog dwarser, en steeds anders zeggen, de hoofd man was verantwoordelijk voor inpakken van de container, dus de inhuurder was helaas sjef uit huis tillen daardoor).

Voor die tijd was hij al chagerijnig en ongemotiveerd. Ingehuurd van een ander bedrijf begreep ik ipv vaste kracht. De hoofd verhuizer lag ook soms met hem overhoop -O- . De derde kracht was een lieve man. Nummer twee ging ook steeds over in een taal die ik niet verstond tegen nummer drie. Die op zijn beurt weer nederlands antwoorde en steeds meldde moet je niet doen. Gewoon nederlands praten.

(En al eerder hebben we vermoed ik met de beste man te maken gehad. Hoofd kwam me bekend voor, naam ook. Leeftijd kan ook kloppen. En het bedrijf waar hij normaal voor werkt heeft al eens eerder een na opslag doorverhuizen ongemotiveerd alles in de garage gekwakt ipv op de plek gezet en was weg voor we hem konden tegen houden)

De ophaal mensen was ook een vaste man en een inhuur die dit werk normaal niet deed. Hij ging ook steeds de mist in. Het zal wel zijn iets met personeels tekort.

Maar hoewel ik blij was dat anderen hebben lopen sjouwen en ik dit fysiek echt niet zelf kon heeft het me ook stevig wat extra stress opgeleverd, %)
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-12-22 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 12:08

Steppe schreef:
Briefjes plakken met rood en groen en tekst daarop werkt erg goed.
Groen in de vrachtwagen
Rood afblijven


Tsja dat systeem had ik ook.

Knalrode B rondom op elke doos die moest blijven (bovenop en twee zijkanten). En alle niet in doos dingen die moesten blijven staan verhuissticker met een rode B erop, en die knal rode grote letters zijn beide dagen gewoon genegeerd. Hoeveel meer kun je dan nog doen? :?

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:50

Ondanks dat je voor de dienst betaald en het ook naar behoren uitgevoerd dient te worden heb ik vaak medelijden met verhuizers (niet degene die de rekening schrijft, maar de uitvoerders). Die doen zo‘n rotklus voor verschrikkelijk weinig geld.
Maar uiteraard verwacht je wel dat alles goed gaat want daar huur je ze voor in.

Verhuizen is altijd stress, gelukkig gaat het ook weer voorbij.
Ik ben in de afgelopen 15 jaar, 5x verhuisd, je wordt er steeds relaxter onder :+

chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:00

Wij zijn vorig jaar verhuisd en hebben alles zelf gedaan met hulp van onze schoonzoon maar kan wel zeggen dat het mijn man en mij een paar kilo gekost heeft hoor.
Wat een stress en gepieker en denkwerk alleen al en dan hoefde ik nog nieteens op te letten of ze het wel goed deden, nee het is mijn hobby niet :n
Respect voor jou hoor Karuna, ik hoop dat alles verder goed verloopt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 13:23

Sizzle dit is mijn 15 e verhuizing alweer waarvan ik er 14 bewust heb meegemaakt. En nee ik word er niet relaxter onder eerder steeds gestrester door alle fouten die de keren ervoor zijn gemaakt door ingehuurde mensen of anderen. -O-

Nu de stroom voor elkaar gaan krijgen. Dat gaat denk ik nog een klusje worden vermoed ik :+ omdat ze zonder de naam van de vorige contractant op dat adres en een foto van de huidige meter niks kunnen. En ja het eerste heb ik wel maar kunnen ze niks mee (want ja al een jaar geleden gestopt) de tweede kan ik pas maken als ik daar ben. :') Ik ga ervan uit dat ik hopelijk ergens halverwege januari een keer stroom heb van hun, voor die tijd agregaat of niks. Lang leve de houtkachel zonder stroom :P

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:05

Die stroom kan alleen maar meevallen. Maar ik verwacht ook dat je een heus probleem hebt (al eerder beschreven) en dat je in de handjes mag klappen als EDF het zonder meer weer aansluit en zeker al half januari. Misschien dat je geluk hebt vanwege goed contact met de burgemeester.

Eventjes tip....zodra de Fransen het gevoel hebben dat ze gecommandeerd worden gebeurt er helemaal niets!!!! Dus blijf uiterst beleefd en vriendelijk en gebruik in iedere zin svp zelfs als de andreline door je lijf gutst.
Ik ben daar erg goed in, mijn vriendin in het begin minder, zij kreeg niets voor elkaar en ik alles. We hebben zelfs een nieuwe meter geritseld (de oude deed het goed maar was zo vreselijk antiek met die ouderwetse draaistoppen) door grapjes te maken en te beloven dat na plaatsen van nieuwe meter de man op elke Wang tegelijkertijd zijn eerste NL zoen zou krijgen van 2 Nl vrouwen. _O- :)F _O- . Daar had hij wel oren na. Zo geschiedde. Dus we hadden stroom en echt heel veel geld bespaard en hij op elke Wang 1 kus. We hebben zo vreselijk gelachen, dat is de kus die echt heel veel opleverde.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 15:24

Hoewel ik best kort van stof kan zijn heb ik in mijn werk geleerd dat stroop beter werkt. :D zolang het niet prive is heb ik een engelengeduld. :j Dat ik daarna dan ontplof of instort is iets wat tot nu toe achterwege is gebleven in zakelijke dingen.

Ik heb (aangezien ik toch reactie kreeg van de makelaar ook) die ook meteen de eisen die de edf stelt en waarin ik nu niet kan voldoen. Misschien dat via die kant de vereiste info kan komen.

Gezien de burgemeestermevrouw mij al gemaild had over de septic tank zaak en daarin al gemeld had dat ik bij vragen me tot haar kon wenden heb ik vanmorgen een mailtje gestuurd meteen met dat ik op 23 december ga tekenen en ik graag ervoor of erna (de dag ervoor en delen op de dag zelf of de maandag daarna moet ik echt weer naar nederland omdat ik anders hier klem kom te zitten ) graag een afspraak met haar heb op het gemeentetehuis om kennis te maken en om dingen te bespreken die ik mogelijk moet regelen om het huis goed te kunnen bewonen, daarbij ook vermeld dat het oa om water en stroom gaat.

Ik ga ervan uit dat ik daarvan vanzelf een berichtje krijg. Ik denk ik doe het maar op deze manier. Gezien de afstand leek me dat de verstandigste aanpak.

Half januari is ook een droom hoor, de feestdagen gaan hoe dan ook door de war schoppen :P

Nieuwe meter moet denk ik toch al, hoewel er een rdelijk ok ding zit vermoed ik dat er een slimme Linky? Moet komen.

Weet jij dat trouwens? Ik had de keuze tussen een vast contract en een variabel. Maar hoe variabel is variabel? Daar kon ik geen duidelijke info over vinden. Wel heb ik de optie ultra zen gekozen. Dus weekenden, een dag door de week en 8 uren op elke daggoedkopere stroom. Zodat ik als de boiler leeg en uit is ik de dag van aankomst hem goedkoper weer kan laten opwarmen. :j

Dit was ook de goedkoopste optie die ik had. Verder ook bewust voor hoofdverblijf gekozen om teveel nabetalen te voorkomen, twee personen, geen zwembad of electrische auto _O- geen airco, hout als hoofdverwarming en stroom als erbij. Een kookplaat en twee vriezers.

Grappig al die vragen maar wel begrijpelijk :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-12-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt