Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:29

Dat is wel een heel grappig verhaal Pien _O-

Ik ben ook niet zo goed met lief blijven. Als mijn bloed kookt laat ik mijn man bellen, die is het omgekeerde.

Kwa verhuisstress moet je maar zo denken: als er niets mis gaat heb je ook niets te vertellen.
Hoe saai is een verhuizing waarbij je er niet achterkomt dat je zwager een zaag met een pompoen, een strijkijzer en een glazen theepot in 1 doos gekiepert heeft zonder ook maar iets van bescherming := :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 15:35

:')

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:40

Als die theepot dan in ieder geval nog maar bovenop lag :=

Nou Karuna deel 1 van de verhuisstress is dan in ieder geval achter de rug. Kun je je wel nog een beetje warm en comfortabel houden nu in huis...? Wel spannend wanneer je er precies weer warmpjes bij zal zitten in Frankrijk....

Tinka

Berichten: 3802
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:41

Hier ook vaak verhuisd, beslist geen hobby van mij. Veel stress en op het laatste moment nog veel doen. Laatste keer was augustus vorig jaar van Nederland naar Frankrijk. Zelfs de ochtend van de sleutel overdracht nog dingen ingepakt. Wij hebben alles zelf ingepakt en verhuisd met de paarden trailer. We wonen aan een klein weggetje waar geen grote vrachtwagen kan komen. Wel veel spullen moeten verkopen vanwege lastig vervoeren. Tuinset, loungeset, bankstel, schuiltent en hooiruif. Had ik heel graag mee genomen, maar ging dus niet. En de laatste week nog een paar keer naar de stort en kringloop voor de laatste spullen.
Ons Franse huis had een nogal prehistorische stroomvoorziening. Het stond al 15 jaar leeg, maar de stroom was wel aangesloten gebleven. Schoonzoon deed nog regelmatig onderhoud. In de gang zaten zekeringen waar vonken uitkwamen, best eng en gevaarlijk. Maar we hadden gewoon stroom en EDF is nooit komen kijken. Wel hebben we maar heel weinig vermogen, waardoor we niet meerdere apparaten tegelijk aan kunnen zetten. Boiler gaat met tijdsklok in de nacht een paar uurtjes aan.
Een linky krijgt iedereen tegenwoordig. Wij kregen zelfs een brief dat als we geen linky namen we elke maand een boete moesten betalen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 17:30

Klinkt ook als een spannende stroomvoorziening. :oo

Zolang er maar stroom is gaat het wel redelijk vlot ja. Maar ja contract is vorig jaar opgezegd en ergens buiten het land door edf afgesloten en dan wordt het lastiger -O-

Antwoord van de burgemeester al. Lekker snel, hoe anders is dat in Nederland Vrijdag ochtend voor het tekenen een rendez vous olala :)) het blijft een mooi woord, <3 water was simpel, hoofdkraan opendraaien en klaar. Ik heb maar gevraagd of er geen meterstanden voor afgelezen moeten worden? Weet iemand dat hier? Ik neem aan dat ik dat ergens door zal moeten geven, dat vraag ik vrijdag ochtend dan wel meteen ook.

Ik weet met de septic tank controle dat er meteen water loopt als die kraan open is, ik moet alleen er voor zorgen dat de boiler zich niet meteen ookvult. Zonder stroom wil ik daar niks in hebben.

Kwa warmte is het gemakkelijk. Een normale 3 jaar oude vers geveegde houtkachel in de keuken. En voldoende droog hout om te stoken. :D Daar is gelukkig geen stroom voor nodig. Eigenlijk ook wel een eis van me. De mogelijkheid bij uitval van stroom toch een warm huis kunnen krijgen.

Ik wil trouwens de kerst aangrijpen door de rodom buren even een kerstkaartje in de bus te doen waarin ik me meteen even voorstel ook. Geen idee of dat stom gevonden wordt als ikde mensen eigenlijk allemaal al heb gesproken.

Het is kamperen hier nu, lekker matras, campingstoelen. Maar bewust mijn oven en kookplaat nog hier gehouden. En de kleinste vriezer die simpel in mijn bus past ook. Beneden de gordijnen ook nog laten hangen. Die gaan er de 29e wel af.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:51

pien_2010 schreef:
We hebben zelfs een nieuwe meter geritseld (de oude deed het goed maar was zo vreselijk antiek met die ouderwetse draaistoppen)

Jeetje daar zou ik toch wat voor over hebben om die weer te krijgen en zou ik never nooit hebben laten veranderen.... Jarenlang gehad en bijna niks betaald, iets met een gitaar snaar en zelf uitmaken wanneer dat ding ronddraait. Iedereen die ik ken die hem nog heeft verdedigd hem met zijn of haar leven :')

pien_2010

Berichten: 43704
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:37

Sinds dat ding eruit is hebben wij amper of geen stroomverbruik wat klopt. Die was gewoon niet goed en dat wisten we allemaal.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 13:19

Even rust nu, vanmorgen flink bezig geweest. Gv is nu met een volle bus naar zijn huis. Maar moet daarna even een noodgeval oplossen waar vervoer voor nodig is. Hij pikt dan meteen voor oude dame de noodoplossing op voor de treetjes. Een langere verplaatsbare lichte auto instap met nepgras waardoor het niet glad is. Makkelijk te verplaatsen van deur naar deur. Die is binnen gekomen na bestelling. Een definitieve oplossing ook voor mezelf zal even op zich laten wachten helaas. Maar dat wil ik wel vrij vlot voor elkaar hebben :j

Daarna vanavond of morgenvroeg de bus weer volstoppen voor weer een ritje.

Maar de vier kamers boven zijn leeg en schoon op een paar planten na. Dat is sneller klaar dan gedacht. Slaapkamer achter is eraf wat eraf moet. Die wordt nu als opslag gebruikt voor de volgende lading bus.

De zolder kijk ik hoever ik vanmiddag kom. Ik hoop dat ik een paar keer trap op af en op kom, anders moet ik wachten. Dat is nog een beste klus :\ met onhandige gereedschappen die ook meteen door moeten naar frankrijk.

Achter buiten kan ik gewoon niks nog. Dat is vastgevroren en te koud. Dat moet wachten tot de vorst een beetje weg is, dat zal wel na de kerst worden denk ik

Gister was een fysieke rustdag met veel regelen, mailen, bellen enz.

En heb nu drie lijstjes ook. Een met moet de eerste keer echt mee naar frankrijk en daar ook achter blijven (min de accus en laders, die moeten weer mee terug dan :+ ). Een lijstje moet voor die tijd hier af zijn en een lijstje vragen aan de burgemeester.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 17:56

Hijg hijg hijg

Wat een gesleep, maar inmiddels overgehuisd naar een luxe met bank. Vanavond pootjes hoog op die bank tv kijken. Anders huis is nu soort van leefbaar. Morgen begint de grote tetris show. De camper inpakken, zoveel als meekan en het blijft leefbaar en niet over het gewicht heen. Dat zal even puzzelen worden. Het wordt wel een paar dagen krapjes slapen op de bank ipv het grote bed. Maar ja daarna is er wel weer meer ruimte.
:+

Zolder leeg, boven op de eerste etage staat alleen mijn oude tv nog die wel mee moet uiteindelijk. Beneden alleen nog wat ik nodig heb na kerst om schoon te maken en er te kunnen leven soort van. Dan moet als alles ontdooit is de laatste bakken overgezet worden. Huis schoon maken en dan opleveren.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 17:59

Klinkt haalbaar! Gefeliciteerd! :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 18:21

Denk ik ook wel. Alleen mijn humeur is er niet beter op geworden :o ik ben niet zo lief meer voor mijn omgeving zeg maar :(:) . Korter van stof kan gewoon niet. Helaas mijn soort van ik moet mezelf op de beenhouden stand. Dan iser echt geen extra energie voor meer dan de meest noodzakelijke extra korte communicatie. En wijk dan ook niet af van de planning die in mijn hoofd zit. %) Gister was zo n dag dus. Eigenlijk had ik gisteravond al pootjes hoog moeten hebben en vandaag de keukenkastjes over. Maar ipv uitladen in een uur kostte het ruim 3,5 uur. En is er maar een rit geweest. Door de verwachtte ijzel kon er niet nog een ritje. Het was wat minder gezellig zeg maar. :o

De zolder moet nog een keer stofgezogen worden maar op de douche na is alles goed schoon, douchen moet ik nog een paar keer doen daar, die gaat de laatste dag leeg en schoon.

Alleen twee smallekeukenkastjes moeten nog tijdelijk over dat misschien morgen anders na de kerst.

Verzekering is geregeld :j , morgen vroeg wordt er een foto van de electriciteitsmeter gemaakt en krijg ik de info van de huidige eigenaar in de hoop dat edf daarmee accoord gaat en ik dan ook stroom heb snel. Duimen dan

pien_2010

Berichten: 43704
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:18

Klinkt allemaal goed en normaal. Sterkte met de rest,is haalbaar zoals prior al zegt!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 13:02

Vanmorgen kleine verandering van plannen. We gaan toch met twee voertuigen, de camper die zorgvuldig volgepakt is vanmorgen. Alleen ons eten en wat bagage erin en water. Maar eerst vanmiddag even wegen om te zien hoeveel water we kunnen meenemen of dat er iets uit moet aan spullen. Ik heb geen zin in teveel belading.

Mijn bus zat nog volgestapeld en besloten die ook maar mee te nemen. Er kunnen nog net de strimmer en kettingzaag in. Dan zit elke cm zorgvuldig volgepakt. :)) hij leek gister vol maar met heel zorgvuldig schuiven en verplaatsen is nu nagenoeg elke vrije hoek gevuld met spullen. Groot onhandig maar niet echt zwaar.

Dan kan het daar meteen eruit ook. :j en hebben we een iets praktischer voertuig om daar rond te rijden. Even de passagiersstoel ontruimen en dat in de camper zetten dan tot na het tekenen.

Morgen redelijk vroeg beide voertuigen voltanken en banden even controleren op bandenspanning weer. :j dan ga ik in mijn eentje in mijn bus en gv met de camper en mijn bejaarde fikje. Alleen mijn navigatiesysteem is nog steeds zoek -O- ik vrees dat ik een nieuwe moet kopen. Balen deze was nog niet zo heel oud. 5 jaar geleden onderweg moeten kopen omdat mijn systeem toen besloot ermee te stoppen op een mij onbekende weg., :+

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:10

Download de app maps.me, die heeft alleen gps nodig. Je hebt wel wifi nodig om de kaarten te downloaden van tevoren.

josien_m_
Berichten: 2426
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:14

En een gewone wegenkaart? Dat werkt nog altijd prima hoor!

tengeltje11
Berichten: 7163
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:14

En gewoon een navigatieapp op je telefoon?

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:21

Op Google adres intikken doen wij altijd, dat werkt prima en is de moeite van het opsnorren van de TomTom dan niet meer waard :=

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:26

Ik wilde net zeggen.. via je telefoon werkt minstens net zo goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:44

pmarena schreef:
Op Google adres intikken doen wij altijd, dat werkt prima en is de moeite van het opsnorren van de TomTom dan niet meer waard :=


Zo doen wij het ook altijd!

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:53

Wij gebruiken ook altijd de telefoon hoor, gaat prima.

Blijf je nu in je nieuwe huisje met de kerst? Of reis je nog heen en weer?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 14:16

Kijk eens welke fotos ik ontving. *\o/* een werkende linky met stroom. Dat zou betekenen dat het niet extern is afgesloten en er toch in ieder geval een identificatie mogelijk is en ze de boel hebben gecheckt bij het aansluiten ervan.

Poe. Deze gaan nu door naar edf

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

En een edit, de camper is zojuist terug van een weegbeurt. We hebben nog 220 kilo speelruimte. Normaal reken ik voor mezelf, de hond en het eten medicactie enz 100 kilo. 80 kilo voor gas en diesel. Dan kan er genoeg water mee om de dagen door te komen. En is er wat ruimte voor een paar spulletjes. Dat is fijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 14:29

Wat betreft navigeren met de telefoon. :+ Mijn telefoon is daar niet blij mee en ik ook niet overigens. Ik heb niet al teveel internet en werk geheugen. Voor een kort stukje nog te doen maar langere stukken dan gaat mijn foon in de staking. En ik vind het zelf ook niet prettig, te klein schermpje wat niet lekker afleesbaar is :n en de aanwijzingen van google vind ik ook niet echt heel fijn. Ik had een extra groot scherm wat duidelijk leesbaar is.

Het meeste doe ik ook op papieren kaart. Voordeel van mijn navigatie is dat hij ook omleidingen door werkzaamheden en files ontwijkt. Maar hij is gewoon spoorloos en geen idee waar hij kan zijn. Het hoesje en de auto lader heb ik wel maar het systeem zelf :?

Maar ja een nieuwe is besteld inmiddels. Kerstkorting van 40 euro is altijd meegenomen. En we kunnen een lenen van de ouders van gv gelukkig. Al rijden we toch achter elkaar aan. :+

Maar kerst ben ik daar, tenminste eerste kerstdag {:) <|- *\o/* een mini beetje kerstversiering ingepakt en mijn lego bloemen en planten, twee nep orchideen, een kerststalletje, een slinger en een lantaarn met inhoud. Koken in de camper en dat bij het haardvuur opeten als het kan. :j wel overdag ivm licht :')

O ja de notaris is al betaald, ik heb dus nu het hele huis al netjes afgerekend. *\o/*

Daarna moet ik weer terug ivm rest klaarmaken voor oplevering. De check is een dag naar voren gehaald ivm de afstand van beiden. Dan heb ik nog een dag om eventuele gekke dingen te doen en de restjes te verwijderen. Meterstanden maak ik de dag van opleveren fotos van :j

Roihi

Berichten: 2904
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:52

laatste loodjes dus karuna
goede vooruitzichten en bijna tijd voor rust.

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:55

Zo dat is wel een pak van je hart neem ik aan, dat die Linky het doet!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 16:00

Echt wel. Het betekent ook dat de boel stroomtechnisch uiterlijk 4 jaar geleden goed genoeg bevonden is voor het plaatsen van deze meter. En ze hiermee hopelijk ook voldoende hebben om de stroom en het contract sneller aan te sluiten/af te lezen.

Ik ben wel echt heel erg moe en fysiek gewoon op, nou ja allebei eigenlijk. -O- En dan is chauffeur wisselen niet mogelijk. Ach nog een 1,5 week tanden op elkaar en even een beetje rust vanaf vrijdag. Wel wat doen maar even de rem erop en bijkomen

Alleen mogelijk volgt er snel een crematie of begrafenis. -O- Alweer een tante die stervende is. ;( Weer een zus van mijn vader die waarschijnlijk volgend jaar niet gaat halen. ;( Er was al geen plek voor mijn papa nu maar hij zou hierom ook echt niet zijn meegegaan. Nu is zij al heel flink op leeftijd met 90 plus en niet zo fit meer al een tijdje maar toch. |( en maakt maar weer eens duidelijk dat ook mijn papa echt een oude man is.