Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:20

Fijn dat je nu een 'thuis'-route hebt. Scheelt een hoop stress. Hopelijk vind je die dozen nog terug, best lastig als het over verschillende locaties verspreid is allemaal.

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:23

Dat zal wel lukken maar kan wel lang duren. Mijn zoon wist zeker dat ik een fotoboek had van zijn kindertijd. Ik dacht zeker te weten dat ik het al aan hem gegeven had en kon het nergens vinden. Gelukkig onlangs toch gevonden op een plek waar nog een paar dozen staan.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:51

Telefoontje wagen naar Hierrrrr met je rekening van radio 538, you never know :)*
Hoop dat het nog een beetje meevalt voor je!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 13:16

Ik leef nog, nacht ging ok. Ruzie gehad met de temperatuur wat. Pelletkachel uit was te koud. Hem aan en op 10 was ook niet zo tof. Eerst wennen aan hetgeluid en tegen 1 wakker gepiept want de pellets zouden opzijn. Wat niet zo was maar ja. Toen oudedame maar onder de dekens genomen. Ondanks vaak wakker goed uitgerust. Zonder kachel is het echt heel stil hier.

Poederlaagje sneeuw, fijne wandeling gemaakt. Het bospad was te glibberig helaas maar het smalle asfaltpad ging goed. Mooi uitzicht. Gedouched, electrische olie kachel gevonden die nog werkt ook. Dat wordt voor vannacht dan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 13:54

Uitzicht gisteravond voor

Afbeelding

En wandeling vanmorgen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:32

Oooooo daar zou ik wel aan kunnen wennen! Mooi!

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:50

Heel mooi Karuna!

lukka63
Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:53

Ziet er mooi uit!
Misschien kun je ergens een electrische deken bemachtigen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 18:26

Daar ben ik niet zon fan van. Ik kan er wel een meenemen. Maar krijg het daar te warm van en continue aan durf ik niet ook ivm brandrisico. Voor mezelf red ik het wel. Dikke dekens en een pyama. Maar mijn oude dametje krijgt het anders te koud, :(:) daar heb ik ook rekening mee te houden, :j ze is niet echt een onder de dekens slaper wat mijn vorige russel wel deed. Die schoof standaard eronder als zij het koud kreeg, deze dame gaat vooral heel stil liggen bibberen ondanks haar jasje. :brr: die heb ik dus vannacht maar soort van gedwongen onder de dekens met haar kopje buitenboord.

Komende nacht gaat die olieradiator op stroom ernaast zodat de kou er net uitblijft. Ik merk wel dat keuken en woonkamer de hele dag gestookt zijn, het kille gaat er wat vanaf.

Een paar kleine dingen gedaan vandaag, een plantentafeltje in elkaar geschroefd een lichtnet opgehangen, geslapen, gewandeld. Dat is wel voldoende weer. Even goed uitrusten

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:58

Kan je voor de hond niet een een rode lamp ophangen? Zonde om de hele ruimte snachts warm te stoken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 20:01

Ze ligt bij mij op bed. En helaas de ir lamp ligt nog in nederland. Voor vannacht ga ik de radiator naast het matras zetten aan haar kant. Zodat in ieder geval er iets extra warmte afstraalt. :j jasje aan weer en eens testen of ze een deken over haar heen weer ok vindt.

Dorien66

Berichten: 1658
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 23:00

Wij hebben hier de eerste paar winters electrische dekens gebruikt, hadden we een timer tussen gezet. Ideaal, deken een half uur voor naar bed gaan aan laten slaan en een uurtje later uit.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:33

Je kunt verwarmde matjes kopen, speciaal voor huisdieren. Ik gebruik die voor m’n eendenkuikens en nooit problemen mee. Staan dag en nacht aan en ik heb ze zelfs in het buitenhok. Worden niet gloeiend heet, veilig om op te liggen. Ik leg er alleen altijd een handdoek overheen omdat ik ze anders nooit meer schoon krijg met de eendjes.

Ik koop ze via eBay, dus ik vermoed dat je ze ook in Europa wel kunt krijgen.
Wellicht dat dat wat is om naar te kijken?

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:46

Voor katten heb je ook verwarming matjes. Vaak met anti knaag kabel. Voor opwarmen in de magnetron heb je ook nog snuggle safe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110796
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 02:30

Dorien66 schreef:
Wij hebben hier de eerste paar winters electrische dekens gebruikt, hadden we een timer tussen gezet. Ideaal, deken een half uur voor naar bed gaan aan laten slaan en een uurtje later uit.


Dit lijkt me idd de makkelijkste oplossing.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 17:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ga nederland niet halen vandaag denk ik.

Weg is volledig dicht lijkt het en ik kon nog net de eerste P in 25 km halen nadat de sneeuw dump begon. Achter en naast me schoven vrachtwagens alle kanten op. Een hulpdienst auto kwam nog voorbij met terreinbanden gevolgd door een paar autos. De afrit hierheen staan vrachtwagens scheef de boel te blokkeren

Gelukkig gas water en eten genoeg en een volle huishoudaccu door het rijden..geen idee wanneer ik hier weer wegkan

lukka63
Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:20

Sta je nu helemaal alleen op een parking?
Brrrr
Gelukkig heb je gas voor de kachel,sterkte ermee.

tengeltje11
Berichten: 7162
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:23

Veel succes alvast! Gok dat ze deze nacht wel volop zullen ruimen en de grote wegen tegen morgenvroeg weer vrij zullen zijn!

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:23

Oei, dat is een berg sneeuw.
Om die reden ga ik in de winter niet graag naar NL. In die regio ligt altijd veel meer dan bij mij voor de deur.
Sterkte, ik hoop dat het snel stopt, niets aan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 18:24

Een vrachtwagen stond er al. Verder idd verlaten niet mijn hobby maar ja doorrijden is niet verantwoord. Ik had liever 15 km verderop het grote tankstation gepakt maar als vrachtwagens gaan schuiven scharen en achteruit glijden wil ik daar niet tussen komen

Er zit wat beweging in de weg. Langzaam glibbert er weer aan personen autos wat met een enkele "stoere held" op de linkerbaan. Maar nu eerst eten de weg is nog steeds een sneeuwmassa. De overkant P staat wel vol. Ook veel campers zo te zien. Maar daar gaat het bergaf. Hier bergop.

Ik had gelukkig gas getankt onderweg voor het geval dat het werd wat leeg de tank. Gelukkig een keuze geweest.

Was stom regio radio lichte sneeuwval en geen problemen op de weg. Daar een P even later en vrij snel daarna baf sneuuwdump. Ik had liever die eerdere p gehad

Edit de gestopte sneeuw is weer terug en de weg valt langzaam weer stil lijkt het

Sissle ik ben in Belgie trouwens. 225 km van huis waar ik tegen 1900 had kunnen aankomen

Ik hoop morgen door te kunnen, ik heb de camper op sneeuwplateaus gezet zodat de voorwielen grip hebben met wegrijden. Gelukkig vaker sneeuw gereden maar dit is te gek als je het kunt vermijden

Die gekken op de linkerbaan gewoon gestoord zij slippen en nemen anderen mee misschien wel

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:42

Jeetje, dan had je beter in het huisje kunnen blijven. Sterkte.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:47

Gelukkig heb je je huis op wielen mee, daar kun je je prima in vertoeven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 18:51

-O- Pien tjsa als ik dit had geweten wel. Ik moet alleen maandag middag in nederland zijn en had ingecalculeerd 3 dagen te rijden ivm mogelijke weersomstandigheden. Maar ja het ging vlot tot 25 km terug. Geen melding op de radio van problemen. Al bewust de volledig snelweg route genomen.

Ach ja ik red me wel alleen zo alleen is wat minder tof -O-

Er komt zojuist een kolonne schneeuwschuivers voorbij. 5 op een rijtje, achter een slippende vrachtwagen die naar boven probeert te komen. Gewoon knap ellendig dat de enige parkeerplaats waar ze kunnen stoppen nog steeds geblokkeerd is. Ik zie in de verte nog steeds de alarmlichten en de scheefstaande aanhanger. :(:)

Wel fijn om te weten, politie en ambulance komen wel vooruit over de vluchtstrook. Die kwamen zojuist ook voorbij met zwaailicht en sirene.

Ik stel me nu maar in op een nachtje pitten hier, warm eten is al op inmiddels. Ik kijk tegen 2000 wel hoe de weg erbij ligt dan kan ik misschien doorschuifelen naar het tankstation
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-01-23 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:57

Altijd als ik bijna ingeneeuwd ben geweest of heb moeten stoppen was dat altijd op een steenworp van mijn bestemming, zo rond de ardennen of boven frankfurt. 2 jaar terug heb ik 8 uur gereden van Arnhem tot nog ruim voor Frankfurt, daar ben ik toen maar gaan slapen.
Net of er een koude sneeuw en vorst riem loopt op de hoogte. Nadat me dat echt te vaak gebeurd is ben ik gestopt met winter bezoekjes. Tegenwoordig gaan we eigenlijk liever in de herfstvakantie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 18:59

Ah de ardennen/hoge venen :)) :')