Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37327
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 16:15

Klopt maar als ze niet lekker branden of stinken door roken in de ruimte ernaast ruik je dat normaal wel. Zonder geur mis je dat. En ik heb nog gasflessen staan ook

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37327
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 18:20

O ja mijn eerste stroom verbruik van december en januari is binnen. Januari met stroom verwarming s nachts. 26 euro verbruik. 19 euro vaste kosten. Daar ben ik heel blij mee :D

pien_2010

Berichten: 43731
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 18:32

Dat is goed. Fijn, je meter doet het dus normaal.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37327
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 18:48

Klopt en de in december de stroom eruit laten klappen stofzuigers werken beiden ook gewoon. Idem de wasmachine, al vind ik die boven, ondanks de extra draagbalk die eronder zit wel tricky staan. De hele bovenvloer stampt bij centrifugeren. Ik vermoed dat mijn contract nog niet lekker actief was gezet toen. Ik heb doordat ik stroom verwarming als extra heb gezet een iets zwaardere aansluiting gekozen. Kost ietsje meer per maand (2 euro of zo).

Het verbruik sluit netjes aan bij de piek en daluren ook. :j de creuse uren zijn de dal uren, (s nachts, weekends en feestdagen, s middags een paar uur en mijn gekozen dagen maandag en donderdag) de pleine is het "dure" tarief. Duur tussen haakjes omdat het in vergelijk nederland goedkoop is. Dat is 0,21 ct/kwh. Het dal tarief is 0,14 ct/kwh.

Actueel verbruik. Toegenomen sinds de laatste keer inloggen omdat de ultrasoon dingen staan te piepen. Betekent ook dat het nog werkt, toch wel spannend de eerste keer stroom erop nog bij wegzijn. Anders was ik morgen erheen gegaan weer -O-
Afbeelding

Yom
Berichten: 3807
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:09

geweldig dat oude gebouw, jammer dat het maar staat te verpieteren tot er niks meer van over is (van wie zijn zulke gebouwen nu dan? En mag je daar in om te kijken wat er nog in staat?? )

hopelijk knap je snel weer op want dat knaagt vast aan je dat je nog zoveel te doen hebt/wil doen maar je niet vooruit komt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37327
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 16:23

-O- ik ben zo gefrustreerd. Door de stomme ik huppel vrolijk rond met covid en ga ongevraagd binnenstappen bij iemand met een slechte weerstand. Ik ben potdorie zo weken kwijt. Weken die me ook geld kosten want langere opslag nodig, ik kan geen afspraken maken nog voor timmerman enz om te komen kijken want ik weet niet wanneer ik weer voldoende energie heb.

Ik had er nu moeten zijn al ruim een week, cement dekvloer gestort, afspraken gemaakt, misschien wel al een achterwandje getegeld. Planten geplant, En nu energieloos en slap onbelastbaar bankhangen en me opvreten. %)

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:43

Nog steeds ziek van corona? Wel balen hoor. Mijn man en ik hebben het vorig jaar augustus gehad, 2 weken ziek geweest, 1 week daarvan echt beroerd. Geen idee hoe we het opgelopen hebben, denk in de supermarkt of op de vide grenier.
Beterschap

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37327
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 16:49

Helaas zo ontzettend slap en energieloos nog. Mijn hoofd werkt in een kwart versnelling ook. De minste "inspanning" lees links links links links blokje met de hond 5 minuten sloffend en ik ga zowat onderuit van slapte en krijg ook meteen verhoging dan. -O-

morgen de laatste afgebouwde dosis prednison en hopelijk vandaar uit berg op. Hoewel smaak en geur zoek zijn voor 95%, een oor helemaal dichtzit sinds gister en tot overmaat van ramp vanmorgen een gerepareerde kies besloot toch weer af te breken een stukje verderop.Morgen tandarts bellen maar in de hoop dat ik er vlot terecht kan, vrees een kroon en pak geld kwijt.

Drie jaar geleden verhuizing opgeschoven en tergend traag verlopen door covid besmetting, en nu weer. -O- Toen ben ik 6 weken stevig ziek geweest en maanden herstel nodig gehad. Ik hoop nu toch wel sneller op de been te zijn. Maar alleen die afstand rijden gaat me niet lukken nu. :n En pas over een week kunnen ze de achterbanden van mijn bus checken. Die voelen niet helemaal ok aan na de vernieuwing.

Frustratie ten top omdat het voorkomen had kunnen worden, maar ik kan er helaas gewoon niks aan doen. Maar het maakt mijn humeur er niet prettiger op nu. :o zeker met het fijne klusweer nu gewoon niks kunnen behalve je opvreten. Pffff

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:51

Jij maakt toch ook in het algemeen weinig antistoffen? Dat meen ik me te herinneren in iedergeval.
Mijn broer krijgt iedere 3 maanden een covid booster, misschien iets om te overwegen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37327
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 16:58

Klopt. Mijn laatste enting is nu geloof ik 3,5 maand geleden :j maar geen idee of ik voor een nieuwe mag gaan al. Ik heb ook geen idee meer hoe die regels nu zijn kwa entingen. Ik val wel onder de hoog risicogroep maar doordat ze daar weer een extra eis aan gesteld hebben van je arts vaak moeten zien (heeft geen zin want er is toch niks aan te doen) val ik daar weer net buiten ook -O- en was de oproep steeds met een omweg want wel dringend noodzakelijk. Ik moet daar nog even achteraan, dat is het nadeel van een andere huisartsenpraktijk wel.

Maar zelfs mijn normaal goed gezonde huisgenoot is ziek geworden, wel twee dagen later dus zijn weerstand heeft het net iets langer uitgehouden. Op dezelfde dag geent als ik de laatste keer.

pien_2010

Berichten: 43731
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:11

karuna schreef:
-O- ik ben zo gefrustreerd. Door de stomme ik huppel vrolijk rond met covid en ga ongevraagd binnenstappen bij iemand met een slechte weerstand. Ik ben potdorie zo weken kwijt. Weken die me ook geld kosten want langere opslag nodig, ik kan geen afspraken maken nog voor timmerman enz om te komen kijken want ik weet niet wanneer ik weer voldoende energie heb.

Ik had er nu moeten zijn al ruim een week, cement dekvloer gestort, afspraken gemaakt, misschien wel al een achterwandje getegeld. Planten geplant, En nu energieloos en slap onbelastbaar bankhangen en me opvreten. %)


Het is enorm balen dat je weer covid hebt. Alleen steiger ik op je "door de stomme ik huppel rond met covid".

Dat klopt niet helemaal. Je hebt covid omdat je weerstand niet klopt. Covid is zo goed als verdwenen.. Bijna niemand, zelfs hier in Frankrijk, houdt er nog rekening mee. Iedereen huppelt vrolijk rond als ze verkouden zijn, cq covid, cq wat grieperig zijn. De meeste hebben het vaak niet eens in de gaten. Ik vind dat oprecht heel erg sneu voor jou en je soortgenoten. Alleen, omdat er bijna geen covid meer is, denkt ook niemand er meer bij na. En ja, dat is heel erg sneu voor jou en anderen mensen met een te lage weerstand wiens lichaam geen of te weinig antistoffen opbouwen ondanks alle inentingen en / of besmettingen.
Bij die lage weerstand zit dus vooral jouw probleem. NIet bij al die mensen die ziektekiemen bij zich dragen. Want dat is normaal dat dit gebeurt en het is ook normaal dat de meeste mensen er amper of geen last van hebben.
Alleen zo'n virus zoekt altijd de weg van de minste weerstand en helaas vindt hij bij jou een goede gastvrouw :knuffel: .
Ik ga er verder dus niet meer op in, maar omdat je dit verwijt vaker hebt gedaan, neem ik het toch eens op voor mensen zoals ik en anderen huppeltrutjes, die en zelden of niet ziek er van worden, en vaak niet eens door hebben als ze ziek zijn.
Kijk in het begin van de covid voor de entingen zou ik deze houding ronduit asociaal hebben gevonden. Maar nu leven we weer in een andere tijd. Iedereen kan geënt zijn, iedereen is of ziek geweest of geënt en covid is op zijn retour.
Sterkte met beter worden Karuna want ik vind het oprecht heel erg sneu voor jou en al die andere mensen die van de ene covid naar de andere gaan. Alleen DAT is dus afwijkend en niet normaal en je hebt gewoon dikke pech.

Kleine tip, drink regelmatig verse 't tijm/ rozemarijn thee. Daarmee geef je jouw immuunsysteem een enorme boaster. Wij pakken het uit de tuin en het heet de natuurlijke antibiotica.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37327
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 17:22

In dit geval ben ik besmet door iemand die dus wel bewust doorhuppelde met covid. -O- die persoon was op een feestje geweest waar er meerdere mensen in die omgeving covid hadden opgelopen. Tegelijk met die positief geteste zieke mensen kreeg deze persoon klachten die gelijk waren aan de positief getesten. Maar als je bewust niet test en met je maximale klachten (veel hoesten en veel niezen zonder het tegen te houden, koorts) en al niezend en hoestend onaangekondigd binnenstapt bij iemand. Dan is dat echt wel voorkoombaar geweest. We hebben die persoon ook echt meteen de deur gewezen van niet welkom hier met deze klachten. En pas thuis gekomen bedacht de persoon o ik zal toch maar eens gaan testen als er zo op wordt gereageerd. Maar te laat dus helaas en beiden zijn we toch besmet in dat hele korte contact moment.

Daar ben ik vooral gefrustreerd over. Ergens oplopen waar je er niks aan kan doen is sjips maar dan is dat zo. Dit had gewoon voorkomen kunnen worden :evaw: en het voor mij nog ergste is dat die persoon al lang hersteld is (maar na ons en de positieve test toch nog anderen heeft aangestoken, want iemand op bezoek laten komen kan wel toch, "even" boodschappen doen zonder masker en zo kan toch wel. En heeft best een hele reeks zieken nog veroorzaakt)

Tijm en rozemarijnthee ben ik gek op. Vers uit de tuin (nou ja grote bak dan voor nu tijdelijk) met honing. Het compleet afwezig zijn van energie is mijn grootste probleem nu. En ik kan niks meer doen dan rusten rusten en nog eens rusten met mini beetjes beweging tussendoor en zo gezond eten als kan zonder smaak.

Maar genoeg over covid. Ik ben nu gewoon slap, energieloos, gefrustreerd van het niks kunnen doen en de oplopende kosten daardoor. En mijn humeur is beneden vriespunt. Dat moet ik op de een of andere manier zien te fiksen dat is beter voor mijzelf en mijn omgeving

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:58

pien_2010 schreef:
Het is enorm balen dat je weer covid hebt. Alleen steiger ik op je "door de stomme ik huppel rond met covid".

Dat klopt niet helemaal. Je hebt covid omdat je weerstand niet klopt. Covid is zo goed als verdwenen.. Bijna niemand, zelfs hier in Frankrijk, houdt er nog rekening mee. Iedereen huppelt vrolijk rond als ze verkouden zijn, cq covid, cq wat grieperig zijn. De meeste hebben het vaak niet eens in de gaten. Ik vind dat oprecht heel erg sneu voor jou en je soortgenoten. Alleen, omdat er bijna geen covid meer is, denkt ook niemand er meer bij na. En ja, dat is heel erg sneu voor jou en anderen mensen met een te lage weerstand wiens lichaam geen of te weinig antistoffen opbouwen ondanks alle inentingen en / of besmettingen.
Bij die lage weerstand zit dus vooral jouw probleem. NIet bij al die mensen die ziektekiemen bij zich dragen. Want dat is normaal dat dit gebeurt en het is ook normaal dat de meeste mensen er amper of geen last van hebben.
Alleen zo'n virus zoekt altijd de weg van de minste weerstand en helaas vindt hij bij jou een goede gastvrouw :knuffel: .
Ik ga er verder dus niet meer op in, maar omdat je dit verwijt vaker hebt gedaan, neem ik het toch eens op voor mensen zoals ik en anderen huppeltrutjes, die en zelden of niet ziek er van worden, en vaak niet eens door hebben als ze ziek zijn.

Tot een paar dagen geleden was in Nederland nog gewoon de regel dat je 5 dagen in quarantaine ging als je positief testte op covid.
Meerdere mensen in mijn werkomgeving hebben het laatste jaar nog long covid ontwikkeld, de meeste daarvan juist met een prima weerstand. Covid is niet weg en geen rekening houden met kwetsbare mensen in je omgeving als je weet dat de kans groot is dat je positief bent, is niet alleen dom, maar is ook gewoonweg asociaal. En ja, Karuna heeft volgens mij het recht om daar pissig over te zijn.

Ik had eigenlijk niet van jou verwacht dat jij zo aan victim blaming zou doen Pien, juist jij niet.

thequeensmum
Berichten: 3577
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:21

pien_2010 schreef:
karuna schreef:
-O- ik ben zo gefrustreerd. Door de stomme ik huppel vrolijk rond met covid en ga ongevraagd binnenstappen bij iemand met een slechte weerstand. Ik ben potdorie zo weken kwijt. Weken die me ook geld kosten want langere opslag nodig, ik kan geen afspraken maken nog voor timmerman enz om te komen kijken want ik weet niet wanneer ik weer voldoende energie heb.

Ik had er nu moeten zijn al ruim een week, cement dekvloer gestort, afspraken gemaakt, misschien wel al een achterwandje getegeld. Planten geplant, En nu energieloos en slap onbelastbaar bankhangen en me opvreten. %)


Het is enorm balen dat je weer covid hebt. Alleen steiger ik op je "door de stomme ik huppel rond met covid".

Dat klopt niet helemaal. Je hebt covid omdat je weerstand niet klopt. Covid is zo goed als verdwenen.. Bijna niemand, zelfs hier in Frankrijk, houdt er nog rekening mee. Iedereen huppelt vrolijk rond als ze verkouden zijn, cq covid, cq wat grieperig zijn. De meeste hebben het vaak niet eens in de gaten. Ik vind dat oprecht heel erg sneu voor jou en je soortgenoten. Alleen, omdat er bijna geen covid meer is, denkt ook niemand er meer bij na. En ja, dat is heel erg sneu voor jou en anderen mensen met een te lage weerstand wiens lichaam geen of te weinig antistoffen opbouwen ondanks alle inentingen en / of besmettingen.
Bij die lage weerstand zit dus vooral jouw probleem. NIet bij al die mensen die ziektekiemen bij zich dragen. Want dat is normaal dat dit gebeurt en het is ook normaal dat de meeste mensen er amper of geen last van hebben.
Alleen zo'n virus zoekt altijd de weg van de minste weerstand en helaas vindt hij bij jou een goede gastvrouw :knuffel: .
Ik ga er verder dus niet meer op in, maar omdat je dit verwijt vaker hebt gedaan, neem ik het toch eens op voor mensen zoals ik en anderen huppeltrutjes, die en zelden of niet ziek er van worden, en vaak niet eens door hebben als ze ziek zijn.
Kijk in het begin van de covid voor de entingen zou ik deze houding ronduit asociaal hebben gevonden. Maar nu leven we weer in een andere tijd. Iedereen kan geënt zijn, iedereen is of ziek geweest of geënt en covid is op zijn retour.
Sterkte met beter worden Karuna want ik vind het oprecht heel erg sneu voor jou en al die andere mensen die van de ene covid naar de andere gaan. Alleen DAT is dus afwijkend en niet normaal en je hebt gewoon dikke pech.

Kleine tip, drink regelmatig verse 't tijm/ rozemarijn thee. Daarmee geef je jouw immuunsysteem een enorme boaster. Wij pakken het uit de tuin en het heet de natuurlijke antibiotica.


Soortgenoten? Excuse me??

pien_2010

Berichten: 43731
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:34

Achterom schreef:
pien_2010 schreef:
Het is enorm balen dat je weer covid hebt. Alleen steiger ik op je "door de stomme ik huppel rond met covid".

Dat klopt niet helemaal. Je hebt covid omdat je weerstand niet klopt. Covid is zo goed als verdwenen.. Bijna niemand, zelfs hier in Frankrijk, houdt er nog rekening mee. Iedereen huppelt vrolijk rond als ze verkouden zijn, cq covid, cq wat grieperig zijn. De meeste hebben het vaak niet eens in de gaten. Ik vind dat oprecht heel erg sneu voor jou en je soortgenoten. Alleen, omdat er bijna geen covid meer is, denkt ook niemand er meer bij na. En ja, dat is heel erg sneu voor jou en anderen mensen met een te lage weerstand wiens lichaam geen of te weinig antistoffen opbouwen ondanks alle inentingen en / of besmettingen.
Bij die lage weerstand zit dus vooral jouw probleem. NIet bij al die mensen die ziektekiemen bij zich dragen. Want dat is normaal dat dit gebeurt en het is ook normaal dat de meeste mensen er amper of geen last van hebben.
Alleen zo'n virus zoekt altijd de weg van de minste weerstand en helaas vindt hij bij jou een goede gastvrouw :knuffel: .
Ik ga er verder dus niet meer op in, maar omdat je dit verwijt vaker hebt gedaan, neem ik het toch eens op voor mensen zoals ik en anderen huppeltrutjes, die en zelden of niet ziek er van worden, en vaak niet eens door hebben als ze ziek zijn.

Tot een paar dagen geleden was in Nederland nog gewoon de regel dat je 5 dagen in quarantaine ging als je positief testte op covid.
Meerdere mensen in mijn werkomgeving hebben het laatste jaar nog long covid ontwikkeld, de meeste daarvan juist met een prima weerstand. Covid is niet weg en geen rekening houden met kwetsbare mensen in je omgeving als je weet dat de kans groot is dat je positief bent, is niet alleen dom, maar is ook gewoonweg asociaal. En ja, Karuna heeft volgens mij het recht om daar pissig over te zijn.

Ik had eigenlijk niet van jou verwacht dat jij zo aan victim blaming zou doen Pien, juist jij niet.


Nee, ik doe totaal niet aan victim blaming. Ik geef Karuna absoluut niet de schuld. Ik geef aan doordat zij een te slecht functionerend imuunsysteem heeft ze elke keer het haasje is. Dat ligt niet aan mensen om haar heen die wel of niet met een ziekte rondlopen.
Lees je in, als het gaat om het woord victimblaming. Dat gaat bv over meisjes die het zelf schuld zijn als ze verkracht wordt want draagt een kort rokje, volgens de dader.
Niemand die zìek wordt is dat zelf schuld. Maar ook niet diegene waardoor je ziek wordt (vaak weet je ďat niet eens). Het is gewoon domme pech. Waarom wordt de een altijd ziek en de ander niet?
Dat ligt niet aan de ander maar aan het verschil van iets in het ene en andere lichaam, waar je geen invloed op hebt.
Je kunt zaken verbeteren bij jezelf maar nooit voorkomen. Is vaak erfelijkheid.

Het enige waar ik nu voor het eerst eens op reageer, dat de ander dan zo naar als schuldige wordt weggezet. En dat telkens weer. Dat vind ik niet terecht. Hoe sneu ik het ook vind al die ellende en gezondheids misere in het leven van Karuna!

ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:54

Het is nog steeds zo wanneer je verkoudheidsklachten of andere symptomen hebt dat je geacht wordt om jezelf even te testen en bij twijfel ga je naar de GGD. En als je positief bent ga je in quarantaine! en niet op visite.
Maar ik haal het niet in mijn hoofd als ik positief getest ben of verkoudheidsklachten hebt om dan willens en wetens "gezellig" even bij iemand langs te gaan waarvan ik weet dat de weerstand niet goed is.
Ben zelf ook altijd voorzichtig geweest en uiteindelijk ondanks alle vaccinaties besmet geraakt terwijl dat voorkomen had kunnen worden. Heb ook bijna 3 maanden nodig gehad om alles weer een beetje te kunnen doen qua energie en conditie.
Kan mij heel goed voorstellen dat Karuna daar pissig over is. En die andere persoon had beter moeten weten.

pmarena

Berichten: 48293
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:41

Nou ik neem toch aan dat als je zomaar binnen komt stomen daar in huis, dat je Karuna en vriend toch wel redelijk kent en dan wel weet dat ze het niet kunnen waarderen / zij dit soort dingen (terecht) probeert te vermijden.

Als je het nu bij een supermarkt oploopt ofzo dan vind ik het nog wat anders, maar ik vind het ook aso als iemand al hoestend en niezend, duidelijk met iets van een virus, bij iemand anders het huis binnen gaat lopen banjeren.... dat doe je toch niet....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37327
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 19:46

Daar zit mijn knelpunt ook. Hoewel ik deze persoon graag mag ben ik er nu vooral erg gefrustreerd over, mijn leven staat nu domweg gewoon stil door een heel stomme actie. Ik mag waarschijnlijk morgen niet eens naar de tandarts om een gebroken kies te laten repareren. -O- door iets wat echt vermijdbaar was. Bel even dat je wilt komen en zeg ik heb klachten. Dan hadden we gezegd blijf liever thuis ik wil dat risico niet lopen. Kom later maar als je vrij bent van klachten. Deze persoon weet hoe voorzichtig ik ben en moet zijn ook.

Maar nu is het helaas niet anders en moet ik vooral zien op te knappen

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:48

pien_2010 schreef:
Achterom schreef:

Tot een paar dagen geleden was in Nederland nog gewoon de regel dat je 5 dagen in quarantaine ging als je positief testte op covid.
Meerdere mensen in mijn werkomgeving hebben het laatste jaar nog long covid ontwikkeld, de meeste daarvan juist met een prima weerstand. Covid is niet weg en geen rekening houden met kwetsbare mensen in je omgeving als je weet dat de kans groot is dat je positief bent, is niet alleen dom, maar is ook gewoonweg asociaal. En ja, Karuna heeft volgens mij het recht om daar pissig over te zijn.

Ik had eigenlijk niet van jou verwacht dat jij zo aan victim blaming zou doen Pien, juist jij niet.


Nee, ik doe totaal niet aan victim blaming. Ik geef Karuna absoluut niet de schuld. Ik geef aan doordat zij een te slecht functionerend imuunsysteem heeft ze elke keer het haasje is. Dat ligt niet aan mensen om haar heen die wel of niet met een ziekte rondlopen.
Lees je in, als het gaat om het woord victimblaming. Dat gaat bv over meisjes die het zelf schuld zijn als ze verkracht wordt want draagt een kort rokje, volgens de dader.
Niemand die zìek wordt is dat zelf schuld. Maar ook niet diegene waardoor je ziek wordt (vaak weet je ďat niet eens). Het is gewoon domme pech. Waarom wordt de een altijd ziek en de ander niet?
Dat ligt niet aan de ander maar aan het verschil van iets in het ene en andere lichaam, waar je geen invloed op hebt.
Je kunt zaken verbeteren bij jezelf maar nooit voorkomen. Is vaak erfelijkheid.

Het enige waar ik nu voor het eerst eens op reageer, dat de ander dan zo naar als schuldige wordt weggezet. En dat telkens weer. Dat vind ik niet terecht. Hoe sneu ik het ook vind al die ellende en gezondheids misere in het leven van Karuna!

Jij gaat los op het feit dat Karuna aangeeft dat iemand haar besmet heeft, terwijl diegene op de hoogte was van haar gezondheidsproblemen en daar dus geen rekening mee heeft gehouden. Je geeft zelfs aan dat covid weg is, wat simpelweg niet het geval is. Jij, en een heleboel mensen, kiezen ervoor om het te negeren, maar het is zeker weten niet weg.

Is het dan zo moeilijk om een beetje rekening met elkaar te houden en je gewoon aan de regels te houden, die gewoon nog golden op dat moment?
Karuna is daar nu het slachtoffer van, dat iemand zo egoïstisch was om niet na te denken over de medemens met een zwakke gezondheid die hij/zij ging bezoeken. Lees dit voor de gein eens https://www.slachtofferhulp.nl/voordehe ... voorkomen/
En daar mag ze prima van balen.
Gaat het haar helpen? Misschien niet, maar dat betekent toch niet dat het niet mag? Zij zit nu met de gebakken peren. En dat is gewoon poedersuiker.

Femke_Tweety

Berichten: 12018
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:50

Ik ken de frustratie,
Maar dat weet je ;-)

Ook door bewuste onvoorzichtigheid van een ander besmet geraakt, in september. Ook kwetsbaar. En nog altijd wat restklachten.

In dit geval is de frustratie wat mij betreft echt terecht en invoelbaar.

Beterschap.
En probeer de frustratie te laten zakken, hoe lastig dat ook is.

pien_2010

Berichten: 43731
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:02

karuna schreef:
Daar zit mijn knelpunt ook. Hoewel ik deze persoon graag mag ben ik er nu vooral erg gefrustreerd over, mijn leven staat nu domweg gewoon stil door een heel stomme actie. Ik mag waarschijnlijk morgen niet eens naar de tandarts om een gebroken kies te laten repareren. -O- door iets wat echt vermijdbaar was. Bel even dat je wilt komen en zeg ik heb klachten. Dan hadden we gezegd blijf liever thuis ik wil dat risico niet lopen. Kom later maar als je vrij bent van klachten. Deze persoon weet hoe voorzichtig ik ben en moet zijn ook.

Maar nu is het helaas niet anders en moet ik vooral zien op te knappen


Op de 1ste plaats ga ik totaal niet los op Karuna!

Ik zie het alleen maar anders.

Op de 2de plaats snap ik heel erg dat ze enorm baalt want het is ruk dat ze niet kan werken in haar huisje. Mijn advies voor de toekomst, blijf daar eens een hele lange tijd want daar heb je het minste kans op ziekte en kun je eens flink doorpakken. En ja, ik snap dat dit niet altijd mogelijk i en nee dit is geen verwijt of wat dan ook, maar gewoon een advies. Niets zo leuk als een huis dat echt klaar is en waar je lekker hebt in kunnen werken.

Het enige dat ik zeg is→ joh geef een ander niet de schuld van.... Dat heeft te maken met 2 zaken dat ik dit een keer doe
1. de belangrijkste→ ik kijk totaal anders tegen dit soort dingen aan. Bv afgelopen zaterdag was ik als vrijwilliger in de plaatselijke VVV en een vrouw hoest me zo aan, dat ik het letterlijk voelde spetteren. :oo Ik was niet blij. Dus ik zeg gelijk: "hopelijk word ik niet ziek, want maandag moet ik geopereerd worden en het is een operatie waar ik op geen enkele manier iets onder de leden mag hebben". De vrouw kijkt verschrikt. Waarop ik vervolg: "het is niet uw schuld als ik ziek word, want dan is mijn immuun systeem blijkbaar niet goed op orde. Maar ik zou er wel van balen, want ik wacht al zo lang en alle voorbereidingen zijn al gedaan". Jullie raden het al.......ik werd ziek zaterdag middag (keelpijn), MAAR ik heb alles in kunnen zetten aan natuurkundige kennis en middelen die ik in huis had (met veel geluk en goed werkend immuunsysteem) en maandag kon ik gewoon de operatie ondergaan. Ik had dus geluk, zondag ochtend voelde ik me al opknappen.

2. Kauna en ik verschillen gewoon van mening. That's it. We kennen elkaar en ik heb haar hier gastvrijheid verleend en geholpen. Dus stop met victim blaming beschuldigingen, stop met dat ik los ga.

We zitten hier op een forum, soms gaan we off topic, soms zijn we het niet met elkaar eens, zoals Karuna en ik nu. Niets meer en niets minder. Maak het niet zwaarder als dat het is.
Maar na zo vaak gelezen te hebben dat ANDEREN schuld hebben aan haar opgelopen ziektes (tijdens de covid crisis, en andere topics) reageer ik nu voor een keer met de opmerking dat ik dat anders zie. En dat mag. Want een Bokt wordt alleen maar leuker als we het ook eens NIET met elkaar eens zijn. En natuurlijk is het ruk voor Karuna. Heb ik ooit gezegd dat dit niet zo is?

Enne voor alle duidelijkheid, ik zou zelf en nooit iemand aan hoesten zoals die mevrouw, en nooit bij Karuna op bezoek ga als ik ziek zou zijn. Dus slordig en onverstandig is het wel van die mevrouw, maar zij is niet DE schuldige. Dat is niemand. En eens met Femke haar opmerking, probeer de frustratie te laten zakken want helpt toch niets. En natuurlijk voel je jezelf gefrustreerd maar dat is iets anders als de ander de schuld geven. Beter kan ik het niet uitleggen.

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:24

karuna schreef:
Helaas zo ontzettend slap en energieloos nog. Mijn hoofd werkt in een kwart versnelling ook. De minste "inspanning" lees links links links links blokje met de hond 5 minuten sloffend en ik ga zowat onderuit van slapte en krijg ook meteen verhoging dan. -O-


Ik heb voor zover ik weet geen Corona gehad maar ik heb bovenstaande klachten ook al 6 weken. Schijnt een een of ander virus te zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37327
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 20:32

Vrede op aarde, nog meer frustratie en negativiteit is zonde van ieders "beperkte" energie Y;(
Nu weer bijna bedtijd zo. Nog een beker thee en morgenvroeg de tandarts bellen of ik langs mag komen om die kies te laten repareren.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:36

Vanmiddag was op het nieuws dat de zorg zich juist weer schrap zet omdat de cijfers weer omhoog gaan qua corona.

pien_2010

Berichten: 43731
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:50

Slaap lekker Karuna en hopelijk ben je gauw weer in orde!