Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:54

Veel gedaan. Petje af! =:)
Hopelijk ben je de Covid ook snel weer helemaal te boven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 21:56

En sinds 1800 of zo zinloos met de pootjes hoog in de kamer. Poging gedaan een kist in elkaar te zetten maar de hulp is minder handig. Oude dame duwt steeds mijn hand opzij of loopt over de onderdelen heen. Dat maar opgegeven en echt rust. Nu nog een beker thee warm gemaakt met mijn creuset fluitketel op de houtkachel. :9k

Dan alweer bijna bedtijd. De hele dag heerlijk weer graad of 12 zon aardig windstil. Nu begint het weer te rammelen en te waaien rond het huis. Kennelijk komt er weer een buienlijntje aan.

Voor nu lekker heerlijk ontprikkelen in mijn uppie :j maar ook blij dat morgen avond gv en mijn papa hierzijn als het goed is. Een goede mix voor nu van alleen en gezelschap.

En mijn bus is ingepakt. Hoe gv en zijn vader het voor elkaar gekregen hebben geen idee, :o? maar mijn reserve fiets met heel lage instap zit ook nog in de bus. Die gaat voorlopig naar mijn papa. De zwaai met zijn been achterover lukt hem niet echt lekker meer. Hij heeft nog een degelijke herenfiets met stang. Maar niet verrassend met over 2 weken 89 jaar. Mijn reserve fiets heeft een extreem lage instap en 8 versnellingen. Die kan dan mooi even naar hem gaan. Kan hij weer fietsen ipv de auto gebruiken in het dorp.

Ook in de bus mijn op maat gemaakte aangepaste schommelstoel, en de twee hoge kasten, workmate en nog veel meer. Daarna fiets eruit en bij mijn papa weer eea erin. En morgen rond 1030 vertrekt gv naar mijn papa om hopen ze tegen 1130 daar weg te rijden, dan hopelijk tegen 1900/2000 hier. *\o/*

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:55

Wat fijn dat het toch redelijk soepel loopt :)

Hier regent het al sinds de middag pijpenstelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 14:38

Hier nu ook en de wind giert om het huis. Soms even droog.

Huishoud dagje na heel lang uitslapen.de bakker gezien hond uitgelaten en weer terug bet bed in met zijn tweeen tot tegen 12.

Alles beneden stofgezogen dn gedweild. De schuur stofgezogen tot waar het snoer kwam. Nu is de energie weer even op. Maar de vloer moet toch drogen.

Wat opvalt is dat de kachels het steeds sneller warm hebben binnen

En gv en mijn papa zijn al 2 uur onderweg met gevulde koeken van mijn papa. :Y)

Misschien vanmiddag wat kasten in elkaar zetten en een enorm grote pan pasta gaan maken voor een paar hongerige mannen ook

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:46

karuna schreef:
Hier nu ook en de wind giert om het huis. Soms even droog.

Huishoud dagje na heel lang uitslapen.de bakker gezien hond uitgelaten en weer terug bet bed in met zijn tweeen tot tegen 12.

Alles beneden stofgezogen dn gedweild. De schuur stofgezogen tot waar het snoer kwam. Nu is de energie weer even op. Maar de vloer moet toch drogen.

Wat opvalt is dat de kachels het steeds sneller warm hebben binnen

En gv en mijn papa zijn al 2 uur onderweg met gevulde koeken van mijn papa. :Y)

Misschien vanmiddag wat kasten in elkaar zetten en een enorm grote pan pasta gaan maken voor een paar hongerige mannen ook


Het klinkt alsof je al helemaal je draai gevonden hebt.
Heb je al bedden in huis voor de mannen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 15:25

Boven staan twee tweepersoons bedden die mijn papa leefklaar gaat maken voor zichzelf. Beddengoed eraf, boven schoonmaken. Daar ben ik nog niet aan toegekomen :n daarnaast nog keuze uit meerdere tenten, een op dit moment niet zo heel bruikbare caravan die ik nog moet aanpakken zodat hij weer fatsoenlijk oogt. Een gescheurde ruit en twee jaar leegstand heeft het niet beter gemaakt. :(:)

gv pit waar ik pit. Dat wordt het tuinhuisje waarschijnlijk, maar het bed daar moet eerst gedraaid worden voor je erin kunt. En provisorische electrische verwarming neerzetten. Dat is wel al schoon en opgemaakt door me van de week. De sleutel eindelijk gevonden. Dat komt wel goed. Keuze genoeg dus in een voormalige we ontvangen gasten perceel al heeft het wel flink aandacht nodig allemaal, en het meeste niet winterproof is. al mis ik mijn eigen bed wel. :j

Wel ga ik (ondanks dat ik nog steeds niks weet van vloer, stroom, dak, en ophalen van spullen) de volgende erheen periode ervoor zorgen dan mijn spullen overkunnen. Hopelijk voor mijn verjaardag half april gebracht dan. Dan heeft gv 10 dagen vrij ook. Desnoods deels in de schuur opgeslagen. Maar dan heb ik iets meer leefbaarheid. Daarvoor moet mogelijk een van de tenten afgebroken worden tijdelijk maar dat is geen ramp. In het ergste geval moet er dan weer eea de schuur ingesjouwd worden voor de kluswerken beginnen :')

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:13

Citaat:
Boven staan twee tweepersoons bedden die mijn papa leefklaar gaat maken voor zichzelf. Beddengoed eraf, boven schoonmaken. Daar ben ik nog niet aan toegekomen


Begrijp ik goed dat jij de boel niet klaarmaakt voor hem?

Moet een bijna 90 jarige na zo'n lange reis zijn eigen bed opmaken? Dat is vast verkeerd opgeschreven, want dat kan ik niet geloven :oo

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 16:42

Ja dat lees je goed en dat heeft ook een goede reden :j hij wil het percee zelf doen (zijn eigen woorden dat doe ik thuis ook dus mijn etage mijn verantwoordelijkheid) en mijn energie is helaas daarvoor nu niet toereikend. -O- Een steile rottrap die voor nu een horde te veel is. En ik weet niet welk bed hij het fijnste vindt. Dus in goed overleg laat ik het aan hem over. En mijn papa wordt 89 geen 90 :P zegt hij zelf ook.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:46

Geweldig, zo'n vader. Ik hoop dat hij dat vol mag houden tot zijn dood <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 16:52

Dat hoopt hij zelf ook :j en dat voor iemand die al twee keer volgens medicie eigenlijk dood is geweest en dankzij wat mazzel en goed reageren op de extreem snelle hulp nog op aarde rondloopt. Maar hij wordt wel zichtbaar ouder hoor. Ik ben ook blij dat hij niet zelf is gereden. En gv springt bij voor boven mocht het hem niet lekker zelf lukken. Ik kan het nu echt niet :n

Overigens wat een storm, hopelijk gaat het een beetje ok onderweg met ze

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:58

Het waait hier nu ook behoorlijk, geen storm maar ik wil er niet tegenin fietsen, en het sneeuwt. Ik denk dat hij bij jou beter af is, nu.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:01

karuna schreef:
Ja dat lees je goed en dat heeft ook een goede reden :j hij wil het percee zelf doen (zijn eigen woorden dat doe ik thuis ook dus mijn etage mijn verantwoordelijkheid) en mijn energie is helaas daarvoor nu niet toereikend. -O- Een steile rottrap die voor nu een horde te veel is. En ik weet niet welk bed hij het fijnste vindt. Dus in goed overleg laat ik het aan hem over. En mijn papa wordt 89 geen 90 :P zegt hij zelf ook.


OK. Ik zal er na deze post niets meer overzeggen. Het blijft schokkend voor mij dat je vader nog steeds voor jou, zijn volwassen dochter, blijft zorgen in plaats van andersom, 89 jaar zelfs voor de hele fitten is echt heel oud. Zeker na zo'n reis.

Hier waait het ook flink, overal langs de weg en in de tuin liggen afgewaaide takken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 17:32

Pien als iets me niet lukt kan ik er ook niks aan doen. Ik had het graag gedaan maar ik beneden aan de trap in de kreukels wordt niemand beter van. :n ik heb geleerd me bij sommige dingen neer te leggen ipv ertegen blijven vechten. En dit is er een van. Mezelf forceren met alle risico van dien of het laten en weten dat desnoods gv het doet voor mijn papa als het hem niet lukt. Hij wil het het liefst graag zelf doen, en dat respecteer ik

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:36

Mijn moeder is ook ongeveer van dezelfde leeftijd als Karuna's vader, maar wij (haar kinderen) 'mogen' haar alleen helpen wanneer ze het zelf niet meer kan. Hoewel soms lastig om te zien wanneer iets haarzelf wat moeizaam lukt, ben ik ook trots op haar. Ik denk dat het getuigd van levenskunst wanneer je doet wat je kunt en hulp vraagt wanneer het niet meer lukt. En dat is niet leeftijdsafhankelijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 17:45

Dat heeft mijn papa inderdaad ook, en ik heb ook die instelling. Ik probeer het en als het echt niet gaat vraag ik hulp. En ik weet van mezelf hoe irritant ik het zelf vind als ik iets wil proberen zelf en anderen het me eigenlijk soort van verbieden want .....

en mijn papa heeft precies hetzelfde. Vandaar wat betreft het zelf rijden ook, als hij dat wil dan wil ik er met de camper achteraan rijden. Zodat er meteen back up is als het niet mocht lukken, zijn auto komt wel weer terug dan. En lukt het wel alleen maar fijn dat het gelukt is. Hij blij en gelukkig met zijn zelfstandigheid en ik blij dat hem hem gelukt is (met geknepen billen van mijn kant dan :') ).

Rustig nu kastjes in elkaar zetten. De mannen hebben nu nog een 200 km te rijden, net tank en koffie pauze in Luxemburg, weinig wind onderweg gelukkig. Ze vermaken zich wel begrijp ik eruit, ze hebben het gezellig samen. :j

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:52

pien_2010 schreef:
karuna schreef:
Ja dat lees je goed en dat heeft ook een goede reden :j hij wil het percee zelf doen (zijn eigen woorden dat doe ik thuis ook dus mijn etage mijn verantwoordelijkheid) en mijn energie is helaas daarvoor nu niet toereikend. -O- Een steile rottrap die voor nu een horde te veel is. En ik weet niet welk bed hij het fijnste vindt. Dus in goed overleg laat ik het aan hem over. En mijn papa wordt 89 geen 90 :P zegt hij zelf ook.


OK. Ik zal er na deze post niets meer overzeggen. Het blijft schokkend voor mij dat je vader nog steeds voor jou, zijn volwassen dochter, blijft zorgen in plaats van andersom, 89 jaar zelfs voor de hele fitten is echt heel oud. Zeker na zo'n reis.

Hier waait het ook flink, overal langs de weg en in de tuin liggen afgewaaide takken.

Zelfstandigheid is belangrijk. Daarom geven we blinden waar mogelijk bv eerder een hulphond dan een menselijk "setje ogen". Die drang van zelluf doen zie je al bij peuters en kleuters en gaat eigenlijk nooit meer weg. Soms lastig om aan te zien, maar wel heel begrijpelijk.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:18

Dan denken we verschillend over gastvrijheid, tamary, senna e.a.

Iedereen die bij ons komt en dat kl.te eind vanuit Nederland heeft gereden, wordt gastvrij ontvangen, de bedden zijn luxe gedekt en alles is spic en span, of het nu (klein) kinderen zijn, familie, vrienden, kennissen of bokkers (die kennen we vaak niet eens) er staat een heerlijke maaltijd voor ze klaar ongeacht of ze binnen of buiten in eigen tent/ caravan slapen. Ongeacht of ze vakantie komen vieren of zoals in het begin ons kwamen helpen, ongeacht of het huis al klaar was of een grote puinhoop. Wij vonden en vinden dat het minste wat we kunnen doen.
DAT zijn onze manieren en dat al heel erg lang. MEER ga ik er niet over zeggen.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:15

Ik zou ook voor iedereen die komt een goede slaapplaats klaar willen hebben. Maar vorige keren hebben Karuna en haar vader toch ook hier overnacht...? Wellicht toen in de camper geslapen? Er zal vast nu ook wel een back-up slaapmogelijkheid zijn als niemand de puf heeft om boven iets in orde te maken :)

Ik kan me ook wel voorstellen dat zo'n man het echt graag zelf wil doen en aangeeft: doe jij maar andere dingen die hard nodig zijn, ik wil graag die bovenverdieping doen. Ook omdat dat zoals ik het begrijp, sowieso het idee is dat dat een blijvend plekje voor hem wordt, toch....? Best leuk dan om dat zelf onder handen te nemen en jezelf en je omgeving te bewijzen dat je echt nog wel meetelt zeg maar :)

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:17

Ik kan me vergissen hoor maar ik meen zo in de loop der tijd gelezen te hebben dat Karuna een behoorlijk gammel lijf heeft en bewegingsbeperkingen heeft daardoor?
Dan kun je het wel niet gastvrij vinden dat haar vader zijn bed zelf moet opmaken maar als het lijf van Karuna zodanig tegenwerkt dat het niet veilig kan houdt het toch echt op. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 20:35

Helaas klopt. Normaal zonder covid zou het nog net lukken nu gewoon niet. Hoe graag ik ook zou willen maar als het niet lukt houdt het op.

En dat back up is er uiteraard en gaat ook in werking voor vannacht. Camper slaap klaar voor 3 personen. De vorige keer met mijn papa in de camper geslapen inderdaad. En op nu na daarna op matras in de woonkamer maar mijn lijf wil dat nu gewoon niet hebben. Ik mis mijn bed en bedbank behoorlijk. De bovenverdieping zal door mij gewoon weinig gebruikt worden. Of ik moet de trap een keer laten aanpassen als dat kan dan.

Nog 10 km en dan zijn ze hier. Eten bijna klaar ook. Goed getimed.

Twee kasten in elkaar en vier verhuisdozen leeg ook weer. Vanavond eten douchen en vroeg slapen voor iedereen. Morgen weer een dag

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:32

Ik lees dagelijks mee en geniet van je verhalen. Heb helaas nu geen pc en mobiel typt een beetje rot.
Fijne tijd alvast met GV en psps. Wat een avontuur!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 13:40

Dank je heerlijk weer hier zonnetje op drie plekken bezig. Boven vloerbedekking eruit en aardig schoon ook. Buiten fort knox is weg. Nu een mooie achter buitenruimte. Zo worteldoek leggen met snippers. Iets minder modder inlopen. Achter tuinhuisje is klaar en de verwarming doet het. Afspraak met de timmerman gemaakt. Ik kan helaas komende week niet week erop dinsdag.

Een paar gaten gedicht waarmee er niks meer onder de woonkamer vloer kan komen. Zo ook de tomaten kas weghalen van boven.

Kortom zoet bezig allemaal

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 15:45

Lekker bezig :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 19:16

Zo alles klaar voor vandaag en weer schoon. Zo alleen nog eten.

Wortel doek eerste stukje ligt met een mini beetje snippers. 2 solar lampen staan in de tuin. 4 planten geplant en een kleine 100 bloembollen voorlopig in de bakken gezet. Morgen de rest in de laatste 2 bakken doen en gaan de twee mannen de twee grote kasten in elkaar zetten en daarna afsluiten en rustig het eerste stukje rijden.

Morgen maak ik meer fotos

Lunch vanmiddag lekker in de zon aan de voorkant.

Afbeelding

Fort Knox is weg bijna al. Wat een licht in de schuur ook nu,

Afbeelding

Worteldoek gelegd, het gaat een heerlijk ruim terras worden zo, *\o/*

Afbeelding

Mijn papa voor de pelletkachel aan het lezen.


Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:10

Allemaal lekkere plekjes om te zitten. Ben benieuwd wat jullie favoriet wordt :)