Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 13:04

Gewoon geduld hebben. Het trekt wel weer bij ga ik van uit. :j Meer kan ik niet doen, opmerkelijk wel hoe snel ik weer schakel naar ik kan niet echt lopen. Dat zit kennelijk zo in mijn systeem dat het nu weer als vanzelf sprekend is bijna.

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:44

Wat kl.te van je pootje.

Is het geen idee om, als hij wat ik zo lees meerdere motoren heeft, die ene bij jou te laten staan voor vakanties?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 13:48

Zou kunnen (maar blijvend kan niet ivm de verzekering, er is een maximale tijd dat een voertuig over de grens mag zijn) maar dan kunnen we of niet meer met zijn tweeen in nederland rijden als we oppas hebben voor mijn oude dame als de kleine in nl blijft staan. Als die kleine naar frankrijk gaat kan ik niet in nederland een rondje om :+ gelukkig past een motor gemakkelijk in mijn bus. :j

Er is een bromscooter bijna klaar nu na een grondige inwendige schoonmaak. Die heb ik een tijd geleden via een veiling gekocht voor heel erg weinig. Die gaat richting Frankrijk en zal af en toe naar nl komen ivm de verzekering. Die is ook geschikt voor twee personen. Dat is voor nu de handigste oplossing.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 12:32

Er is een datum voor mijn spullen, wel enorm vroeg :O de vrachtwagen moet daarna door naar Italie. En ze slapen op de parkeerplaats bij de peage uitrit. Dus het is voor de chauffeurs wakker worden en meteen door naar mij. Een dag eerder dan mijn gewenste datum. Iets harder doorwerken door ons dan om het meubel ontvang klaar te maken. Maar dat is geen ramp. Zij bepalen hun meest gunstige aflevertijd. Kost een stuk minder omdat het een gecombineerd vervoer is met hun normale lading.

Ik kan wel voor ze wat kopen bij de bakker die er ook rond die tijd is. :Y)

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:25

Wat fijn dat ook dat geregeld is. Volgens mij ben jij best goed in regelzaken :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 14:00

Soms wel soms gaat het gewoon niet. Zoals de tweedehands zaak of een simpele grote vuilcontainer huren :') twee dingen die ik liever 2 maanden geleden al had geregeld. Maar ja ooit zal het gaan lukken. Nu dan mijn spullen maar alternatieve plek geven tot die zooi weg is. :+

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:02

Wat fijn straks je eigen spullen dan wordt het een echt thuis.
Wanneer ga je weer die kant op?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 14:09

Als alles vlot genoeg geneest (het gaat weer een beetje beter met ook minder pijn) volgende week woensdag met de camper in mijn eentje met hond. Dan volgt gv met mijn vader op vrijdag en hebben we drie dagen om zo ver te komen dat mijn spullen zover kan op hun plek kunnen.

Anders gaan we met zijn drieen op vrijdag :j

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:50

Sterkte met die vuilcontainer! Daar hadden wij ook op ingestoken, maar ik kon alleen voor bedrijven vinden en niks particuliers. Dus uiteindelijk een goede aanhanger gekocht (op eigen kenteken) en zelf 1000 keer naar de dechetterie gereden. Nog goedkoper ook! Maar de dechetterie hier is wel echt heel makkelijk vergeleken met een anderen als ik de verhalen hoor.

Fijn dat het met je voet al wat beter gaat. Wat zal dat zeer hebben gedaan :oo

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 14:52

Dat is idd mijn laatste optie. Al heb ik nu een bedrijf gevonden dat althans dat wordt gemeld wel voor partikulieren werkt. De vuilstort is wel makkelijk hier ook maar leveren sinds een tijdje geen containers meer omdat er echt link spul ingekwakt werd zonder te melden.

Wordt dat niks koop ik idd een gesloten aanhangwagen en doe daar alles mee inclusief de tweedehands zaak

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 10:00

Afbeelding

Deur in wording, gisteravond gefotografeerd met de jarige job er zelf ook bij. 89 is de leeftijd nu. <3 En hij heeft ook besloten dat zelf er alleen achteraan rijden misschien niet meer zo verstandig is kwa energie, hoewel het goed ging (ik ben echt trots en verbaasd dat het hem zo goed af ging) ervaart hij toch meer vermoeidheid afgelopen dagen dan hem lief is. :(:) Een verstandige keuze denk ik. En een die echt van hemzelf komt dus hij heeft er ook vrede mee. :j gewoon lekker laten meerijden is ook veel gezelliger in een voertuig.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:35

Gefeliciteerd met paps!

En fijn dat hij zelf besloten heeft om niet te overdrijven +:)+

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:38

Gefeliciteerd met je vader. Mooi dat hij de deur voor je kan maken.
En bijzonder dat jullie dit allemaal samen kunnen doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 10:39

Hoewel ook wel een verdrietige keuze :(:) wel een verstandige

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:41

Gefeliciteerd met je vader!
Goed van hem dat hij nu zelf de keuze gemaakt heeft. Scheelt een hoop frustratie bij jullie allemaal denk ik
Wel heel mooi en tof dat hij zelf die deur gaat maken

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 19:04

Wat een lieve foto van je paps. <3 Van harte gefeliciteerd!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 15:16

Nog bedankt voor de felicitaties.

Vandaag de eerste keer weer autogereden, voelt nog niet echt tof en mijn voet is weer ontploft kwa pijn maar ja het moest toch getest worden.

De camper is meest weer volgeladen met spullen. Alleen mijn medicatie en eten en eten en medicatie van de hond en weer beperkt water. En nu uitrusten en bekijken of ik vanavond al een stukje rijd of nog een nacht goed slaap hier en morgen vertrek.

Wel een ietwat aangepast plan. Morgen haalt gv een aanhangwagentje op, na overleg besloten toch een te kopen in plaats van dit geprut en huren enz. Nu kunnen we ook het afval goed kwijt. En daarna kan hij voor de motor gebruikt worden. Het plan was gv neemt een motor mee in de bus. Maar onverwachts zit die nu echt propvol. En geen zin om alles uit te laden en daarna weer in te laden in de aanhangwagen. :n

Ik heb mijn wagen volgeladen. Echt volgeladen, daar past niet veel meer bij. :P Maar nu iets kopen scheelt me zeker 300/400 euro. Dan maar meeslepen vanaf hier. Een winkel in de buurt had namelijk boomschors 3 halen 2 betalen in de aanbieding . Hoewel anders (en fijner is) dan wat ik nu al heb liggen. Aangezien ik nu smaller ga werken en meer soort van paden maak is dat niet zo heel erg. Ook al verschilt het wel duidelijk. En als het zoveel scheelt in aanschaf dan maar dit spul.

Dus ik heb bijna de hele winkelvoorraad nu achter in mijn bus liggen :+ . Er hadden nog 5 of 6 zakken bijgekund maar nu is er nog plek voor hun eten onderweg. Als het goed is moet ik nu aardig uitkomen met wat ik aan worteldoek heb liggen, misschien een iets aangepast plan kwa beplanting of snippers.

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:01

In ieder geval weer druk bezig! Ik ben benieuwd naar de vorderingen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 16:08

Afgelopen week heb ik eigenlijk vooral op mijn kont gezeten en de hond uitgelaten met de scootmobiel en gekookt. :+ en een aanhangwagen gekocht :P . Maar voldoende plannen door het hoofd laten spoken ook. :j gelukkig heeft de winkelmedewerker de bus volgeladen vanmiddag. Ik heb alleen maar zittend toegekeken. :')

Hoewel ik eigenlijk nog steeds strikte rust moet houden om de dystrofie echt rust te geven is daar domweg de tijd niet voor helaas. -O- Dinsdag komt mijn inboedel en voor die tijd moet er veel gebeuren. Met zijn drieen in de bus en hond past gewoonweg niet. :n Dan moeten er hoe dan ook vrijdag twee chauffeurs zijn. Dan beter eerder vertrekken en in kleine stapjes erheen met goed pijnstilling op nivo houden. :j Niet fijn maar aan de andere kant. Dan is eind volgende week weer zo n grote stap gemaakt en kan langzaam aan er gewoon geleefd worden ipv continue klussen.

Ik moet er voor donderdag avond zijn ivm de kliko aan de weg zetten :') (echt zo suf dat ik die vergeten ben 8)7 ) dat is alles. En ga ik ook niet veel doen is nu het idee tot vrijdag avond de mannen met een stevige lading aankomen.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:12

Jeetje als nu even autorijden al niet goed ging lijkt het me wel pittig hoor dat lange stuk. Kan je dan niet toch samen met je vader ofzo, en elkaar aflossen...?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 16:14

Autorijden lukt wel, het doet alleen verrekte zeer, gelukkig mijn koppelbeen dat scheelt. En op de snelweg valt er niet veel te koppelen normaal gesproken. Mijn vader gaat vrijdag mee met gv en zij gaan afwisselen. Hij heeft nog twee dagen met afspraken staan. Dus kan niet eerder mee. Dan kan ik beter heel kalm aan doen in mijn eigen tempo. Veel rusten of twee uur tanden op elkaar, pijn verbijten en dan de rest van de dag rust nemen op een camperplek. Dan ben ik in drie dagen van 2 uur er ook. Of twee dagen van 3 uur rijden :j Ook niet mijn eerste keuze maar wat moet dat moet. Ik houd me maar voor dan het nu een kleine twee weken pijn verbijten is maar er daarna meer rust ontstaat.

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:22

Kun je niet een buur bellen of ze de container buiten willen zetten? :D

Maar pittig hoor, hoop dat je cruise control hebt kun je als het rustig is lekker ontspannend rijden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 17:28

Geen cruisecontrol helaas. Ik heb net overlegd en in het ergste geval nemen we de hele container mee naar de vuilstort en legen hem daar, oftewel ik kijk aan wanneer ik kan vertrekken, vandaag in ieder geval niet :n dat gaat hem niet worden kwa pijn.

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:44

Dan moet je dat inderdaad gewoon niet doen. Beter worden is nog belangrijker, desnoods zet je je spullen even een dagje onder een zeil / tent als het niet af komt. Het is zoals het is. Voor alles is een oplossing.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 17:49

De schuur is groot genoeg om alles kwijt te kunnen. Alleen heb ik het liever niet zelf in de handen maar laat ik het de verhuizers meteen op de plek zetten. :j . In het aller slechtste geval rijd ik vrijdag met de camper erachter aan en doen we er twee dagen over met chauffeurwissel. Alleen een beetje lastig met slapen met een volgepakt bed,

De camper is gewogen weer net door gv. 3320 kilo. Dat betekend nog voldoende gewichtsruimte voor water en de laatste spulletjes. Weer goed uitgemikt dan :D