Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 22:06

Nope en gv ook niet. Beiden zo ontzettend moe en dus geen rustige dag en avond maar wachten en komende dagen moeten wij die deur afmaken ipv dringender dingen die eigenlijk moeten

Ik ben eigenlijk ook best boos maar dat helpt ook niet -O- soms is die eigenwijzigheid en zijn grenzen niet kennen van hem best lastig. :\ en nu moeten we op de een of andere manier hier een uitweg uit breien. Dat zal zijn weg ook wel weer vinden

Maar hij moet nu echt niks doen dat gaat nog een beste klus worden dat voor elkaar te krijgen zijn eerste klusongeluk ooit

Ik zit al weer even te wachten nu. Mocht nu niet mee naar binnen helaas. Hij is aardig stokdoof en de verplichte mondkapjes helpen niet kwa verstaanbaarheid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:15

Oh ouch, met een slijper ook nog eens %) Hopelijk is er niet teveel stuk in zijn hand!
Boos worden heeft geen zin. Hij is al afgestraft :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 23:17

Pfff poep. Slapen op de parkeerplaats hier en morgen vroeg om 9 uur moet een handchirurg proberen de boel te repareren. Gewricht geraakt pees zenuw enz.

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:19

Och jee... Het is wat met eigenwijze oude mannen. Mijn opa was er ook zo eentje.

Sterkte daar. This too shall pass zullen we maar denken.

Ducttape werkt overigens vast ook bij oude mannen op een stoel :x
Laatst bijgewerkt door Prairy op 11-04-23 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:22

karuna schreef:
Pfff poep. Slapen op de parkeerplaats hier en morgen vroeg om 9 uur moet een handchirurg proberen de boel te repareren. Gewricht geraakt pees zenuw enz.


Ja, daar was ik al bang voor. Wanneer het met zo'n apparaat mis gaat, zijn de verwondingen vaak heel vervelend :(:)
Sterkte voor je vader! Hopelijk heeft hij weinig pijn!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 23:30

Helemaal geen pijn. Niks. Bizar gewoon. Maar hij wilde morgen zelf hierheen rijden. Slecht plan, we mogen blijven slapen hier op de parkeerplaats. Ontbijt koek als avond eten. Goddank medicijnen meegenomen en eten voor de hond.

Maar dit is knap .....

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30267
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 00:00

:(:)

Eigenwijze ouders :x

:(:)

Hannanas
Berichten: 13035
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 00:07

Jeetje wat een gedoe, gelukkig heb je een camper en alle spullen bij. Hopelijk kan de chirurg de hand van je vader repareren.

pmarena

Berichten: 48317
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:03

Ach nee toch, wat een ei zeg...! Super balen voor jullie allemaal.....
Met een slijptolletje en een hand blijft het niet snel bij een krasje :(:)

Hopelijk is het hele zaakje weer aan elkaar te breien en geneest het voorspoedig.
En kunnen jullie de hele planning zo omgooien dat er toch wat rust te vinden is.

pien_2010

Berichten: 43768
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:21

Sterkte voor je vader! Niet fijn voor hem. Hopelijk valt het mee. Gelukkig is de zorģ hier in Frankrijk op eeñ heel hoog peil.

speurneusc

Berichten: 5427
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:01

och nee he, sterkte en beterschap

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 09:27

Goed geslapen allemaal pittig weertje vannacht geweest veel wind en regen. Hopelijk heeft de deurstut het gehouden. Voorspelling voor vandaag en de komende dagen is ook de hele dag regen en best fikse wind met windstoten. Vandaar ook dat ik de deur wilde uitstellen. Nu moet het af want naar nl gaan met een halve deur kan niet.

Niet echt tof dus omdat nu andere dringende dingen blijven liggen. Dingen waar je met zijn tweeën voor moet zijn. En dat was deze week. Geen tijd nu om.het weekend even te ontspannen en zeer waarschijnlijk ook niet afkomen en daar is de komende tijd ook geen gelegenheid na dit weekend met twee mensen er te zijn. En zit ik dadelijk met een propvol huis waar ik in mijn eentje niks mee kan aanvangen. Dat blijft toch echt een knelpunt voor me. Iets dat voorkomen had kunnen worden. En eigenlijk alweer iemand anders zorgt ervoor dat ik met de ellende zit en het moet oplossen weer ten koste van mijn toch al beperkte energie en een been dat eigenlijk rust vereist

Mijn vader is zojuist naar binnen geroepen

DiantaM
Berichten: 11282
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:49

Wat ontzettend vervelend voor je vader. En erg onverstandig dat hij zo eigenwijs is geweest. Maar tegelijkertijd wil ik je op het hart drukken: wees blij dat het nog zo goed met hem gaat. Kijk wat hij allemaal voor jullie doet, echt ongewoon op zijn leeftijd. Wees er trots op en behandel hem met groot respect.

Telpeva

Berichten: 14828
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:53

Stille meelezer, wat rot voor je vader, hopelijk kunnen ze nog wat voor hem betekenen! Gewricht, pees en zenuw klinkt niet goed :knuffel:

speurneusc

Berichten: 5427
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:01

miss kan een van je contacten (burgemeester ofzo) een jongeman/dame lenen (lees tiener die een zakcentje wil verdienen) die voor jou je dingen verplaatst die je verplaatst wil hebben op moment.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 10:13

Op dit moment wil ik het liefst pijnarm zijn. Door de sjit gister is mijn been terug bij af kwa pijn. Zou ik niet weten hoe ik een leefbaar huis kan krijgen en op tijd terug ben in Nederland. De dozen zijn het probleem niet maar er moeten een aantal dingen gedaan zijn voor ik de dozen kan uitpakken. Twee persoons klussen waar nu niet aan begonnen kan worden.

En vanwege de pijn gaat het dagen kosten om terug te rijden ivm veel rust nodig in een stilstaand voertuig. Alleen die dagen tijd is er niet. Omdat ik nu in een onleefbaar huis zit.

Dus nee ik voel me niet echt tof en ben nog steeds boos omdat dit voorkomen had kunnen worden ja ik respecteer mijn vader maar dit soort dingen zijn voor hem ook niet verstandig om te doen alleen met deze gevolgen. Ik doe er alles aan om hem te beschermen en heel te houden maar een moment van rust pakken die ik zo hard nodig heb door me en even niet allert en scherp zijn geeft dit als resultaat ;(

Berdien

Berichten: 64564
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:22

Ik lees al een tijdje mee. Vind het een mooi avontuur, maar vind deze reactie naar je vader niet heel fair. Ja, hij is onverstandig geweest maar je hebt zelf gekozen voor een woning zo ver weg en waar zo veel aan moet gebeuren, met minimale hulp van buiten. Constant op en neer moeten, je vader die ook voor van alles ingezet wordt.

Als ik het zo lees is het vooral een grote klaagzang, maar hier heb je toch echt zelf voor gekozen.. Wees blij dat je stokoude vader je nog zo kan en wil helpen. Kun je het afschuiven op zijn eigenwijsheid, maar jíj kiest voor een dergelijk huis, de hoeveelheid werk en dat jullie bijna alles zelf moeten doen. Tel daarbij op dat er steeds een tijdsdruk op zit blijkbaar, en dan wordt de kans op ongelukken (bij wie dan ook) wel heel groot.

Heel veel beterschap voor je vader gewenst, hopelijk kan de chirurg zijn hand weer netjes in elkaar zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:31

Berdien schreef:
Ik lees al een tijdje mee. Vind het een mooi avontuur, maar vind deze reactie naar je vader niet heel fair. Ja, hij is onverstandig geweest maar je hebt zelf gekozen voor een woning zo ver weg en waar zo veel aan moet gebeuren, met minimale hulp van buiten. Constant op en neer moeten, je vader die ook voor van alles ingezet wordt.

Als ik het zo lees is het vooral een grote klaagzang, maar hier heb je toch echt zelf voor gekozen.. Wees blij dat je stokoude vader je nog zo kan en wil helpen. Kun je het afschuiven op zijn eigenwijsheid, maar jíj kiest voor een dergelijk huis, de hoeveelheid werk en dat jullie bijna alles zelf moeten doen. Tel daarbij op dat er steeds een tijdsdruk op zit blijkbaar, en dan wordt de kans op ongelukken (bij wie dan ook) wel heel groot.

Heel veel beterschap voor je vader gewenst, hopelijk kan de chirurg zijn hand weer netjes in elkaar zetten.



Stille meelezer hier: ik werd ook best verdrietig van jouw reactie Karuna. Stomme ongelukken zitten in kleine hoekjes als je vermoeid bent. Zoals ik het lees in jouw verhalen staat jouw vader altijd klaar voor je ondanks zijn hoge leeftijd. Zou daar heel dankbaar voor zijn, dat dat nog mogelijk is, want dat is niet vanzelfsprekend. Hoop dat ze hem goed kunnen helpen en hij een voorspoedig herstel mag hebben!

Sterkte daar!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 10:37

Eh mijn vader wil zelf dingen doen. Die moeten niet en hoeven ook niet. Ik laat hem dingen doen die hij zelf wil doen die misschien ooit een keer gedaan zouden kunnen worden. Maar geen prioriteit hebben. En ook niet gedaan hoeven worden. Ik doe niks anders dan hem afremmen. Omdat hoe lief aangeboden ook ik wel rekening houdt met zijn leeftijd waar hij dat zelf niet doet.

Het liefst had ik dat hij gewoon zich als een oude man gedraagd. Boekje lezen een keer koffie zetten misschien gezelligheid en toekijken. Veel veiliger ook. Maar hij kan niet stilzitten en niks doen blijkt wel. Dan kan ik beter dan maar hem dingen laten doen die als niet af geen gevolgen hebben.

De deur had voor mij kunnen blijven zitten zoals hij zat. Hij werkte en kon dicht. Mijn vader vond de deur lelijk en wilde een nieuwe maken. Lief aangeboden hij was er zo enthousiast over dus dan zeg ik maak maar. En het heeft geen haast.

Ik heb de hele week gezegd laat de deur zitten doe er niks mee het weer is slecht en we zijn allemaal moe. Hij ook. En we kunnen je niet helpen ermee daardoor. Dat zelfde heeft gv ook de hele tijd gezegd.

En als je dan wakker schrikt van slijpgeluiden met deze gevolgen ja dan raak ik gefrustreerd en boos. Op hem, op mezelf dat ik ben gaan slapen ipv in de gaten houden of hij er echt niet aan gaat beginnen. Op de situatie en de gevolgen ervan. Op het feit dat gv nu iets moet gaan doen waarvan ik weet dat hij niet echt tof vind.

Dat zou ik zijn bij een jong persoon of bij een oude. Het is iets dat je niet alleen moet doen. Of je nu fit of niet fit bent. Ik noem het niet voor niets twee persoons klussen omdat ze niet veilig dan wel onmogelijk zijn in je eentje

Door eraan te beginnen alleen (niet veilig, grote kans op ongelukken) tegen uitdrukkelijk verzoek in heeft het zoveel gevolgen voor hem en voor mij. Dat zegt hij zelf ook.

Mijn papa is geen oud bibberig suf mannetje maar iemand met een eigen mening een bij paarden zou je zeggen die heeft de kop er op. En deze gevolgen zijn niet zomaar even opgelost. Het is niet voor niets dat ik de hele tijd al zeg ga er niet aan beginnen deze week. Omdat er domweg geen ruimte is om tijd te verliezen voor dingen die niet dringend zijn

Dat maakt me boos, dit was voorkoombaar. Helaas niet terug te draaien en we kunnen alleen maar hopen dat het zich goed hersteld. Maar dan nog zit ik nu met stikveel pijn, gv overbelast door het gebrek aan rust gister, mijn vader met een kapotte vinger en een huis waarvan een deur niet dichtkan met prutweer

De afstand is geen probleem. Ik pak dingen beetje voor beetje aan die ik alleen aankan. Af en toe een twee persoons klus zorgvuldig plannen (lees een twee persoons klus en we zijn hier nu met zijn drieën) en alleen dan kan de planning niet erg afwijken omdat de tijd met een extra hand hulp goed gebruikt moet worden.

En ik ben ook maar een mens dat er volledig doorheen zit fysiek en geestelijk nu door dit voorkoombare ongelukje met enorme gevolgen
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-04-23 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48317
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:55

Waardering en dankbaarheid kunnen heel goed hand in hand gaan met ergernis en frustratie, het is logisch dat je er van baalt.....de manier waarop dit gebeurd is, dat het totaal onnodig was, en de gevolgen ervan :(:)

Het zijn ook wel knoeperds ook hè die deuren.... er is niet een optie te bedenken om de boel "goed genoeg / even snel" dicht te timmeren, dan toch nog tijd te hebben voor een slim gekozen samen-met-GV-klus waardoor je daarna zelf op je eigen tijd rustig aan wat verder kan met wat kleine dingen uitpakken en op de plek krijgen...?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 11:00

Het is gelukkig eeneen achterdeur (185 bij 85) maar wel een zware. We hebben gisteren voor we naar de spoed gingen de oude deur ervoor gezet en geblokkeerd. Ellende is ik gebruik die deur echt veel. Tijdelijk dichttimmeren is ook iets waar ik aan denk. Ik dacht al oude deur erin maar helaas hoorde ik vanmorgen dat daarvan het beslag is afgehaald die kan ook niet dicht maar mogelijk wel sneller gedaan dan de nieuwe voorzien van passend beslag

Enige waar ik nu mee zit is mijn pijn. -O- ik kan niet eens fatsoenlijk lang staan door het gebrek aan rust en uren op een stoel zitten
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-04-23 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:03

karuna schreef:
En eigenlijk alweer iemand anders zorgt ervoor dat ik met de ellende zit


Ik denk dat je daar wel anders naar moet kijken, hij is juist dus iemand die zorgt dat je, je heel ambitieuze plan van een opknapper in het buitenland terwijl je volledig arbeidsongeschikt bent en zelf fysiek niet instaat bent, toch kan uitvoeren. Hij maakt het juist mogelijk. Ik zou vooral dankbaar zijn

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:17

Berdien schreef:
Ik lees al een tijdje mee. Vind het een mooi avontuur, maar vind deze reactie naar je vader niet heel fair. Ja, hij is onverstandig geweest maar je hebt zelf gekozen voor een woning zo ver weg en waar zo veel aan moet gebeuren, met minimale hulp van buiten. Constant op en neer moeten, je vader die ook voor van alles ingezet wordt.

Als ik het zo lees is het vooral een grote klaagzang, maar hier heb je toch echt zelf voor gekozen.. Wees blij dat je stokoude vader je nog zo kan en wil helpen. Kun je het afschuiven op zijn eigenwijsheid, maar jíj kiest voor een dergelijk huis, de hoeveelheid werk en dat jullie bijna alles zelf moeten doen. Tel daarbij op dat er steeds een tijdsdruk op zit blijkbaar, en dan wordt de kans op ongelukken (bij wie dan ook) wel heel groot.

Heel veel beterschap voor je vader gewenst, hopelijk kan de chirurg zijn hand weer netjes in elkaar zetten.


Mooi omschreven!
Beterschap voor je vader.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:21

Wat een vervelend ongeluk zeg! Hopelijk valt het mee.

Ik snap de frustratie prima. Mijn moeder is heus hartstikke lief maar als ze dan weer uit eigen initiatief ongevraagde risico‘s neemt in je huis of tuin moet ik ook op mijn tong bijten. Of als ze verteld dat ze amper 2 weken na een flinke operatie plat op de borst gevallen is, zelfs even weg geweest is en dan NIET naar de huisarts wil maar zelf een beetje gaat googlen dan kan ik ook enkel mijn hoofd schudden.
Om nog maar niet te spreken over de keer dat ze 100 km in een schakelauto gereden heeft met een ongefixeerde gebroken arm :roll:

Ik denk dat de vader van Karuna ongeveer hetzelfde in het leven staat :+
Waardering en frustratie kunnen prima hand in hand.

Jullie zijn wel goed opgeschoten zeg :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 11:25

Fokfanaat mijn vader zorgt daar niet voor. Hij moet niets maar wil zelf. Het grote nodige werk huur ik professionele mensen in of was al gedaan door de vorige bewoners. De rest moet niet en kan ik meest zelf. Ik heb geen ambitieuze opknappertjes plannen. Juist niet

Sizzle herkenbaar idd -O- de rotbalans tussen respect dankbaarheid en doe dat nu toch niet. Afremmen levert een ik ben toch nog oud en ik weet wat ik doe. Gewoon een lastige situatie soms tussen hij is volwassen dus kan zijn eigen beslissingen nemen en ik vind het onverantwoord gezien de leeftijd en fysieke gesteldheid

Maar affijn over 2 dagen naar een arts voor verbandwissel naar apotheek voor ab 3 weken hand niet mogen gebruiken en over 10 dagen hechting eruit.
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-04-23 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt