De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 10:18

Mijn afgelopen paar vakanties zijn steeds stedentrips geweest.
Helemaal fantastisch, maar ik kom wel steeds met veel prikkels in aanraking en misschien is het beter als prikkelgevoelig mens om 1 lang weekend/midweek per jaar NIET de prikkels op te zoeken -O- .

Misschien zijn er Bokkers met fantastische ervaringen die me kunnen helpen.

Wat zoek ik?

- Een leuke, kleine B&B of eventueel een klein hotel. Insteek is adult-only/erg rustig. Met klein bedoel ik dat er maximaal 4 (B&B) tot 9 (hotel) andere gasten verblijven, die ook rustig hun eigen plan trekken.

- Verblijf voor minimaal 3, maximaal 5 nachten. Liefst in maart, anders in juni of september.

- Ontbijt is inclusief, met mogelijkheid om een lunch te maken/daar ook te lunchen/dichtbij een lunch te kopen.

- In een mooie, natuurrijke omgeving, waar je lekker kunt wandelen en waar je eventueel een fiets kunt huren. Mag overal in Nederland zijn.

- Een restaurantje op maximaal 1 kilometer afstand (mag meer kilometers zijn indien er goed OV is dat 's avonds ook rijdt) waar je lekker kunt eten. Vegetarische gerechten op de kaart zijn een plus.

- Een gemeenschappelijke woonkamer/ruimte waarin je je terug kunt trekken met een goed boek zou erg welkom zijn.

- Helemaal ideaal: Op mijn laptop kunnen werken aan mijn fictie, terwijl ik van een cappucino geniet (minder makkelijk bij een B&B, misschien wel mogelijk bij een hotel?)

- Maximaal €120 per nacht, liever maximaal €100 - dit is inclusief ontbijt.

Een Air Bnb, appartement of vakantiehuis lijkt me minder geschikt, want ik wil niet zelf mijn maaltijden hoeven bereiden.

Wie heeft er nog goede ideeën?

mika11

Berichten: 11110
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:23

Rosegarden in Elburg?
https://rose-garden.nl/

Heeft eigenlijk alles wat je zoekt. :)
Ik woon zelf in Elburg en ik kom er vaak langs, ik vind het er altijd zo mooi uitzien.
Ook verder hele mooie omgeving.

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:50

Hoe ver wil je gaan en welk vervoer heb je beschikbaar?

Met stip onze favoriet voor een paar dagen weg: https://www.bewerleyhallfarm.co.uk/ maar wij zijn bekend met GB en een auto is noodzaak, anders is het een mijl op zeven om er te komen.
Overtocht boek je direct bij de maatschappij (DFDS of P&O) en opletten op de dagprijzen en aanbiedingen.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:56

Hotel gaia in diepenveen?
Omgeving Deventer.

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 11:00

ikke schreef:
Hoe ver wil je gaan en welk vervoer heb je beschikbaar?

Met stip onze favoriet voor een paar dagen weg: https://www.bewerleyhallfarm.co.uk/ maar wij zijn bekend met GB en een auto is noodzaak, anders is het een mijl op zeven om er te komen.
Overtocht boek je direct bij de maatschappij (DFDS of P&O) en opletten op de dagprijzen en aanbiedingen.


Het idee was om voor de midweek in Nederland te blijven dit jaar, omdat ik ook al plannen in het buitenland heb. En ik heb geen rijbewijs (en ben dus aangewezen op openbaar vervoer) en ik reis alleen, dus ik denk dat ik ook niet dat ik er geraak. Maar voor meelezers van dit topic vast een prachtig plekje!

Rosegarden in Elburg ziet er fantastisch uit, hotel Gaia ga ik even opzoeken.

Edit: Ai, hotel Gaia heeft familiekamers. Ik ga familiekamers liever uit de weg.

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:12

Je wilt niet zelf koken zeg je, jammer want we zijn eens in een Tiny huis geweest op een toplocatie waar je zeker goed zou kunnen schrijven, wandelen, fietsen en prikkelvrij zit. Dus ms niet voor dit weekend maar eens voor in de toekomst?
https://ljeppershiemvakantiepark.nl/

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:25

Ik zou denken aan Vlieland? Daar zijn weinig prikkels, behalve wind, en alles is klein en alles is dichtbij. Heeft een paar lieve hotels en pensionnetjes, en je kunt natuurlijk slapen in een BnB en dan eten in de restaurantjes.

(Ook Ameland en Terschelling zijn interessant, maar dan moet je wel iets beter opletten waar je terecht komt, dat is allemaal groter, en heeft dus ook grotere hotels, meer familieplekken, er is meer te doen - er zijn zeker ook rustige plekken maar je moet iets meer vergelijken.)

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:30

Gaby schreef:
ikke schreef:
Hoe ver wil je gaan en welk vervoer heb je beschikbaar?

Met stip onze favoriet voor een paar dagen weg: https://www.bewerleyhallfarm.co.uk/ maar wij zijn bekend met GB en een auto is noodzaak, anders is het een mijl op zeven om er te komen.
Overtocht boek je direct bij de maatschappij (DFDS of P&O) en opletten op de dagprijzen en aanbiedingen.


Het idee was om voor de midweek in Nederland te blijven dit jaar, omdat ik ook al plannen in het buitenland heb. En ik heb geen rijbewijs (en ben dus aangewezen op openbaar vervoer) en ik reis alleen, dus ik denk dat ik ook niet dat ik er geraak. Maar voor meelezers van dit topic vast een prachtig plekje!

Rosegarden in Elburg ziet er fantastisch uit, hotel Gaia ga ik even opzoeken.

Edit: Ai, hotel Gaia heeft familiekamers. Ik ga familiekamers liever uit de weg.

Dat is duidelijk; het is ook niet goed of fout, er is ook in NL genoeg te doen.

https://paardenbed.nl/nederland/gelderl ... e-kastanje dit is niet de bekende aan de N310 (die heet tegenwoordig anders) maar wel van dezelfde mensen die daar indertijd zaten. Hoe ze hun gasten moeten verwennen, hebben ze nog steeds heel goed door :j

http://benb-bennekomsebos.nl/
Lijkt heel wat maar is een kleine toko, midden in het bos (bereikbaarheid met OV kan een dingetje zijn) heel rustig. Goed restaurant om de hoek (zowel met ster als een uitgebreid pannenkoekenhuis)

https://kruller.nl/ Misschien iets te groot voor je en als restaurant erg populair (want meer dan top!) maar erg leuk, goed en eenvoudig bereikbaar. Buiten het seizoen is Otterlo gezellig rustig.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:33

Oud collega van me heeft een B&B in Ruinen, Drenthe. Je loopt daar zo het dorp in met meerdere restaurants. Prachtige kamers, vriendelijke eigenaren. Ligt wel aan een doorgaande weg, maar je staat vanaf daar zo op t Dwingelderveld. Net boven budget met 109 per nacht voor 1 persoon.

http://www.demeidoornhof.nl/

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:42

ikke schreef:
https://kruller.nl/ Misschien iets te groot voor je en als restaurant erg populair (want meer dan top!) maar erg leuk, goed en eenvoudig bereikbaar. Buiten het seizoen is Otterlo gezellig rustig.


Helemaal met je eens, maar helaas exploiteren zij het restaurant niet meer.... |(

Ik kan je nog niet helpen ts maar lees graag mee, goede ideeën opdoen :j

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:44

Gaby schreef:
Mijn afgelopen paar vakanties zijn steeds stedentrips geweest.
Helemaal fantastisch, maar ik kom wel steeds met veel prikkels in aanraking en misschien is het beter als prikkelgevoelig mens om 1 lang weekend/midweek per jaar NIET de prikkels op te zoeken -O- .

Misschien zijn er Bokkers met fantastische ervaringen die me kunnen helpen.

Wat zoek ik?

- Een leuke, kleine B&B of eventueel een klein hotel. Insteek is adult-only/erg rustig. Met klein bedoel ik dat er maximaal 4 (B&B) tot 9 (hotel) andere gasten verblijven, die ook rustig hun eigen plan trekken.

- Verblijf voor minimaal 3, maximaal 5 nachten. Liefst in maart, anders in juni of september.

- Ontbijt is inclusief, met mogelijkheid om een lunch te maken/daar ook te lunchen/dichtbij een lunch te kopen.

- In een mooie, natuurrijke omgeving, waar je lekker kunt wandelen en waar je eventueel een fiets kunt huren. Mag overal in Nederland zijn.

- Een restaurantje op maximaal 1 kilometer afstand (mag meer kilometers zijn indien er goed OV is dat 's avonds ook rijdt) waar je lekker kunt eten. Vegetarische gerechten op de kaart zijn een plus.

- Een gemeenschappelijke woonkamer/ruimte waarin je je terug kunt trekken met een goed boek zou erg welkom zijn.

- Helemaal ideaal: Op mijn laptop kunnen werken aan mijn fictie, terwijl ik van een cappucino geniet (minder makkelijk bij een B&B, misschien wel mogelijk bij een hotel?)

- Maximaal €120 per nacht, liever maximaal €100 - dit is inclusief ontbijt.

Een Air Bnb, appartement of vakantiehuis lijkt me minder geschikt, want ik wil niet zelf mijn maaltijden hoeven bereiden.

Wie heeft er nog goede ideeën?



Kijk eens naar een boomhut in de Ardennen, misschien iets duurder dan je aangeeft, maar letterlijk hoog in de bomen zonder andere mensen om je heen. Vaak een bad erin met uitzicht etc

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:48


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:54


Thats_Me

Berichten: 10945
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 14:18

Hier in het dorp zit een fijne B&B waar wij zelf ook eens geslapen hebben toen we bezig waren met de verhuizing.

Heeft wel 5 kamers al heb je zover ik heb kunnen ervaren en de verhalen heb gehoord geen last van de overige gasten, daarvoor is het ruim en groot genoeg. De bushalte stopt op zeg 250 meter afstand. Lopend sta je snel in het natuurgebied Oijen-Wanssum met o.a. 't Sohr waar je kilometers kan wandelen en struinen. Als het veerpontje over de Maas vaart kun je ook naar Nationaal Park De Maasduinen wandelen. In een route van zeg 8 kilometer heb je dan een mooi rondje gelopen. Ontbijt is top en lunchpakket kan gemaakt worden. Er is ook een kleine patisserie en cadeauwinkelaanwezig. Kamers zijn ruim en schoon en volgens mij was er ook een gezamenlijk deel. Wifi is aanwezig.

Eten kun je bij Tante Jet aan de Maas, dat zal zo'n kleine kilometer lopen zijn. Daarnaast is er ook een café waar je lekkere pizza's en frietjes kunt halen/eten. Supermarkt zit op zo'n 2 kilometer afstand, lopend iets verder maar zeker te doen.

https://www.bedandbreakfast.nl/nl/a/762 ... wververij/

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:26

Thats_Me schreef:
Hier in het dorp zit een fijne B&B waar wij zelf ook eens geslapen hebben toen we bezig waren met de verhuizing.

Heeft wel 5 kamers al heb je zover ik heb kunnen ervaren en de verhalen heb gehoord geen last van de overige gasten, daarvoor is het ruim en groot genoeg. De bushalte stopt op zeg 250 meter afstand. Lopend sta je snel in het natuurgebied Oijen-Wanssum met o.a. 't Sohr waar je kilometers kan wandelen en struinen. Als het veerpontje over de Maas vaart kun je ook naar Nationaal Park De Maasduinen wandelen. In een route van zeg 8 kilometer heb je dan een mooi rondje gelopen. Ontbijt is top en lunchpakket kan gemaakt worden. Er is ook een kleine patisserie en cadeauwinkelaanwezig. Kamers zijn ruim en schoon en volgens mij was er ook een gezamenlijk deel. Wifi is aanwezig.

Eten kun je bij Tante Jet aan de Maas, dat zal zo'n kleine kilometer lopen zijn. Daarnaast is er ook een café waar je lekkere pizza's en frietjes kunt halen/eten. Supermarkt zit op zo'n 2 kilometer afstand, lopend iets verder maar zeker te doen.

https://www.bedandbreakfast.nl/nl/a/762 ... wververij/



Hahah ik lees tante jet aan de Maas en denk huh? Dat is wel heel dichtbij haha. Nooit geweten dat daar een b&b lag. Ik woon in Broekhuizen haha

Thats_Me

Berichten: 10945
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:50

De b&b ligt ongeveer op een kilometer lopen vanaf Tanta jet, midden in het dorp. Broekhuizen is ook mooi wonen, heb er bijna 10 jaar lang gewoont. Daar ligt overigens ook een b&b en het dorp heeft ook diverse restaurants en je loopt ook zo het natuurgebied van Ooijen-Wanssum binnen of op een kilometer lopen het Schuitwater in.

jeetje77

Berichten: 3470
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:12

Ik heb vd herfst tijdens mijn solo motortocht door Nederland 1 nacht gelogeerd in dit hotel in Sellingen, Oost Groningen (https://www.herbergsellingen.nl/)
Dat is mij echt heel goed bevallen. Had eigenlijk alles wat je aangeeft. Een heel vriendelijke eigenaars die met je meedenken (ik had mijn dieet wensen doorgegeven van te voren, dat was echt super rekening mee gehouden).
Oh ja en de prijzen zijn per kamer dus niet met toeslagen als je alleen komt.

En natuur die je er eigenlijk niet verwacht. Vlakbij is ook nog fort Bourtange, ook prachtig.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:26

Thats_Me schreef:
De b&b ligt ongeveer op een kilometer lopen vanaf Tanta jet, midden in het dorp. Broekhuizen is ook mooi wonen, heb er bijna 10 jaar lang gewoont. Daar ligt overigens ook een b&b en het dorp heeft ook diverse restaurants en je loopt ook zo het natuurgebied van Ooijen-Wanssum binnen of op een kilometer lopen het Schuitwater in.


Hier in Broekhuizen is het idd ook prachtig!
Zeker nu met het nieuwe natuurgebied idd <3 als ik de straat oversteek zit ik aan de Maas :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:31


x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:35

Een oud collega van mij is naar Friesland verhuisd en is daar een Bed & Breakfast begonnen in Feinsum (10km ten noorden van Leeuwarden, er stopt een bus op 650 meter van de B&B.). By Donia en Co. Zij heeft zelf de boerderij verbouwd, dus de B&B is echt helemaal nieuw en luxe. Inclusief een gezamenlijke woonkamer waar je met je koffie en laptop kunt werken. Zij vraagt 85 euro per nacht (1 persoon) inclusief ontbijt zie ik op de website. Ik ben er zelf ook een paar nachtjes geweest en haar ontbijt is zo uitgebreid dat je er ook lunch van kunt maken. Sowieso kun je dit ook aan haar vragen. Juist omdat ze heel klein is (ze heeft nu twee van de drie kamers in gebruik) heeft ze veel mogelijkheden voor maatwerk. Ik zie haar er ook nog wel voor aan om je ergens op te halen of te droppen, of dat je tegen een bijdrage mee kunt eten 's avonds :D
Qua omgeving is het meer polder (en geen bos, als je daar naar op zoek bent). Ik weet dat zij zelf elke ochtend een wandeling maakt in de omgeving. Je kunt ook lekker uitwaaien bij de kust, maar dat is geen wandelafstand. Het is in ieder geval heerlijk rustig, want het is vrijstaand en dus maar twee kamers op het moment.

Knikmops57
Berichten: 192
Geregistreerd: 12-05-19

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:41

Mijn favoriet is strandhotel Duinheuvel in Domburg, Zeeland. Op 50 meter van het reusachtige strand. Geweldig ontbijt.
Buiten het seizoen rustig, er zijn andere gasten, veel Duits, maar eerlijk is eerlijk, dat zijn vrijwel allemaal rustzoekers waar je niets van merkt.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:54


Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:57

De wadden? Ik zit in maart met een vriendin 4 dagen in een huisje op Ameland. Lekker alles voor ons zelf. Hebben de auto mee, maar je kunt natuurlijk ook gewoon fietsen huren als je van de boot komt. Incl de auto op de boot en het huisje kost het ons zo'n 250 pp voor 4 dagen/3 nachten :)
Eten kunnen we zo duur maken als we zelf willen, we hebben gewoon een volledige keuken tot onze beschikking :) maar meestal komt het er op neer dat we uit eten gaan of wat ophalen :))

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:58


annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:45

http://www.onsbuitenleven.nl/
Hier zijn wij in september geweest toen we toe waren aan rust. Lekker de hond mee. Aan de rand van het bos en fietsknooppuntroute. Heerlijk rustig plekje.