South West Coast route (UK) plus ..?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

South West Coast route (UK) plus ..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 20:35

Door een vriendin ben ik (heel leuk!) uitgenodigd om een weekje naar de UK te komen. Zij wil heel graag (een deel van) de South West Coast route lopen. Nu vind ik dat wel leuk, maar ik heb eigenlijk helemaal geen wandelervaring. Mijn conditie is goed, maar mijn knieën spelen soms op. Ik wil dus een soort midden vinden tussen lopen en nog leuke dingen bekijken (ik ben alleen nog maar in Londen geweest).

Heeft iemand ervaring met die route, of ideeën? Ik dacht nu aan 2 dagen wandelen (het Jurassic Coast stuk), maar als het kan dan wel in de nacht weer naar een b&b terug, zodat je niet met al je bagage hoeft te lopen. Evt 2 dagen, maar dan na dag 2 weer terug naar het eerste b&b.
En: wat is ongeveer een afstand die je ongetraind nog een beetje kunt lopen? 20km?

En na die dagen... Ik dacht misschien met de trein naar Wales en daar nog iets bezoeken en misschien nog 1 dagje wandelen?

Kortom: ik ben een beetje verloren. :') dus alle tips zijn welkom. Ik heb gezegd dat ik een voorstel zou doen, want haar voorstel was 75 mijl hiken en dat gaat me niet lukken :))

Eigenlijk wil ik ook graag naar Schotland maar dat is weer zo ver :))

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:52

Ik heb zelf geen ervaring in het wandelen van het pad.
Maar ik kan wel een boek aanraden wat precies hierover gaat.
Het Zoutpad van Raynor Winn,hierin worden de etappes verteld a.h.v.een waar gebeurd verhaal.
Toen ik het gelezen had, had ik zoiets van " dat wil ook ooit nog eens lopen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:08

De afstand die je ongetraind kunt lopen is heel erg afhankelijk van hoe heuvelachtig je route is. 20km lijkt me, met heuvels, vrij ambitieus, zeker als je het risico loopt dat je last krijgt van je knieën. :) Ik zou 15km als maximum aanhouden in dat geval. Zeker als je ook nog wilt stoppen om foto's te maken of om simpelweg van het uitzicht te genieten, ben je daar best wel een paar uur zoet mee.

Ik zou even kijken of er bezienswaardigheden zijn die je specifiek wilt zien (Durdle Door is bijvoorbeeld heel populair) en daar je routes op aanpassen via een site/app als bijvoorbeeld AllTrails.

Wbt Wales: Cardiff en Caerllion lijken me topbestemmingen voor jou. :D In Cardiff heb je Cardiff Castle, dat gebouwd is op de fundering van een Romeins fort en Caerllion was waar het legio II Augusta gestationeerd was tussen 75 en 300 n.Chr. Je vindt er onder andere een museum(pje) en een amfitheater. Cardiff kun je makkelijk per trein bereiken; Caerllion is een korte treinrit naar Casnewydd, gevolgd door een busrit. :P

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:20


Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 23:39

Dank u voor alle suggesties al!

Ik dacht Cardiff door Doctor Who! Veel leuker op vakantie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 23:56

Hahaha, ik wist niet hoe dichtgetikt je zou zijn. Mijn classicivriendjes doen namelijk vooral heel klassiek verantwoorde dingen als ze op vakantie zijn, anders gaan ze nagenoeg niet. :') Superjammer dat de Dr Who Experience een paar jaar geleden gesloten en gesloopt is. :=

In Chepstow Castle zijn er ook wat dingen opgenomen voor Dr Who - toevallig was ik daar vorige week en dat is ook wel een aanrader! Het ligt heel uniek en is ook een mooi kasteel (naja, ruïne). :j En ook zonder het Romeinse aspect is Cardiff Castle leuk om te bezoeken!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 00:04

Haha ja, ik ben juist andersom: geeeeeen werk op mijn vakantie! :D

Wat super zonde dat die Dr Who experience gesloten is... die stond echt nog op mijn lijst!

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: South West Coast route (UK) plus ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 01:42

Stonehenge, Torquay, Plymouth, Dartmoor, Exmoor, Lands End enz…

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:23

Sheran schreef:
Haha ja, ik ben juist andersom: geeeeeen werk op mijn vakantie! :D

Wat super zonde dat die Dr Who experience gesloten is... die stond echt nog op mijn lijst!

Ja, zo was er in Llangollen ook een heel leuk speelgoedmuseum. Ik kwam daar ergens eind jaren '90 toevallig eens bij uit.
Wilde ik dat enkele jaren later laten zien aan mijn partner; weg museum. Ook het hele pand verdwenen....