2 Dagen weg met tienerdochter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:29

Ik zou een overnachting op texel doen. Tussendoor is je reis voor je gevoel korter, omdat je op de boot al lekker kunt uitwaaien. En dan zeehondjes kijken, de vuurtoren beklimmen, eventueel vliegeren op het strand of het juttersmuseum bekijken. Echt heerlijk! En je kunt in den burg ook best nog leuk shoppen tussendoor.

Trouwens: ik zie net een social deal langskomen voor een dagje Thermae 2000 met een activiteit. En da's vlakbij Maastricht en Valkenburg enzo. Is misschien wel een mooie combi? Dagje shoppen en een dagje ultiem relaxen. Er zijn ook badkledingdagen als je dochter dat misschien wat ongemakkelijk vindt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:43

Preston palace staat in de regio wel bekend als tokkie palace. := Dus daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Zou eerder Zwolle doen en dan een dagje Walibi oid. Of de Efteling?

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 10:46

MarlindeRooz schreef:
Preston palace staat in de regio wel bekend als tokkie palace. := Dus daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Zou eerder Zwolle doen en dan een dagje Walibi oid. Of de Efteling?

Oei dat valt dan zeker af. Dankjewel!!!

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 10:48

Tink89 schreef:
Ik zou een overnachting op texel doen. Tussendoor is je reis voor je gevoel korter, omdat je op de boot al lekker kunt uitwaaien. En dan zeehondjes kijken, de vuurtoren beklimmen, eventueel vliegeren op het strand of het juttersmuseum bekijken. Echt heerlijk! En je kunt in den burg ook best nog leuk shoppen tussendoor.

Trouwens: ik zie net een social deal langskomen voor een dagje Thermae 2000 met een activiteit. En da's vlakbij Maastricht en Valkenburg enzo. Is misschien wel een mooie combi? Dagje shoppen en een dagje ultiem relaxen. Er zijn ook badkledingdagen als je dochter dat misschien wat ongemakkelijk vindt.

Texel……ook zo’n leuk idee waar ik zelf dus totaal niet aan had gedacht!

Sauna of thermen slaan we over. Zijn we toevallig vorig weekend een dagje geweest (Sanadome Nijmegen)

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:48

Het Mabi-hotel in Maastricht is net genoemd, dat vonden wij ook super!

Tokkie-palace is ook niet echt mijn ding :-)

De Efteling is natuurlijk altijd goed. Prima te combineren met Den Bosch of Breda. Wil je verwend worden met superontbijtjes in een bijzonder sfeervolle B&B in die regio, dan heb ik nog wel een tip voor je :-) Ligt tussen Den Bosch en Breda, dus ook dicht bij de Efteling. Of bij de Biesbosch, mocht je de natuur in willen met een boot.

Tot slot dan toch nog mijn tip (maar ik denk dat jullie meer voor stad gaan): het gloednieuwe Biesbosch hotel aan de haven van Drimmelen, met botenverhuur (zomer!) en leuke restaurants aan de haven. Op 20 km. van Breda ongeveer.

prugelpiet

Berichten: 12574
Geregistreerd: 20-01-12

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:51

Je hebt het over de Bonte Wever, maar als je ook lekker een dagje wilt shoppen moet je dan of met de auto ergens anders heen gaan, of een hele andere stad uitzoeken. Assen is prima als je wat moet hebben, maar echt lekker shoppen met veel verschillende winkels is het niet.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 10:56

MoniqueT schreef:
Het Mabi-hotel in Maastricht is net genoemd, dat vonden wij ook super!

Tokkie-palace is ook niet echt mijn ding :-)

De Efteling is natuurlijk altijd goed. Prima te combineren met Den Bosch of Breda. Wil je verwend worden met superontbijtjes in een bijzonder sfeervolle B&B in die regio, dan heb ik nog wel een tip voor je :-) Ligt tussen Den Bosch en Breda, dus ook dicht bij de Efteling. Of bij de Biesbosch, mocht je de natuur in willen met een boot.

Tot slot dan toch nog mijn tip (maar ik denk dat jullie meer voor stad gaan): het gloednieuwe Biesbosch hotel aan de haven van Drimmelen, met botenverhuur (zomer!) en leuke restaurants aan de haven. Op 20 km. van Breda ongeveer.


Oh deze ga ik ook onthouden voor de zomer!

Ben ook wel benieuwd naar je B&B!

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 10:57

prugelpiet schreef:
Je hebt het over de Bonte Wever, maar als je ook lekker een dagje wilt shoppen moet je dan of met de auto ergens anders heen gaan, of een hele andere stad uitzoeken. Assen is prima als je wat moet hebben, maar echt lekker shoppen met veel verschillende winkels is het niet.

Daar heb je zeker een punt. Dat zou dan een tussenstop op de heen en/of terugweg moeten worden.

Is de Bonte Wever wel leuk genoeg denk je?

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:01

Stockholm! :)


Edit: zie dat je in NL wil blijven.

Ik woon zelf in Amsterdam en dat is echt een fijne stad, al moet je wel weten waar je naartoe gaat. Het hele toeristische gedeelte is geen zak aan.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:05

Als je naar limburg gaat, misschien op de terugweg Roermond meepakken? Ik vond het daar errrug leuk winkelen met moeders en vaders toen ik 16-18 was... nu nogsteeds maar moet het zelf betalen :p

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:17

Preston Palace of bonte Wever zou ik niets vinden voor met een 16 jarige.

Je kan dan beter voor een leuke stad kiezen waar je van alles kan doen. Maastricht/Valkenburg is erg leuk.
Of Tilburg combineren met Efteling of Beekse Bergen.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:21

Amsterdam - van alles te beleven - mooi te combineren met een voorstelling in Carré of Stadsschouwburg

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:57

Ik denk dat een dagje (badkleding-dag) sauna wel heel leuk kan zijn! Beter dan een zwembad voor een 16jarige denk ik. Zelf ben ik met mijn moeder naar de Veluwse Bron geweest voor mijn 16e verjaardag, wel een badkledingdag ;) Dat was erg leuk en relaxed. Er zitten ook leuke Airbnb's in de buurt. De Zwaluwhoeve heeft vaker badkledingdagen en zit in de buurt van Harderwijk, dat is een leuke maar onbekende stad om te winkelen vind ik zelf!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:02

Bonte Wever vind ik niet zo spannend, toen mijn man en zoon daar een tijdje terug overnachten ivm werk was het zwembad vooral vies.

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:11

En gewoon een nachtje centerparc? Avonds meedoen met de activiteiten en overdags lekker zwemmen en wandelen in de omgeving als je er 1 kiest met bos omgeving. De volgende dag ga je shoppen in de buurt wat dichtbij is en daarna hapje eten in de stad waar je shopt en dan lekker naar huis.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 13:12

Spaansepony schreef:
En gewoon een nachtje centerparc? Avonds meedoen met de activiteiten en overdags lekker zwemmen en wandelen in de omgeving als je er 1 kiest met bos omgeving. De volgende dag ga je shoppen in de buurt wat dichtbij is en daarna hapje eten in de stad waar je shopt en dan lekker naar huis.

Kan dat per nacht?? Ik ken alleen Port Zelande waar dat kan. Ook zeker een optie!

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:14

Centerparks vind ik wel heel zielloos altijd.

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:18

Ik bewaar goede herinneringen aan een weekend Maastricht dat ik rond mijn 16e samen met mijn moeder gedaan heb. Zoveel te doen en zien, maar ook gewoon lekker shoppen en leuke plekjes om te eten en drinken.

Kookaburra

Berichten: 5409
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:41

Wellicht een klimbos?

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:58

Preston Palace zou ik echt niet aanbevelen met een tienerdochter. Wat een waardeloos gebeuren is dat daar zeg. Eens maar nooit meer. Ik zou lekker samen een nachtje naar Antwerpen gaan en daar lekker de stad in gaan met zijn tweetjes om te eten en te shoppen.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:12

Brugge in België is ook echt heel leuk om naar toe te gaan

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:15

Kookaburra schreef:
Wellicht een klimbos?

Voor een 16jarige?

Toen ik 16 was, en ik zie dit ook nu bij mijn nichtjes in die leeftijd, wilde ik lekker shoppen of rondwandelen in een bruisende omgeving.
Gillende koters in een suptropisch zwembad achtige omgeving zijn dan niet echt je ding meer. Daarvoor is ze inmiddels een paar jaar te oud vermoed ik.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:16

Annet73 schreef:
Ben ook wel benieuwd naar je B&B!


Mijn oud-klasgenootje: https://www.benbdelangstraat.nl

(Site en logo heb ik zelf gemaakt ;-))

Je kan zelfs een ballonvaart bij hen boeken, haar man Ad vaart al heel lang!

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:22

Annet73 schreef:
prugelpiet schreef:
Je hebt het over de Bonte Wever, maar als je ook lekker een dagje wilt shoppen moet je dan of met de auto ergens anders heen gaan, of een hele andere stad uitzoeken. Assen is prima als je wat moet hebben, maar echt lekker shoppen met veel verschillende winkels is het niet.

Daar heb je zeker een punt. Dat zou dan een tussenstop op de heen en/of terugweg moeten worden.

Is de Bonte Wever wel leuk genoeg denk je?


Ik ben er 2 keer geweest en vond er maar weinig aan. Je vreet je propvol aan ok ish eten en er is niet bijzonder veel te doen behalve drinken en eten. Ik ga echt niet meer terug.

manubres

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:23

Annet73 schreef:
prugelpiet schreef:
Je hebt het over de Bonte Wever, maar als je ook lekker een dagje wilt shoppen moet je dan of met de auto ergens anders heen gaan, of een hele andere stad uitzoeken. Assen is prima als je wat moet hebben, maar echt lekker shoppen met veel verschillende winkels is het niet.

Daar heb je zeker een punt. Dat zou dan een tussenstop op de heen en/of terugweg moeten worden.

Is de Bonte Wever wel leuk genoeg denk je?


Ik ben er al een tijdje niet geweest, maar eerder vond ik het zwembad leuk. Het is jammer dat de schaatsbaan (al een tijdje) weg is gegaan...dan had je net wat meer activiteiten. Bowlen kan je nog wel. In Assen zou je naar het museum kunnen gaan, naar theater/bios de Kolk, Pannenkoekenschip...spectaculair is het mss niet maar als je samen met je dochter bent is het vast gezellig.
Maar ik ga met anderen mee dat Maastricht/Valkenburg wel even echt helemaal "eruit" gevoel geeft en Texel ook heel erg leuk is. Zelf ben ik een Texel fan, maar moet eerlijk zeggen dat het met somber weer wat minder uitstraling heeft. Je kan natuurlijk wel altijd uitwaaien aan zee als het wat minder weer is...Op vakantiepark "De Krim" is een leuke glow in the dark indoor midgetgolf (mijn pubers vonden dat ook nog leuk), een indoor zwembad, lasergamen, poolen en air hockey...Je mag daar gewoon als buitenstaander gebruik van maken, dus je hoeft niet op dat park te verblijven.