Campertje huren (schotland) tips en tricks

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 08:51

Goedemorgen allemaal,

Recentelijk heb ik met een vriend een vliegticket geboekt naar Edinburgh, lekker last minut want we vertrekken al begin Juli.
Nu hebben we het idee om een Campertje te gaan huren gedurende 5 dagen, zodat we mooie plekken kunnen gaan bezoeken en we zouden graag wildkamperen. Echter weet ik niet zo goed waar ik het zoeken moet merk ik.
Ik zie overal nog al wat beren op de weg, zoals borgkosten a 1500 of 2500 euro wat ze van je creditcard reserveren en geld vanaf halen als je schade gereden hebt (kan in mijn geval overigens max 1500 zijn gezien mijn creditcardlimiet) Nu hoor ik dus overal doemverhalen, dat ze bij het minste krasje die je vaak niet eens zelf gemaakt hebt kosten in rekening brengen en hier dus eigenlijk een soort van "misbruik" van maken.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met betrouwbare verhuursites?
Of natuurlijke andere tips voor leuke dingen om te doen in Schotland :D
We willen in ieder geval niet de volledige 5 dagen in Edinburgh blijven, we komen 's ochtends vroeg aan en gaan de laatste dag laat terug, dus we hebben de eerste en laatste dag in ieder geval in Edinburgh zelf. Overige dagen zouden we graag de natuur in gaan, mooie dingen bezoeken en hikes maken. (glenfinann viaduct staat hoog op het lijstje in ieder geval)
Belangrijke vermelding, ik ben 25 (vriend 21) sommige verhuurders accepteren allen 30+ en we reizen op studenten budget. Camper bedoelen we dus campertje mee, opklapbaar bed is genoeg, we hoeven geen luxe (wel graag iets dat bruikbaar is als wc :Y) )

Ik hoop dat bokt ons nog op leuke ideeën kan brengen, want we moeten dit weekend toch wel iets gaan boeken _O-

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:07

Kun je niet een auto huren en in goedkope hostels overnachten?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:20

Zoeken via Goboony dan vind je vanalles:
https://www.goboony.nl/campers/verenigd ... starts_at=

Toiletemmers zijn altijd een oplossing en bij een beetje outdoor/camping winkel te koop voor weinig geld:
https://www.obelink.nl/curver-toiletemm ... #2793=7426


Ik zou eerder opteren voor een auto inderdaad en hostels/stacarvan/b&b qua overnachting.
Helemaal omdat je van de 5 dagen al 2 in Edinburgh verblijft en je een studenten budget hebt.

Aviemore en Pitlochry zijn leuke plaatsen. Beide aan het Cairngorms National Park.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:54

Ik verplaats dit topic naar Bokt erop uit.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 14:44

Kaitlyn schreef:
Kun je niet een auto huren en in goedkope hostels overnachten?


Auto huren zitten we inderdaad ook naar te kijken, echter lijkt het dan wel een stukje duurder te worden als we auto en verblijf apart moeten doen ipv een campertje.
Hostels overnachten willen we niet, ik reis veel alleen en slaap dan vrijwel altijd in hostels, nu we een keer samen reizen willen we juist graag rust en privacy. :j

jojoleinee

Berichten: 2663
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:00

Ik zou ook eens kijken of er überhaupt nog campers/hotels/bnb's voor een normale prijs te vinden zijn voor jullie periode. Ik vrees dat veel al volgeboekt is en hetgeen dat nog vrij is reteduur.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:03

jojoleinee schreef:
Ik zou ook eens kijken of er überhaupt nog campers/hotels/bnb's voor een normale prijs te vinden zijn voor jullie periode. Ik vrees dat veel al volgeboekt is en hetgeen dat nog vrij is reteduur.

Ik verwacht ook dat alles nu al ruimschoots is geboekt eerlijk gezegd.

Maar ik lees wel mee, niet meer voor dit jaar maar wil nog wel eens zon reis maken.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:08

Er is echt nog wel wat te vinden in Schotland hoor, qua overnachtingen voor 2 personen.

Maar TS, heb je Goboony bekeken? Daar stond volgens mij best nog wat aanbod op voor een paar dagen begin juli. Ik heb iig gekeken op pick up in Edingburgh en dan 3 juli als startdatum...

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 09:12

Er zijn zeker nog wel verblijfplaatsen te vinden, sowieso via airbnb, al zullen de goedkoopste optie natuurlijk wel weg zijn, maar dat is begrijpelijk. Rond de €100 per nacht zijn nu beetje de goedkoopste opties.
Ik probeer nu te kijken waar ik op uit kom als we een auto huren en dan een korte route uitzetten richting westen, klein stukje noorden en dan oostelijk terug richting edinburgh.

Hoogtepunt op mijn lijstje was alleen toch wel de Jocobite trein over het glenfinann viaduct, alleen helaas is deze volgeboekt tot en met Oktober :') Blijkbaar erg populair.
Dus dat word hem niet, alleen dan heb ik nog niet helemaal in beeld welke route anders mooi is om te rijden, ofwel wat we willen bezoeken, de NC500 is prachtig maar allemaal veel te lang natuurlijk.

Ik heb op Gaboony gekeken, maar daar staan niet echt realistische opties op voor onze periode. Meeste mogen we niet besturen met onze leeftijd, of een hele enkele mag alleen ik, maar die vriend vind auto rijden heel leuk en ik wat minder :+ , heb 6 jaar een auto gehad dus kan het prima, maar het zou wel fijn zijn als ik niet alles in mn eentje hoef te rijden . :j

Citaat:
Aviemore en Pitlochry zijn leuke plaatsen. Beide aan het Cairngorms National Park.


Deze ga ik eens bekijken, bedankt.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:28

Auto huren en tent mee? In Schotland mag je overal wildkamperen.

Wij zijn in oktober ook zo een weekje in Schotland gaan kamperen, iedereen is echt super vriendelijk en behulpzaam. Kan het enkel niet aanraden in oktober, ben bijna dood gevroren :')

(edit: om het helemaal goedkoop te maken, wij hebben zelfs geen auto gehuurd, zijn gaan stappen/bus/trein en hebben zo toch echt veel van Schotland gezien. Edinburgh-Aberdeen-Glasgow hebben we gedaan.)

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:47

Faelynn schreef:
Er zijn zeker nog wel verblijfplaatsen te vinden, sowieso via airbnb, al zullen de goedkoopste optie natuurlijk wel weg zijn, maar dat is begrijpelijk. Rond de €100 per nacht zijn nu beetje de goedkoopste opties.
Ik probeer nu te kijken waar ik op uit kom als we een auto huren en dan een korte route uitzetten richting westen, klein stukje noorden en dan oostelijk terug richting edinburgh.

Hoogtepunt op mijn lijstje was alleen toch wel de Jocobite trein over het glenfinann viaduct, alleen helaas is deze volgeboekt tot en met Oktober :') Blijkbaar erg populair.
Dus dat word hem niet, alleen dan heb ik nog niet helemaal in beeld welke route anders mooi is om te rijden, ofwel wat we willen bezoeken, de NC500 is prachtig maar allemaal veel te lang natuurlijk.

Ik heb op Gaboony gekeken, maar daar staan niet echt realistische opties op voor onze periode. Meeste mogen we niet besturen met onze leeftijd, of een hele enkele mag alleen ik, maar die vriend vind auto rijden heel leuk en ik wat minder :+ , heb 6 jaar een auto gehad dus kan het prima, maar het zou wel fijn zijn als ik niet alles in mn eentje hoef te rijden . :j

Citaat:
Aviemore en Pitlochry zijn leuke plaatsen. Beide aan het Cairngorms National Park.


Deze ga ik eens bekijken, bedankt.


Soms heeft de Jacobite train nog plekken over in de ochtend en als je er dan vroeg bent kan je nog mee (was bij ons het geval). Je zou er eventueel een belletje aan kunnen wagen of dat het geval is :)

In Cairngorms national park kun je trouwens ook mee naar rendieren om ze te voeren. Wij hebben dat gedaan vorig jaar in mei en was heel leuk, toen waren er ook jonge dieren bij.

Qua campers huren geen ervaring, want wij gingen met die van onszelf

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 12:39

Solleke_Noah schreef:
Auto huren en tent mee? In Schotland mag je overal wildkamperen.

Wij zijn in oktober ook zo een weekje in Schotland gaan kamperen, iedereen is echt super vriendelijk en behulpzaam. Kan het enkel niet aanraden in oktober, ben bijna dood gevroren :')

(edit: om het helemaal goedkoop te maken, wij hebben zelfs geen auto gehuurd, zijn gaan stappen/bus/trein en hebben zo toch echt veel van Schotland gezien. Edinburgh-Aberdeen-Glasgow hebben we gedaan.)


Ik moet toegeven dat dit ook in mijn gedachten opgekomen is, een tent kopen in Edinburgh en dan alleen een auto huren haha.
Denk dat alleen openbaar vervoer ed gebruiken niet heel praktisch is, we gaan sowieso geen grote steden bezoeken behalve Edinburgh zelf. Liever de natuur in een evt mooie kleine dorpjes.
Zo had ik bijv dit plekje gezien, zo iets lijkt me echt fantastisch..
https://www.airbnb.nl/rooms/25409087?ad ... _name=1000
Maar het is best een stuk rijden, ik vraag me af of het niet te ver is met de tijd die we hebben, willen natuurlijk niet alleen maar hier naar toe, en dan zou je haast alleen heen en terug kunnen rijden denk ik, als je dan een rondje wil maken worden het wel veel km in de paar dagen die we hebben.
We komen aan op maandag 10 Juli 07:00 in de ochtend, en vliegen terug vrijdag 19:00 in de avond. Auto huren zal budget technisch dus voor 4 dagen worden gezien ze per 24u rekenen. Eerste dag ochtend ophalen, laatste dag ochtend wegbrengen, of avond ophalen/avond wegbrengen.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:44

Is wel een mooie plek en mooie route, 2 dagen heen, 1 dag daar, 2 dagen terug. Heen via Glencoe, terug via cairngorms.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:18

Is inderdaad wel heel mooi aan die kant en qua afstand is het prima te doen lijkt me. Wij hebben de hele nc500 in 1,5 week gereden. Het is ook gewoon heel mooi om te rijden, af en toe uit te stappen en te genieten van al het moois :)

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:35

Faelynn schreef:
Solleke_Noah schreef:
Auto huren en tent mee? In Schotland mag je overal wildkamperen.

Wij zijn in oktober ook zo een weekje in Schotland gaan kamperen, iedereen is echt super vriendelijk en behulpzaam. Kan het enkel niet aanraden in oktober, ben bijna dood gevroren :')

(edit: om het helemaal goedkoop te maken, wij hebben zelfs geen auto gehuurd, zijn gaan stappen/bus/trein en hebben zo toch echt veel van Schotland gezien. Edinburgh-Aberdeen-Glasgow hebben we gedaan.)


Ik moet toegeven dat dit ook in mijn gedachten opgekomen is, een tent kopen in Edinburgh en dan alleen een auto huren haha.
Denk dat alleen openbaar vervoer ed gebruiken niet heel praktisch is, we gaan sowieso geen grote steden bezoeken behalve Edinburgh zelf. Liever de natuur in een evt mooie kleine dorpjes.
Zo had ik bijv dit plekje gezien, zo iets lijkt me echt fantastisch..
https://www.airbnb.nl/rooms/25409087?ad ... _name=1000
Maar het is best een stuk rijden, ik vraag me af of het niet te ver is met de tijd die we hebben, willen natuurlijk niet alleen maar hier naar toe, en dan zou je haast alleen heen en terug kunnen rijden denk ik, als je dan een rondje wil maken worden het wel veel km in de paar dagen die we hebben.
We komen aan op maandag 10 Juli 07:00 in de ochtend, en vliegen terug vrijdag 19:00 in de avond. Auto huren zal budget technisch dus voor 4 dagen worden gezien ze per 24u rekenen. Eerste dag ochtend ophalen, laatste dag ochtend wegbrengen, of avond ophalen/avond wegbrengen.


Kan ook prima met openbaar vervoer hoor, wij zijn ook natuurmensen dus hebben vooral rond Aberdeen rondgetrokken. Maar met een camper gaat sowieso comfortabeler zijn!

Afbeelding

Afbeelding

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 18:26

Nou we hebben besloten, dit is de route geworden, althans, we zullen hier en daar wel afwijken, maar hiermee tippen we onze verblijfplaatsen aan.
auto huren toch voor 5 dagen gedaan, vreemd genoeg was dat goedkoper, dus we kunnen de auto ‘s ochtends vanaf het vliegveld direct ophalen en de laatste dag ‘s avonds weer inleveren.
Eerste en laatste dag zijn de langste afstanden met +-3,5 uur rijden, de dagen er tussen zijn korte stukjes.
Redelijk wat rijden dus wel, maar gezien de routes ook al heel mooi zijn gaan we daar ook vast van genieten.



Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:22

Nice, mooie route zo! En 3.5 uur is echt prima te doen, vooral genieten van de omgeving. het is daar zo mooi!

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 21:20

Dankjewel! Ik kijk er ook naar uit en denk dat het goed te doen moet zijn.
Intussen heb ik zelf een mini campertje gekocht, dus wie weet ga ik later in het jaar nog wel een keer terug om de NC500 te rijden, maar dan met meer tijd en m’n eigen auto.
:D

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:10

Wij hebben zoiets afgelopen weken gedaan. Mocht je een uurtje of 2 extra overhebben richting Aviemore, overweeg dan de snow roads. Die lopen vanuit ± Pitlochry (echte punt iets rechts ervan) tot net boven Aviemore, maar dwars door de Cairngorms heen. Prachtig stuk om te rijden.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:43

Oh rij bij glencoe wel even iets verder dan het dorpje, de glen is echt enorm mooi!

Wij zijn net terug van een 2,5 weekse reis, heb echt heimwee alweer :(

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:19

Faelynn schreef:
Dankjewel! Ik kijk er ook naar uit en denk dat het goed te doen moet zijn.
Intussen heb ik zelf een mini campertje gekocht, dus wie weet ga ik later in het jaar nog wel een keer terug om de NC500 te rijden, maar dan met meer tijd en m’n eigen auto.
:D

die gaan wij half augustus doen (met eigen auto en daktent), dus ik lees hier even mee.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Campertje huren (schotland) tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:45