Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:15

TS, je weet dat Neuschwanstein niet echt richting München is? Ligt een goeie 120 km en 2 uur rijden uit elkaar

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:34

thequeensmum schreef:
TS, je weet dat Neuschwanstein niet echt richting München is? Ligt een goeie 120 km en 2 uur rijden uit elkaar


Dat is niet zo ver toch?
Of begin ik al teveel te wennen aan "3 uur rijden is niet zo ver" door mijn Duitse vriend? :')

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:02

xPearl schreef:
Dankje!

We willen sowieso richting het zuiden. Drukte en rust is beide fijn. Als wij naar een kasteel gaan of de stad in is drukte prima. Maar een wandeling in een mooie omgeving is fijn met rust. Dat moet lukken denk ik?
Snelweg en binnendoor kan beide. Graag een B&B/hotel. Aangezien we niet met de tent gaan. Qua activiteiten willen we vanalles. Een dag niks doen; graag. Maar een dag de stad in om te winkelen en de dag er na naar kastelen of een dag de natuur in. We willen van alles in die zin haha.

Het idee om gewoon te gaan met bijv 3 plekken overnachting alvast geboekt vind vriend helemaal leuk. Gewoon gaan en kijken waar je eindigd. Ik ben wat meer van het plannen hahah.



Alle plekken zet ik op een lijstje en moet ik met de laptop er bij even goed gaan bekijken van het weekend. Maar Neuschwanstein staat sowieso nu op het lijstje waar ik heen wil! Dus we gaan sowieso richting München is nu wel duidelijk hahah

In Detwang (dat ligt onderaan de berg bij Rothenburg o.d. T.) zijn genoeg overnachtingsmogelijkheden, zoals hotel, Gasthausen, etc. en uiteraard in de stad zelf ook. Ook al kun je de stad met gemak in één dag doen, toch kom je niet overal aan toe. In Rothenburg heb je bijvoorbeeld Kate Wolfart (een kerstwinkel die het hele jaar door geopend is) en waar je wel even wat tijd kwijt bent, maar ook het Kriminalmuseum (hoe werden mensen in de middeleeuwen bijvoorbeeld gestraft). Wat ook zeker een aanrader is om naar toe te gaan is het Techniek museum in Sinsheim, voor ieder wat wils daar. Je hebt daar het grootste draaiorgel ooit uit Nederland staan en die kun je ook laten spelen, mega stoomlocomotieven, auto auto's, de Blueflame, vliegtuigen waar je een kijkje in mag nemen, etc. En zo kan ik nog wel een hele lijst opsommen. :D

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:22

Kaitlyn schreef:
thequeensmum schreef:
TS, je weet dat Neuschwanstein niet echt richting München is? Ligt een goeie 120 km en 2 uur rijden uit elkaar


Dat is niet zo ver toch?
Of begin ik al teveel te wennen aan "3 uur rijden is niet zo ver" door mijn Duitse vriend? :')


Wij verbleven rond München afgelopen voorjaar en Neuschwanstein was inderdaad niet meer dan 2 uur rijden. Er zijn ook vanuit de stad tours te boeken (mocht je zin hebben in een bus vol touristen). Vind op vakantie 2 uur niet ver. Niet alle mooie bezienswaardigheden zijn om de hoek :')

Voor het bezoeken van Neuschwanstein kan ik aanraden om (net zoals bij elke toeristische attractie) op tijd te gaan. Er stond bij ons een rij om op de Marienbrug te komen. Ook aan te raden om de brug over te steken en daar verder omhoog te wandelen voor nog mooiere uitzichten over het slot en Alpsee.

Dat gezegd hebbende: heel Bayern is zoals andere ook al gezegd heel erg aan te raden: Neuschwanstein, Zugspitse, de Eibsee met prachtig blauw water <3, Partnachgorge en gewoon wandelen in de mooie gebieden in de regio. Als je meer richting Munchen zit heb je daar 'Landspark am Lech' wat een mooi natuurgebied is met wederom mooi blauw water en grote kans op het spotten van eekhoorntjes. Naast München zit Dachau waar je een concentratiekamp kunt bezoeken, erg indrukwekkend.

Ik zoek zelf voorafgaand het boeken van een vakantie altijd via Pinterest, daar kom je mooie foto's met daarbijhorende lijstjes tegen met tips per regio. Vanuit daar kies ik een aantal hoogtepunten uit om verder 'uit te werken', wat kunnen we combineren per dag etc.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:27

Kaitlyn schreef:
thequeensmum schreef:
TS, je weet dat Neuschwanstein niet echt richting München is? Ligt een goeie 120 km en 2 uur rijden uit elkaar


Dat is niet zo ver toch?
Of begin ik al teveel te wennen aan "3 uur rijden is niet zo ver" door mijn Duitse vriend? :')


:D
Die is leuk. Ik vind 2 uur rijden om een dagje uit te gaan best wel ver. Je moet ook weer 2 uur terug ;)
Maar goed, als TS er geen probleem mee heeft zal je mij niet meer horen :)

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:54

Wij gaan dit jaar ook een kleine roadtrip door Duitsland doen.
Beginnen in de Moezel 4 nachten, dan richting het Härz gebied,4 nachten en dan naar het Zwarte woud, 4 nachten.
Heb appartementen geboekt via Booking.
Aangezien ik geen zin had om duizenden euro's uit te geven, heb ik een limiet ingegeven en zowaar ben ik gemiddeld voor alle overnachtingen op €69 p.nacht uitgekomen. Het ene appartement was wat duurder en het andere goedkoper.
Uiteindelijk ruim onder de €1000 uitgekomen.
Wil liever niet in een hotel of b&b zitten met het oog op het weer, als het regent dan zit ik liever in een appartement dan op een kamer in hotel of b&b, ik heb dan het idee dat ik perse iets moet gasn ondernemen om maar niet op de kamer te moeten ziiten

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:19

Kobus17 schreef:
Wij gaan dit jaar ook een kleine roadtrip door Duitsland doen.
Beginnen in de Moezel 4 nachten, dan richting het Härz gebied,4 nachten en dan naar het Zwarte woud, 4 nachten.
Heb appartementen geboekt via Booking.
Aangezien ik geen zin had om duizenden euro's uit te geven, heb ik een limiet ingegeven en zowaar ben ik gemiddeld voor alle overnachtingen op €69 p.nacht uitgekomen. Het ene appartement was wat duurder en het andere goedkoper.
Uiteindelijk ruim onder de €1000 uitgekomen.
Wil liever niet in een hotel of b&b zitten met het oog op het weer, als het regent dan zit ik liever in een appartement dan op een kamer in hotel of b&b, ik heb dan het idee dat ik perse iets moet gasn ondernemen om maar niet op de kamer te moeten ziiten


Dat klinkt prima, mooie regio’s. Maar vind de volgorde niet helemaal logisch

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:39

thequeensmum schreef:
Kobus17 schreef:
Wij gaan dit jaar ook een kleine roadtrip door Duitsland doen.
Beginnen in de Moezel 4 nachten, dan richting het Härz gebied,4 nachten en dan naar het Zwarte woud, 4 nachten.
Heb appartementen geboekt via Booking.
Aangezien ik geen zin had om duizenden euro's uit te geven, heb ik een limiet ingegeven en zowaar ben ik gemiddeld voor alle overnachtingen op €69 p.nacht uitgekomen. Het ene appartement was wat duurder en het andere goedkoper.
Uiteindelijk ruim onder de €1000 uitgekomen.
Wil liever niet in een hotel of b&b zitten met het oog op het weer, als het regent dan zit ik liever in een appartement dan op een kamer in hotel of b&b, ik heb dan het idee dat ik perse iets moet gasn ondernemen om maar niet op de kamer te moeten ziiten


Dat klinkt prima, mooie regio’s. Maar vind de volgorde niet helemaal logisch


Want? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar :) .

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:44

Ervan uitgaande dat je in Nederland woont: je zakt eerst een stukje naar het zuiden, dan rijd je weer noordwaarts en dan zak je weer een eind naar het zuiden. Als je bij de moezel bent dan ben je al redelijk op weg richting Zwarte Woud

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:58

Dat is heel bewust gedaan :) , ik hou er niet van om bijvoorbeeld,3 uur ergens heen te rijden daar iets te bezoeken en dan weer 3 uur terug te rijden.
Liever dan in de buurt van de overnachtingsplaats dingen te doen (wandelen, mountainbiken) stadje bezoeken, en dan daarna verder trekken.
En ik wil ook liever niet langer dan een nacht of 4 ergens verblijven, daarom ook een uitstapje naar het Härz ipv rechte lijn naar beneden.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 22:31

Ik kan je niet helpen met mooie gebieden, maar wel met tips tot hoe je tot je reis kan komen.

Tip1: GOOGLE IS YOUR FRIEND *\o/* zoek eens op roadtrip … dagen/weken + regio/land. Kijk ook bij de al georganiseerde reizen. Doe daar inspiratie op over routes, wat ik haalbaar in hoeveel tijd, bezienswaardigheden etc. Dit gebruik ik vaak als basis om uit te zoeken wat ik wil, wat er is en wat haalbaar is. De groepsreizen zijn echt als inspiratie

Tip2: bedenk wat je zelf fijn vond qua overnachten. Houd je van hotels, camping, wildkamperen etc.? Wat voor voorzieningen vind je belangrijk? Wil je luxe, basic, combinatie?

Tip3: bedenk wat je wil doen qua activiteiten en drukte. Steden zien, natuur, relaxen, sportief, combinatie van? Hoe snel wil je alles achter elkaar zien? Hele dagen vol plannen vs. rustig aan doen

Ik denk dat je met bovenstaande tips al heel ver kan komen in het opdoen van ideeën en inspiratie. Veel succes en vergeet niet te genieten :D
:D :D

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 22:44

Ik ga morgen uitgebreid reageren, dan heb ik de laptop er bij! :D

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 23:46

Ik ga regelmatig weekje of wat korter naar Duitsland.
Vorig jaar een pension wat centraal gekozen tussen Trier, Keulen en Aken in.
Ook dagje Luxemburgstad geweest. Dat hadden er 2 moeten zijn. Zoveel te zien daar en voordeel vond ik het gratis ov. Sowieso bij elke stad zoek ik P&R plekken en dan met het ov de stad in.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 01:05

Er zijn zoveel leuke plekken in Duitsland, overal eigenlijk wel, pas op dat het wel vakantie blijft en niet het afwerken van een bucketlist O:)

Als we gaan rondreizen zoals jullie van plan zijn dan kiezen we een gebied en gaan we kijken wat er te doen is, zodat we al ongeveer weten wat we willen zien. Maar als je er dan bent blijken er altijd dingen min of meer in de buurt te zijn die je ook wel wil zien. Het is dan fijn als je daar wel ruimte voor hebt.

In de voorbereiding kijken wij bijvoorbeeld ook altijd nog even op de werelderfgoedlijst van Unesco. Kan zijn dat er iets op staat wat ons niet interesseert, maar we hebben ook echt hele leuke dingen gezien op die manier. Maar ook een geweldig uitgebreid aquarium dat geen website heeft gevonden aan de hand van de folders van de lokale VVV.

Vergis je niet in de energie die reizen kost. Spullen pakken, uitchecken, wegen die je niet kent, aankomen, inchecken, spullen ook weer uitpakken - gedoe. Is ook persoonlijk.

Toptip is dus: plan het niet te vol. Als het echt leuk is kan je altijd nog weer terug.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 01:15

Ik vond Burg Elzt erg gaaf. Neuschwanstein hebben we vanuit de verte gezien vanaf de brug, maar Elzt vonden we veel leuker.

Er is ook een kastelen route.

En als je van sauna's houdt, kun je in Duitsland ook goed terecht. Of stop onderweg even bij Elaisa wellness in Maasmechelen.

Wij gaan in september een week naar Frankrijk en ik ga bijvoorbeeld zoeken naar boomhutten of andere aparte locaties om te overnachten.

Wil je wel een soort van kamperen maar niet alle zooi meenemen dan kan ik trekkershutten aanraden.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 07:10

Hoe begin ik met plannen? Ik begin met de volgende punten.
-Wanneer kan ik weg en hoe lang?
-Waar wil ik naar toe? Meestal 2 a 3 opties.
-Wat is het doel? Uitrusten, actief of nieuwe dingen ondernemen.
- Met wie? Meestal samen met de hond.
- Wat is het budget?

Als de bestemming is gekozen ga ik op zoek naar een voordelig ticket. Wanneer ik met de auto ga kan je nog de route bestuderen om te kijken wat handig is.
Vervolgens kijk ik waar ik wil overnachten. Booking.com, camping of rb&b. Of van alles wat. Afhankelijk van het doel of de bestemming ga ik voor een of meerdere plaatsen.
En uiteindelijk een a twee weken voor vertrek komen dingen als museum en reserveren in bepaalde restaurants vanzelf.

Cchanny

Berichten: 8856
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:46

Prairy schreef:
Ik vond Burg Elzt erg gaaf. Neuschwanstein hebben we vanuit de verte gezien vanaf de brug, maar Elzt vonden we veel leuker.

Er is ook een kastelen route.

En als je van sauna's houdt, kun je in Duitsland ook goed terecht. Of stop onderweg even bij Elaisa wellness in Maasmechelen.

Wij gaan in september een week naar Frankrijk en ik ga bijvoorbeeld zoeken naar boomhutten of andere aparte locaties om te overnachten.

Wil je wel een soort van kamperen maar niet alle zooi meenemen dan kan ik trekkershutten aanraden.

Elzt is tof!
Maar we vonden het wel erg druk toen dat wij er waren.

De terugwandeling vond ik ook erg heftig :')

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:15

Ik ben in 2021 met de auto van Oostenrijk via het zuiden van Duitsland naar huis gereden. Van te voren ben ik plekjes tegengekomen die ik wilde bezoeken zoals de Saarschleife. Daarnaast wilde ik graag naar Innsbruck en kwam ik de watervallen van Triberg tegen. Ik ben toen op de kaart gaan kijken welke plaatsen daartussen lagen, heb bedacht hoeveel km/uur per dag ik in de auto wilde zitten en heb op die manier mijn route gepland.

Daarna heb ik via booking.com pensions en hotels geboekt.

Nu ben ik bezig met het plannen van een route door het noorden en dat pak ik precies zo aan. Ik heb een aantal plekken opgeslagen waar ik heen wil :)

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 11:18

Haha wauw, jullie gaan hard! Echt super bedankt.
Via pb ook al berichten binnen gekregen waar ik wat mee kan en mensen die willen helpen een route uitstippelen. Leuk! :j

München - Slot Neuschwanstein vinden wij prima om te doen in 1 dag. We zouden dan de hele dag daar in de omgeving blijven en later op de dag terug naar onze overnachting.

@Wendy
Ik krijg het al benauwd bij het idee geen idee te hebben waar te slapen en een tentje mee te moeten nemen hahahh. Ik hou er wel van als het iets uitgestippeld is. Iniedergeval de overnachtingen :+ Motor-routes ga ik eens bekijken als we een beetje weten waar we heen willen!

@Airnt
Thüringerwald ziet er uit als een mooie omgeving, bedankt! En ook zeker alle andere plekken die je op noemt. Volgensmij moet daar zeker wat moois bij zitten voor ons. Een paardrij vakantie lijkt mij heel vet, alleen vriend niet denk ik. Sinds ik zei dat hij wel een keer op mijn bijrijdpaard mag, wil die ineens niet meer mee naar stal O-. Wordt aan gewerkt, hahah.
Doorrijden is leuk, maar ik vind het vooral leuk om binnendoor te gaan en echt van de omgeving te gaan genieten. Er is zoveel te zien lees ik, haha. Cash is een goede, dat hebben we normaal nooit op zak dus nemen we zeker mee.

@Shenavallie
Zei daar iemand een kerstwinkel! Omg i'm innnn! Hahahhaah. Museums is niet helemaal ons ding maar je noemt wel interessante museums op! Ga ik voorleggen bij vriend.

@Walkure
Optijd gaan is inderdaad een slim idee. Bayern gaat ook hoog op het lijstje als ik het zo hoor.

@Kobus
Oo, dat zijn zeker mooie prijzen voor een overnachting! Dat geeft hoop, hahah

@Tatjanaa
Dankje! We zijn inderdaad aan het opschrijven wat we precies willen doen en of we al dingen hebben waar we perse heen willen.

@Prrrr
We willen inderdaad wel ruimte overhouden om gewoon in de omgeving te gaan kijken voor iets leuks en geen volle agenda. Wel een paar dingen waar we erg graag heen willen en verder zien we het wel idd. Maar willen wel mooie plekken hebben zodat we in de omgeving kunnen overnachten en vanaf daar kunnen kijken wat we willen doen.

Oeh, Elzt ziet er ook zeker mooi uit! Misschien een mooie voor de terugweg (of heenweg, haha)

@Prairy
Boomhutten etc is ook wel erg vet om in de overnachten! Dat zal er vast ook wel in Duitsland zijn, ga er eens naar kijken.

@Cchanny
De terugweg vanag Elzt? Moet ik me zorgen maken? _O-

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:34

TS, als je naar Neuschwanstein wilt dan zou ik snel boeken. De eerste vrije data zijn pas laatste week augustus
22 aug is de eerste vrije gelegenheid, maar pas om 17.20

Cchanny

Berichten: 8856
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:51

xPearl schreef:
@Cchanny
De terugweg vanag Elzt? Moet ik me zorgen maken? _O-


Je kan ook een busje pakken. Maar uiteraard moet je daarvoor extra betalen. Dus krenterig als dat wij waren, gingen lopen.
Op de heenweg snapte ik niet zo goed waarom iedereen die terug liep er zo verhit uit zag. :')

Toen we daar waren heeft het pittig geregend en in combinatie met het hete weer werd het erg benauwd.
Dus ik kwam als een uber rood tomaatje terug, omdat op de terugweg het gehele pad iets omhoog loopt.

Het was niet ver hoor. Ik vond hem wel pittig. Hier de route: https://www.relive.cc/view/vPOpZL5p2Rq

Ook moesten wij evengoed nog mondkapjes op. Onze mondkapjes waren niet voldoende, dus ook daarvoor moesten we betalen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:36

Prrrr schreef:
Er zijn zoveel leuke plekken in Duitsland, overal eigenlijk wel, pas op dat het wel vakantie blijft en niet het afwerken van een bucketlist O:)

Als we gaan rondreizen zoals jullie van plan zijn dan kiezen we een gebied en gaan we kijken wat er te doen is, zodat we al ongeveer weten wat we willen zien. Maar als je er dan bent blijken er altijd dingen min of meer in de buurt te zijn die je ook wel wil zien. Het is dan fijn als je daar wel ruimte voor hebt.

In de voorbereiding kijken wij bijvoorbeeld ook altijd nog even op de werelderfgoedlijst van Unesco. Kan zijn dat er iets op staat wat ons niet interesseert, maar we hebben ook echt hele leuke dingen gezien op die manier. Maar ook een geweldig uitgebreid aquarium dat geen website heeft gevonden aan de hand van de folders van de lokale VVV.

Vergis je niet in de energie die reizen kost. Spullen pakken, uitchecken, wegen die je niet kent, aankomen, inchecken, spullen ook weer uitpakken - gedoe. Is ook persoonlijk.

Toptip is dus: plan het niet te vol. Als het echt leuk is kan je altijd nog weer terug.

Hier kan ik me volkomen bij aansluiten, zo pakken wij het ook aan. Ik ben net bezig met Schotland voor half augustus, en nu hebben we de grote lijnen wel helder, met een paar dingen ook geboekt. Verder leggen we weinig tot niets vast, om flexibel te kunnen blijven, met een auto / daktent zijn we ook behoorlijk zelfvoorzienend.

Nog wat aanvullende tips:
- ik kijk ook altijd op Atlas Obscura voor de rare dingen die er te zien. Soms echt heel leuk, soms een beetje flauw.
- Mijn favoriete reisgids is Bradt guide. Zitten wel vooral in verre vreemde landen, maar iig interessant om even te kijken. Ze sluiten heel goed aan op onze manier van reizen, en lijken sterk op de Lonely planet van zo'n 30 jaar geleden.
- wij kiezen meestal voor een dag(deel) een bestemming en laten daar genoeg tijd bij voor lekker eten/terrasje, onverwachte uitstapjes etc. Zo hebben we nu voor Schotland een bestemming aan de kust (tip van vrienden) om van daaruit wat dagtrips te doen. Dat wordt bv een kasteel, en verder geen concrete plannen, we komen wvast wat leuks tegen onderweg.
- ik kies liever voor een uitvalsbasis en daar een paar dagen blijven, ipv iedere dag verkassen, zelfs met een daktent die je toch altijd even moet inklappen. Kost mij minder energie dan iedere dag doortrekken.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:31

Ik kom hier mee volgen TS! Wij willen met de hond en campervan ook op een mini roadtrip in Duitsland waarbij ik vnl wil wandelen, dus niet hoofdzakelijk met de van onderweg zijn. Ik doe ik zeker tips op!

Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 00:19

Duitsland is superfijn! Zugspitze en Eibsee zijn idd prachtig. Garmisch Partenkirchen is een gezellig stadje in de buurt. Daar kan je de mooie Partnachklamm (kloof) bezoeken. Ook de skischans is leuk om eens te zien.
Ook de Eifel / Moezel is leuk. Vergeet de Geierlay hangbrug niet, heel gaaf!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 21:47

Bedankt iedereen! We hebben een beetje de route uit kunnen stippelen :D. Specifieke plekken/overnachtingen nog niet over uit, maar het begin is er. Hier ga ik komende week in duiken en plaatsen waar we écht heen willen op de route opschrijven

We rijden vanaf Coevorden naar omgeving Thüringerwald. Daar verblijven we waarschijnlijk 2 nachten. Dan rijden we naar Füssen, deels via de Romatischer Strasse, om daar 3/4 nachten te blijven. Dan richting het Schwäbische Alb voor 2 nachten en dan misschien een overnachting omgeving Koblenz of in 1x door weer naar Coevorden.

De hoeveelheid overnachting/hoe lang zijn we ook nog niet helemaal over uit, maar dit is een beetje het idee. We willen max 1,5e week weg van huis. We zitten er ook over de denken om de eerste 2 overnachtingen alvast te boeken en als we in Füssen zijn de rest te boeken.
Dus als iemand leuke plekjes etc heeft op deze route: kom maar op! :D

Ik zag ook nog in de buurt van Eisenach het Hainich nationaal park met een 'route' 500m lang boven de bomen uit. Dat lijkt ons wel leuk, maar of dat het echt waard is?