Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:10

Wij gaan in de buurt van de Zugspitze naar een van de langste rodelbanen waar je ook los naar beneden gaat en niet vast zit aan de baan, in Biberwier.
Morgen gaan wij vanaf Bodensee naar Fussen, zin in! Wij gaan morgen eerst meteen die rodelbaan doen en dan de Zugspitze op :)

Edit, ik lees maar weer half, ik zie dat die van Biberwier al genoemd is _O-

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:32

Ik wilde 2 jaar terug de zugspitze op, maar vanwege de enorme mist zag je niks bovenaan... dus ik heb hem overgeslagen. Staat nog wel op mn verlanglijstje :D

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 09:14

@earth
Gezellig, dan ben je in de buurt dus haha! Wij gaan nu even bekijken wat we gaan doen. Gisteren om half 8 hier aangekomen en ik ben mega verkouden geworden doordat we dinsdag 1,5u op de anwb hebben gewacht in de regen, wind en zon. Dus ben optijd gaan slapen :')

In Oberammergau zit ook een rodelbaan. Ik denk dat we die pakken. Ik heb dat nog nooit gedaan dus begin klein? Hahah

Kuhfluchtwasserfall Heb ik ook op het lijstje gezet. Bedankt!


Iemand die weet waar je (goed) kunt parkeren voor Neuschwanstein? Wij wouden woensdag naar Wartburg maar konden slecht vinden waar te parkeren. Of we kijken niet goed :')
En ik denk dat je voor de Zugspitze beneden moet parkeren bij Eibsee?

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:25

Er zijn mega parkeerplaatsen bij Neuschwanstein. Wel betaald parkeren. Is in het plaatsje Hohenschwangau.
Toch zou ik op tijd gaan, ondanks dat er veel auto’s kunnen staan is het er wel heel erg druk in het hoogseizoen. Ik weet niet waar je logeert? Je kan vanuit Schwangau of Füssen ook de bus nemen

Als je van een beetje wandelen houdt kan je ook parkeren op een parkeerplaats langs de weg van Füssen naar Hohenschwangau. Is voor wandelaars en is gratis. Niet heel erg groot, dus ook daar weer op tijd zijn. Als je geïnteresseerd bent wil ik je wel wat preciezer uitleg geven
Laatst bijgewerkt door thequeensmum op 11-08-23 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 09:27

thequeensmum schreef:
Er zijn mega parkeerplaatsen bij Neuschwanstein. Wel betaald parkeren. Is in het plaatsje Hohenschwangau.
Toch zou ik op tijd gaan, ondanks dat er veel auto’s kunnen staan is het er wel heel erg druk in het hoogseizoen. Ik weet niet waar je logeert? Je kan vanuit Schwangau of Füssen ook de bus nemen

Bedankt! Ik denk dat we daar van het weekend of maandag heen gaan. We zitten in Oberammergau. Dus net aan de andere kant haha.
Gaan vandaag denk ik naar de Zugspitze. Een beetje in de buurt. Gisteren een rit van 6u gehad dus vandaag rustig aan haha

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:29

Dan zou ik voor maandag kiezen. Zie mijn edit

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 12:34

Wij gaan straks ook naar de Zugspitze haha. Maar eerst rond 14 uur rodelen :P
Wel toevallig dat we allebei op dezelfde dag in dit gebied zijn haha.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 12:37

Earth schreef:
Wij gaan straks ook naar de Zugspitze haha. Maar eerst rond 14 uur rodelen :P
Wel toevallig dat we allebei op dezelfde dag in dit gebied zijn haha.

Wij zijn net weer terug. Konden niet meer parkeren.. Alles stond vast en we werden gewoon teruggestuurd.. Wij gaan morgen weer een poging doen maar direct om 8u dan denk ik.

Doorgereden naar Partnachklamm maar daar ook sowieso 6 rondjes op de parkeerplaats gereden maar óók megadruk..

Ik hoop dat jullie meer geluk hebben daar dan ons haha.
Wij gaan even kijken wat we nu gaan doen

Lau07
Moderator

Berichten: 1581
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 12:59

Fijne vakantie TS! Ik kom ieder jaar in het gebied waar je nu bent, en het verveelt nooit.
Voor de Zugspitze en Neuschwanstein heb ik wel wat praktische tips:
Bij Neuschwanstein heb je inderdaad heel veel grote parkeerplaatsen, dus parkeren zal geen probleem zijn. Mocht je de twee kastelen (Hohenschwangau en Neuschwanstein) willen bezoeken dan koop je zo'n duo ticket. Let wel op dat er genoeg tijd zit tussen de tours die je wil doen. Vanaf het dal is de wandeling naar Hohenschwangau iets van 5/10 minuten, maar voor Neuschwanstein heb je echt wel even wat tijd nodig, dat is een flinke wandeling de berg op.
Voor de Zugspitze: als het druk is, is het zeker de moeite waard om niet met de gondel naar boven te gaan, maar met de Zahnradbahn (tandwieltrein) (vertrekken vanuit Grainau levert vaak de minste parkeerstress en drukte op), of de gondel vanuit Oostenrijk te pakken. Duurt wel langer, maar is ook wel indrukwekkend als je door die tunnels reist. Mocht parkeren nog steeds een probleem zijn, zou je kunnen overwegen om de bus te nemen naar een van de voorzieningen die je de Zugspitze op kan brengen. :)

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:42

Wat me niet duidelijk wordt uit je bericht: is het parkeren nu wel of niet gelukt bij de partnachklamm? Wel heel jammer dat het er zo druk is!
@Lau07. Wat leuk dat je er regelmatig komt, wij ook, al 55 jaar haha. Niet elk jaar hoor, maar wel heel vaak.
Tickets voor Neuschwanstein kan je nu wel vergeten hoor. Moeten al behoorlijk lang van tevoren gereserveerd worden. Wij boffen dat we in voor- of naseizoen kunnen.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 17:19

@Lau
Dankjewel! Goed om te weten allemaal :D. Tickets hebben we niet gekocht inderdaad en alles is al uitverkocht. Dus we gaan er gewoon omheen wandelen enzo. Nu al zin in de klim omhoog hahah.

@thequeensmum
Nee, helaas niet kunnen parkeren bij de partnachklamm.. Het was echt te druk. We hebben wel 10/15 min rondjes gereden op de parkeerplek maar toen waren we er echt klaar mee. We zijn hier nog tot maandag dus we proberen het van de week gewoon nog een keer haha

We zijn vanmiddag hier in Oberammergau bij de rodelbaan geweest. Voor mij de eerste keer. Superleuk! Boven was het helaas echt druk en was er geen plek om wat te eten/drinken. Dus we zijn redelijk snel weer weg gegaan, maar het was leuk! Rest van de dag eigenlijk weinig gedaan hahah

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 18:40

Jeetje. Wij komen al jaren niet meer in het hoogseizoen, maar dit had ik ook weer niet verwacht. Als ik je nog mag tippen: kasteel Hohenschwangau is ook echt mooi om te zien en daar zijn nog wel tickets voor.
Wat ook erg leuk is voor een keer is schloss Linderhof in Ettal, hele mooie tuinen ook. Het kasteeltje is niet heel groot.
En natuurlijk de Wieskirche in Steingaden. Een behoorlijk grote kerk in the middle of nowhere. Volgens mij gratis te bezoeken ( paar euro parkeergeld). Heel indrukwekkend

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:58

Wij hebben het ook neit geprobeerd, was op de rit erheen al stervensdruk :')
We hebben wel gerodeld in Biberwier, dat was echt heel gaaf en helemaal niet druk! Wel veel Nederlanders haha. :P
Morgen gaan we naar Neuschwanstein en naar Hohenschwangau, voor beide hebben we tickets. Hohen om 12.35 uur en Neu op 16.40 uur. Dus genoeg tijd om daar door te brengen lol _O-

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 07:18

Wij zijn wakker en gaan zo in de auto naar de Zugspitze. Poging 2 hahaha.
Jammer dat het jullie ook niet is gelukt! Morgen gaan wij naar de kastelen toe, ben benieuwd wat je er van vind!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 09:47

Wij zijn op de Zugspitze! Kan helaas geen foto's uploaden, want dat doet het niet.

Maar waaauuwwwww. Wat is het hier prachtig!! Vond het wel duur (€68 p.p) en vond die kabelbaanrit omhoog dood eng hahah (en we moeten nog naar beneden :') ) maar potver. Het uitzicht is de moeite waard!

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:00

68 euro!!!!!???? Wat de piep. Ja en dat soort kabelbanen vind ik helemaal niks haha, maar voor dat geld had ik het niet gedaan. :=

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:05

Ik weet nog dat wij naar drachenslucht gingen, in corona tijd buiten het hoogseizoen, nou wat een gedoe om een parkeerplaats te vinden :')

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 10:11

Ik was naar de wc toen vriend kaarten ging halen. En die zei niks tot ik op t kaartje keek en €68 zag staan hahah.

Drachenschlucht viel bij ons mee. Stonden wel wat auto's maar we zijn 3 groepjes mensen tegen tegen gekomen. Toen we terug naar de auto liepen was t veel drukker :')

Afbeelding
Afbeelding

D_akota

Berichten: 672
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:45

Ow das wel duur ja! Wij willen ook nog graag een keer naar het adelaarsnest. Helaas zaten wij er toen te ver vanaf om even op-en-neer te rijden. Dus wie weet iets voor volgende jaar

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:35

Wij willen ook nog naar het Adelaarsnest :j maar idd te ver.

Wauw wat was Neuschwanstein gaaf!!!!! Het uitzicht vanaf de brug, waarvoor je echt wel lang moet wachten maar is het meer dan waard, wat mooi! Ik kreeg er kippenvel van <3

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 23:41

@Earth
Oehh klinkt goed! Wij hebben dat morgen eigenlijk op de planning. Maaarrrrr. Is het een hele klim omhoog of hoe moet ik het voor me zien? :')

Wij zijn vandaag naar Partnachklamm gegaan. Ook waanzinnig prachtig! Wel druk, maargoed. En na de kloof dachten we te korte route door t bos te gaan; Nope. Lang en erg omhoog :'). Uiteindelijk de hele route (auto tot auto) was 2,5u lopen en een hoogte van 153 aangetikt hahahah. Dus een hele lange en pittige klim zien we eerlijk gezegd niet echt zitten voor morgen _O-

Afbeelding
Afbeelding

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:47

Parkeren kun je op P4, dat is de verste plek. Er staat steeds dat ie vol is, maar trap er niet in, rijd gewoon door want meestal kun je wel een plekje vinden. Vanaf daar kun je lopen maar is echt heftig :') Je kunt ook voor een paar euro de bus pakken, die dropt je boven af. Moet je richting het kasteel nog steeds wel een stuk lopen, maar dat is wel de moeite. Ik zou dus zeker in de rij aansluiten voor de brug, want dat is echt heel mooi. De Mariënbrucke moet je dan hebben. Duurt dus ff, maar dat is wel het mooiste van allemaal. Je kunt eventueel nog naar Hohenschwangau, want wellicht zijn daar nog kaarten voor. Is wel tof om van binnen te zien en zeker het uitzicht daar is heel erg mooi <3

En neem even je zwemspullen mee, want je kunt heerlijk even zwemmen in de Alpensee :D

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 23:52

Earth schreef:
Parkeren kun je op P4, dat is de verste plek. Er staat steeds dat ie vol is, maar trap er niet in, rijd gewoon door want meestal kun je wel een plekje vinden. Vanaf daar kun je lopen maar is echt heftig :') Je kunt ook voor een paar euro de bus pakken, die dropt je boven af. Moet je richting het kasteel nog steeds wel een stuk lopen, maar dat is wel de moeite. Ik zou dus zeker in de rij aansluiten voor de brug, want dat is echt heel mooi. De Mariënbrucke moet je dan hebben. Duurt dus ff, maar dat is wel het mooiste van allemaal. Je kunt eventueel nog naar Hohenschwangau, want wellicht zijn daar nog kaarten voor. Is wel tof om van binnen te zien en zeker het uitzicht daar is heel erg mooi <3

En neem even je zwemspullen mee, want je kunt heerlijk even zwemmen in de Alpensee :D

Dankjewel! De bus; Opschrijven dus :'). We gaan eens kijken morgen!

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe plan je een vakantie? Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:50

Heel veel plezier. De bushalte is naast P4 dus dat scheelt wel. Wel even contant geld meenemen of daar pinnen want ze accepteren geen kaarten bij de kassa :+

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 11:20

Earth schreef:
Heel veel plezier. De bushalte is naast P4 dus dat scheelt wel. Wel even contant geld meenemen of daar pinnen want ze accepteren geen kaarten bij de kassa :+

Thanks! We staan in de rij voor de bus. Mooi een retourtje genomen. Perfect :'). Ben heel benieuwd!