Tips gevraagd voor vakantie in de Eifel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Tips gevraagd voor vakantie in de Eifel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 17:12

Wij hebben jullie hulp nodig :D In september hebben we eindelijk 2 weken vakantie en die willen we doorbrengen in de Eifel! Maar nu zijn er zoveel mooie plekken dat we niet precies weten waar we heen willen, dus wellicht helpt het als mensen wat tips kunnen geven zodat we wat dingen kunnen selecteren en zo op een omgeving uitkomen :j

Een aantal dingen die voor ons belangrijk zijn:
- We houden van rust, wandelen, heuvels, natuur, bos, water en mooie dorpjes.
- Het is leuk als er in de omgeving mogelijkheid is om iets te doen, bv een markt, kasteel bezoeken, een grote dierenwinkel, een bezienswaardigheid.
- Het gaat om 2 personen en 2 honden
- We zoeken een huisje/chalet. Bij voorkeur met een omheinde tuin en niet midden in een centrum. Eventueel een vakantie park is oke.
- We willen 2 weken weg, het mag zijn 2 weken op 1 locatie maar het is ook een optie om de weken op te splitsen zo zo 2 locaties te nemen.
- Qua budget willen we het niet te gek maken.

Wie heeft wat leuke tips qua huisjes, omgeving of dingen om te kunnen ondernemen? :)

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Tips gevraagd voor vakantie in de Eifel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:12

Wij gaan komende week naar ulmen, in de eifel. Ik ben heel benieuwd, het weer is nog even spannend...
We hebben een huisje via belvilla ik stuur je het linkje wel even in een pb :)

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Tips gevraagd voor vakantie in de Eifel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:19

Wij gaan ook naar de Eifel deze zomer, dus ik lees even mee!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:04

Haha, ik ook, maar vooralsnog zijn er meer mensen die gaan dan mensen met tips :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:52

Wij zijn hier https://www.waldhaus-eifel-maxhof.de/de/ geweest in de meivakantie. Het huisje ligt precies tussen Bitburg en Prüm. Ligging kon écht niet mooier, je loopt zo het bos in en kan je kilometers vermaken. Twee nadelen: een deel van de tuin was helaas niet helemaal afgezet, maar het terras is wel af te zetten en voor ons was het bed te klein (140 breed). Maar verder was het een top huisje.

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:59


Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Tips gevraagd voor vakantie in de Eifel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:29

Eifel huisje in Manderscheid ligt naast een kasteelruïne en bosgebied en er achter is een weiland met beekje (voor de honden). En van daaruit zijn er in de buurt plaatsjes en andere kastelen/ museums e.d te bezoeken. (Wolvenpark bijvoorbeeld)

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Tips gevraagd voor vakantie in de Eifel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:03

Ik boek vaak huisjes bij particulieren, daar zou je ook naar kunnen kijken.

Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Tips gevraagd voor vakantie in de Eifel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:36

Eifel / Moezel is een heel mooie streek! Tip qua verblijf heb ik niet meteen, maar voor uitstapjes:
- Geierlay hangbrug
- Burg Eltz
- Bernkastel Kues is een supergezellig stadje
- Om te wandelen moet je de Klidinger waterval eens opzoeken, niet zo bekend en heel mooi.

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 11:25

Bedankt voor alle tips! Uiteindelijk hebben we voor makkelijk gekozen en hebben we een week bij landal Wirftall geboekt. Vanuit daar kunnen we genoeg plekken bezoeken :) De andere week gaan we in de ardennen doorbrengen en tussendoor op de route stoppen we een weekendje in Luxemburg!

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Tips gevraagd voor vakantie in de Eifel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:49

Wij zijn van het voorjaar naar de Eifel geweest en verbleven in Monschau. Echt een té schattig dorp, maar echt met té vreselijke mensen :=. Schijnt de mentaliteit van de Eifel in het algemeen te zijn. Geen idee, was er nog nooit geweest. Prachtig, dat absoluut.

Geierlay brug hebben we gedaan. Was wel nog een stukje rijden, maar absoluut de moeite waard. Heen over de brug, maar omdat mijn knikkende knietjes de 400 meter niet meer terugdurfden, zijn we 5 km gaan hiken om terug bij de auto te komen. Supermooi :)).

Wij zijn ook nog naar die mos-waterval geweest, Driemuhlen heet het geloof ik. Ook toffe hikes gedaan daar :j.

Vogelsang NP vonden we ook wel tof. Vriendin met wie ik was werkt in die branche, dus was interessant om de oude bunkers enzo te zien. Ik vond de natuur vooral erg mooi, ook weer flink en heerlijk gewandeld daar. Routepaaltjes staan prima aangegeven.

Je zag er ook veel mensen met (gehuurde) fietsen, misschien is dat nog een tip

Langs de Moezel kun je natuurlijk fantastisch wijn drinken :).