Edingburgh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Edingburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 18:10

Hoi!

Over 2 weken ga ik naar Edingburgh met mijn broertje.
We hebben 2 volle dagen.

Nu ben ik opzoek naar leuke barretjes/restaurants/musea etc in edingburh zelf. Ik ben al wat opzoek geweest, maar hoor liever ervaringen van mensen dan TripAdvisor top 10 :') . We willen sowieso naar de lord of the rings pub daar. Ook doen we 1 dag een dagtour naar loch ness en de highlands!

Alvast bedankt!

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Edingburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:27

Ik lees even mee. Ik mag in september. The lord of the rings pub gaat wel op mijn lijstje. ^^
Ik weet niet of je van Harry Potter houd, maar daar zijn minstens vier winkels van te vinden in Edinburgh.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Edingburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:31

Wij vonden the real Mary's Kings Close erg leuk, theatrale rondleiding over hoe de arme bevolking vroeger leefde in de closes (stegen). Tickets vtv online bestellen!

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:36


MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Edingburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:38

Wij zijn net terug uit Schotland. In Edinburgh zijn we naar Edinburgh Castle geweest(niet aan te raden als je niet van enorme drommen toeristen houdt), geshopt en een echte aanrader is de Edinburgh Dungeon, als je daar van houdt tenminste. Een griezeltocht door ondergronds Edinburgh langs diverse historische gebeurtenissen.
https://www.thedungeons.com/edinburgh/

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:29

eva1969 schreef:
Wij vonden the real Mary's Kings Close erg leuk, theatrale rondleiding over hoe de arme bevolking vroeger leefde in de closes (stegen). Tickets vtv online bestellen!



Ja dat was idd leuk en interessant. We hebben ook een ghost tour gedaan. En als je van een beetje inspanning houdt is Arthurs Seat erg mooi om te beklimmen.

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Edingburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:57

Ik vond het National Museum echt ontzettend leuk en mooi om te bezoeken :j
Arthur's Seat beklimmen is ook erg leuk.

Qua pubs ben ik in willekeurige geweest dus geen namen onthouden.

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:12

Edinburgh is hartstikke leuk, wij wonen er een kwartier vandaan.
Houd er rekening mee dat het nu Augustus is en het Fringe Festival is dus in volle gang. Het is nu in heel Edinburgh (vooral rond de Royal Mile) loeidruk. Als je daar wat minder tegen kan/niet besprongen wil worden door hordes mensen met flyers voor hun theatershow, is het misschien handig om het bovenste deel van de Mile (Castle tot St. Giles Cathedral) een beetje te vermijden :+.
Als je wel interesse hebt in theater, dan kan ik je alleen maar aanraden om wat shows mee te pakken. Het is wel een heel speciaal iets ieder jaar. Je kunt de hele catalogus hier vinden https://www.edfringe.com.

Als je van kunst houdt zijn de National Portrait Gallery en de National Gallery of Scotland allebei aanraders. Ze zijn als het goed is ook allebei gratis.

Als je van geschiedenis houd kan ik Mary King's Close ook altijd van harte aanraden als een heel interessant kijkje in de geschiedenis van de stad, kun je ook combineren met het National Museum of Scotland. Ik vind het Kasteel ook altijd heel tof, maar dat gaat nu inderdaad (in combinatie met de Fringe die op een steenworp afstand de main-marketing doet) loeidruk zijn.

Als je op zoek bent naar iets aparters, dan kun je de Camera Obscura en house of illusions overwegen. De camera obscura zelf is ontzettend interessant en de rest van het museum vinden wij ook altijd erg leuk.

Als je interesse hebt in het koningshuis is Palace of Holyroodhouse erg leuk, een van de Schotse paleizen van het koningshuis en aan de voet van de Royal Mile, op de grens van Holyrood Park (kun je meteen Arthur's Seat op :+ ), en dat kan je ook combineren met de Royal Yacht Brittannia, het oude jacht van koningin Elisabeth.
Als je Holyrood park induikt, kunnen wij je ook alleen maar aanraden om daar door te lopen naar Prestonfield House en daar een afternoon tea te pakken. Prachtig huis in een prachtig park dat echt tot in de puntjes volledig op thema is https://www.prestonfield.com.

Iets dat wij nog niet geprobeerd hebben, maar het wel al heel lang willen doen, als je een Harry Potter interesse hebt is de Harry Potter afternoon tea en potion making workshop https://thecauldron.io/edinburgh/tea. Ziet er zo leuk uit :D

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Edingburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:17

Oeeeh ik lees even mee, wij gaan in september naar Schotland en zijn dan 3 dagen in Edinburgh *\o/*

4 Harry Potter winkels :oo ik moet maar een voorschot van m’n salaris vragen _O-

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Edingburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:22

Op de hoek van Greyfriars Bobby zit een klein restaurant genaamd MUMS, het is daar heel rustig, ziet er een beetje uit als een soort wegrestaurant aan de binnenkant, maar je kan er verrassend lekker eten (en ze hebben er hele lekkere zelfgemaakte milkshakes). En de mensen die er werken zijn echt heel lief.

Verder kan je het kerkhof bezoeken, als je een HP-fan bent kom je daar een aantal bekende namen tegen.

En ook ik raad je The Real Mary Kings Close aan, dat was echt een toffe ervaring!

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 23:00

Inujojo schreef:
Edinburgh is hartstikke leuk, wij wonen er een kwartier vandaan.
Houd er rekening mee dat het nu Augustus is en het Fringe Festival is dus in volle gang. Het is nu in heel Edinburgh (vooral rond de Royal Mile) loeidruk. Als je daar wat minder tegen kan/niet besprongen wil worden door hordes mensen met flyers voor hun theatershow, is het misschien handig om het bovenste deel van de Mile (Castle tot St. Giles Cathedral) een beetje te vermijden :+.
Als je wel interesse hebt in theater, dan kan ik je alleen maar aanraden om wat shows mee te pakken. Het is wel een heel speciaal iets ieder jaar. Je kunt de hele catalogus hier vinden https://www.edfringe.com.

Als je van kunst houdt zijn de National Portrait Gallery en de National Gallery of Scotland allebei aanraders. Ze zijn als het goed is ook allebei gratis.

Als je van geschiedenis houd kan ik Mary King's Close ook altijd van harte aanraden als een heel interessant kijkje in de geschiedenis van de stad, kun je ook combineren met het National Museum of Scotland. Ik vind het Kasteel ook altijd heel tof, maar dat gaat nu inderdaad (in combinatie met de Fringe die op een steenworp afstand de main-marketing doet) loeidruk zijn.

Als je op zoek bent naar iets aparters, dan kun je de Camera Obscura en house of illusions overwegen. De camera obscura zelf is ontzettend interessant en de rest van het museum vinden wij ook altijd erg leuk.

Als je interesse hebt in het koningshuis is Palace of Holyroodhouse erg leuk, een van de Schotse paleizen van het koningshuis en aan de voet van de Royal Mile, op de grens van Holyrood Park (kun je meteen Arthur's Seat op :+ ), en dat kan je ook combineren met de Royal Yacht Brittannia, het oude jacht van koningin Elisabeth.
Als je Holyrood park induikt, kunnen wij je ook alleen maar aanraden om daar door te lopen naar Prestonfield House en daar een afternoon tea te pakken. Prachtig huis in een prachtig park dat echt tot in de puntjes volledig op thema is https://www.prestonfield.com.

Iets dat wij nog niet geprobeerd hebben, maar het wel al heel lang willen doen, als je een Harry Potter interesse hebt is de Harry Potter afternoon tea en potion making workshop https://thecauldron.io/edinburgh/tea. Ziet er zo leuk uit :D


Hahaha oh oh. Ik weet waar we niet naar toe moeten hehe. Bedankt voor de tips! Die potion workshop en de camera obscura klinken heel leuk en interessant!

xSagan schreef:
Ik lees even mee. Ik mag in september. The lord of the rings pub gaat wel op mijn lijstje. ^^
Ik weet niet of je van Harry Potter houd, maar daar zijn minstens vier winkels van te vinden in Edinburgh.


Ik hou van Harry Potter hahaha. Lees op dit moment de boeken weer. Mijn broertje en ik zijn ook echte nerds :') dit is de reden waarom we naar Edingburgh toe gaan.


Bedankt voor de tips allen! Ik heb ze doorgestuurd naar broerlief. We gaan ons zeker vermaken straks!