De Waddeneilanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje_J

Berichten: 2198
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:35

Wat leuk! Mijn vriend is net weer thuis van een week werken op Terschelling.
Sharani jou foto van de Brandaris is gemaakt terwijl je naast het hotel stond waar hij altijd verblijft _O-
Wij willen dit jaar ook nog weer als gezin naar Terschelling en denk dat het ook weer een dagje Ameland en Schiermonnikoog word

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:40

Hoe doen jullie dat, overnachten op een eiland waar geen auto mee mag? Het lijkt mij zo'n gesleep, alles op de fiets meenemen. Het gaat bij mij dan maar om één nachtje Schiermonnikoog eventueel, en dan als het weer wat warmer is, maar dan nog.

Ik heb sowieso mijn cameratas, want ik wil dan foto's maken dus dat moet mee. Statief moet dan maar thuis blijven, meestal gaat hij toch voor de flauwekul mee (alleen altijd als hij niet mee is had ik hem natuurlijk willen gebruiken _O-). En daarnaast heb je natuurlijk kleding wat mee moet, wat toiletartikelen en wat eten en drinken, ik wil niet echt alles moeten kopen.

Waar laten jullie dat? Ik zou dan mijn eigen fiets meenemen, en heb een mandje op mijn fiets waar de cameratas mooi in past. Portemonnee en evtl ook telefoon past bij de cameratas in. En de cameratas neem ik altijd mee waar ik heen ga. Ik zou fietstassen kunnen kopen zodat de rest daar in past. Maar is dat veilig? Ik wil natuurlijk wel het strand op, misschien winkeltjes in (geen idee of daar leuke winkeltjes zijn), terrasje pakken enzo zonder dat ik alles mee moet slepen. Hebben jullie het idee dat een tas met kleding, toiletartikelen enz. veilig in de fietstas zit? Of wordt dat snel meegenomen? Anders zit dat altijd mooi in de kofferbak van de auto, auto op slot en klaar :+

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 07:08

Je koffertje kan je bij de fietsenverhuur achter laten die brengt het naar je hotel.
Jij huurt een fiets met fietstas.
Doe daar je eigen spullen in.

Zo makkelijk. Als je wilt kan je zo je fietstas er ook afhalen.

Ze zullen echt niet snel je fietstas meenemen hoor.
Overal zijn ogen maar ik snap dat je niet je camera overal mee naartoe wilt slepen.
Fiets kan je meestal wel dichtbij het strand kwijt.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 07:30

Maar als je je eigen fiets meeneemt is er geen mogelijkheid om de tas/koffer met kleding te laten brengen denk ik? En meestal kun je pas later op de dag inchecken.

De fietstas op zich zal niet zo snel gestolen worden inderdaad, maar het ging mij om de dingen die eventueel in de fietstassen zitten. Als ik daar een tas met kleren in doe, en deze is ineens weg, heb ik natuurlijk wel een probleem :+ Mijn cameratas gaat sowieso overal met mij mee, dat is geen probleem. Het gaat puur om de tas met kleding.

Oja, en een ander vraagje had ik ook nog. Staat de auto een beetje veilig op de parkeerplaats/in de parkeergarage op Lauwersoog? Is dat 24/7 bewaakt? Mijn auto vind ik namelijk graag in dezelfde staat terug als dat ik hem achrerlaat. Ben er niet zo'n fan van dat hij 's nachts heel ergens anders staat dan waar ik ben :+

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:42

Die eilanden zijn helemaal ingericht op toeristen en over het algemeen heeft vrijwel ieder hotel een haal en breng service voor je bagage van en naar de boot. Of het bewaakt is weet ik eigenlijk niet maar onze auto heeft al zo vaak daar nachten lang gestaan. Gaat altijd prima.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:03

Bedankt! Wellicht is dat ook een optie voor mij dit jaar! Of dit jaar een dagje en als het goed bevalt volgend jaar een nachtje blijven :j Ik vind het zo jammer dat je de zonsondergang niet te zien krijgt als je maar een dagje gaat :+ Vind ik altijd prachtig om te zien vanaf het strand <3

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 09:41

Texas02 schreef:
Bedankt! Wellicht is dat ook een optie voor mij dit jaar! Of dit jaar een dagje en als het goed bevalt volgend jaar een nachtje blijven :j Ik vind het zo jammer dat je de zonsondergang niet te zien krijgt als je maar een dagje gaat :+ Vind ik altijd prachtig om te zien vanaf het strand <3

Ik ook! En wat ik jammer vind van een dagje is dat je dan vaak niet lekker kan eten/borrelen in de avond omdat de boot zo vroeg gaat.

Ik kijk er zo naar uit om dat in april een hele week te kunnen doen. <3

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:42

Onze auto staat altijd op dezelfde plek en in dezelfde staat als dat we hem achtergelaten hebben in Lauwersoog of Harlingen, daar heb ik me nog nooit een moment zorgen om gemaakt.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:00

Voor mij word het voor het eerst dat ik zonder auto 4 dagen we ga.
Dus wordt nog wat on alles mee te krijgen. Ben nogal van veel te veel meenemen en dingen meenemen die je nooit genruikt :+
Heb gelukkig zo'n klein hondenfietskarretje dus die kan ik ook nog volproppen. En beddengoed heb ik besteld op de camping.
Hond slaapt gelukkig op bed en niet in een benchje dus dat scheelt ook meeslepen.
Normaal neem ik airfryer en bakplaat mee maar deze vakantie ga ik kijken of er wat meer buiten de deur gegeten kan worden. Camping heeft een cafetaria dus dat scheelt ook.
Misschien bevalt het totaal niet en doe ik het nooit meer :o

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 10:04

De airfryer en bakplaat mee.. :))

In een stacaravan staat soms meer dan je denkt. Wij hadden vorig jaar een spotgoedkope gehuurd die van ellende uit elkaar viel maar daar zat zelfs een airfryer in. :))
Beste tijd gehad daar, voor 150 euro een weekend met 3 man weg geweest. :')

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:21

Voor een paar nachten weg heb je toch ook niet veel meer nodig dan je toilettas en wat ondergoed en misschien een extra paar sokken? Dat past wel in een rugzakje :j . Of gaan jullie kamperen?

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:44

Lange broek, korte broek, dunnere en dikkere trui, 2 t-shirts in ieder geval en misschien 2 topjes, nachtkleding, jas, ondergoed.. Iets daarvan zul je op de heenweg aan hebben, de rest moet mee.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:52

nieuw vraagje, ik zou graag met mijn vriend een paar nachtjes naar texel willen. Nu zouden wij graag een open haard willen, weet iemand welke parken/websites er met huisjes op texel zijn waar je hierop kan filteren?

Ik heb het idee dat er veel meer opties zijn dan landal/airbnb, maar het lukt mij niet om de kleinschalige naar boven te halen

edit: een ander waddeneiland mag ook, we zijn er allebei nog nooit geweest en zouden graag gaan blokarten

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 14:13

Afbeelding
Groeten vanaf Terschelling! <3


De andere afbeeldingen willen niet laden. :+

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:34

Jaloers!!!! Dat begint wel weer te kriebelen hoor!
Ik ben voor het laatst november 2023 een midweekje alleen op Terschelling geweest. Even op adem komen...
Met het werk nog een personeelsuitje op Vlieland gehad en soms naar een klant op Schiermonnikoog.
Het blijft toch trekken hoor, vooral Terschelling!

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 14:39

Ik ben op workation, ik werk deze week deels, dus ik ben lekker een hele week met een vriendin hier. Het is schijtweer vandaag, dus vandaag werk ik langer dan in eerste instantie had gepland. Als het van de week wat beter is dan compenseer ik dat weer. :))

Gisteren heerlijk gereden op de Prairie. <3

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:03

Heerlijk Roosch. Geniet ervan al komt het nu met bakken naar beneden... dan maar spelletjesmiddag inplannen.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 15:16

Mando schreef:
Heerlijk Roosch. Geniet ervan al komt het nu met bakken naar beneden... dan maar spelletjesmiddag inplannen.

Ja, precies. Ik werk zo lang mogelijk door vandaag, scheelt weer vakantieuurtjes opnemen. En daarna een spelletje en een boek. :j ook gezellig.

Lekker wezen eten bij Heartbreakhotel, lekker gefietst, van de week hopelijk nog een huifkartocht naar het drenkelingenhuisje.

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:47

Wij waren dit weekend er ook weer! Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:54

Lekker, Roosch!

Wij zaten 4 weken geleden heerlijk een midweek op Schier <3

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:38

Leuk een topic over de Wadden! Mijn moeder en ik zijn vandaag ook weer voor een midweek terug op Terschelling en er is nu al besloten dat we de volgende keer langer gaan. xD De overtocht viel precies in die regenbui en daar was ik toch best onzeker voor, iets met zeeziek, maar gelukkig ging alles goed en zijn we op 1 bui aan het begin ook zowaar droog bij ons huisje gekomen.

Ik zat er aan te denken om een buitenrit te boeken, maar gezien het weer ben ik blij dat ik nog evenndoor spaar tot de volgende keer wanneer het wel mooi weer is in onze week. XD

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:48

Donderdag zou het mooi weer worden, misschien dan een optie? Ik kan je de Prairie van harte aanbevelen!

Afbeelding


Afbeelding



Wij gaan hopelijk woensdagmiddag met de huifkartocht naar het drenkelingenhuisje. Hopelijk zijn er genoeg aanmeldingen!


Nog wat foto's als de upload meewerkt:

Afbeelding

Gets. Hij kapt er weer mee. :')

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:42

Verhuurt de prairie ook caps? Die heb ik niet bij me. Bij wie gaan jullie de huifkar doen? Heel misschien kan ik hier iemand dan overhalen, gezien we het drenkelingenhuisje kunnen doen. Hoeveel personen moet de rit hebben?

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:44

Jazeker, ik heb ook een botsmuts mogen lenen! En mooie roze laarzen. 8-)

Wij gaan via Terpstra, we zouden om half 2 starten na mijn werk. Ik weet niet hoeveel personen nodig zijn, maar wellicht kun je mailen?
https://www.huifkarbedrijf-terpstra.nl/reserveren/ Dan hebben we een Boktmeeting op de huifkar :))

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:49

Terpstra ken ik wel, vorig jaar mooie tocht mee gemaakt. En de rit duurt bij jullie ook 4 uur?

Edit: we kijken het nog even aan, ze geven voor woensdag toch nog aardig wat regen op op de tijd dat jullie willen en met paarden vindt mijn medereiziger wat spannend dan.:)