Overnachten in een Hostel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Overnachten in een Hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 12:34

Hoi iedereen,

Over 1,5 week ga ik lekker een week op citytrip! Ik ga naar Berlijn en dan door naar Praag. (Met de kerstdagen <|-) Als het goed bevalt nog door naar Boedapest. Ik ga alleen en verblijf in hostels. Nu heb ik op internet wel wat onderzoek gedaan naar nette, schone hostels met goede recensies. Natuurlijk is een foto maar een foto en is het nog afwachten waar ik daadwerkelijk terrecht kom. Maar ik heb bij deze hostels een goed gevoel.

Maar heel eerlijk, een hostel heeft wel een bepaald imago. Als ik de mensen in mijn omgeving mag geloven! Als ik foto's van mijn geboekte hostels laat zien, zijn mensen verbaasd dat dit een hostel is. De meeste mensen hebben toch een ander soort beeld erbij en bij de mensen die er verblijven. Maar is dat terecht? Ik vroeg mij dus af wat jullie ervaring is met Hostels? Zouden jullie kiezen voor een hostel? Of toch voor een hotel?

Voor mij is juist het prijsverschil tussen hostels en hotels dat ik kies voor een (goed) hostel. Voor het hostel in Berlijn betaal ik voor 4 nachten 138 euro inclusief ontbijt en in Praag 198 euro. Als ik voor hotels had gekozen was ik meer dan 800 8)7 euro kwijt. (Ik kan eventueel de linkjes van de hostels erbij plaatsen?) Maar dat betekend niet dat ik niet van luxe, schoon en privacy hou. Daarnaast ben ik een burgelijke 30er die komt voor een ontspannen citytrip (kerstmarkten bekijken ed) en zeker geen student die komt feesten. :+

In Berlijn heb ik een hostel gekozen waar ik een kamer deel met 4 andere vrouwen. In Praag overnacht ik in een Women Only hostel.

Ik ben echt ontzettend benieuwd en ik vind het ook wel spannend waar ik terecht kom. :D

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:38

Als ik zelf reis kies ik ook graag voor hostels als kamperen geen optie is. Een beetje afhankelijk van mijn budget op dat moment kies ik voor een dorm of een privé kamer.

Heb pas 1x een echt slechte ervaring gehad in Orlando - geboekt via Hostelworld. Meestal met een beetje googlen en reviews op bijv. Booking.com lezen kom je echt wel een heel eind en niet direct in chaos terecht.

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:41

Mijn ervaring als oud-backpacker is heel wisselend.
Ik heb in Hostels gezeten die brandschoon waren en in hostels waar de ratten en kakkerlakken over de grond liepen om nog maar te zweigen van de bedbugs.

Belangrijk vind ik altijd even de recensies te lezen. Maar over het algemeen is het best goed te doen en kun je hele leuke mensen treffen.
Mijn Hostel tijd is wel voorbij (tenzij ze kamers alleen hebben) dus ik boek tegenwoordig een hotel.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:44

<3 hostels <3

Je hebt zoveel verschillende gradaties: van de scharrige party hostels tot echt bijna-hotels. Als je goed foto's bekijkt, reviews leest en idd op je onderbuik afgaat, kom je vast goed terecht :D

Ik koos zelf wel altijd voor de kleinere slaapzalen (6-8 personen max), zodat je een beetje zicht hebt op wie daar 'hoort' en niet. Ooit in een zaal met 48 man geslapen en hoewel elk bed best wel veel privacy had, voelde het toch niet heel veilig voor mn spullen zeg maar :')

Een tip (waar je nu niets meer aan hebt, maar voor de volgende keer): kijk op de foto's of er iets van een gordijntje of afscheiding is bij je bed. Zodat je niet voor de hele goegemeente open en bloot ligt te slapen, dat vond ik zelf wel fijn :+

Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 12:44

Cowgirl schreef:
Mijn ervaring als oud-backpacker is heel wisselend.
Ik heb in Hostels gezeten die brandschoon waren en in hostels waar de ratten en kakkerlakken over de grond liepen om nog maar te zweigen van de bedbugs.

Belangrijk vind ik altijd even de recensies te lezen. Maar over het algemeen is het best goed te doen en kun je hele leuke mensen treffen.
Mijn Hostel tijd is wel voorbij (tenzij ze kamers alleen hebben) dus ik boek tegenwoordig een hotel.


Vind jij dat er dan een leeftijdsgrens aan hostels zit? Mijn collega die een jaar ouder is dan ik ben, gaf dus ook aan dat zij zich wel te oud voelt voor hostels. Ik ben 30 en daar eigenlijk niet over na gedacht.

Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 12:47

Foaly schreef:
<3 hostels <3

Je hebt zoveel verschillende gradaties: van de scharrige party hostels tot echt bijna-hotels. Als je goed foto's bekijkt, reviews leest en idd op je onderbuik afgaat, kom je vast goed terecht :D

Ik koos zelf wel altijd voor de kleinere slaapzalen (6-8 personen max), zodat je een beetje zicht hebt op wie daar 'hoort' en niet. Ooit in een zaal met 48 man geslapen en hoewel elk bed best wel veel privacy had, voelde het toch niet heel veilig voor mn spullen zeg maar :')

Een tip (waar je nu niets meer aan hebt, maar voor de volgende keer): kijk op de foto's of er iets van een gordijntje of afscheiding is bij je bed. Zodat je niet voor de hele goegemeente open en bloot ligt te slapen, dat vond ik zelf wel fijn :+



Ik hoop dus dat ik in een goed hostel terecht kom. In Berlijn overnacht ik in "Selina Berlin Mitte" Ik moest een app downloaden op mijn telefoon voor aanmelding en krijg geregeld reclame in mijn mailbox. Dus ik verwacht dat dit wel goed zit haha.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:49

Ik heb met mensen van 50+ op een kamer gelegen, dus nee, een leeftijdsgrens is er niet. Maar het is wat je zelf prettig vindt, en ik kan me voorstellen dat op een gegeven moment je lijf wel begint te protesteren want de nachtrust in een hostel kan heel wisselend zijn. Denk aan harde, smalle bedden, mensen die om vier uur 's ochtends met veel kabaal opstaan omdat ze een vliegtuig moeten halen, en die grappen. Als je wat jonger bent kun je daar vaak toch wat beter tegen, maar wat ik zei: zolang jij het prima vindt, lekker een hostel blijven boeken :D

Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 12:57

Foaly schreef:
Ik heb met mensen van 50+ op een kamer gelegen, dus nee, een leeftijdsgrens is er niet. Maar het is wat je zelf prettig vindt, en ik kan me voorstellen dat op een gegeven moment je lijf wel begint te protesteren want de nachtrust in een hostel kan heel wisselend zijn. Denk aan harde, smalle bedden, mensen die om vier uur 's ochtends met veel kabaal opstaan omdat ze een vliegtuig moeten halen, en die grappen. Als je wat jonger bent kun je daar vaak toch wat beter tegen, maar wat ik zei: zolang jij het prima vindt, lekker een hostel blijven boeken :D


Ja daar heb je gelijk in. Heel eerlijk, ja ik zou dan ook liever in een hotel slapen qua rust, privacy en hygiëne. Maar het prijs verschil is enorm. Misschien als ik het nu opnieuw zou boeken ik toch voor een hotel zou gaan. :+

Ik vind het vooral vervelend als ik het er met mensen over heb dat ze denken dat ik niks geef om hygiëne en het vies vinden. Dat is toch wel de meeste reacties van mensen. :+

Mo_86

Berichten: 1245
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Overnachten in een Hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:05

In m’n studententijd heb ik regelmatig alleen gereisd en ook in hostels geslapen. Ga inderdaad op de reviews af maar ook op je gevoel. Ik heb zelf veelal goede ervaringen, wel ben ik een keer meteen weer weg gegaan toen bij aankomst bleek dat een of andere vage Rus de boel beheerde en er verder ook geen gasten bleken op dat moment. Het voelde totaal niet goed, onderbuikgevoel. Ik heb meteen weer uitgecheckt en omdat ik toch al de dag erna in dezelfde stad (Barcelona) in een andere wijk een hostel had geboekt hen gebeld en gevraagd of ze voor die avond nog een plekje hadden. Dat hadden ze gelukkig en dat was een heel fijne, schone en veilige plek. Dus ga vooral en als je bij aankomst je niet fijn voelt, dan zijn er zeker genoeg andere fijne plekjes. Veel plezier!

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:06

Ik zou zeggen, weet je wat er in hotelbedden gebeurt <<) ? Daar is in een hostel toch wat minder kans op, die geen privacy heeft zo z'n voordelen zeg maar :Y)

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:08

Bij alleen reizen zou ik ook zeker weer voor hostels kiezen. Altijd wel aanspraak of iemand om mee op pad te gaan als je wilt. Maar ook gewoon alleen op een fijne bank of stoel zitten en serie kijken was geen punt bij de hostels waar ik ben geweest.

Ik heb alleen in London en Ierland in hostels verbleven, maar ik vond het heerlijk. En ik ben niet zo extrovert. Qua leeftijd vond ik het best variërend. Gemiddeld persoon was begin/halverwege 20, maar ik heb ook opgetrokken met iemand van rond de 30 en zelfs een man van mid 40 die in de bergen bij het hostel aan het werk was. Deze laatste man had denk ik niet veel leeftijdsgenoten in dit hostel, maar gaf aan er vaak voor te kiezen als hij voor werk moest reizen.

Echt vies heb ik het gelukkig nergens gezien. Gelukkig geen insecten en dergelijk := maar net als vele anderen hier heb ik ook veel recensies gelezen voor mijn keuzes. Het was wel geluk hebben met douches met een fijne straal en warm water. Ik ging vaak bewust op rustige tijdstippen douchen zodat ik warm water had.
Qua lawaai ‘s nachts moet je het soms net treffen met wat voor mensen je slaapt. Een groep vrienden bij je op de kamer is niet altijd succesvol :')

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:55

Ik verblijf tijdens mijn vakanties over het algemeen 80% van de tijd in hostels. Zowel voor de prijs als de sfeer.

Heb ook al meermaals gehad dat ik alleen in een hostel zat :') Recentelijk in Tokyo zat ik in een 8 persoonsnamen in m’n eentje :D Dus eigenlijk een privékamer aan 18,- per nacht in centrum Tokyo.

Toppunt wat dat betreft is dat ik eens in een 18 persoonskamer zat in mijn eentje _O-

(Ik reis graag buiten het hoogseizoen)

Helaas ook wel eens gehad dat mensen luidruchtig sex hadden in een gedeelde kamer en zelfs nadat ze er op aangesproken werden gingen ze vrolijk door :r Dat soort nachten zijn minder geslaagd.

Ik ben zelf inmiddels ook al 30, maar vind dat geen rare leeftijd voor hostels. Misschien als ik 40 ben dat ik anders ga denken.

Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Overnachten in een Hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 14:35

Gaaf zeg in Tokyo!

Ik ben met kerst in het hostel, dus misschien is het ook wel heel rustig haha.

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Overnachten in een Hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:55

Hostels.... ik heb er ondertussen genoeg gezien!

Je kan van alles tegen komen en helaas regelmatig dat foto's uit z'n hoek gemaakt zijn dat het heel wat beter lijkt dan het is.

Privacy is over het algemeen ver te zoeken, maar jij hebt womens only, dus dan is omkleden in de kamer wat minder erg.

Wat over het algemeen wél een tendens is in hostels: te weinig stopcontacten! En sommige asociale gaan dan gewoon op jouw bed liggen om hun telefoon op te laden. Bah! (Heb ik dus eens meegemaakt, ik had het bed mèt stopcontact uitgezocht, waar een andere het dus niet mee eens was en die trof ik dus op / in mijn bed aan, ben toen ff kwaad geworden)

Ik neem tegenwoordig altijd een Verlengsnoer en stekkerblok mee, zodat ik met één stopcontact al mijn spullen kan opladen.

Douchen en wc is vaak op de gang, vergeet je kamerpas niet mee te nemen als je naar het toilet gaat, anders sluit je jezelf buiten!

De mensen die ik ben tegengekomen in hostels verschillen nogal. Van bijna uitsluitend backpackers in hotspots als Sydney downtown, tot arbeidsmigranten in Sydney Bondi. Maar ook in Europa zie je steeds meer dat hostels gebruikt worden door arbeidsmigranten en buitenlandse studenten. In Innsbruck afgelopen januari had ik geloof ik 2 studenten als kamergenoten. Die waren niet heel blij met mij: zij uitslapen, maar ik was elke morgen al om 06:00 druk in de weer met aankleden/ spullen pakken enz. Omdat de skibus om 07:45 vertrok en moest ook nog ontbijten enz. In de andere kamers op mijn verdieping waren sporters die een internationale wedstrijd hadden. Voornamelijk mannen en die durfden er een behoorlijke rotzooi van te maken in de gang en vooral de toiletten en de douches. Handdoeken en shampoo en tandenborstels enz laten slingeren in de badkamer. Helaas, dat soort medebewoners tref je ook wel eens.

Schoon is vaak een understatement, maar niets wat met een pak billendoekjes/ schoonmaakdoekjes en eigen kookgerei niet op te lossen is.

Its a way of life en een privé hotelkamer heeft absoluut mijn voorkeur, maar de prijzen van hostels zijn over het algemeen véél gunstiger, dus ik blijf hostels boeken. In april heb ik een hostel in Glasgow geboekt en ik ben dan óók 30, dus dat is echt geen rare leeftijd.

senna21

Berichten: 11865
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:24

Wij hebben afgelopen zomer nog overnacht in een hostel in Wenen.
De kwaliteit van hostels is inderdaad nogal verschillend, maar meestal is het behoorlijk. Natuurlijk is het meestal niet vergelijkbaar met een goed hotel. Maar ook een hotel kan flink tegenvallen.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Overnachten in een Hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:47

Ik heb een aantal jaar terug met mijn ouders een lang weekeind in een hostel in Barcelona gezeten. Ik denk een bed of 15 op de kamer? Een aantal gewone of stapelbedden, en een aantal bedstede-achtige bedden langs de wand. Dat waren echt prima coconnetjes. Mijn vader had een gewoon bed, mijn moeder en ik ieder een coconnetje.

De douches waren ok, maar de kamer was gewoon goed. De bedden schoon en fris opgemaakt, bij elk bed een stopcontact, een lampje en een lade om je spullen op te bergen.

Misschien dat ik 's nachts eens een keer even wakker ben geweest als er iemand binnen kwam, maar niet storend en iedereen deed gewoon zachtjes.

Een hostel in Portugal (Leiria) ook goede ervaringen, al hadden we daar wel een tweepersoons kamer.

Een hostel in Ljubljana hadden we een 6 persoons kamer met zijn tweeën, in dat gebouw wonen buiten de zomervakantie studenten, in de zomervakantie gaat een deel naar huis en worden er kamers verhuurd aan toeristen. Was een beetje shabby, maar de kamer was schoon (genoeg) en de feestjes voor de ingang hadden ook wel wat.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 17:08

Dat hostel en hostile zoveel op elkaar lijken vind ik niet vreemd :') voor mij nooooooooooit meer een hostel _O- Nu twee keer in verschillende hostels verbleven en ik vond beide keren vreselijk.

Maar het is wel een hele goede manier om de kosten voor een reis te drukken. Je levert in op een berg comfort en privacy, maar als je dat zelf prima vind: lekker doen.

Bij het uitzoeken van de juiste accomodatie zou ik zoveel mogelijk de reviews lezen. Wij trekken altijd rond op vakantie en boeken dan een dag van tevoren een hotelkamer. Daar hebben we ook wel eens pech mee, maar over het algemeen geven de reviews wel de beste indicatie op wat je gaat treffen.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 17:11

Hier ook veel in hostels. Ben ook dertiger, al hoewel al even geen 30 meer.

Je moet het een beetje treffen met je kamergenoten kwa lawaai dus ik neem standaard oordopjes mee. Privacy is iets waar je misschien even wat minder waarde aan moet hechten die dagen. Voor mij weegt dat zeker op tegen de prijs. In hotels slapen betekend minder reizen voor mij. Ik vind reizen veel te leuk om het minder te doen :)

Hotel/hostel is voor mij voornamelijk een plaats om te slapen, dat kan ik prima in hostels.

Ik lees altijd veel reviews op sites als booking.com, ook al boek ik niet altijd via hun.

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 17:17

O ik hou van hostels! Ik heb zelf een aantal jaar geleden een trip gemaakt naar o.a. Praag en Boedapest en heb toen ook in hostels geslapen. Als je goed kijkt naar de recensies en de foto's, kom je al een heel eind. Ik heb in goedkope basic hostels geslapen, maar ze waren wel schoon, het personeel vriendelijk en de faciliteiten prima. De ene keer sliep ik met mensen van mijn leeftijd, maar ik heb ook met mensen van in de vijftig in een kamer geslapen. Ik zou het zo weer doen :)

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:00

Herfstblad schreef:
Cowgirl schreef:
Mijn ervaring als oud-backpacker is heel wisselend.
Ik heb in Hostels gezeten die brandschoon waren en in hostels waar de ratten en kakkerlakken over de grond liepen om nog maar te zweigen van de bedbugs.

Belangrijk vind ik altijd even de recensies te lezen. Maar over het algemeen is het best goed te doen en kun je hele leuke mensen treffen.
Mijn Hostel tijd is wel voorbij (tenzij ze kamers alleen hebben) dus ik boek tegenwoordig een hotel.


Vind jij dat er dan een leeftijdsgrens aan hostels zit? Mijn collega die een jaar ouder is dan ik ben, gaf dus ook aan dat zij zich wel te oud voelt voor hostels. Ik ben 30 en daar eigenlijk niet over na gedacht.


Oh nee hoor, dat moet je helemaal zelf weten. ik ben nu 48 maar toen ik 32 was heb ik een reis door thailand gemaakt en verbleef ik in hostels. Maar het leeftijds verschil word vaak wel een stuk groter en een 20tiger heeft toch andere ideeen dan iemand van in de 40.

ik zit stiekum te kijken of ik weer naar australie kan en ik denk dat ik dan wel weer kies voor een hostel om de kosten te drukken.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Overnachten in een Hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 02:03

Ik ben op dit moment voor een paar maanden op reis en slaap altijd in hostels. Meestal kies ik ook nog eens de goedkoopste. Ik heb zelf geen raar beeld bij een hostel, want je kunt ook gewoon privekamers hebben.

Wel is het vaak iets makkelijker om contact te maken als je wil, omdat er gemeenschappelijke ruimtes zijn. Ben 31 trouwens.

Wat ik zelf wel fijn vind om iets van een sarong ofzo mee te nemen. Die kun je dan voor je bed hangen, zodat je net iets meer privacy hebt.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Overnachten in een Hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 06:10

Ik houd van hostels <3
Goedkoop, vaak op goede locatie en ik slaap er toch alleen maar.
Ik heb zelf vaak gebruik gemaakt van booking.com en hostelworld voor de recensies en dan boeken bij hostel zelf de site. krijg je vaak nog betere prijs en of extra's erbij.

Ik kies zelf vaak een dorm met max 6-8 bedden. En ben er alle leeftijden en nationaliteiten wel tegengekomen. Soms leuke contacten opgedaan en soms lagen er bijvoorbeeld ook wel zwervers die 20 euro bij elkaar hadden verzameld en die dan een bed konden betalen.
Ik vind er ook geen slecht imago aan hangen. Ik vind een hotel kamer vaak zo onnodig duur voor die paar uur dat ik er verblijf :/.

Ik had wel altijd oordopjes mee en slippers voor in de douche zou ik in vervolg ook wel meenemen Had ik nu niet maar vond ik niet altijd even fijn idee. Bedden waren eigenlijk altijd wel prima.

Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 19:59

Eloya schreef:
Ik houd van hostels <3
Goedkoop, vaak op goede locatie en ik slaap er toch alleen maar.
Ik heb zelf vaak gebruik gemaakt van booking.com en hostelworld voor de recensies en dan boeken bij hostel zelf de site. krijg je vaak nog betere prijs en of extra's erbij.

Ik kies zelf vaak een dorm met max 6-8 bedden. En ben er alle leeftijden en nationaliteiten wel tegengekomen. Soms leuke contacten opgedaan en soms lagen er bijvoorbeeld ook wel zwervers die 20 euro bij elkaar hadden verzameld en die dan een bed konden betalen.
Ik vind er ook geen slecht imago aan hangen. Ik vind een hotel kamer vaak zo onnodig duur voor die paar uur dat ik er verblijf :/.

Ik had wel altijd oordopjes mee en slippers voor in de douche zou ik in vervolg ook wel meenemen Had ik nu niet maar vond ik niet altijd even fijn idee. Bedden waren eigenlijk altijd wel prima.


Ohja, een zwerver. Nee, dat lijkt mij helemaal niks moet ik eerlijk zeggen. Maar ik denk dat ik een wat duurder hostel heb dan de echte goedkope hostels. Ik ben heel benieuwd!

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:11

Herfstblad schreef:
Eloya schreef:
Ik houd van hostels <3
Goedkoop, vaak op goede locatie en ik slaap er toch alleen maar.
Ik heb zelf vaak gebruik gemaakt van booking.com en hostelworld voor de recensies en dan boeken bij hostel zelf de site. krijg je vaak nog betere prijs en of extra's erbij.

Ik kies zelf vaak een dorm met max 6-8 bedden. En ben er alle leeftijden en nationaliteiten wel tegengekomen. Soms leuke contacten opgedaan en soms lagen er bijvoorbeeld ook wel zwervers die 20 euro bij elkaar hadden verzameld en die dan een bed konden betalen.
Ik vind er ook geen slecht imago aan hangen. Ik vind een hotel kamer vaak zo onnodig duur voor die paar uur dat ik er verblijf :/.

Ik had wel altijd oordopjes mee en slippers voor in de douche zou ik in vervolg ook wel meenemen Had ik nu niet maar vond ik niet altijd even fijn idee. Bedden waren eigenlijk altijd wel prima.


Ohja, een zwerver. Nee, dat lijkt mij helemaal niks moet ik eerlijk zeggen. Maar ik denk dat ik een wat duurder hostel heb dan de echte goedkope hostels. Ik ben heel benieuwd!


Mag ik vragen wat je betaalt per nacht?

Berlijn schat ik tussen de €30-45 per nacht. Praag €20-35 per nacht.

Dat zijn tegenwoordig redelijk de normale prijzen voor "standaard" Hostels.

Prijzen zijn wel flink gestegen de afgelopen jaren. Vond je een jaar of 6 nog prijzen van €20-30 per nacht gemiddeld, is het tegenwoordig eerder €30-35 per nacht. En wat mij óók opvalt: steeds minder hostels hebben een keuken waar je zelf in kan koken. Ik zie steeds vaker hostels waar een keuken gewoon volledig ontbreekt, en dan kan je tegen betaling ontbijt nuttigen.

Jammer vind ik, ik kook graag mijn eigen maaltje, want dat is juist vaak één van de voordelen van een hostel: zelf kunnen koken drukt de kosten aanzienlijk!

In heel Glasgow maar één hostel mèt keuken en die is ruim een half jaar van te voren al volledig volgeboekt. Heb vorige maand geprobeerd te boeken voor half april komend jaar, maar niet alleen dàt hostel was al volgeboekt, de meeste hostels waren al vol! Verwacht je niet van een hostel, maar is kennelijk tegenwoordig steeds meer gebruikelijk dat mensen steeds eerder boeken en hun "reis" volledig vast leggen ipv "go with the flow" en maar zien waar je de dag eindigt en last-minut een bed boekt.

Ik heb geboekt omdat ik goedkope accommodatie zocht omdat ik naar een liveshow ga in Glasgow. Dus niet als backpacker "rondreizen en zien waar je terecht komt" maar een vaste periode en een vaste locatie.

Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 20:15

Herfstblad schreef:
Eloya schreef:
Ik houd van hostels <3
Goedkoop, vaak op goede locatie en ik slaap er toch alleen maar.
Ik heb zelf vaak gebruik gemaakt van booking.com en hostelworld voor de recensies en dan boeken bij hostel zelf de site. krijg je vaak nog betere prijs en of extra's erbij.

Ik kies zelf vaak een dorm met max 6-8 bedden. En ben er alle leeftijden en nationaliteiten wel tegengekomen. Soms leuke contacten opgedaan en soms lagen er bijvoorbeeld ook wel zwervers die 20 euro bij elkaar hadden verzameld en die dan een bed konden betalen.
Ik vind er ook geen slecht imago aan hangen. Ik vind een hotel kamer vaak zo onnodig duur voor die paar uur dat ik er verblijf :/.

Ik had wel altijd oordopjes mee en slippers voor in de douche zou ik in vervolg ook wel meenemen Had ik nu niet maar vond ik niet altijd even fijn idee. Bedden waren eigenlijk altijd wel prima.


Ohja, een zwerver. Nee, dat lijkt mij helemaal niks moet ik eerlijk zeggen. Maar ik denk dat ik een wat duurder hostel heb dan de echte goedkope hostels. Ik ben heel benieuwd!


Mag ik vragen wat je betaalt per nacht?

Berlijn schat ik tussen de €30-45 per nacht. Praag €20-35 per nacht.

Dat zijn tegenwoordig redelijk de normale prijzen voor "standaard" Hostels.

Prijzen zijn wel flink gestegen de afgelopen jaren. Vond je een jaar of 6 nog prijzen van €20-30 per nacht gemiddeld, is het tegenwoordig eerder €30-35 per nacht. En wat mij óók opvalt: steeds minder hostels hebben een keuken waar je zelf in kan koken. Ik zie steeds vaker hostels waar een keuken gewoon volledig ontbreekt, en dan kan je tegen betaling ontbijt nuttigen.

Jammer vind ik, ik kook graag mijn eigen maaltje, want dat is juist vaak één van de voordelen van een hostel: zelf kunnen koken drukt de kosten aanzienlijk!

In heel Glasgow maar één hostel mèt keuken en die is ruim een half jaar van te voren al volledig volgeboekt. Heb vorige maand geprobeerd te boeken voor half april komend jaar, maar niet alleen dàt hostel was al volgeboekt, de meeste hostels waren al vol! Verwacht je niet van een hostel, maar is kennelijk tegenwoordig steeds meer gebruikelijk dat mensen steeds eerder boeken en hun "reis" volledig vast leggen ipv "go with the flow" en maar zien waar je de dag eindigt en last-minut een bed boekt.[/quote]

In Berlijn betaal ik voor 4 nachten incl ontbijt 138 euro. In Praag 4 nachten 198 euro. Ja op de Camino Frances in Spanje was dat ook zo. Heel veel herbergen volgeboekt. Tegenwoordig houden mensen van vastigheid waarschijnlijk.