Misleidende prijzen reisorganisaties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:50

Moderatoropmerking:
Dit bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldeed

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 01:40

Fly_high schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldeed




Uhh, pardon?

Ik mag gewoon een huis huren en mijn ouders mogen gewoon een huis in de verhuur hebben!!

Alles gaat gewoon volledig volgens de wet en de regeltjes!

Genoeg ouders die zo een woonruimte organiseren voor hun kinderen.

Of had ik onder een brug moeten slapen dan? Want met uitsluitend een wajong krijg je echt geen hypotheek waar je een huis van kan kopen en voor sociale huur sta je minstens 15 jaar ingeschreven voordat je iets hebt. En ik MOEST het huis uit 9 jaar geleden, zelfs serieus aan het kijken geweest naar leven in een caravan op een camping jaarrond. (En dan geen stacaravan maar een tourcaravan) en met 3 maanden inschrijftijd, kwam ik toen nergens!

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 08:59

Ik vraag mij wel af of je / jullie dan aan de toekomst denken? Je ouders blijven niet eeuwig leven helaas.
Is giga off topic, maar dat is deze discussie sowieso.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 09:21

Ineke2 schreef:
Ik vraag mij wel af of je / jullie dan aan de toekomst denken? Je ouders blijven niet eeuwig leven helaas.
Is giga off topic, maar dat is deze discussie sowieso.


Dat is allemaal geregeld.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:19

Ik verbaas mij echt om de zure reacties hier zeg. TS doet niets wat niet mag, ze kleurt binnen de lijntjes. En dat dat niet altijd fair is ben ik met iedereen eens. Maar dat TS daar GEbruik (en dus geen MISbruik) van maakt is alleen maar slim. Dat ze daarnaast spaarzaam leeft om wel die vakanties te kunnen doen vind ik alleen maar bewonderenswaardig.

Er zitten zat mensen op bokt die voordelen hebben van het vermogen van hun ouders.
Of die bewust parttime werken en daardoor recht hebben op allerlei toeslagen die ze niet zouden hebben als ze fulltime zouden werken (wat een deel best zou kunnen).

Iedereen triggert altijd hard op TS omdat zij soms, in de ogen van de gemiddelde bokker, onrealistische wensen heeft. Maar zij bewijst toch iedere keer dat het haar wel lukt.
En in plaats van dat iemand te gunnen of dat vermogen iedere cent om te keren te bewonderen wordt men jaloers of zuur. Onbegrijpelijk. En in mijn ogen is dat pas schaamteloos, niet wat TS doet.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:45

Moderatoropmerking:
Dit bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldeed

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:56

Ik vind hem dubbel. Wat Lestria zegt kan ik me ook in vinden. En ik ken bijvoorbeeld genoeg ouders die oma hebben ingeschreven bij een gastouderbureau zodat ze opvangtoeslag vangen voor de uren dat oma oppast waarbij het "salaris" van oma terugvloeit naar de ouders. Creatief gebruik maken vd regelingen die er zijn.

Alleen zijn de meeste mensen daar wat stiller en subtieler over en staan niet alsnog vd daken te schreeuwen hoeveel onrecht ze wordt aangedaan.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:00

mvdende schreef:
Want met uitsluitend een wajong krijg je echt geen hypotheek waar je een huis van kan kopen en voor sociale huur sta je minstens 15 jaar ingeschreven voordat je iets hebt.

Niet alleen met alleen een wajong sta je minstens 15 jaar ingeschreven, iedereen staat minstens 15 jaar ingeschreven voor een woning.
En vrijwel geen enkele alleenstaande kan een hypotheek krijgen.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:16

Er zijn genoeg mensen die het vergelijkbaar aanpakken ja. Zie je bij elke vorm van toeslagen eigenlijk.

Dikke miljoenen naar een trust in Kaaimaneilanden wegsluizen staat er IMO ook niet heel ver vandaan, ook al gaat het uiteraard om hele andere bedragen en structuren.

Alleen of het nou uberhaupt bewonderingswaardig is dat men het systeem zo in zijn/haar voordeel weet te bespelen is een andere vraag. "Bewondering" is in ieder geval niet het eerste woord dat bij mij opkomt bij belastingontwijkende miljardairs.

purny schreef:
mvdende schreef:
Want met uitsluitend een wajong krijg je echt geen hypotheek waar je een huis van kan kopen en voor sociale huur sta je minstens 15 jaar ingeschreven voordat je iets hebt.

Niet alleen met alleen een wajong sta je minstens 15 jaar ingeschreven, iedereen staat minstens 15 jaar ingeschreven voor een woning.
En vrijwel geen enkele alleenstaande kan een hypotheek krijgen.


Je kunt wel een hypotheek krijgen alleen is er niets te koop :P Ook niet als je modaal of iets erboven verdient idd.

15 jaar inschrijftijd was niet van toepassing nog paar jaar geleden, niet eens in de Randstad en al helemaal niet bij wajongers. Dat TS blijkbaar met 3 maanden inschrijftijd geen huis kon vinden maakt er geen 15 jaar van ;)

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:42

Das ook wel weer waar Fly, ik kan een hypotheek krijgen maar kan idd niks vinden.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:58

Fly_high, je hebt gelijk, bewonderenswaardig is niet het juiste woord. Ik denk dat ik er vooral met verbazing en verwondering naar kijk terwijl ik 32u per week aan het werk ben.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 12:38

Echt, er zijn genoeg ouders die een 2e huis hebben wat verhuurd worden aan hun kind, dat is allemaal gewoon toegestaan en er is genoeg over te vinden op Google.

Ik vind het dan ook niet fijn, dat meerdere mensen mij nu zo aanvallen, op iets wat 1 gewoon totaal legaal toegestaan is en 2 waarin ik de enigste niet ben in Nederland die op deze manier een huis kan huren.

Ik heb er by the way óók niet om gevraagd om met Autisme en alle bijkomende beperkingen geboren te worden. Tis Echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn, maar óók een hele hoop verdriet! Omdat ik dingen die ik graag zou willen, gewoon echt niet kan! Denk je dat het leuk is om te horen dat je beter kan stoppen met je opleiding Paraveterinair Omdat je vanwege je autisme het eindexamen niet gaat halen? Terwijl ik leer technisch gewoon alleen maar 8en en 9 haalde voor proefwerken! Dus kwa niveau had ik die opleiding makkelijk kunnen halen, maar puur door mijn autisme hebben de docenten mij gezegd te stoppen met die opleiding en dierverzorging niveau 3 af te maken. Want niveau 4 is leidinggevende en dàt lukt met mijn autisme óók niet.

Of het feit dat ik altijd graag stewardess had willen worden: gaat niet ivm mijn autisme, instructeur Buitensporten? Gaat niet ivm mijn autisme....

Wat vind je leuk werk? Waar zou je willen werken? Genoeg, maar gaat niet ivm autisme....

Na jaren proberen en proberen en nóg eens proberen samen met het UWV een betaalde baan te vinden en vervolgens via beschut werk proberen een baan te vinden, heeft het UWV besloten dat ze bij mij de sollicitatie plicht eraf gehaald hebben en dat ik verder "moest" in de WMO met dagbesteding. Daar zit ik nu prima op mijn plek. Komt trouwens wel hard binnen hoor, dat je de WMO in geslingerd wordt, want voel mezelf niet zo "slecht" maar én het UWV én de gemeente waren het erover eens dat dagbesteding via de WMO de volgende stap ging worden.

Ik weet niet of ik er goed aan doe dit op Bokt te knallen, maar ik zeg graag de eerlijke waarheid! En misschien ben ik juist wel te eerlijk hierin.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-03-24 12:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:40

Ik doelde met het bewonderenswaardig ook meer op het ieder dubbeltje 2 x kunnen omdraaien en niet zozeer op het gebruik maken van de mogelijkheden. Dat laatste vind ik vooral slim.
Want ondanks dat TS wel gebruik maakt van de mogelijkheden moet ze alsnog ieder dubbeltje omdraaien en op andere dingen besparen om wel die vakanties te kunnen doen.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:42

mvdende schreef:
Na jaren proberen en proberen en nóg eens proberen een betaalde baan te vinden, heeft het UWV besloten dat ze bij mij de sollicitatie plicht eraf gehaald hebben en dat ik verder "moest" in de WMO met dagbesteding. Daar zit ik nu prima op mijn plek.


Je hoeft je totaal niet te verantwoorden.
Je hebt geluk met ouders die jou kunnen ondersteunen op deze manier en je hebt geluk dat je alles zo praktisch kan invullen en berekenen door elders te bezuinigen dat je 2x per jaar op vakantie kan.
Fijn dat je toch iets gevonden hebt.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:46

Nu ben ik wel nieuwsgierig, wat zou de reisplannen?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 12:47

Goof schreef:
mvdende schreef:
Na jaren proberen en proberen en nóg eens proberen een betaalde baan te vinden, heeft het UWV besloten dat ze bij mij de sollicitatie plicht eraf gehaald hebben en dat ik verder "moest" in de WMO met dagbesteding. Daar zit ik nu prima op mijn plek.


Je hoeft je totaal niet te verantwoorden.
Je hebt geluk met ouders die jou kunnen ondersteunen op deze manier en je hebt geluk dat je alles zo praktisch kan invullen en berekenen door elders te bezuinigen dat je 2x per jaar op vakantie kan.
Fijn dat je toch iets gevonden hebt.



Dank je voor je bericht

Al voelt het voor mij wel alsof ik door bepaalde mensen in dit topic behoorlijk aangevallen wordt op het feit dat ik 2x per jaar op vakantie kan gaan terwijl ik voor mijn gevoel in hun ogen prima had kunnen werken.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:48

Ts maakt bewuste keuzes door te bezuinigen op het een zodat het ander mogelijk is. Ik vind dat prima. De een zit graag in een warme woning of heeft 7 katten of rookt, zij gaat graag op vakantie en spaart daarvoor.

Dat de toeslagen soms krom in elkaar zitten kan ts niets aan doen. En het is helemaal fijn dat haar ouders haar helpen met huisvesting, want met deze constructie is er weer een sociale huurwoning extra voor iemand anders, zo kan je het ook zien.

Ts weet heel goed hoe ze er financieel voor staat maakt daar ook keuzes in, x bedrag voor een vakantie en geen cent meer, prima toch, liever zo dan net even teveel uitgeven en net niet meer rond kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 29-03-24 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6645
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:48

Moderatoropmerking:
De discussie die hier gaande is, is niet relevant voor de vraag van de TS. Mocht je verder willen discussiëren over de wetgeving en regels die dergelijke zaken al dan niet mogelijk maken, dan kan daar een apart topic voor geopend worden. Hierbij dus het verzoek om on-topic verder te gaan. Alvast bedankt!

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:52

mvdende schreef:
Goof schreef:
Je hoeft je totaal niet te verantwoorden.
Je hebt geluk met ouders die jou kunnen ondersteunen op deze manier en je hebt geluk dat je alles zo praktisch kan invullen en berekenen door elders te bezuinigen dat je 2x per jaar op vakantie kan.
Fijn dat je toch iets gevonden hebt.



Dank je voor je bericht

Al voelt het voor mij wel alsof ik door bepaalde mensen in dit topic behoorlijk aangevallen wordt op het feit dat ik 2x per jaar op vakantie kan gaan terwijl ik voor mijn gevoel in hun ogen prima had kunnen werken.


Lekker laten gaan.
Ik heb met kinderen en jongeren met ASS gewerkt en waar de één enkel vastliep op plannen en organiseren van schoolwerk, was de ander een thuiszitter zonder (helaas) enig toekomstperspectief. Ik heb kinderen begeleid die, verdrietig genoeg, echt later niet gaan werken en wellicht ook niet zelfstandig kunnen wonen.
Er zit gewoon veel verschil in.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 12:56

moonsparkle schreef:
Nu ben ik wel nieuwsgierig, wat zou de reisplannen?


Ik heb een weekje Blend Elphistone resort geboekt in Egypte.

Trouwens vanmorgen nog 2x een discussie gehad met de reisorganisatie.

1x omdat er bij de boeking stond inclusief 10kg handbagage en vervolgens bij de definitieve boekingsbevestiging dat er géén handbagage inclusief was. Reisorganisatie erkend fout op hun website en ik mag gelukkig alsnog 10kg handbagage bijboeken op hun kosten. (En die 10kg heb ik hard nodig, 2 jaar geleden had ik in totaal 35kg baggage, inclusief full
face snorkelmasker, flippers, wetsuit. En dit jaar 2 overnachtingen op het vliegveld, dus liefst neem ik een dun matje en slaapzakje mee)

Bij het verder controleren van de boekingsbevestiging bleek er na de boeking en betaling ineens €24 bovenop de boeking gekomen!?

Dàt was een grotere discussie, want ik had gisteren avond de gehele reissom in één keer via Ideal betaald. Je kon op de betaalpagina dan ook uitsluitend kiezen uit "aanbetaling en rest 6 weken voor vertrek" of "gehele reissom in één keer". Ik heb dus de "gehele reissom in één keer" gekozen en pas achteraf na de betaling kwam er dus uit het niets €24 bij. Gelukkig heeft de reisorganisatie deze kwijtgescholden, want zei wisten óók niet waar dat vandaan kwam. Vroegen om een Screenshot van gisteren avond. Had ik niet, dus les voor de volgende keer: OVERAL screenshots van maken tijdens een definitieve boeking.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:06

mvdende schreef:
En dit jaar 2 overnachtingen op het vliegveld, dus liefst neem ik een dun matje en slaapzakje mee)


Overnachting op het vliegveld?

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:09

Als jij een pakketvakantie heb overnacht je toch niet op het vliegveld? Of mis ik iets.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:11

Dan denk ik dat je met Transavia vliegt?
Die rekenen vanaf april kosten voor handbagage.
Collega had het ook, gaat in april naar Mallorca. Ene vertelde tegen haar dat ze wel kosten voor handbagage kwijt is en de andere niet.
En dan nog moet je maar hopen dat het doorgaat aangezien zij vluchten moeten schrappen.
Overigens zijn de extra kosten voor handbagage uitgebreid gecommuniceerd in de media

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:22

Mando schreef:
Als jij een pakketvakantie heb overnacht je toch niet op het vliegveld? Of mis ik iets.


Als je in de ochtend heel vroeg vliegt, is ov geen optie en als je dan niemand hebt om je weg te brengen dan zal je de laatste trein moeten nemen en idd op het vliegveld de rest van de nacht moeten doorbrengen.
Ken meerdere mensen die dit zo hebben moeten aanpakken
Maar wellicht heeft TS andere reden?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 13:29

purny schreef:
Dan denk ik dat je met Transavia vliegt?
Die rekenen vanaf april kosten voor handbagage.
Collega had het ook, gaat in april naar Mallorca. Ene vertelde tegen haar dat ze wel kosten voor handbagage kwijt is en de andere niet.
En dan nog moet je maar hopen dat het doorgaat aangezien zij vluchten moeten schrappen.
Overigens zijn de extra kosten voor handbagage uitgebreid gecommuniceerd in de media

Mando schreef:
Als jij een pakketvakantie heb overnacht je toch niet op het vliegveld? Of mis ik iets.


Ik vlieg met Tui Deutschland vanaf Düsseldorf. Kennelijk heeft Tui Deutschland óók recent zn handbagage beleid veranderd, waardoor het op de website van de reisorganisatie nog verkeerd stond. Ik vlieg om 10:10 in de ochtend, dus dan moet ik uiterlijk 08:00 op de luchthaven zijn en dat gaat niet met het ov vanuit west Nederland. Dus ik vertrek de middag ervoor en overnacht op het vliegveld (hostels helaas allemaal volgeboekt en hotel €130++)

Terug weg beetje hetzelfde liedje: kom aan 21:30 en ik kom met het ov dan niet meer thuis (of überhaupt in Nederland) dus makkelijkste optie is om dan weer een nachtje door te brengen op de luchthaven en in de ochtend naar huis te gaan.

Met de auto zou kunnen, tis echter 2,5 uur rijden, en dat is een behoorlijk eind en dus heel vroeg vertrekken (dat lukt me wel) maar óók in de avond laat nog naar huis rijden (en dàt lukt mij niet ivm teveel vermoeidheid) dus ik ben nog in dubio wat ik ga doen om in Düsseldorf te komen.

Ik kon helaas niet kiezen welke vluchten en luchthaven ik wilde. T was standaard dit, of een andere even belabberde optie met €200 bijbetalen. Maar dezelfde vluchttijden én ook vanuit Duitsland.