Vakantie familie + peuter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 04:42

Er zijn in Oostenrijk speciale kindvriendelijke hotels, waar je zelfs kinderopvang hebt als je eens zonder kind uit eten wilt gaan of een bergwandeling wilt maken.

Hotel Beck in Brand (https://www.sporthotel-beck.at/) is er 1 van. Meer opties vind je bijvoorbeeld hier: https://bergfamilie.nl/familiehotel-oos ... nderhotel/

Alpencamping Nenzing (https://www.alpencamping.at/nl/glamping/chalets/) is een andere mogelijkheid. Zij hebben fantastische appartementen met allerlei luxe voorzieningen erbij die het voor alle leeftijden leuk maken. In juni zal er echter nog niet zo heel veel georganiseerd worden aan activiteiten voor de kleine vermoed ik. https://www.alpencamping.at/nl/kamperen-met-kinderen/

Een all inclusive in Turkije is inderdaad ook heerlijk in juni. De Voyage hotels zijn een aanrader.

Juist door niet continu op elkaars lip te zitten kun je zo'n familievakantie voor iedereen leuk maken, naar mijn mening.

Ik stuur je per pb nog even een tip voor een accomodatie op Gran Canaria.

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:02

Geen idee of je al hebt geboekt, maar de zin “in Oostenrijk staan geen all inclusive hotels op een berg” klopt niet. Club Robinson staat in Oostenrijk op een berg en is heel erg tof. Het matcht alleen niet met je vliegvakantie en altijd lekker weer. Oostenrijk vind is heerlijk, maar kan ook erg wisselvallig zijn.
Oh en club Robinson is ook all inclusive voor alle wandelingen/ sporten voor volwassenen. Dus het heeft zowel entertainment voor kinderen als entertainment voor volwassenen.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:07


Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:30

Een 3 jarige peuter hoeft toch niet zo ingewikkeld te zijn. Strand en zwembad lijkt mij voldoende. Maar goed ik heb geen kinderen he. Zelf hou ik van Mallorca en daar heb je ook bergen. Niet zo als Oostenrijk maar je bent er niet zo maar uitgewandeld. Het is een heel veelzijdig eiland waar je alles kan vinden. Rotsen, stranden, toerisme, all inclusive maar ook bergen met mooie natuur. Van super goedkoop (letterlijk) tot 5 sterren plus.

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:59

Ook ik denk, dat er in Oostenrijk genoeg mogelijkheden zijn voor geschikte hotels incl animatie, kinderboerderij , zwembad etc. En jij kunt dan lekker gaan wandelen.

Enne...t ligt heel erg aan de ouders, natuurlijk, of alles rondom hun kind draait of niet.
We hebben zelf ook kinderen, maar ook ik heb geen zin meer in n vakantie met m'n nichtje van 3. Kind kan er niets aan doen, maar m'n zus draait elke zin of activiteit zo, dat het over haar kind gaat.
Vind ook , dat mijn kinderen de hele tijd met haar moeten spelen.

Dus er kan wel degelijk geen klap aan zijn.

Vooral dagdelen je eigen ding kunnen doen lijkt me wel belangrijk :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:08

Als je het all inclusive laat varen en graag maar Oostenrijk wilt… in Oostenrijk zijn zo veel leuke huizen die je kunt huren, met meerdere appartementen er in. Lekker lunchen ergens op een berg en dan ‘s avonds niet al te uitgebreid meer eten in je huis. Dan hoef je niet per de naar een hotel en heb je zo veel keuze.

Zongarantie heb je dan niet. Wij zaten afgelopen zomer een week verregend in Sankt Gallenkirch. Mooie omgeving en ook een binnenbad in het dorp. Maar die regen is wel wat om rekening mee te houden.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:19


Nyaleti

Berichten: 6239
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 11:09

Oh in dit geval gaat alles om de kleine draaien. Dat is hoe het gaat hier :=

Ze zijn vorig jaar op vakantie geweest naar een all-inclusive en dat vonden ze fantastisch en heel fijn met een peuter. Waarom precies? Geen idee ik heb geen kind.
Sowieso zouden we geen massaal xl resort met 5 zwembaden en een aquapark hoeven. Dat is de hel :')

Maargoed, ik had ook verwacht dat de zoektocht iets makkelijker zou zijn. Maar met kerst even goed over hebben want zo gaan we er niet uitkomen.
Ik ga vanavond inderdaad even zoeken op vakantieparken waar ze vaak ruime appartementen bieden.

De links ga ik bekijken, thanks!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:21

Nyaleti schreef:
Oh in dit geval gaat alles om de kleine draaien. Dat is hoe het gaat hier :=

Ze zijn vorig jaar op vakantie geweest naar een all-inclusive en dat vonden ze fantastisch en heel fijn met een peuter. Waarom precies? Geen idee ik heb geen kind.
Sowieso zouden we geen massaal xl resort met 5 zwembaden en een aquapark hoeven. Dat is de he :')

Maargoed, ik had ook verwacht dat de zoektocht iets makkelijker zou zijn. Maar met kerst even goed over hebben want zo gaan we er niet uitkomen.
Ik ga vanavond inderdaad even zoeken op vakantieparken waar ze vaak ruime appartementen bieden.

De links ga ik bekijken, thanks!


Ah dus eigenlijk ligt het niet aan de peuter dat het "niet zo'n leuke vakantie gaat worden" maar aan de ouders die vinden of zorgen dat alles om hun peuter gaat draaien? :o er gaan meer mensen mee he.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:37

Waarom boek je geen losse vakantie? Dan draait alles om wat je zelf leuk vindt. Je reacties stralen niet bepaald uit dat je echt zin hebt in de vakantie. Kunnen jullie altijd nog een x een weekendje weg met z’n allen in een huisjespark.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:38

Nyaleti schreef:
Ntlie, Fuerteventura zag ik ook een paar keer voorbij komen. Weet je toevallig nog in welke hotel je zat?

SBH Monica Beach.

Niet persé een kinder paradijs, maar door strand direct aan het hotel is het al snel goed voor die kleintjes. Op die manier bleef het voor de volwassenen onder ons ook leuk. :+

Nyaleti

Berichten: 6239
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 11:58

Maartje1990 schreef:
Ah dus eigenlijk ligt het niet aan de peuter dat het "niet zo'n leuke vakantie gaat worden" maar aan de ouders die vinden of zorgen dat alles om hun peuter gaat draaien? :o er gaan meer mensen mee he.


Beide ja.
Als je precies niks met kinderen hebt is een week met een hyperactieve peuter best pittig.
Als (een groot deel) van je gezelschap zich dat niet in kan leven en die kleine als absolute top prioriteit zien.. :=

Maargoed, ik kan me prima aanpassen en omschakelen (en zoals gezegd weet ik gewoon dat dit niet mijn N1 vakantie gaat worden) maar dan moet er wel de ruimte zijn. Daarom hoop ik dat we naar Oostenrijk gaan. Zet mij op een balkon met het uitzicht op de bergen en je hoort me niet meer hoor :+

Maargoed deze vakantie valt of staat met de accomodatie, denk ik. Daarom zoek ik ook 'het perfecte' maar dat bestaat niet. Gelukkig heb ik genoeg tijd om heel het internet af te struinen naar hetgeen wat bijna perfect is :D

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:27

Maar is dat all inclusive een vereiste van iemand... of is daar toch ruimte voor overleg naar iets dat passender is voor alle partijen (en dus ook voor jou?)

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:07

Vind dat toch wel bijzonder, jij hebt toch ook inspraak? Of betaalt iemand anders deze vakantie, en mag je mee? Anders zou ik ook gewoon eigen wensen op tafel leggen en daaraan vasthouden. Er is genoeg ertussenin te bedenken wat leuk voor allemaal is.

Nyaleti

Berichten: 6239
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 21:00

All-inclusive is geen vereiste maar het lijkt ons (bijna) allemaal wel leuk en relaxed. Maar nu het aanbod heb gezien, zullen we daar vanaf stappen denk ik.

M'n ouders betalen de volledige vakantie maar we gaan wel met z'n alle zegmaar. Niet "wij gaan en jij bent toevallig ook uitgenodigd".
Dat de peuter mee gaat is nu eenmaal zo (thuis laten is ook zo banketstaaf :') ) dus ja, daar wordt wel veel op aangepast. Maar ik ben degene die het mag regelen dus ik kan al heel veel wegstrepen en ook gewoon niet aan hun laten zien haha.

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:06

herr_balou schreef:
Samos, Grieks eiland.

Ja prachtig.

En all in is hier niet eens nodig.
Uiteten kost hier geen drol en is wel lekker.

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 02:19

daantjuhhh schreef:
herr_balou schreef:
Samos, Grieks eiland.

Ja prachtig.

En all in is hier niet eens nodig.
Uiteten kost hier geen drol en is wel lekker.

Inderdaad en Grieken zijn dol op kleine kinderen dus altijd overal welkom.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 00:57

Wij zijn momenteel hier op vakantie op Tenerife
https://www.tui.nl/hovima-la-pinta-beac ... -50948998/

Heb lang gezocht voor een hotel die aan al onze eisen voldeed aangezien onze oudste 11 jaar is maar wij ook nog 2 jonge kinderen hebben van nu 2,5 en 14 maanden.
Ze hebben hier ook familiekamers waarbij je terras aan het zwembad(peuterbad)/ligweide zit. Zo kan je met slaapjes gewoon lekker bij de rest zijn en je drankjes en hapjes halen.
Er is veel vermaak voor kinderen maar je zit ook gelijk aan een levendige boulevard en het strand.
Je kan ook gratis buggy lenen van het hotel.

Wij hebben een luxere kamer met handdoeken service. Wist ik helemaal niet maar hadden dus geeneens strandlakens mee hoeven te nemen :=

Maar jij hoeft toch ook geen "last" te hebben van hun kind? Zij zorgen er toch voor neem ik aan. Jij kan toch ook gewoon je eigen ding doen.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 04:14

Ik snap je helemaal :(:) heb niks met koters en ik heb er een handje van om de dingen een tikkeltje minder politiek correct te verwoorden dan jij }:)
Al eens gedacht aan een cruise? Dat is all inclusive, er is meestal een kinderopvang, je kunt iedere dag kiezen of je er samen op uit gaat of alleen, je bent met het ontbijt en het diner altijd op dezelfde boot dus als je wilt ben je samen, en als je dat niet wilt neem je gewoon een restaurant op een andere verdieping _O- Er is een zwembad aan boord. En je ziet veel want de boot gaat steeds naar een andere plek. En het hoeft helemaal niet duur te zijn, zeker niet als je met meerdere mensen bent.
Ik ben net terug van een rondje Caribbean. Ik betaalde 50 euro per dag en dan was alles inclusief

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 07:26

Als kind vond ik een vakantiepark of camping veel leuker. Daar had je meteen vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen. Willen jullie perse een hotel? Of is een luxe huisje ook een optie?

Wij gaan met het hele gezin inclusief kinderen van broertje en schoonzus zelden naar all in of een hotel. Maar we gaan vaak in een huisje op een vakantiepark of op een camping. M'n neefje en nichtje vinden dat geweldig. Als die een speeltuin, animatieteam en zwembad hebben dan hebben ze al een topvakantie. Dan maakt het land voor hun al niet zoveel meer uit.

Nyaleti

Berichten: 6239
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 12:57

Yes ze willen allemaal ook naar de bergen :D
Nog even kijken welk land precies. Met de auto helemaal naar Saalbach - Hinterglemm zien we niet zo zitten omdat we vorige keren zoveel pech hebben gehad met het verkeer in Duitsland. :=
Misschien dat Frankrijk een optie is, maar dat is ook al snel té ver rijden wil je echt lekker in de bergen zitten.

M'n moeder zou graag naar (Noord) Italië willen, daar ben ik helemaal niet thuis dus alle tips zijn welkom.
En alle tips voor wat leuks in de omgeving van een vliegveld (zeg 2/3 uur rijden?) zijn welkom :D iemand ervaring met Innsbruck?

Edit: en daarbij zijn we ook af van het all-inclusive. We boeken waarschijnlijk gewoon een groot appartement. Het is dan wel een must dat er vlakbij wat restaurants zitten en we niet bovenaan een hele steile weg zitten om bij zo'n restaurant te geraken (anders gaat die buggy ook zo moeilijk := ) dus waarschijnlijk iets in het dorp / dal zelf.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 27-12-23 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Gombal
Berichten: 121
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:03

https://www.labranda.com/blue-bay-resort

Naar rhodos ? Wij zijn in mei hier geweest. Wij vonden t geweldig . Waterpark voor kids , aan t strand , eten was niet Michelin ster waard , maar wel goed veel keus en vooral veel gezond .
Mooie uitstapjes . We willen volgend jaar weer .

* kleine toevoeging, de auto verhuur zit tegenover t resort en voor 25/30 euro per dag heb je een hele leuke fiat 500 cabrio

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:17


Celebi
Berichten: 3706
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:18

Misschien kun je nog kijken naar een treinverbinding als autorijden te ver is? Wij deden het vroeger altijd naar Oostenrijk met de skitrein. 's Avonds de trein in. Spelletjes spelen met zn allen. Op een gegeven moment werd ik in bed gestopt of viel ik op schoot in slaap (was nog heel klein, ging vanaf baby af aan mee en kan de laatste vakanties toen ik 3/4 was nog een beetje herinneren) en dan 's ochtends wakker worden in de sneeuw. Was magisch voor kleine ik. Nou gaan jullie niet in de sneeuw periode, maar zo'n nachttrein is echt wel leuk en blijkbaar goed te doen met een peuter.

Het verbreed in ieder geval de mogelijkheden om daar rond vliegvelden en treinstations te kijken. Sowieso ook lekker twee auto's huren bij aankomst. Fijn om bij de accomodatie te komen met z'n allen (1 auto zal te krap zijn) en ter plekken om mee rond te rijden. Dan ben je ook niet beperkt tot een buggy en een steile berg want dan kan je gewoon de auto nemen als dat nodig is.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:26

Oeps ik drukte al op enter voordat m'n berichtje af was.

Mijn ervaring is dat peuters alles wel leuk vinden als ze maar mee kunnen doen. Je kunt dus prima naar de bergen, peuterdrager mee en gaan! Skilift of gondel is al een avontuur op zich. Wat mij betreft is het onnodig dat een hele familievakantie aangepast moet worden op een peuter, want dat hoeft voor een peuter echt niet.

Het is fijn dat je accommodatie wel kindvriendelijk is en ik vind zowel vliegen (snel en comfortabel met peuter) als met de auto (veel mee kunnen nemen) voor en nadelen hebben.

Niet te moeilijk denken en gewoon iets boeken wat jullie allemaal leuk vinden. :)