gezin op vliegvakantie waarheen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 19:03

Wij zijn als gezin nog nooit in het buitenland op vakantie geweest. Ik ben geen vakantie persoon en het is een heel gedoe met alle dieren om weg te gaan, maar ik wil mijn gezin niet tekortdoen en ben aan het kijken om in het voorjaar ?? ( of in ieder geval als de temperaturen lekker zijn, bloedheet hoeft echt niet maar wel zwemweer)

Maar waarheen?

De kinderen willen heel graag vliegen
Ik heb een zoon met autisme en adhd ( lekkere mix) dus geen mega drukke locaties, animatie hoeft niet, is met hem niet te doen, moet 24-7 toezicht van ons

Graag een strand en zwembad en ik zou ook graag eropuit trekken qua natuur en misschien als het niet al te druk is steden bezoeken. Hoeft niet heel toeristisch te zijn

Prijs denk ik zo max 2500 euro totaal.

Ik ben hopelijk niet gebonden aan schoolvakantie, mijn zoon volgt geen onderwijs, mijn dochter krijgt waarschijnlijk bijzonder verlof.

Kinderen zijn 10 en 14 jaar

Prijs max 2500?? totaal?

Wie heeft tips qua landen/ gebieden? Ik heb echt geen idee. Kraotie? Turkije?

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:13

Het scheelt dat je niet in de zomervakantie hoeft. Maar toch is het een wat krap budget, ik zal eens voor je kijken.

Je kunt bijvoorbeeld naar Korfu en dan Paleokastritsa. Is in Juni niet druk, maar wel al mooi weer. Heb je een mooi appartement met zwembad voor €515.- voor een week. https://www.booking.com/Share-hRfjFt
En dan vliegtickets vanaf Brussel voor €157.-. Dus totaal van €986.- voor 3 personen :P

Je kunt vanaf het hotel heel snel met de auto naar beneden (lopen is wel een uitdaging vaak, het is er stijl :P ) en dan kun je kiezen uit een aantal strandjes. Allemaal nniet belachelijk druk. Je kunt er ook lekker rondtouren rond het eiland. Je kunt er ook snorkelen aan de strandjes, of een bootje huren voor een dag en dan lekker op pad. Ik vind het persoonlijk een van de mooiste plekken in Europa en helemaal niet druk!
Favoriete strand is overigens Agia Triada beach. Een smal strandje waar het redelijk rustig is.
Laatst bijgewerkt door Earth op 20-12-23 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 19:15

Earth schreef:
Het scheelt dat je niet in de zomervakantie hoeft. Maar toch is het een wat krap budget, ik zal eens voor je kijken.

Je kunt bijvoorbeeld naar Korfu en dan Paleokastritsa. Is in Juni niet druk, maar wel al mooi weer. Heb je een mooi appartement met zwembad voor €515.- voor een week. https://www.booking.com/Share-hRfjFt
En dan vliegtickets vanaf Brussel voor €157.-. Dus totaal van €986.- voor 3 personen :P



Manlief mag ook mee, wij zijn met 4en. Ik hoopte met dit budget buiten het hoogseizoen en niet direct een dure plaats toereikend te zijn, is dat echt nog zo laag :(

Ik ga eens naar de plaatsen kijken, dankjewel voor het meedenken

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:17

Tenerife?

Turkije heeft ook mooie resorts, maar daar is dan vaak wel iets van annimatie. Maar er zullen ook prima kleinere resorts zonder animatie zijn.

https://www.sunweb.nl/vakantie/zoeken?P ... sort=Price

Wil je alleen logies (dus zonder maaltijden, zelf koken of uit eten) of inclusief ontbijt, halfpension, volpension of all inclusive?

Ik zie dat all inclusive voor mei met jullie wensen al snel Turkije wordt. Maar daar heb je niet veel natuur om erop uit te trekken.

Kies je voor logies in combinatie met een huurauto dan zijn er echt behoorlijk wat mogelijkheden.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:19

Oh haha. Oeps. Nja dan kun je die alsnog kiezen, maar dan moeten 2 kids op de slaapbank. Dit zou dan een beter alternatief zijn misschien. https://www.booking.com/Share-6KLDOr0

Paleokastritsa is geen drukke plek, dus het is echt top.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 19:20

mvdende schreef:
Tenerife?

Turkije heeft ook mooie resorts, maar daar is dan vaak wel iets van annimatie. Maar er zullen ook prima kleinere resorts zonder animatie zijn.

https://www.sunweb.nl/vakantie/zoeken?P ... sort=Price

Wil je alleen logies (dus zonder maaltijden, zelf koken of uit eten) of inclusief ontbijt, halfpension, volpension of all inclusive?

Ik zie dat all inclusive voor mei met jullie wensen al snel Turkije wordt. Maar daar heb je niet veel natuur om erop uit te trekken.


Kies je voor logies in combinatie met een huurauto dan zijn er echt behoorlijk wat mogelijkheden.


Hoeft niet all inclusive ( mag wel)
ontbijt zou wel fijn zijn

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:30

Ik zie al dat de voor die prijs heel zuid oost Europa wel kunt pakken. Dus het is aan jullie om je eens te kijken welke landen jullie aanspreken. Ik zou dan kijken naar Griekenland(de eilanden), Kroatië (minder grote sfeervolle stranden, meer hele smalle kiezelstranden, maar meer natuur te bezoeken), Turkije (mooie stranden, minder natuur/omgeving te bezoeken), Malta, Cyprus, Mallorca(wat toeristischer), Canarische eilanden, Zuid-portugal (vond ik zelf wat sfeerloos).
Google eens op 'stranden Griekenland/Turkije/Kroatie' etc en kijk wat je aanspreekt. :)

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:36

Griekenland heeft wel wat lokaties die iets voor je kunnen zijn. Zeker als je vroeg in het seizoen gaat.
In Zakynthos zou je bijvoorbeeld naar Kalamaki kunnen kijken. Heel fijn zandstrand, rustig aflopend. Geen supergrote plaats. Drukte wel op te zoeken. Op kos kun je kijken bij lambi of tigaki. Kefalonia en lesbos hebben ook rustigere plaatsen met stranden in baaitjes (minder golven). Maar ik heb een black-out voor de namen. Er is ook een Griekenland topic, als je Griekenland een optie vindt.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:41

Earth schreef:
Ik zie al dat de voor die prijs heel zuid oost Europa wel kunt pakken. Dus het is aan jullie om je eens te kijken welke landen jullie aanspreken. Ik zou dan kijken naar Griekenland(de eilanden), Kroatië (minder grote sfeervolle stranden, meer hele smalle kiezelstranden, maar meer natuur te bezoeken), Turkije (mooie stranden, minder natuur/omgeving te bezoeken), Malta, Cyprus, Mallorca(wat toeristischer), Canarische eilanden, Zuid-portugal (vond ik zelf wat sfeerloos).
Google eens op 'stranden Griekenland/Turkije/Kroatie' etc en kijk wat je aanspreekt. :)


Klopt, voor dat budget is er ruim genoeg aanbod nog.

Earth, Ik weet dat jij vaak aanraad om alles los te boeken, maar in dit geval zou ik juist echt voor een pakketreis gaan. Het is met een autist x ADHD'er gewoon fijn dat alles geregeld is/ wordt door de reisorganisatie, zeker wat betreft transfers enz. Wat je namelijk niet wil, is dat je bij aankomst op het vliegveld nog moeilijk een taxi moet gaan regelen of moeilijkheden met autohuren enz.

Als je een pakketreis boekt, dan loop het over het algemeen een stuk soepeler.

Ts: ga je toch alles los boeken, kijk dan even naar jullie annuleringsverzekering of de verzekering wel zelf samengestelde reizen vergoed. Niet iedere verzekering doet dat namelijk. En moet je om wat voor reden moeten annuleren of eerder naar huis moeten, dan is het wel zo fijn dat alles vergoed wordt.


En houdt rekening met het klimaat. Griekenland en Mallorca kunnen zeker begin mei nog behoorlijk koud en nat zijn, en dat zoek je niet.

Wil je in mei (buiten de meivakantie om) of in juni weg? Juni is het overal wel goed weer.

En kwa autohuur. Dat is prima in Griekenland en Spanje, maar Turkije is niet het meest geschikte land om een auto te huren, ze rijden als idioten daar.

Kwa accommodatie: probeer een appartement/ hotel te vinden met 2 slaapkamers, zodat de kinderen rustig optijd naar bed kunnen, zonder dat jullie ouders helemaal op jullie tenen moeten lopen omdat ze midden in de woonkamer op een bedbank (slechte kwaliteit) slapen. Of 2 tweepersoonsbedden naast elkaar, dan is er voor zowel jullie als kinderen helemaal geen privé meer. En ik weet niet hoe goed jullie kids het met elkaar kunnen vinden? Maar mijn zusje en mij in één tweepersoonsbed was absoluut géén goed idee en dat was de halve nacht ruzie over het dekbed. In het vervolg zorgden mijn ouders dan ook dat er 2 eenpersoonsbedden waren die we uit elkaar schoven en zo had ieder z'n eigen bed en eigen dekbed enz.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:02

Ik kijk altijd op Bebsy.nl en vakantiediscounter.
Vorig jaar voor 850E met 2 personen (ultra) all inclusive naar een super goed hotel op Cyprus geweest voor 10 dagen.
Jaar ervoor voor 375E, 5 dagen naar Mallorca all inclusive.
Beide incl vlucht.

Blue_flower
Berichten: 1933
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:21

Of juist wel los boeken, hotel in de buurt van vliegveld en vragen of hotel een shuttle service heeft of vooraf taxi regelen. Met een volle bus, tig hotels af om na een uur eindelijk op jouw bestemming te komen, ik heb het altijd als horror ervaren.

Turkije heeft in de grote plaatsen prima openbaar vervoer, maar enorm druk. Ik zou persoonlijk voor bijvoorbeeld Griekenland gaan. Als je een hotel zonder animatie kiest, is het er vaak best rustig.
Turkije wemelt van de drukke grote onoverzichtelijke hotels. Griekenland heb je juist kleinere.

Ik ben ooit hier geweest: https://www.mathrakiresort.com/
Was hele fijne vakantie. Eigenaren toen ook heel warm en veel kon geregeld worden. Weet niet hoe het nu is.

Cowgirl

Berichten: 23748
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:44

Als je nog nooit in het buitenland op vakantie geweest bent dan zou ik lekker een pakketreis boeken.
Dan is alles voor je geregeld. Je word ontvangen op de luchthaven en met de bus naar je hotel/appartement gebracht. Dit ook weer op de terugweg en je hebt een hostess voor mocht er iets zijn. Zij kunnen je ook tips geven om dingen te ondernemen.

Ik denk nl ook dat dit in jullie geval veel relaxter zal zijn. Als het goed bevalt en je voelt je zekerder kun je later altijd nog eens alles los boeken.

Hoewel ik normaal alles los boek heb ik vorig jaar en dit jaar voor een pakket reis gekozen en dat vond ik toch best relaxed. Ik had even geen zin in gedoe en dat is best goed bevallen.
Het naar de hotels rijden kan idd soms wat lang duren maar hey....als je overdag aankomt heb je gelijk wat sightseeing.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 21:04

Wauw wat een goede tips

Wij zijn zelf 1 keer naar Turkije ( Side ) gegaan in het pre kinderen tijdperk. Dit was all in en wel fijn omdat mijn man het regelwerk aan mij overlaat ( met alles) en ik dan best wel kan stressen. Verder ben ik nog nooit weggegweest naar het buitenland en vind ik het wel spannend zeker met mijn zoon erbij. Die kan nogal snel overprikkeld raken en nogal luidruchtig en druk zijn dan.

Ik ga eens verder kijken met jullie tips. ga vooral door :D

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:47

Kijk ook eens naar Portugal of Cyprus. Ik zou vooral kleinschalig kijken. Eliza was here en aanverwanten. Veel kleinere accommodaties. Ik zou juist wegblijven bij de bustransfers met grote pakketreizen. Zo hebben wij met de familie midden in de nacht een uur op Malta airport uit de neus staan peuteren. Heb ik zelf georganiseerd of met een huurauto nog nooit gehad.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:53

Ik heb nog nooit problemen gehad met transfers die ik zelf regelde. In Europa huren wij overigens meestal zelf een auto zodat je lekker zelf op pad kunt ging wanneer je wilt. Ik vind die vrijheid heel prettig en dan ben je niet afhankelijk van anderen :)

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:55

Precies dat earth!

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 08:44

Je kunt tegenwoordig bijna bij iedere touroperator een privé transfer boeken. Bij Sunweb is dat vaak nog goedkoper dan wanneer je zelf een taxi regelt vanaf de luchthaven.

Weet je al wanneer je gaat? In juni zou ik naar Griekenland gaan, in mei eerder naar Zuid-Turkije. Het weer is de laatste jaren in Griekenland echt wat onbestendiger geworden.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 09:44

Houd er rekening mee dat in het vroegere voorjaar de middellandse zee rondom Spanje / Portugal vaak nog niet warm genoeg is om in te zwemmen, en de atlantische oceaan sowieso nog een heel pak kouder is.

Vanaf april / mei zie je toeristen hier wel zwemmen als het weer meezit (april kan nog heel wisselvallig zijn). Locals dan nog niet hoor, ik vind het dan ook echt nog te fris.

Menorca en Mallorca zijn ook echt prachtige en veelzijdige bestemmingen! Voordeel van een eiland is dat alles meestal wel gecentreerd is en goed te overzien. Ik houd van het eilandgevoel.

tengeltje11
Berichten: 7145
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:53

Wij zijn in november met de kids voor het eerst met het vliegtuig op vakantie geweest. Was voor een midweek, samen met een bevriend koppel en hun kids.

Hier is het Bordeaux geworden qua vliegen, van daaruit met de tram en trein tot aan de zee(van ons Soulac sur mer), daar hadden we via airb&b een huisje geboekt. Was heel tof, er is strand, maat enorm veel bos en duinen met bunkers die vrij toegankelijk zijn, vonden de kids fantastisch! De bunkers zoeken en met je gsm licht alle kamers doorkruisen. Alles was op wandelafstand en viel qua prijs heel goed mee.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 11:20

Menorca is ook nog een optie. Ze noemen het ook wel het buggy-eiland omdat het gewoon mega ingericht is op kinderen en heel rustig. :)

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 11:28

Turkije lijkt me te druk, Griekenland heeft diverse mooie opties met rustiger eilanden. Via Ross Holidays kun je fijne appartementen vinden in Griekenland. Spanje heeft ook mooie locaties die rustiger zijn.

Ik kom met mijn gezin bij veruit de meeste andere landen ver boven het budget van 2500 euro uit in het hoogseizoen en de nu nog laagtoeristische bestemmingen zijn wellicht te bewerkelijk met de zorg voor de kinderen erbij.

tengeltje11
Berichten: 7145
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: gezin op vliegvakantie waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:25

Bordeaux zaten we er een heel stuk onder hoor, het is dus wel te doen, alleen hoe verder je vliegt, hoe duurder meestal.

tamary

Berichten: 29194
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:50

Lynn_Nikita schreef:
Wauw wat een goede tips

Wij zijn zelf 1 keer naar Turkije ( Side ) gegaan in het pre kinderen tijdperk. Dit was all in en wel fijn omdat mijn man het regelwerk aan mij overlaat ( met alles) en ik dan best wel kan stressen. Verder ben ik nog nooit weggegweest naar het buitenland en vind ik het wel spannend zeker met mijn zoon erbij. Die kan nogal snel overprikkeld raken en nogal luidruchtig en druk zijn dan.

Ik ga eens verder kijken met jullie tips. ga vooral door :D

Zoek echt een rustige plek voor slapen en ontbijt, en dat zal je in een hotel niet vinden. Eerder een rustige kant van toeristisch gebied in B&B of aanverwant vrijstaand iets. En met limburg als woonplaats zou eigen auto volgooien en hoeveel km ver kom je dan ook een optie zijn qua waar wil je op vakantie. Je hebt zo een flink stuk Duitsland en Frankrijk om uit te kiezen, zat opties qua oude stadjes ook. Inderdaad zonder zee, maar wel rust en ruimte.