Het leed wat een zomervakantie zoeken heet (voor gezin)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Het leed wat een zomervakantie zoeken heet (voor gezin)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 08:47

Voor sommige mensen begint het feest al bij het zoeken naar een zomervakantie, bij ons drijft het ons vaak tot randje echtscheiding (lezen met een knipoog).

Wij zoeken voor ons gezin een zomervakantie. Het begint steevast met mijn opmerking dat we moeten gaan boeken, mijn man die zeurt dat het nog veel te vroeg is, we zoeken ons gek en worden overweldigd door de keus en boeken uiteindelijk met een hoop bombarie maar wat :')

Vorig jaar is het La Ranc Davaine in de Ardeche geworden https://www.camping-ranc-davaine.fr/nl
Prima camping, heerlijke omgeving. Maar achteraf gezien gewoon veels te groot en massaal. Onze kinderen konden nergens alleen heen en in het zwembad waren we constant bang ze kwijt te raken of dat ze verdrukt raken e.d.

Dit jaar willen we het dus anders pakken. Wie o wie heeft het tips voor ons?
Onze kinderen zijn dan 8 en de jongste wordt 6 in de vakantie. De oudste heeft 3 zwemdiploma's. De jongste is bezig met zwemlessen, heeft hopelijk A voor de zomervakantie maar dat is niet met zekerheid te zeggen natuurlijk.

Wat willen we:
- Kleinschalig, beetje kneuterig. Het zou leuk zijn als onze kinderen bv zelf naar het winkeltje kunnen om broodjes te halen. (of iig overzichtelijk, zonder dat je bang bent dat ze ergens in de bergen verdwalen of in het zwembad overspoeld worden door spelende pubers).
- Zwembad(en). Geen saai, vierkant zwembad zonder glijbanen etc (dit is waar we vaak op vastlopen, wil je een wat leuker, aangekleed zwembad zit je vaak al grootschaliger. Onze kinderen gaan zich gewoon niet 2 weken vermaken in een vierkant zwembad zonder iets erbij).
- Huuraccomodatie met airco Maakt dan verder niet uit of het een chalet, stacaravan, glampingtent whatever is.
- Speeltuin(en) op camping
- We willen 2 weken (14 nachten weg).
- Water op loopstand van de camping. Maakt dan niet uit of dit zee, een meer, rivier of wat dan ook is
- Winkeltje op de camping zodat je daar iig broodjes en wat beleg kan halen.
- Budget ongeveer 4000,- (speling mogelijk).
- Max 13/14uur rijden.
- Zon garantie (voor zover je van garantie kan spreken uiteraard). Maar Oostenrijk met maximaal 24 graden in juli/augustus valt bv al af.

Animatie e.d. is leuk als het er is, maar is geen harde eis. Onze kinderen vinden het so far niet leuk om mee te doen, kijken liever van een afstandje toe, dus we kunnen ook zonder.
We wisselen af tussen lekker op pad en op de camping blijven. Vinden het niet erg om dan bv een uurtje te moeten rijden voor een activiteit of bezienswaardigheid (vorig jaar bv naar de grotten geweest, wezen kanoën, naar een museum geweest etc).

We hebben eerst naar Kroatië zitten kijken maar dit is met 15/16uur rijden nog net wat te ver voor nu. + temperaturen tot 40 graden zien we ook niet zitten.
Nu zitten kijken naar Cote D'azur in Frankrijk, lijkt ons leuk om op loopafstand van het strand te zitten. Lees echter wel veel verhalen over bizarre drukte daar in hoogseizoen.

Uiteraard zoeken wij ons zelf ook suf maar misschien hebben jullie nog tips/ervaringen?
Alles zijn we mee geholpen!

Groetjes Karin

faunty

Berichten: 1794
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:01


Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:04

Hahaha, dit klinkt als ons verhaal. Voor nu nog geen tips.

Wij zijn vorig jaar naar Brantome Peyrelevade geweest. Echt ideale camping voor onze kinderen van 6 en 8, maar zwembad voldoet niet aan jullie eisen. Wel een heel mooi riviertje over de camping, waar ze konden spelen en visjes vangen.

Wij willen dit jaar naar het meer van Annecy https://www.camping-lac-bleu.com/nl/, sluit ook wel aan bij wat jullie zoeken. Wij hebben nog niet geboekt, dus ik ga jouw topic even volgen. Succes met de zoektocht.


Foaly

Berichten: 4940
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:18

Ik las kneuterig en dacht gelijk aan Bois Girault. Voldoet niet aan al je eisen, maar ik heb er als kind echt de beste vakanties gehad <3

https://bois-girault.com/

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:52


Nadir

Berichten: 12730
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Het leed wat een zomervakantie zoeken heet (voor gezin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:06

Le Serignan Plage in Zuid Frankrijk voldoet aan al je eisen. Best een grote camping maar bij het zwembad merk je dat niet zo en anders ga je naar het enorme zandstrand waar je zo op loopt.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Het leed wat een zomervakantie zoeken heet (voor gezin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:13


ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Het leed wat een zomervakantie zoeken heet (voor gezin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:23

Wil je per se een zwembad of is direct aan een meer ook goed? Zo ja, lago di mergozzo. Heeft een paar campings, klein tot groter, fijn meer om in te zwemmen, en wij vermaakten ons daar wel 4 weken. Wel iets van een opblaas ding voor in het water altijd bij ons. Bovenin Italië, tussen de bergen dus soms wel eens regen maar over het algemeen lekker warm, gewoon zomerweer waar je wel nog wat in kunt gaan doen. Vanuit ons is het zo’n 800-900 km in het zuiden.

Flowq

Berichten: 2799
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:47


Texas02

Berichten: 4725
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Het leed wat een zomervakantie zoeken heet (voor gezin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 03:36

Camping am Waldbad, Dellach im Drautal, Oostenrijk voldoet aan je eisen, daar heb ik als kind fantastische vakanties beleefd en volgens mij zijn ze er voor de kinderen alleen maar op vooruit gegaan. Ik weet niet waar in Oostenrijk jij gezeten hebt met maximaal 24 graden, maar wij hebben eigenlijk altijd heerlijk weer in Karinthië. Natuurlijk wel een keer een dag slechter, maar dat kan overal gebeuren. Wij hebben van al die jaren Oostenrijk (voor mij 25+ jaren Oostenrijk) nog maar 1 jaar gehad dat het slecht weer was. Maar dan heb ik het wel over Karinthië, Tirol is vaker regen, Salzburgerland is vaak kouder dan Karinthië. Steiermark en meer richting Wenen dan juist weer warmer.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Het leed wat een zomervakantie zoeken heet (voor gezin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 08:28

Ik denk dat vooral de combinatie uitgebreider zwembad en geen massale camping erg lastig gaan worden.
Daarbij gaat bij de meeste campings rond november al t boekingssysteem open voor t volgende seizoen, dus je keuze zal al een stuk beperkter zijn omdat veel al vol is voor t hoogseizoen.
Wij hebben dit jaar voor de Atlantische kust gekozen bij t meer van sanguinet. Wel een enorme camping maar we gaan zien hoe dat bevalt.

Jannie79
Berichten: 308
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:16

Solleke_Noah schreef:


Le paradis is inderdaad een topper.

Verder nog als tip

https://lesmarsouins.cielavillage.fr/nl/

Is op ongeveer een kilometer van het strand af maar daardoor wel relatief rustig.

https://www.chasteuil-provence.com/nl/accueil-ne/

Fantastische camping. Wel een eenvoudiger zwembad maar aan de rivier waar 2x per week de sluizen van de stuwdam open gaan en de rivier dan ineens ontzettend leuk is om met banden enz vanaf te gaan.

Wiwabalia

Berichten: 4703
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Het leed wat een zomervakantie zoeken heet (voor gezin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:31

Ik volg even mee, leeftijd bij onze kleintjes is wel wat jonger (tegen die 2 en een maand of 4/5).

Vorig jaar all-in op vakantie geweest maar Turkije, maar vliegen met twee spruiten zie ik niet zitten en ik ben vroeger ook altijd naar de camping gegaan met mijn ouders. Verder zoeken wij hetzelfde dus ik volg even.

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:32

Wij hebben voor komend jaar les jardins de la palacinettes geboekt. https://www.lapascalinette.nl/

Zijn er dus nog niet geweest, maar lijkt aan jouw eisen te voldoen.
We hebben zelfs al een handgeschreven kaartje ontvangen om ons een goed nieuw jaar te wensen.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 15:14

faunty schreef:
camping Calella de parafrugel !

https://www.campingcalelladepalafrugell.com/nl/
Heerlijke accomodaties, mooi zwembad, niet te collosaal en vlakbij het strand


Bedankt voor je reactie.
Deze is met 13.5 hectare en 702 plaatsen net iets te groot naar onze zin.

Uppojono schreef:
Hahaha, dit klinkt als ons verhaal. Voor nu nog geen tips.

Wij zijn vorig jaar naar Brantome Peyrelevade geweest. Echt ideale camping voor onze kinderen van 6 en 8, maar zwembad voldoet niet aan jullie eisen. Wel een heel mooi riviertje over de camping, waar ze konden spelen en visjes vangen.

Wij willen dit jaar naar het meer van Annecy https://www.camping-lac-bleu.com/nl/, sluit ook wel aan bij wat jullie zoeken. Wij hebben nog niet geboekt, dus ik ga jouw topic even volgen. Succes met de zoektocht.


Beide gaan op de lijst ,dankjewel. Al zag ik wel dat de 2e nog beperkte opties heeft in de periode dat wij willen.

Gombal schreef:


De eerste oogt heel massaal maar wordt toch bestempeld als middelgroot met 199 plaatsen, ik ga hem eens bekijken.
De 2e is echt te massaal/groot. Dat zoeken we dit jaar juist niet.

Foaly schreef:
Ik las kneuterig en dacht gelijk aan Bois Girault. Voldoet niet aan al je eisen, maar ik heb er als kind echt de beste vakanties gehad <3

https://bois-girault.com/


Lekker kneuterig idd! Kan niet goed zeggen waarom maar voelt net niet als ons ding, maar alsnog bedankt voor je reactie!

Solleke_Noah schreef:


Voelt massaal, maar wordt wel bestempeld als klein met 213 plaatsen. Ga ik ook eens nader bekijken.

Nadir schreef:
Le Serignan Plage in Zuid Frankrijk voldoet aan al je eisen. Best een grote camping maar bij het zwembad merk je dat niet zo en anders ga je naar het enorme zandstrand waar je zo op loopt.


Dankjewel maar dit is echt te massaal met 'Large-1093 plaatsen'.

__Elizabeth schreef:


Helaas, te massaal.

ontherun schreef:
Wil je per se een zwembad of is direct aan een meer ook goed? Zo ja, lago di mergozzo. Heeft een paar campings, klein tot groter, fijn meer om in te zwemmen, en wij vermaakten ons daar wel 4 weken. Wel iets van een opblaas ding voor in het water altijd bij ons. Bovenin Italië, tussen de bergen dus soms wel eens regen maar over het algemeen lekker warm, gewoon zomerweer waar je wel nog wat in kunt gaan doen. Vanuit ons is het zo’n 800-900 km in het zuiden.


Zwembad is wel harde eis, maar dank voor je reactie!

Flowq schreef:
Misschien zijn deze ook leuk voor jullie! Niet de gewilde zwembaden, maar wel heel veel activiteiten voor kinderen, en ingericht voor kinderen waardoor het zwembad wellicht niet gemist wordt.

https://www.campingsempreverde.nl/

https://www.ramonjavel.eu/

https://www.la-mouline.nl/


De eerste gaat op de lijst, dankje!
De tweede is wel aan het water, maar geen 'zwem' water, en die afwisseling willen we wel graag.
De derde is helaas al vol in onze periode.

Texas02 schreef:
Camping am Waldbad, Dellach im Drautal, Oostenrijk voldoet aan je eisen, daar heb ik als kind fantastische vakanties beleefd en volgens mij zijn ze er voor de kinderen alleen maar op vooruit gegaan. Ik weet niet waar in Oostenrijk jij gezeten hebt met maximaal 24 graden, maar wij hebben eigenlijk altijd heerlijk weer in Karinthië. Natuurlijk wel een keer een dag slechter, maar dat kan overal gebeuren. Wij hebben van al die jaren Oostenrijk (voor mij 25+ jaren Oostenrijk) nog maar 1 jaar gehad dat het slecht weer was. Maar dan heb ik het wel over Karinthië, Tirol is vaker regen, Salzburgerland is vaak kouder dan Karinthië. Steiermark en meer richting Wenen dan juist weer warmer.


Ik ben nog nooit in Oostenrijk geweest, dat heb ik mij laten vertellen. Verkeerd geïnformeerd dan :=
Karinthië gaat op de lijst om nader te bekijken, dank!

WillemYntJee schreef:
Ik denk dat vooral de combinatie uitgebreider zwembad en geen massale camping erg lastig gaan worden.
Daarbij gaat bij de meeste campings rond november al t boekingssysteem open voor t volgende seizoen, dus je keuze zal al een stuk beperkter zijn omdat veel al vol is voor t hoogseizoen.
Wij hebben dit jaar voor de Atlantische kust gekozen bij t meer van sanguinet. Wel een enorme camping maar we gaan zien hoe dat bevalt.


Klopt, heb je ook helemaal gelijk in. Daarom zijn voorgaande vakanties uiteindelijk toch altijd op een te massale camping geweest, mede door de zwembad eisen.
Inmiddels laten we de glijbanen eis wel wat meer los, en dat biedt meer mogelijkheden met zoeken. Maar voor de afwisseling willen we dan inderdaad wel aan een zwemrivier/zwemwater/zwemmeer/strand oid zitten.

Jannie79 schreef:
Solleke_Noah schreef:


Le paradis is inderdaad een topper.

Verder nog als tip

https://lesmarsouins.cielavillage.fr/nl/

Is op ongeveer een kilometer van het strand af maar daardoor wel relatief rustig.

https://www.chasteuil-provence.com/nl/accueil-ne/

Fantastische camping. Wel een eenvoudiger zwembad maar aan de rivier waar 2x per week de sluizen van de stuwdam open gaan en de rivier dan ineens ontzettend leuk is om met banden enz vanaf te gaan.



Gaan beide op de lijst om te bekijken, dankjewel.

spoekie schreef:
Wij hebben voor komend jaar les jardins de la palacinettes geboekt. https://www.lapascalinette.nl/

Zijn er dus nog niet geweest, maar lijkt aan jouw eisen te voldoen.
We hebben zelfs al een handgeschreven kaartje ontvangen om ons een goed nieuw jaar te wensen.


Middelgrote camping met 237 plaatsen. Voelt wel wat massaal. Ik ga hem even nader bekijken, dankjewel.


Dank voor alle reacties so far!

Zilfstar

Berichten: 7548
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Het leed wat een zomervakantie zoeken heet (voor gezin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:21

Rives du Soleil, in Pont-de-Vaux, Frankrijk. Is inmiddels in ander beheer dan toen wij e meermaals heen zijn geweest maar blijft leuke camping. JA zwembad is vierkant zonder glijbaan maar je kunt ook in de rivier zwemmen vanaf de camping. Verder restaurant, pizzaria, terras, bar. Stacaravans en nieuw glamping tenten. Animatie (was voorheen in het nederlands, weet niet of dat nu nog zo is) mooie omgeving. Wij hebben er altijd genoten,

Anja_Joost

Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:24

https://camping-terra-verdon.com/nl/

Hier waren wij vorig jaar, echt genoten! Op de camping is een springkussen park waar de kids zich erg hebben vermaakt.
Het zwembad heeft glijbanen welke niet in een diep bad terecht komen, dus minder eng voor de ouders, haha!
Onze kids van 9 en 6 konden alleen met hun campingvriendjes op stap.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:30

Wij hebben afgelopen zomer heerlijk weer gehad hoor in Tirol. Wat jij zoekt is daar wel, kleinschalig, met zwembad en voldoende te doen in de omgeving. Ben alleen niet thuis in de huuraccommodaties wij gaan altijd met onze eigen caravan. Maar ik zou Oostenrijk niet zonder meer afschrijven het is echt een geweldig vakantie land ook in de zomer.