Ervaringen Heijderbos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 11:07

Eind van de herfst hebben wij wat te vieren en willen dat graag doen met kinderen en kleinkinderen. Dat klinkt groter dan het is, gaat om twee dochters en twee kleindochters.
6 personen totaal.

Nu had ik mijn oog laten vallen op het Heijderbos in Heijen.
Wat me daar erg aansprak: mooi zwembad met gelegenheid tot snorkelen, klimwand, mogelijkheid tot het huren van een wandelpony bij naastgelegen manege. Mooie omgeving en voor ons niet te idioot ver rijden.

Als ik recensies lees dan gaat het overwegend over de huisjes. Zouden niet schoon zijn, schimmel etc.
Zijn er bokkers die ervaring hebben met dit park en de huisjes?
Wellicht nog leuke tips voor een ander park?
Wat voor ons belangrijk is is toch wel een mooie omgeving met bos of hei en een leuk zwembad met genoeg uitdagende glijbanen.
Ook een hondje moet mee mogen.
Wij wonen zelf op de Veluwe dus in die buurt zoeken wij het niet.

Hof van Saksen lijkt ook erg leuk, maar vind dat wel heel prijzig voor een weekend

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:35

De keren dat ik er was was het prima hoor, leuk zwembad inderdaad

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:39

Wij gingen hier jaarlijks heen tot 6 jaar geleden. De huisjes waren inderdaad niet altijd goed schoon, maar dat vind ik eigenlijk altijd op zo'n park. We hebben het wel eens aangegeven en dan kwamen ze nog even weer schoonmaken. Wandelen kun je er goed! Je loopt zo het bos in en het gebied Maasduinen is vlakbij. In het zwembad zijn ook zeker uitdagende glijbanen, de wildwaterbaan is erg leuk. Er is ook een hele steile glijbaan en nog een gewone glijbaan. Dus wat betreft omgeving en zwembad denk ik dat het goed past. De hygiëne zou inderdaad beter kunnen.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:43

Ik vond het vroeger altijd onwijs leuk daar. Mooi zwembad, die indoor jungle is erg leuk voor kinderen. Urenlang klimmen en klauteren en soms een eekhoorntje spotten. En je hebt inderdaad de manege naast het park zitten waar je leuk kunt rijden. Was echt mijn favoriete Centerparcs!

Enige is wel.. Honden zijn toegestaan, maar ze mogen nergens mee naar binnen. De hele Plaza mag de hond niet in, dus ook niet mee naar een restaurantje of winkeltje als je daar naartoe gaat en ik denk dat ze ook niet mee mogen naar die Jungle en (natuurlijk) het zwembad niet in. Dat waren wel de dingen waar wij een hele middag konden vertoeven en om dan de hond continu achter te laten in het huisje lijkt mij niks. Vandaar dat mijn vriend en ik eigenlijk nooit meer een weekendje Centerparcs hebben geboekt terwijl ik dat op zich vanuit jeugdsentiment wel graag nog eens zou willen doen. De dingen die je daar op het park kan doen zijn gewoon minder hond vriendelijk. Maar met een groot gezelschap deel je je misschien weer makkelijker op zodat de hond niet continu alleen zit. Dat is wellicht makkelijker te doen dan met een stel van 2.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:46

De huisjes zijn als het goed is redelijk recent gerenoveerd, net als het zwembad. Ik zou eens bij de nieuwste reviews kijken.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:09

Hoe oud zijn de kleinkinderen?
Wij zijn laatst op erperheidr geweest.
Nette gerenoveerde huisjes, binnenspeeltuin en een leuk zwembad.

Ik zou op de website van centerparcs even selecteren op wildwaterbaan, aqua play house en binnenspeeltuin.

De wildwaterbaan van het heiderbos is wel wat ruiger. Als de kleinkinderen nog geen zwemdiploma hebben zou ik die niet zo snel uitkiezen.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 14:03

Kleinkinderen zijn 8 en 11 en hebben beide A en B diploma. Oudste nog een diploma en diploma reddingzwemmen, handig als ik gered moet worden uit de wildwaterbaan. :D :D

Dat van die honden is goed om te weten. Nou is mijn man geen zwemliefhebber dus dat scheelt.

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:04

thequeensmum schreef:
Kleinkinderen zijn 8 en 11 en hebben beide A en B diploma. Oudste nog een diploma en diploma reddingzwemmen, handig als ik gered moet worden uit de wildwaterbaan. :D :D

Dat van die honden is goed om te weten. Nou is mijn man geen zwemliefhebber dus dat scheelt.


Qua zwemmen is Hof van Saksen ook super voor deze leeftijd. Vlakbij het park zit Les Cheveaux waar je ook leuk kan rijden op een gehuurd paard.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:08

Wij zijn hier vorig jaar geweest en alles was prima geregeld en netjes schoon. Mooi park, veel te doen voor kinderen.
T water in het subtropisch zwembad was alleen een beetje koud, dat was jammer. Wel leuke wild waterbaan :)

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:47

thequeensmum schreef:
Kleinkinderen zijn 8 en 11 en hebben beide A en B diploma. Oudste nog een diploma en diploma reddingzwemmen, handig als ik gered moet worden uit de wildwaterbaan. :D :D

Op deze leeftijd gaan ze dat zwembad fantastisch vinden :j

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:58

Heijderbos is erg leuk ook het zwembad ook veel te doen in de omgeving.
Echter hond mag niet op de Plaza en zit dan mogelijk heel de dag in het huisje.

Limburgse peel is een wat kleiner park ook erg leuk waar de hond wel mee de Plaza op mag dan ook mee mag met bowlen

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:13

Ik ben er tussen kerst en oud&nieuw geweest.
Prima park. Eten bij nonna’s is goed.
Enige minpunt: bedden zijn echt hard

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 18:27

Klinkt heel leuk. Beetje jammer van de hond.
Mijn man houdt niet van zwemmen, die zal het geen probleem vinden om dan in het huisje te blijven of een wandeling te gaan maken. Maar om dat diertje veel alleen te laten, weet niet of dat een succes is.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 21:42

ED -> LZP

Sannens
Berichten: 1408
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:37

Ik woon in de buurt van Heijderbos, ik kom al heel mijn leven in het zwembad. Dat is echt tof, wel met je jongste oppassen qua sommige stromingen. Ondanks dat ze zwemdiplomas hebben heb ik verschillende kinderen daar wel eens in de problemen zien komen. Vroeger stonden er nog geen badmeesters en heb ik zelf m’n broertje eens omhoog moeten trekken. Nu staat er vaak toezicht op bepaalde punten.

Vorig jaar zijn we op het park geweest met vrienden. We hebben een leuk weekend gehad, we vonden het huisje prima en prima schoon. Wij waren met 4 volwassenen en 4 kinderen. Heerlijke tijd gehad daar, ook ene hapje wezen eten in het restaurant daar.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:29

Toen onze kids nog jong waren geregeld naar het heijderbos geweest. Maar dat is al wel een aantal jaren geleden. Mooi park, zwembad en jungledome. Wel oppassen met de stroming.
Ik vind de bedden daar wel erg zacht. Moet altijd gelijk weer naar de fysio. Mijn rug vind dat niet fijn.

Hof van saaksen is erg leuk, wel duur. Wij hebben de aanbiedingen wat in de gaten gehouden. Kids vonden de glijbanen erg gaaf. Je hebt daar de glijbanen, een baantjes bad en voor de kleinere kinderen een bad.
Even drinken in het restaurant is wel erg duur.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:10

Mijn vaste honk en ik ben een zeur met parken :+ Zijn er maar 3 die ik top vind, waarvan deze bovenaan staat. Moet er wel bij zeggen dat ik al vanaf mijn 18de altijd VIP huisje doe. En vies, tja ik heb dat in al die jaren maar 1x meegemaakt maar er stond met 10 minuten een schoonmaker voor de deur met kortingkaartjes voor een activiteit. Is het echt spotless, OCD schoon? Nee, maar daar hebben de schoonmakers ook meestal geen tijd voor.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 02:09

Ik ben afgelopen weekend in heijderbos geweest. Huisje waren goed schoon. En hebben ons prima vermaakt in het zwembad. Je hebt ook een jungle dome.

Centerpars is altijd topkwaliteit. Alleen restaurant in Heijderbos van all you can eat was in 2019 wel slecht. Eten koud enzo

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:41

LZP-->BEU

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 10:44

Nou wordt het wel moeilijk. Zoveel positieve reacties, hond mag mee, maar eigenlijk verder nergens welkom. Dat maakt het wel wat lastig voor ons

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Ervaringen Heijderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:05

Tja, dat hangt er vanaf waar je vermaak zoekt. Ikzelf ben er wel met hond geweest. Maar behalve elke ochtend 2 a 3 uurtjes zwemmen waren wij vooral bij de hond. Lekker wandelen, in het huisje hangen, van het park af. Ook kookte we veel in het huisje. Alleen de avond voor vertrek eet ik buitenhuisje en de ochtend van vertrek het ontbijt buffet.

Als je alleen slaapt in het huisje is het inderdaad geen leuk park voor een hond. Want dan kan die weinig mee.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:15

Wij hadden ook honden mee. Ik mijn broertje en zijn vriendin zijn wezen zwemmen. Mijn vader alleen zondag avond eventjes. Ze vonden het heerlijk om met de honden in het bos te wandelen en ze waren beide niet fit. Dus waren veel in huisje en hebben alle dagen in het huisje gewoon gegeten.

Zaterdag avond zijn we met ze alle naar een show gegaan. Was heel erg leuk.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:26

Als je graag ergens heen zou willen hier in de buurt en met je hond(je?) zou zitten, bied ik mezelf aan als gratis oppas, hoor!
Kunnen jullie ongestoord genieten :+:

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 09:08

Shirley schreef:
Als je graag ergens heen zou willen hier in de buurt en met je hond(je?) zou zitten, bied ik mezelf aan als gratis oppas, hoor!
Kunnen jullie ongestoord genieten :+:


Dat is een heel lief aanbod wat ik zeker in gedachten zal houden.
Het gaat om midden november, dus duurt nog even.

Iedereen heel erg bedankt voor reacties en tips