Hoe overleef ik: festival camping

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nado
Berichten: 3356
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Hoe overleef ik: festival camping

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:39

Als vrienden van mij vroeger naar een festival gingen, dan bakten ze een hele stapel pannekoeken. Mee in een schone emmer met deksel, stroop/suiker mee en daar aten ze dan 2 dagen van :) Wel koud, maar ook koude pannekoeken zijn lekker en voedzamer dan iets als rijstwafels ;)

Indra_S

Berichten: 488
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:15


Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 22:20

Afbeelding

Helaas.
Gek dat het op Lowlands dan wel mag eigenlijk. Maar wel zo fijn voor jullie :)) Jera is echt vele male kleiner.
Vind het ook echt wel afzetterij tbh. Mag leije dat er in iedergeval gratis drinkwater punten zijn op de camping

Taucha

Berichten: 1182
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:22

Tip wat vooral niet mee te nemen; ontbijtkoek en verse pruimen of iets waar deze in verwerkt zijn. Je eet al niet veel vezeltjes, dus met deze items sta je dan nog vaker in de rij voor ‘t toilet.
Ook onrijpe bananen even lang laten liggen, die hebben hetzelfde effect.

Tip wat wel handig is mee te nemen;
Van alpro heb je houdbare vla. Dit kun je samen met haver, muesli etc inzetten als stevig ontbijt.

Vooral; veel plezier! +:)+

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:31

Ik ben in de 30 en ga dit jaar voor het eerst naar een meerdaags festival, ik ben vooral bang voor de toiletten :o kamperen ben ik op zich wel gewend. Maar ook bang voor slaaptekort omdat het natuurlijk mega druk is op de camping.

Iemand festival toilet tips? :')

Pannenkoeken kan inderdaad prima of wraps kun je ook goed koud eten en van te voren klaarmaken. Krentenbollen en ze zijn best duur maar breakers voor ontbijt (kan je wellicht nog ingraven zodat het koel blijft).

Opvouwbare jerrycan/waterzak is ook een goed idee, maar bij een festival zou ik dan wel voor de zekerheid de jerrycan in de tent houden

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 22:39

Taucha, die houdbare vla (ik zie ook meteen de toetjes) zijn ook wel een goede. Alleen geopend kun je die niet langer dan een dag buiten de koelkast houden denk ik, afhankelijk van het weer.

Moonsparkle: toiletten, vaak drama. Zeker 's ochtends, als je denkt dat je voor nummer 2 kan gaan, ga alvast in de rij staan :') Vaak ook handig om zelf toilet papier mee te nemen. Dat hangt in van die rollen vooraan waar je dus stukjes vanaf kan pakken maar je wilt niet met te weinig zitten :+

Douchen is een beetje afhankelijk van welk festival denk ik. Slippers mee in iedergeval. En vochtige washandjes / babydoekjes voor als de rijen echt oneindig zijn. Kun je je in de tent nog opfrissen.

Voor slapen; ik wilde sowieso al Loop earplugs bestellen dus die neem ik mee. En zo'n groot slaapmasker die ook de oren bedekt. Ik wil dan een met Bluetooth zodat je nog wat white noise ofzo kan afspelen.
Maar vaak ben je zo moe, dat je toch wel snel slaapt.

Skessa_
Berichten: 10689
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:50

Moonsparkle: heeeeel veel zakdoekjes en iets van een handgel meenemen.

Douchen niet gelijk smorgens vroeg, maar ergens vanaf 12.00 is t meestal wel rustig.
En extra tas meenemen voor je douchespullen.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:55

Hoe doen jullie dat dan in de ochtend, ik moet dan echt gelijk super nodig plassen :')

Reiningsdoekjes en handgel gaan sowieso mee

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hoe overleef ik: festival camping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 22:56

Hopen op het beste :')

Of all the way gaan: zo'n plastuit voor vrouwen en een plastic fles :')

Prairy
Berichten: 9161
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 23:04

Plastuit is echt handig inderdaad.

Er zijn ook solarcookers te koop, weet alleen niet of die voldoende zijn voor kokend water, maar knakworstjes of iets vega opwarmen zal misschien wel lukken.

Skessa_
Berichten: 10689
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 23:12

Tsja gewoon in de rij gaan staan :=

En hopen dat de mannen en vrouwen apart zijn. Nou weet ik heus wel wat vrouwen ook niet heilig zijn en er ook een bende van kunnen maken, maar als er net een man van de plee af komt dan liever nog even wachten _O-

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 00:05

Op reis met de fiets heb ik ook niet altijd zin om voor elk gerecht een gasbrandertje erbij te pakken, dus hier wat tips.

Ik zag dat je vooral met ontbijt zat: overnight oats!

Je kan kleine pakjes houdbare (plantaardige) melk halen. Vul een grote zak met havermout, dit kun je aanvullen met gesnipperde appelchips of bananenchips (de jumbo en ah hebben van die bio/gezonde schappen met dat soort producten), gevriesdroogde frambozen, ander gedroogd fruit, noten, eventueel chocolate chips, beetje kaneelpoeder en je hebt een heerlijk en voedzaam ontbijt.

De Bonduelle pakjes die supervixen deelt zijn absoluut een aanrader, smaken prima!

Dolma’s uit blik heb ik ook vaak mee. Een potje notenpasta met volkoren krentenbollen. Nakd energierepen. Bananen, appels, notenmix.

Couscous kan je prima bereiden in koud water, gewoon even laten staan. Neem wat cherrytomaatjes, paprika en komkommer mee, dat blijft goed buiten een koelkast. Artisjok en edamameboontjes uit een potje, witte kaas/feta uit een potje en je hebt zo een couscoussalade voor 2 dagen.

Verder, oa de bever heeft wilderness wipes van sea to summit. Vochtige doekjes waar je jezelf mee kan schoonmaken ipv een douche, zijn erg fijn!
Neem goede oordopjes mee, die ook prettig zitten als je slaapt.
Ik heb een plastuit, nog niet uitgeprobeerd, maar ik ga hem absoluut meenemen naar een volgend festival. Heb er alles voor over om niet op een gore dixie te zitten.

Dorine92
Berichten: 5347
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Hoe overleef ik: festival camping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 00:14

Ik leef tijdens festivals altijd op hotelkadetten met kaas en avocado erop. Een halve avocado per broodje. Werkt perfect.
Verder is gedroogde fruit ook handig, zoals rozijnen, vijgen of abrikozen.
En noten
Wraps zijn ook ideaal. Met komkommer en roomkaas bijvoorbeeld

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37313
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:06

Een kruiwagen voldoet ook om je spullen te verplaatsen, een rolstoel ook trouwens. Kwa eten zonder verwarming, huzarensalade, pasta en die kant en klaar alleen heet water toevoeg dingen zijn ook handig,

Kwa beleg zweer ik bij pindakaas. Ook bij hitte blijft dat goed, :D gedroogd fruit, klein flesje ranja.

Voor mij is van belang de tent/camper zo rustig mogelijk neer te zetten. Niet in de loop naar wc of festival terrein maar het liefst aan de buitenrand. Dan heb je minder kans op struikelende mensen of een hoop herrie.

Tot vorig jaar altijd nog met de tent gegaan afgelopen jaar voor het eerst met de camper. Wel duurder maar fysiek ook fijner. Al slaapt mijn tentje ook best. Toiletpapier mee, flessen water en een opvang bakje voor als je je tanden bij de tent wilt poetsen. En eventueel een plasemmer met opvangzakjes (er zijn droog zakjes te krijgen die gel vormen na een plas of hoop) of een klein chemisch toilet is ook wel fijn als je die kunt meenemen. Dan hoef je bij extreem hoge nood of slecht weer niet je tent uit.

Powerbank, voldoende kleding die tegen een stootje kan en slaapmateriaal ook wel fijn maar die waren al genoemd

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:14

JERAAAAAAA <3 <3

Qua maaltijden kan ik je niet echt helpen. Wij nemen krentenbollen, bananen, soms koude vegaknakkies en iets van sultana / evergreen mee. Verder wat zoete snoepjes en chips... :+

Mijn lunch / avondeten koop ik gewoon daar. Ja, duur... maar wel lekker en makkelijk :Y)
Heb overigens nog nooit last gehad van te lange rijen daar. Ik eet gewoon tussendoor, wat eerder of wat later, tijdens een band die ik niet hoef te zien :')

SnuitjeLove
Berichten: 1093
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Hoe overleef ik: festival camping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 11:30

Ik zou dan inderdaad wraps meenemen met die lunchbowl in zakjes die eerder gedeeld werden. Blikje makreel of tonijn erbij is ook lekker voedzaam. Verder noten, gedroogd fruit. En iets van houdbare melk met muslie als ontbijt.
Ik ga regelmatig op fietsvakantie en blikjes vis is dan erg voedzaam en geeft veel energie.

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 12:00

Yay Myrthe :D
Ik heb nog een licht trauma van dé trap in 2019 maar het schijnt verbetert te zijn :+


Geen idee hoeveel eten ik nu echt meeneem. Waarschijnlijk te veel en ga ik alsnog het grootste deel daar kopen :')
Super afhankelijk van het weer ook
Als het enorm warm is dan hoef je ook geen lauwwarme taaie wrap met een lauwe zachte appel.

Kenners; ik heb dit tentje op het oog maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit waterdicht is?

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 12:25

Ik zou een benzine brander meenemen :') die staat niet op het lijstje :)) nee gekkigheid natuurlijk. Je hebt al een hoop goede tips gekregen.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:24

In principe zijn tenten natuurlijk gewoon waterdicht tenzij een tent stuk is, altijd duc tape meenemen :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hoe overleef ik: festival camping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:35


Marloes_92
Berichten: 121
Geregistreerd: 14-09-10

Re: Hoe overleef ik: festival camping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:57


F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Hoe overleef ik: festival camping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:33

Wat een fijn topic met handige ideeen. Vooral de soja vla met havermout :)

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:34

Afhankelijk van waar je woont: ik heb een fresh&black pop up tent over/te koop/over te nemen. 1 vakantie van 7 dagen gebruikt :')

Verder: vooral heel veel succes. Wat betreft eten zou ik ook voor de pannenkoeken optie gaan en die genoemde lunch bowls enzo. Altijd handig makkelijk en bederft niet snel. Desnoods in een goede koude koelbox met elementen erin bewaren, blijft het ook wel even goed.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:12

Suliko schreef:
Ik heb een plastuit, nog niet uitgeprobeerd, maar ik ga hem absoluut meenemen naar een volgend festival. Heb er alles voor over om niet op een gore dixie te zitten.

Niet alleen even proberen, ik zou echt even trainen. Thuis lukt het me prima, zo in een rustige omgeving, maar vooral in het bos is het opeens lastiger als je je broek toch minimaal wilt laten zakken.

Ik neem aan dat je het dan alsnog in een fles of plasemmer op moet vangen trouwens?

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe overleef ik: festival camping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:33

Wij nemen altijd van die beerpong bekers mee, 's nachts plassen we daar gewoon in en schudden het dan uit de tent :')