Weekje Rome

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 11:12

Hallo bokkers,

IK ga in mei een weekje naar Rome toe
daar heb ik erg veel zin in. Maar mensen
zeggen vaak dat het leuk is om van tevoren
boeken te lezen over Rome. Weten jullie
mischien welke boeken leuk zijn om van
tevoren te lezen?

Alvast bedankt.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:08

De reisgidsen van Capitool zijn altijd erg leuk, vind ik Knipoog
Staat veel leuke/handige informatie in.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:58

nou dat heb ik niet gedaan:P teveel werk!
maar wel onwijs leuk dat je naar Rome gaat zeg, ik ben er helemaal weg van. Rome heeft mijn hart gestolen Lachen Prachtige stad!
heel veel plezier!

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 18:27

fabiola schreef:
nou dat heb ik niet gedaan:P teveel werk!
maar wel onwijs leuk dat je naar Rome gaat zeg, ik ben er helemaal weg van. Rome heeft mijn hart gestolen Lachen Prachtige stad!
heel veel plezier!


Heb je ook een muntje in de trevifontein gegooit Haha!
Dan zeggen ze dat je nog eens een keer terug komt
en mijn vader en moeder hebben dat al een keer gedaan
en ze gaan terug *LOL*

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:05

haha jaa dat heb ik wel gedaan ja Lachen nou ik ga ook zeker terug , totally in loveee Haha!

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:27

ik heb er ook niks van te voren over gelezen...
tis daar zoooow geweldig! aan lezen heb je niks, je moet het ZIEN! OK dan!
ik heb ook een muntje in de trevi fontein gegooid, maar ik ga sowieso een x terug, of dat muntje me daarbij gaat helpen of niet! *LOL*
sow.. have fun! OK dan!

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:34

Leuk, en voor mij komt het als maar dichterbij Haha!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 04:37

Tja er is echt zoveel te zien in Rome dat je de helft mist iig qua oudheid en architectuur als je niet er vantevoren over gelezen hebt. Kreeg met de excursie van VWO5 ook een heel boekwerk mee om vantevoren door te werken. Maar soms werken romans ook wel... als je bijv. al eens de Ontdekking van de hemel hebt gelezen is het misschien leuk om de passages uit Rome over te lezen of.. er is een nederlandse schrijfster die ook gek is op Rome... Rosita Steenbeek volgens mij die heeft ook een boek waar sommige delen van Rome goed worden uitgelicht.
Tja en bij Rome is het ook een beetje de vraag wat vind je interesant.. Romeinen of kerken of...
Heel veel plezier
O ja, vergeet de St. Jan buiten de muren niet (als je daar tijd voor hebt) de apostel afgebeeld met het zwaard. Het verhaal gaat dat hij daar onthoofd werd en zijn hoofd stuiterde drie keer op de grond waardoor er drie fonteinen ontstonden. (Erg mooie klooster omgang!)

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:29

Echte culturele boeken weet ik niet, maar Angels & Demons van Dan brown speelt zich voor het grootste gedeelte in Rome af. Heel grappig om te lezen dat er iemand werd vermoord in de fontein waar ik met mn hoofd in heb gehangen Haha!

Verder is dit misschien wel een handige site om even te kijken:

http://www.lonelyplanet.com/destinations/europe/rome/

Veel plezier iig, Rome is echt geweldig!

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:34

ik mag over 4 jaar naar rome Clown
als ik de 5de haal tenminste Scheve mond..
magk met school naar rome Lachen..

maaruhh, ik zou gewoon niks lezen Bloos.. te veel werk.. ben jij ook te lui voor Tong uitsteken

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:07

doeraklover schreef:
Hallo bokkers,

IK ga in mei een weekje naar Rome toe
daar heb ik erg veel zin in. Maar mensen
zeggen vaak dat het leuk is om van tevoren
boeken te lezen over Rome. Weten jullie
mischien welke boeken leuk zijn om van
tevoren te lezen?

Alvast bedankt.


Ik ga ooook Vork Ook in mei, welke week gaan jullie? Ik durf te wedden de week van de 9e Knipoog Dan gaat namelijk iedereen.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:36

Ik ga in july weer terug naar Rome. Ik ben ook totally in love with Rome (en de rest van Italié trouwens). Wat je ook zeer zeker moet bezoeken is de Vaticaan-stad. Openbaar vervoer in Rome is trouwens vrij simpel, dus dat moet geen problemen opleveren Knipoog

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 08:58

Youko schreef:
Ik ga in july weer terug naar Rome. Ik ben ook totally in love with Rome (en de rest van Italié trouwens). Wat je ook zeer zeker moet bezoeken is de Vaticaan-stad. Openbaar vervoer in Rome is trouwens vrij simpel, dus dat moet geen problemen opleveren Knipoog

whahahaha ik ben ook totaly in love over Italië *LOL*

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 18:37

Verder niemand??

N_atasjaa

Berichten: 2167
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:49

Jaa ik ben er ook geweest! Rome is echt heel mooi maar wij waren er bveel te kort (3 dagen.) Wij hebben eigenlijk alle standaart toeristen plekken gehad. We hadden een buskaart gekocht die voor de hele dag geldig was, dus we konden zo heel snel overal heen! Haha!

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 19:49

N_atasjaa schreef:
Jaa ik ben er ook geweest! Rome is echt heel mooi maar wij waren er bveel te kort (3 dagen.) Wij hebben eigenlijk alle standaart toeristen plekken gehad. We hadden een buskaart gekocht die voor de hele dag geldig was, dus we konden zo heel snel overal heen! Haha!

Ja 3 dagen is idd een beetje kort

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:01

Verdiep je eens in de klassieke geschiedenis als je dta intresseert dan zul je het waarschijnlijk tig keer zo leuk vinden en ook veel interesaanter als alleen maar leuke winkels etc...

Ik ben er nu al 4 keer geweest. 3 keer gewoon als dagtripje en 1 keer een week!

EkmiC
Berichten: 882
Geregistreerd: 23-11-03

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:20

Wij zijn met school naar rome geweest vorig jaar. Wij moesten van te voren zelf en reisgids maken, iedereen kreeg een gebouw toegewezen waar je dan een stukje over moest schrijven in de vorm van reisgidstaal, om het zo maar ff te zeggen. ik vond vooral het Colloseum erg mooi en de kerken zijn ook wel mooi. Mooier dan ik had verwacht. Ik zou niet echt een boek weten, maar het is wel zo, dat als je er iets over weet, het allemaal veel mooier is omdat je dingen in de kerken en gebouwen gaat herkennen.
Ik wens je heel veel plezier!!
P.S. Vergeet de spaanse trappen niet en de trevi fontein!! De plekken waar je ooit geweest moet zijn Tong uitsteken

Miss87
Berichten: 784
Geregistreerd: 07-08-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:39

Ik ben in Oktober met school naar Rome geweest. Het was echt super! Als je naar de Trevifontein gaat moet je daar een ijsje halen, die zijn zo lekker! De Thermen van Caracalla, de Spaanse Trappen, het Forum Romanum en een wit gebouw dat ze het suikerpaleis noemden vond ik echt gaaf. Vaticaanstad is ook zeker een aanrader. Je moet maar eens boven op de koepel van de St Pieter gaan staan je hebt dan echt een mooi uitzicht. Ik heb een tijdje terug het Bernini Mysterie gelezen, was heel leuk omdat je dan heel veel dingen herkent. Ik heb trouwens ook een muntje in de Trevifontein gegooid en 3 x raden waar ik 9 t/m 13 Juni heen ga.. Rome Haha! Mijn moeder wordt 50 en dan gaan we als verassing naar Rome.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 10:09

ja ik krijg er zo echt zin in Lachen nou bedankt alvast voor het advies (maaruh er mogen nog meer berichten komen Tong uitsteken )

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:43

Dan vraag ik het nog een keer (had het bovenin het topic al gevraagd). Welke week gaan jullie? Wij gaan met school de 10e weg, met vliegtuig Vingers aflikken En we blijven 6 dagen Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 19:05

ik ben van 23 april tot en met 1 mei naar rome geweest met school, en het was echt superrrrrr Haha! het was de tweede keer dat ik er was, maar met school zie je toch andere dingen dan dat je met je ouders ofzo gaat.


maar het was echt superr Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:49

Ik ben net terug uit Rome, vanmiddag met vliegtuig terug gekomen. En het was echt VET. Heb absoluut geen stem meer, maar dat krijg je met nachten doorhalen en door de stad zwerven he Knipoog Verder was Rome echt mooi, maar wel vreselijk veel lopen Haha! We zijn nog met aardig wat andere nederlandse scholen in contact geweest, dus als er bokkers tussenzitten? Tong uitsteken

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 19:12

whahaha ik ben woensdag terug gekomen het was echt super vet cool gaaf Tong uitsteken

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Weekje Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:54

Rome is geweldig Haha!!