info over canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
charily

Berichten: 1951
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Huizen ('t gooi)

info over canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 16:19

wie is er in canada geweest en kan me er iets over vertellen.
ik wil namenlijk over paar jaartjes daar een tijd gaan wonen Tong uitsteken

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: info over canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:03

ja ikke Haha! vorig jaar 3 weken op vakantie geweest. voornamelijk BC en alberta ( rondreis gedaan).
Over wonen daar weet ik niet zo veel, dan behalve als je echt daar wilt vestigen je toch een behoorlijke zak met geld mee moet brengen en aan kunnen tonen dat je een vaste baan daar hebt.
Misschien kan het canadese ambassade je het e.e.a. vertellen.

charily

Berichten: 1951
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Huizen ('t gooi)

Re: info over canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 15:44

dat van die zak geld wist ik al en ik denk dat dat een beetje een probleem wordt: P

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: info over canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:32

ik heb er in 2002 3maanden gewerkt op stal bij mensen die in de jaren 70 geemigreerd zijn vanuit Nederland.
Ik zat in Ontario, ongeveer tussen Toronto en Detroit.
Wat mij opviel is dat er heel veel ruimte is nog, dat het aan de ene kant heel westers is, maar dat er aan de andere kant echt dingen zijn waarvan je denkt: goh, we zijn toch wel verwend in Nederland. Helaas was dat ook zo in het ziekenhuis, waar alles echt wel een stuk minder was.
Verder, electriciteitskabels boven de grond, geen of zeer weinig verlichting langs wegen enz.
Daar tegenover staat: prachtig land, aardige mensen enz.
Ik heb het super naar mn zin gehad en als ik een visum en geen paard thuis in NL had gehad was ik ook zeker langer gebleven.
als je meer wilt weten, PB maar..

Siggislief

Berichten: 14020
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: info over canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:08

Ik heb er familie wonen..
Alleen ik mag er niet heen..!!(me 2 broers en me oma zijn geweest)..
En ik mocht niet mee..Toen was ik nog maar 14 ...
Maar ik ben er niet geweest.. het lijkt mij wel leuk..

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: info over canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:08

Van augustus 2004 tot eind januari 2005 heb ik in Calgary - Alberta gewoond en gestudeerd. Dit was mijn 5e bezoek aan West Canada, dus ondertussen weet ik aardig wat van dit deel van het land af!
Daar wonen zal niet zo makkelijk gaan. Werken, reizen of studeren ligt meer voor de hand, tenzij je over die zak geld beschikt (wat dus niet het geval is) of met een Canadees gaat trouwen. Knipoog
Verder kan ik je nog ontzettend veel meer vertellen, als ik eenmaal begin ben ik niet te stoppen *LOL*, maar wat wil je precies eigenlijk allemaal weten?

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: info over canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:40

Wij zijn er vorig jaar op vakantie geweest in Alberta erg mooi daar. Vroeger heb ik er een tijd gewerkt.
Je kunt tegenwoordig als jongere een werkvergunning voor een jaar krijgen. Je kunt dan rondtrekken en mag dan werken om aan kost te komen.

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: info over canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:32

Een tante van mij woont daar.. nova scotia.. mocht je informatie willen mag je me wel pben dan wil ik je haar emailadres wel geven... Je moet wel engels kunnen want zij spreekt 3 woorden nederlands ofzo Knipoog

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Re: info over canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:24

Heeey,,,

Mooi heh Ontario. Ik ben zelf 2 keer 4 weken naar Niagara Falls geweest... echt super!!!!! Toronto is ook echt een super stad ... ik vind dat de mensen in Canada echt super vriendelijk zijn. En je MAG echt TIM HORTONS NIET VERGETEN .... dat is een keten net zoals mac donalds ... alleen hebben zei DONUTSEN ... IN SCHOENENDOZEN ... hahah nee .. als je ze bestelt om mee te nemen doen ze het in een doos zo groot als een schoenendoos.... En in niagara falls heb je ook een heerlijk restaurant .. dat heet SWICH SHALET ... heeeeeeeeerlijk ...
K ben nu 20 en moet nog 5 jaar naar school maar t lijkt me ook heerlijk om in Canada te gaan wonen later ... LOVIN' IT!!!!

Je kan trouwens ook kijken op www.canada.pagina.nl staat echt van aaaaaallles ......
Succes ermee....

Groetjes,

Patty