Rome

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
solarpleure

Berichten: 2735
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 14:00

Nou maandag ochtend moesten we om 9 uur bij het zwembad voor onze school staan, eindelijk was het dan zo ver we gingen naar Rome Haha!
Aangezien vorige jaren de school met de bus is gegaan en daar veel klachten over waren (27 uur in de bus) gingen we met het vliegtuig. Ik heb het helemaal niet op vliegtuigen en zat dus helemaal in de stress. Eerst gingen we met de bus naar Duitsland want vanaf daar ging het vliegtuig.
Eindelijk zaten we dan in het vliegtuig en ik vond het helemaal niet leuk, last van m'n oren en allemaal. Maarja wel veilig in Rome aan gekomen. Vanaf luchthaven in Rome met de bus naar het hotel, en je zal het wel raden, het hotel was vreselijk.Kasten die uitelkaar vielen, geen goed water, hele kleine kamers en ga zo maar door.
We mochten eventjes rusten van de reis, en toen moesten we al weer de stad in. Wat we eigelijk heel de week hebben gedaan is gelopen, wel heb ik de Paus gezien, spaanse trappen geteld (viel tegen) sint pieter beklommen en treden geteld (557) Coloseum gezien (viel ook tegen) en nog wat maar dat ben ik alweer vergeten.
Slaap te kort hebben we zeker kennis mee gemaakt. Meestal kwamen we ergens om 1h in het hotel aan, helemaal afgepeigert, en om 6 uur 's ochtends kregen wij ons "ontbijt". Dit ontbijt is eigelijk door bijna iedereen weggegooit, omdat het echt niet lekker was.
Gisteren waren we om 2uur in het hotel en om 5 voor 5 's ochtends heeft onze kamer het ontbijt gehad, we moesten om kwart voor 7 's ochtends beneden zijn. Toen weer bus, vliegtuig, bus en nu ben ik nog geen uurtje thuis Haha!
Ik ben kei moe, maar dat weerhoud mij niet om zometeen al naar de paarden te gaan. Haha!
Rome is echt een super mooie stad, maar om er nog een keer naar toe te gaan...Met school wel, met ouders niet.

Manou

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:06

Rome is idd een mooie stad. Ik ben vorig jaar ook met school geweest.
Het is erg leuk om al die gebouwen/plekken eens in het echt te zien als je er op school al zo vaak over gehoord hebt.
Maar het is ook zwaar dat progamma, wij hadden ook van die lange dagen.
Ik denk dat nog wel een keertje terug ga, maar dan wat rustiger.
Kwamen jullie ook zoveel andere Nederlandse scholen tegen? Wij wel.

manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:13

Ik ben totaal verliefd op die stad........en wees blij dat je met het vliegtuig ging. Ik heb ook altijd last van m'n oren en vindt het niet fijn, maar ik heb dus 2x 27 uur in de bus gezeten!! En geloof me dat is 10x zo erg.
Collosseum en Spaanse trappen vielen mij ook tegen, maar dat viel helemaal weg tegen de rest. Ik heb de week van m'n leven gehad!! We moesten om 7 uur ook aan het ontbijt........niet te eten, dus ik was blij met m'n liga's en sultana's (ik was voorbereid). En vervolgens was het lopen, lopen, lopen tot uur of 11 's avonds. We mochten van school niks (letterlijk) met de metro doen omdat je dan veel minder ziet. Dus wij hebben een week heel veel km's gemaakt........en toch: het was super. Zou het zo weer over doen Ja.

Het hotel was bij ons ook zo erg. Geen warm water, doorgezakte stapelbedden etc etc. Welk hotel hadden jullie?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:15

-> BI

solarpleure

Berichten: 2735
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 14:46

Ik heb geen idee hoe het hotel nou echt heette...Op de kaart en school werd verteld dat het predistina of zoiets was, en naast de deur zo'n stenen steen (wooow) met codomino erop...Dus wat het nou was weet ik niet....Maar wij zijn ook echt 5 of 6 andere Nederlandse scholen tegen gekomen, bij de spaanse trappen meestal. Altijd wel goed mee gelult Lachen En wij mochten nog wel iets met de bus...En dat was al bijna een uur met de bus naar zo'n gebouw met allemaal trappen weet niet meer wat het was.

SanderP

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:53

Ik ben jaren geleden ook met school 10 dagen in Rome geweest.(daarna ook nog even wat dagen in Florence eraan vast geplakt). Echt een fantastische tijd gehad daar. En ik vond het Colosseum en de Spaanse trappen zeker niet tegenvallen. Integendeel zelfs, de grootsheid van het Colosseum...indrukwekkend. De Spaanse trappen, ja wat kan ik daar over zeggen. We hebben daar 2x onze lunch kunnen genieten tussen de Romeinen en dan proef je echt pas de Romeinse sfeer en die vond ik fantastisch.
Wij hadden daar ook een zeer druk programma, maar hoe laat we ook terug waren of weer op moesten, het feest begon pas alslosgelaten werden voor de nacht. 2 weken lang gemiddeld 2รก3 uur per nacht geslapen, maar je leeft in een roes daar. Tenminste mijn klasgenoten en ik wel. We hadden de week na de reis ook wel vrij moet ik zeggen en die kon ik ook goed gebruiken.