Trainingsstage in Zweden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:23

Europese Karate Seminar

Woensdagavond 15 juni om 11 uur was het eindelijk zover: we stapten in de auto richting Zweden! We reden in 2 keer naar Noord-Duitsland naar Puttgarden, waar we op de boot zijn gestapt naar Denemarken.

Afbeelding
Vertrek uit Puttgarden met het zicht op Denemarken

Afbeelding
Bijna in Denemarken, mijn reisgenoot John moest even gek doen

In Rodby aangekomen, even getankt en weer verder gereden. Vlakbij Helsingor woont een tante van een onzer reisgenoten, waar we een heerlijk Deens ontbijt hebben gehad.

Afbeelding
Van links naar rechts: John, zijn tante, Michael, Erik (mijn trainer) en zijn dochter Denise.

Na een pauze van anderhalf uur zijn we in Helsingor op de boot gestapt naar Helsingborg, Zweden. Om een uur of elf zijn we in Zweden aangekomen. Maar ja, toen nog naar onze eindbestemming, het kleine stadje (of groot dorp ) Karlskoga. En dat duurde nog ongeveer 5 uur... En wat duurt dat dan lang zeg! We zijn langs het meer Vattern omhooggereden, waarna we richting het westen zijn gegaan.

Afbeelding
Het meer, vanuit de auto genomen

Om kwart voor 4 's middags zijn we eindelijk op onze eindbestemming: het Karlskoga Folkhögskola, een soort vrije universiteit. Om 4 uur was de openingsceremonie, waar we hartelijk welkom werden geheten, ongeveer 200 man uit 14 landen! Uit Nederland waren er 20 man (en vrouw ) Op ons gemakje de bagage uitgepakt en ons geïnstalleerd op de kamers. We zaten telkens met 2 personen op een kamer.

's Avonds onze eerste training, dit was een gezamelijke training. We hebben heerlijk buiten getraind op een groot grasveld. Daarna hebben we in groepen getraind.

Afbeelding
Afbeelding
Gezamelijk groeten. Ik stond op de 2e rij, helemaal links. Alleen zijn de gezichten niet echt herkenbaar

Hoe hoger je komt, hoe eerder licht het wordt, of het wordt helemaal niet meer donker! Het is een bijzondere ervaring; de zon ging hier om een uur of 12, 1 onder en kwam tegen 3 weer op. In de tussentijd bleef het een beetje schemerig.

Afbeelding
Heb hier flits gebruikt helaas, dus op de foto lijkt het donkerder dan het is... Maar dit is genomen om een uur of 12 's nachts...

Vrijdag 17 juni.
Wekker gaat om 6 uur. Tijd voor de ochtendsessie... Dit was meteen de laatste ochtendsessie die ik meegedaan heb Vond het veel te vroeg en doodsaai. Het was bedoeld als warmingup, maar ik vond dat totaal geen nut hebben, aangezien de volgende training pas om 10 uur weer was.
Die dag heb ik vooral wedstrijd training gehad. Ik train kata, dit is kort samengevat een vooraf ingestudeerd gevecht wat je alleen uitvoert. Het gaat erom dat de bewegingen scherp, snel (waar nodig) en onderbouwd zijn. Je evenwicht moet goed zijn, het moet er krachtig uitzien. Ook ritme en ademhaling zijn een belangrijk punt. Het moet er dus wel uitzien als een echt gevecht.
Met de trainingen gingen we terug naar de basis, goede standen, technieken, etc.

Wat ik apart vond, was dat er 2 x per dag warm werd gegeten. Overigens helemaal niet erg, het ging er allemaal prima in! Complimenten aan de koks daar

Die dag hadden we een training 's ochtends en 's avonds. De middag hadden we dus lekker vrij, die heb ik besteed aan het verkennen van het terein en omgeving. Nog even naar de super geweest om wat drinken en te snoepen halen...

Afbeelding
Het meer waar wij zaten

Zaterdag 18 juni.
Heerlijk uitgeslapen tot half 8, toen moesten we gaan ontbijten. Ook deze dag heb ik wedstrijd training gehad, nu was het 's ochtends en 's middags. 's Avonds was er een lecture, je kon dan vragen stellen over het karate. Was wel interessant.
Na de lecture zijn we de stad ingegaan om wat te gaan drinken. Eerst op een terras, daarna zijn we met een aantal man een disco ingedoken. Eerst wilden ze me niet binnenlaten, omdat ik niet kon aantonen dat ik 23 was Maar gelukkig was er van ons 1 politieagent, die toonde zijn pasje en zei: would I lie? (kort samengevat ). Toen mocht ik wel naar binnen, yeah! Het was een aardige ruimte met buitenplaats. Buiten trad om een uur of 12 een redelijk goede rockband op, heb dus lekker staan rocken op Zweedse rock Er liepen daar allemaal typische Zweedse jongens rond, dus met haar tot in de nek van achter en een blazer aan. Grappig, dat idee had ik dus ook Onze jongens stonden helemaal te geilen op de Zweedse dames, er lopen veel blonden tussen

Kwart over 3 waren we weer terug op het kamp, nog even geslapen en...

Zondag 19 juni
Weer om half 8 het bedje uit. Lekker ontbijtje op, daarna in de volle zon buiten getraind. Vergeten in te smeren, dus handen, gezicht en vooral voeten zagen aan het eind van de dag flink rood...

Vandaag waren het partneroefeningen. Nieuwe dingen uitgeprobeerd en geleerd

's Middags hadden we vrij, deze tijd hebben we benut door een duik te nemen in het meer. En dat was kouhoud! Het was dus letterlijk een duik Erin en er weer uit. O Sh*t zeg, nou hebben we de entertainment gemist. Zweedse volksmuziek, hadden we niet echt zin in

Maandag 20 juni.
Ik kon letterlijk niet meer lopen, zo strak stond de huid op mijn voeten... Kon wel huilen, want ik kon dus niet meetrainen. Dan maar foto's maken, had nog niet gemaakt van het trainen... Er was kumite training vandaag, knokken.

Afbeelding
Afbeelding

En een beetje rondgestrompeld, en een foto gemaakt van deze bloem.

Afbeelding
Afbeelding
Iemand enig idee hoe deze heten? Ze staan er verschrikkelijk veel in het wild.

's Avonds was er een bbq, gezellig met zn allen (200 man) om 5 roostertjes heen... Van te voren maar pizza gegeten, en verder lekker socializen daar

Afbeelding

Om een uur of 5 toch maar eens naar bed gegaan Halve nacht zitten kletsen met een leuke Engelse jongen. Denk nog steeds in het Engels (komt ook omdat ik nog steeds met hem mail...). Hem uitgelegd wat drop nou is, en laten proeven

Dinsdag 21 juni.
Weer om half 8 het bedje uit. Vandaag moest en zou ik meetrainen, er was nog 1 laatste training voordat iedereen weer naar huis ging. Deze training was weer gezamelijk, lekker buiten.

Afbeelding
Ik heb een lange vlecht, lekker herkenbaar

Afbeelding
Afbeelding
De jongen die bij me staat is Paul, de engelse jongen...

Maar halverwege zijn we maar naar de gymzaal gevlucht, want het begon flink te regenen. Watjes zijn we hee Aansluitend demonstraties van onder andere de Saiko Shihan. Hij staat aan het hoofd van onze karate stijl en woont in Japan. Hij is heel zijn leven al bezig met het karate en dat is wel te zien ook Alleen niet op de foto's helaas...

Afbeelding
In actie...

Afbeelding
Groepsfoto van alle Nederlanders, samen met Saiko Shihan, Yamada Shihan en de Shihan van Scandinavie.


Afsluiting van de seminar en afscheid nemen Was niet leuk om afscheid te nemen, vooral niet van Paul, de Engelse jongen... Maar we zien elkaar in november weer wanneer de Wereld Kampioenschappen zijn!

Nog een paar foto's van de terugreis:
Afbeelding
Mooi gebouw in Helsingor, Denemarken.

Afbeelding
Afbeelding
Zonsondergang vanaf de boot naar Duitsland

Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:31

Mooie foto's en een leuk verslag...

Anoniem

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:22

Wat een leuk fotoverslag en impressie!

T is wel te zien dat je nogal verbrand was Ik haal je er gelijk door je knalrode gezicht uit.

Maar het ziet er erg mooi uit, en ook als een mooie ervaring, fijn joh!

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:29

Ziet er heel erg leuk uit!! En klinkt supergezellig!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:06

Wat een leuk uitgebreid verslag Geweldig trouwens al die witte pakjes op een rij
Ennuh...Die Paul, is dat nu wat?

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 15:12

Bedankt

Maya: dat is wel het enige voordeel van verbrand zijn

Ludo: als we niet allebei verloofd waren, zou het best wel eens wat kunnen worden

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:04

Wow, dit ziet er wel supergaaf en vooral intensief uit! Moest je ook aan een bepaald niveau voldoen om mee te mogen doen aan dit kamp? Of kon in principe iedereen hier aan deelnemen die karate doet? (Ik dacht trouwens dat jij Judo deed, niet dus... ) Jammer dat het neits kan worden met die Engelse knul, maar je weet ooit nooit hoe een balltje nog rolt...
Dat verbranden zal wel flink pijnlijk zijn geweest, auwie!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:14

Paardennamen schreef:
Bedankt

Maya: dat is wel het enige voordeel van verbrand zijn

Ludo: als we niet allebei verloofd waren, zou het best wel eens wat kunnen worden


Oeps

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:58

Hè hè Elsa, eindelijk heb ik je verslag dan toch gelezen .

Lekker uitgebreid zeg ; leuk iedere keer die foto´s ertussen door, krijg je een goed beeld van hoe je het hebt gehad .

Hoe ben je daar eigenlijk terecht gekomen? Het lijkt me nl. wel een "exclusieve" groep die daar aan het trainen is.
Kon je jezelf daarvoor opgeven, of werd je uitgenodigd om aan die training mee te doen?
En de wereld kampioenschappen, doe je daar ook zelf aan mee ? Volgens mij heeft degene die jou met verkeerde bedoelingen, in een donker steegje tegen komt, het niet echt "makkelijk" !

Je bent idd fiks verbrand zeg, arme jij !

Paardennamen schreef:
Ludo: als we niet allebei verloofd waren, zou het best wel eens wat kunnen worden

En ehh... Paul .... lijkt me lastig als je al een vriend hebt ! Ben benieuwd hoe dát af gaat lopen !

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 12:18

Zo exclusief was het niet hoor, wel heel gaaf Elk nivo liep er rond, maar het waren voornamelijk bruine en zwarte banders.

Ik doe inderdaad ook zelf mee aan de wereld kampioenschappen. Ze worden dit jaar door ons georganiseerd, anders had ik zeer waarschijnlijk niet mee kunnen doen

Met Paul mail ik op het ogenblik nog, we zien elkaar in november met het wk weer. Het is in ieder geval nu niet mijn intentie om iets met hem te beginnen...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:22

leuk zeg zo'n stage!
mooie foto's

Anoniem

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:27

Goh, zou daar nog een bekende van mij hebben rondgelopen

Het ziet er goed uit allemaal Bij een volgende reis echt een keer over de Oresundsbrug rijden, dat is spectaculair!

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Trainingsstage in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:31

mooi daar he wij zijn er tien jaar op vakantie geweest het vaner en het vatner zijn de 2 grooste meren daar