New York

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 12:01

Mijn vriend en ik willen in het aankomende najaar (Oct/Nov) graag een aantal dagen naar New York.

(Ikzelf ben er een aantal jaar geleden al geweest)

Nu wil ik weten of jullie nog:
*tips hebben?
*goede/leuke/betáálbare hotels weten?
*betaalbare airlines weten? (we vliegen vanuit London of Ierland)

/// Misschien weet iemand wel een goedkope slaapplaats ? ///

ALLE TIPS/ REACTIES WELKOM!!!

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:05


UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 12:28

Oh dan kunnen we elkaar misschien nog wel goed helpen haha!

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:02


Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:46

Ohhh New York?
Ik wil mee!

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:54

Mmm, nog een tip. Je kan via D-Reizen (tot nu toe het goedkoopst wat ik heb gevonden) voor minder dan 500 euro 5 dagen naar New York boeken, inc. hotel en vlucht! Is echt veel goedkoper dan de vluchten en hotel afzonderlijk boeken. Sowieso betaal je de hoofdprijs als je de hotels rechtstreeks boekt!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:01

Ik ben afgelopen september een week in New York gewees... wij zaten niet in een goedkoop hotel (maar pipa was zo lief om te betalen, dus dat was niet erg..hahaha)..

Het is echt een supergave stad! Er wordt geadviseerd om niet op eigen houtje verder dan de 50ste straat te gaan, daar wordt het een beetje kreepie.. Voor de rest kan je over al komen. De chineze wijk en de Italiaanse wijk zijn erg gaaf! Je kunt ook rustig een hele dag jezelf vermaken in Central Park, let wel op de ratten!! Die vliegen je daar om je oren.. dus niet te dicht bij bosjes gaan zitten..

We zijn ook naar Long Island geweest en dat is erg indrukwekkend vond ik.. dit maakt meer indruk dan het Vrijheidsbeeld. Wat heel lekker is, is de zogenaamde saladbars.. Je kiest je eigen soort sla, dan kan je bij de kok aangeven welke ingredienten jij er in wilt hebben en maken zij de salade voor je op.. Superlekker..

Euh.. wijn hoef je niet te kopen in de supermarktjes.. dit is echte bocht.. zit ook maar 6% alcohol in en smaakt nergens naar.. Je hebt wel speciale drankenhandels, maar daar betaal je dan meteen ook een kapitaaltje voor een goede fles wijn..

Drank in restaurants is ook vrij prijzig.. 7 dollar voor een glaasje wijn. De truien die te koop zijn op standjes langs de weg die zijn goedkoop, maar duurkoop want 1x wassen en ze zijn klaar voor je toekomstige baby.. De petten, tassen etc.. kan je rustig kopen.. In Chinatown heb je veel prularia, maar het werkt wel allemaal..

Euh, wat wil je nog meer weten? Heeeeeeeeeeeeel veel plezier in ieder geval. Het is echt een superstad... Wil zo weer terug!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:45

In Chinatown heb je Canal Street, ik weet niet of je er van houdt, maar daar kun je van alle grote ontwerpers de nep-spullen kopen
Gucci-tasjes, Armani-jassen, Chanel-brillen..echt alles.

Ik ben begin Juli weer naar New York geweest en ben toen via British Airways gevlogen. Was niet heel duur (precieze prijs weet ik zo niet, geloof iets van 550 pp) vergeleken met andere aanbieders in dezelfde periode.

Hotels weet ik niet, omdat wij altijd bij familie slapen, maar volgens andere is het het goedkoopste als je onderweg stopt bij een motel en dan een kamer regelt. Maarja als je echt in een hotel wil en zekerheid op een plek is dit geen optie

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 10:15

Ja mijn vriend heeft zoiets van, áls ik ga (het is voor hem de 1e keer dan) dan wil ik ook in een goed degelijk hotel...
Vriendinnetje-lief (ik) zit in die periode ook al voor een aantal maanden in Ierland voor mijn studie en ik wil toch niet ál mijn spaargeld opmaken voor NYC.