reisverhalen mozambique gezocht

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

reisverhalen mozambique gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 00:26

wij gaan 10 jan 2006 op vakantie naar tanzania. Daar hebben we vrienden wonen (tanzaniaans). Daar gaan we elke 2 jaar heen als we weer genoeg gespaard hebben. Maar nu zijn nederlandse vrienden van ons verhuisd naar madagascar. Dit is een groot eiland aan de kust van mozambique. We willen nu proberen via tanzania naar mozambique te gaan en dan via een boot naar madagaskar. We hebben 6 weken de tijd. Wie oh wie is wel eens in mozambique geweest, want ik hoor nu toch wel verhalen dat het niet echt veilig is. En dan ben ik toch al heel wat gewend met onze vakanties naar tanzania . Stel mij gerust dus...


ps mijn paardje wordt ergt goed verzorgd want heeft een vakantie vriendinnetje

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: reisverhalen mozambique gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:04

Ik ben een jaartje of acht geleden in Mozambique geweest en heb me toen niet onveilig gevoeld. Vond het er prettiger dan in Zuid-Afrika.
Het is in ieder geval een heel mooi land met een fantastische kust. Houd er wel rekening mee dat de wegen er echt heel slecht kunnen zijn.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re: reisverhalen mozambique gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 22:28

heb je toen ook met openbaar vervoer gereisd??? want dat wordt afgeraden vanwege ws de slechte verkeersveiligheid. Nu zijn wij wel afhankelijk van openbaar vervoer.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:39

In het gebied waar wij gereisd hebben was geen openbaar vervoer. Het lijk mij een heel moeilijk verhaal worden.

Misschien eens je vraag stellen op het forum van de Zuid-Afrika.pagina daar zitten veel mensen die echt heel erg veel weten over Zuid-Afrika en omliggende landen.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 17:35

dank voor de tip

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:01

Succes ermee het wordt vast een hele mooi reis.

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re: reisverhalen mozambique gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:06

Volgens mij kan je in Dar Es Salam een ferry nemen naar Pemba. Als je helemaal naar Maputo wil is dat natuurlijk wel nog een eind te gaan. Persoonlijk zou ik een vlucht proberen. Kost meer, maar de wegen in het zuiden van Tanzania en in heel Mozambique zijn op zijn zachts gezegd aan de slechte kant
Over veiligheid. Volgens mij is de situatie nu veel beter als een paar jaar geleden, net na de grote overstromingen. Blijft dat er zeer veel wapens uit de burgeroorlog circuleren, en dat er hele gebieden vol landmijnen liggen. Dat wil niet zeggen dat je met je gezond verstand te gebruiken niet veilig kunt reizen. Maputo en wat andere stedelijke kernen lijken me plaatsen om op te letten. Informeer je goed en weet waar je aan begint zou ik zeggen. Wat aanvaardbaar risico is ligt voor iedereen anders.