Curaçao........ things to do?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:15

Jaha het is nu helemaal zeker!!! We gaan in feb naar Curaçao, we zitten vlakbij Willemsstad. We huren een auto dus we hebben genoeg reismogelijkheid!

Enige wat we aan plannen hebben is een bezoek aan Bonaire.

Zijn er bokkers daar geweest? Weten jullie nog leuke plekjes daar/ hebben jullie tips???

Heb er enorm veel zin aan... lekker naar de zon

_streepjes_
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:19

nou zeg wat leuk! mij lijkt t ook zo leuk! ik heb wel gehoord dat je er kan zwemmen met paarden ! in de zee, moet je daar ns voor informeren

majijke

Berichten: 452
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Gouda

Re: Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:51

Hoi!
Heb je PB gestuurd!
Curacao is te gek
Grtz!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:58

IK ben vorig jaar in Curacao geweest, echt in 1 woord: geweldig! Ik zou zo terug willen.

Curacao is niet echt groot, in een paar uur heb je het hele eiland rondgereden. Een auto huren is een verstandig idee. Aan de westkust wonen veel minder mensen, daar zijn ook een aantal afgelegen strandjes...heel mooi om te zien..!!
Er is een mooi park-achtig iets op Curcao aan de noordkust, moet je echt gezien hebben!

Een rit maken met de paarden daar is ook aan te raden, lekker rijden over het strand!

Op Bonaire ben ik niet geweest, daar kan ik je niet veel over melden.

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:01

Ik ben er van de zomer geweest:
je moet ABSOLUUT met dolfijnen zwemmen, was echt heel leuk!
Veel strandjes bezoeken..
Winkelen in willemstad
Boca Tabla, zijn rotsen aan de zee.
Maar je moet niet bang zijn voor hagedissen of salamanders, ik heb heel wat afgegild
Heel veel plezier!

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:04

lerenn duiken!!!!!!!! kijk eens op www.silentimmersion.com echt super genoten daar! groetjes... voor meer info of vragen pb je maar

majijke

Berichten: 452
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Gouda

Re: Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:07

duiken bij Atlantis; proefduik/ 1e les gratis en voor stagiaires een korting!
Padi voor 295 gulden! En goeie, leuke instructeurs...
Maar is vast niet de enige leuke duikschool

Anoniem

Re: Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:18

Naar Restaurant van Jaansies ( weet niet of je het zo schrijft), daar worden suikerdiefjes (vogeltjes) gevoerd en je kan er leguaan eten maar ook andere dingen hoor.

Struisvogelfarm en Christoffelpark bezoeken en ik dacht dat je de Christoffelberg ook te paard kon doen. Een dag naar klein Curacao (onbewoond eiland ergens tussen Curacao en Venezuela in).

Fijne vakantie en have fun (mag ik mee )

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:10

Zwemmen met dolfijnen!! www.dolphin-academy.com En natuurlijk is t snorkelen en duiken daar super mooi! Ach heel Curacao is een en al paradijs.. dus genoeg te doen!

_streepjes_
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:46

hmm?? ik zie geen pb bij mij :S huh
kan je m anders nog n x weer sturen?

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:52

jockeygirl_0 schreef:
hmm?? ik zie geen pb bij mij :S huh
kan je m anders nog n x weer sturen?


bedoeld ze niet dat ze een pb heeft gestuurd naar de TS?

manzano

Berichten: 23963
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:59

Ben er ook geweest, maar vond er weinig bijzonders aan. Mijn opa en oma zitten er 3mnd per jaar. Ik zou eens wat boekjes lezen ofzo. Daar staat het meeste wel in!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 20:54

melmel schreef:
jockeygirl_0 schreef:
hmm?? ik zie geen pb bij mij :S huh
kan je m anders nog n x weer sturen?


bedoeld ze niet dat ze een pb heeft gestuurd naar de TS?


Heeft ze nog niet gedaan

Zjadore

Berichten: 249
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Leersum

Re: Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:55

Je moet inderdaad met dolfijnen gaan zwemmen bij de Dolphin Academy.
Ik heb dat in oktober gedaan en dat was echt heel bijzonder!!
Wat ook leuk is ,is om in het weekend naar Mambo Beach te gaan, hele leuke club en je staat gewoon op het strand te dansen, echt heel gezellig.

majijke

Berichten: 452
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Gouda

Re: Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:30

Zondagavond vanaf 18.00 uur is het super bij Wet en Wild, de buren van Mambo. Van 18 -19 uur is het happy hour!
Altijd supergezellig daar, en soms nog een leuke live band

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:47

Ik ben er niet geweest, maar zou er wel een x heen willen. Dolfijnen zwemmen tuurlijk
Enn.. bakken on the beach

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:17

Ik hoor van veel mensen die aanraden om daar met dolfijnen te zwemmen. Ze komen allemaal terug van dat het zó fantastisch en geweldig was!
Ook duiken moet daar geweldig mooi zijn!
Die 2 dingen wil ik ook zeker gaan doen als ik in mei voor 2 weken naar Curacao ga.
Mijn zus gaat over 2 maanden voor een half jaar, dus gaan wij haar daar opzoeken.

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:20

Bonaire is een leuk klein eiland, zou zeker naar het Donkey park gaan, is erg leuk en je ziet wat voor goede dingen ze doen. Ook het park op het eiland doorrijden is de moeite waard, veel mooie vogels en begroeiing, tja en verder op Bonaire DUIKEN!!!!!

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:19

Annelou schreef:
Ik hoor van veel mensen die aanraden om daar met dolfijnen te zwemmen. Ze komen allemaal terug van dat het zó fantastisch en geweldig was!
Ook duiken moet daar geweldig mooi zijn!
Die 2 dingen wil ik ook zeker gaan doen als ik in mei voor 2 weken naar Curacao ga.
Mijn zus gaat over 2 maanden voor een half jaar, dus gaan wij haar daar opzoeken.

idd is echt een ervaring om nooit te vergeten!!
zeker doen!

MrsSoliana

Berichten: 153
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:25

Ach ja het MOOISTE eiland op aarde

manzano

Berichten: 23963
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:32

Vergeet voor het zwemmen met dolfijnen niet je dikste portemonee mee te nemen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:41

MrsSoliana schreef:
Ach ja het MOOISTE eiland op aarde

Nou... niet overdrijven he

Het is eigenlijk een eiland vol rotsen en weinig beplanting. De palmbomen zijn allemaal geimporteerd.

Ik moet eerlijk zeggen toen ik er ooit een keer was geweest, ik dat stukje transfer vanaf de luchthaven tot aan het hotel letterlijk vies vond tegenvallen. Alles zo droog en dor. Zelfs de doden moeten ze boven de grond begraven omdat de stenen bodem te hard is.

Neemt niet weg dat het bij de hotels prachtig is, er is zoals je hoort genoeg te doen. Mambo beach is zeker aan te raden. Dolfijntjes hadden ze toen nog niet. Dat lijkt me ook helemaal geweldig!

MrsSoliana

Berichten: 153
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:59

Tyrza schreef:
MrsSoliana schreef:
Ach ja het MOOISTE eiland op aarde

Nou... niet overdrijven he

Het is eigenlijk een eiland vol rotsen en weinig beplanting. De palmbomen zijn allemaal geimporteerd.

Ik moet eerlijk zeggen toen ik er ooit een keer was geweest, ik dat stukje transfer vanaf de luchthaven tot aan het hotel letterlijk vies vond tegenvallen. Alles zo droog en dor. Zelfs de doden moeten ze boven de grond begraven omdat de stenen bodem te hard is.

Neemt niet weg dat het bij de hotels prachtig is, er is zoals je hoort genoeg te doen. Mambo beach is zeker aan te raden. Dolfijntjes hadden ze toen nog niet. Dat lijkt me ook helemaal geweldig!



Ik overdrijf niet, dat vind ik.
Ik weet niet waar jij die verhalen vandaan haalt dat de 'doden boven de grond worden begraven' en dat de palmbomen worden geimporteerd?????????? Ik sta erg verbaasd ik heb dat nooit gehoord en heb er toch zeker bijna mijn hele leven gewoond. Dat is net zo onwaar dat Amerikanen beweren dat nederland alleen bestaat uit koeien molens en klompen, dat slaat ook nergens op! Curacao heeft net zoals nederland begraafplaatsen waar de doden op een normale en respectvolle manier worden gegraven!

Ik denk dat jij net in de droge periode ben geweest, zomervakantie? want als je tegen dezember gaat is het super groen zelfs erg vochtig!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:07

Ik zeg toch niet dat doden op een onrespectvolle manier ter aarde worden gebracht?

Dit is mijn eigen ervaring, ben zelf 2 x geweest en 1 x naar Aruba.

De bomen die daar van nature groeien zijn voornamelijk Divi divi bomen en cactussen. Hier een foto van een van de begraafplaatsen Afbeelding

Heb ook nog even wat info gevonden over curacao: http://www.curacao.com/TheCuracaoDiffer ... scape.aspx

Doe rustig, doen ze daar ook

MrsSoliana

Berichten: 153
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Curaçao........ things to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:20

Ik leer veel vandaag zeg

Wist jij ook dat Lisse een echte bollenstreek is? En uit gouda komt ECHTE goudse kaas.